Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare tampon motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
panter1
zilele astea am dat cu catalizatorul de pamant(de niste denivelari) cred ca l-am spart.. sau am spart ceramica din el.. s-a auzit ca niste cioburi sparte.. aveam geamul deschis si am auzit.. cauza este ca al meu catalizator.. sta mult mai jos decat ar trebui.. si am observat ca la un tampon la motor pe partea stanga a masinii ca are o taietura ca si cum ar fi rupt.. si deci.. motorul sta mai jos fata de cat ar trebui si dau mereu cu catalizatorul si scutul in denivelari.. desi masina are inaltatoare.. sta bine pe arcuri.. am o teama sa merg pe drumuri putin mai accidentate..

intreabarea mea este.. cum fac aceasta operatiune de schimbare a tampoanelor astfel incat motorul sa imi stea mai sus ca la inceput?.. trebuie neaparat sa dau motorul jos sau merge si asa.. adica cu un musculos care sa tina motorul pana fac eu schimbarea pe sub masina pe cate unul cu scutul dat jos?? a mai schimbat cineva?
markko
In nici un caz nu trebue sa dai motorul jos, nici pe musculos nu te baza prea mult pt ca e o operatiune care dureaza ceva timp si s-ar putea sa-l lase puterile pe nenea si sa te prinda cu mainile pe acolo, cel mai bine bagi un cric (hidraulic de preferat pt ca e mai usor de actionat) sub motor, pe partea pe care schimbi tamponul, si il ridici pana iti vin bine suruburile la gauri apoi lucrezi fara graba pt ca spre deosebire de musculos cricul rezista mult si bine. wink.gif
Ov
Nu cred ca ai nimic la tampoane. Pur si simplu la berlina pe injectie catalizatorul sta groaznic de jos. Majoritatea l-au stricat lovindu-l.
panter1
Ov, nu cred.. se vede ca motorul sta mai jos cu totul.. si inainte nu era asa, nu taraiam cu el pe jos asa des.. Tampoanele nu au fost schimbate niciodata deci... ne miram de ce dam cu catalizatorul de pamant...

Markko, trebuie sa dau scutul jos si sa ma bag sub ea nu?
ghitza
Da,dai scuu jos si te bagi sub ea cu un crik hidraulic,innainte desfaci pe sus piulita de la tampon si pe urma ridici de sub ea cu cricu sa iasa suportu de pe tampon,bafta ca nu e greu
bebe96
ai grija sa iei tampon original ca altfel o sa fie foarte greu de schimbat!
panter1
bebe96 de ce este mai greu?

este unul de culoarea alamei la matal... la magazin doar modelul acela il are.. ei spun ca este romanesc.. dar nu stiu.. are un cauciuc mai rigid.. ori ca este el nou.. deci o sa se cam simta vibratiile in caroserie :angry

in meu de pe masina iti intra degetul in el aproape.. are un cauciuc moale..

si a.. intrebare.. cum dau scutul jos? nu cade pe mine? pare dintr-un material destul de solid si greu..
ghitza
Scutu nu omoara pe nimeni ,il desfaci din piulite ,acuma depinde in cate puncte il ai prins,desfaci si cade jos ,ar fi bine sa mai ai un amic cu tine sa tine de el si tu desfaci,si e din tabla
maho
QUOTE
panter1  Posted Today, 10:33
...pare dintr-un material destul de solid si greu..

Materialul ala se numeste OL37, in termeni populari "tabla chioara". Cred ca de 2 mm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.