Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
misca_daniel
Buna ziua.
Problema mea este in felul urmator:vineri am mers cu masina pana undeva,inainte de aoprii motorul am simtit ca volanul imi tremura lucru foarte curios pentru ca nu am mai simtit asa ceva.Eu am o DACIE 1300.Verificand aprinderea de la motor,am ajuns la bujii,scotand fisele pe rand sa vad daca imi functioneaza bujiile,cand am ajuns la a-III-a bujie surpriza,cu fisa scoasa motorul mergea ca si cand am simtit acel tremurat in volan.Am schimbat bujia cu alta noua si surpriza:motorul tot asa rau merge.Va rog frumos daca stie cineva sa ma ajute as fii recunoscator.
ag02cws
Probabil trebuie sa schimbi fisa sau capacul de delcou.
misca_daniel
Am schimbat si fisele si capacul dar tot degeaba.Nu mai stiu ce sa-i fac.Dintr-o data a apucat-o.
sebymesteru
verifica daca platina fixa e la locul ei,am gasit la cineva aceleasi simptome si era platina desfacuta,se misca pe acolo aiurea...daca nici asta nu-i apai 251.gif
GL 01 NJL
Verifica aprinderea bine : capac delcou,platina..
misca_daniel
platinile sunt la locul lor ,chiar acuma am verificat distanta intre ele,e ok,capac delcou nou.eu ma gandesc ca ar putea fii si condensatorul care se descarca prea repede si nu prea ajunge sa fie scanteia calumea pe toate bujiile.
nikuniku
misca_daniel lasa condensatoru la locu lui si verifica tijele la culbutori,eventual reglaju lor
sebymesteru
sa n-aibe vre-o supapa dusa sau vre-un segment unsure.gif ,ma gandesc ca daca era chestie de reglaj s-ar fi simtit treptat nu brusc...dar oricum e o idee buna sa verifici si acele reglaje.Nu ne-a spus daca numai in relanti tuseste sau si in ture...
Geo89
Da,niku are dreptate,asa am patit si eu,si s-a dovedit a fi de la reglajul culbutorilor.acum am aceeasi problema dar este de la 2 supape la chiuloasa.asta sunt singurele 2 variante.incearca prima data cu un reglaj de culbutori,apoi daca nu da roade,fa o rectificare la chiuloasa!Stima
panter1
de un lucru ar putea fi sigur.. daca scoate fisa si scanteiaza e clar ca nu e de la aprindere si este din altceva..

cum au spus si colegii supape, culbutori.. acolo trebuie sa umbli sa reglezi.. bafta
misca_daniel
multumesc tuturor pentru sfaturi.pana la urma am reusit sa o fac sa mearga.mi-a zis cineva ca poate fi infundat ceva in carburator pentru ca numai la relanti tremura,cand o acceleram era ok,l-am curatat si merge ca uns.
paul-tm
Salutare.Am si eu o intrebare tampita.Din greseala daca invarti (de fulia de la viblochen)motoru in sensu invers acelor de ceasornic, se poate intampla ceva cu motoru?
Mersi
ATM
Teoretic da. Practic, nu prea, daca nu insisti cu prea multe ture. Am invartit si eu la a mea si nu a avut nimic.
PH-06-BOA
De ce nu spui si de ce "teoretic da" , sa se inteleaga ? Cand mergi cu gazolina, daca sti ce-i aia, si la oprire motorul o ia invers cateva secunde, ce face? Umple iar rezervorul?

Pentru a determina daca e o supapa sau segmentii prosti, adica lipsa compresie, fixati turatia motorului la vre-o 3ooo de ture si scoateti atunci fisa la cel care la relanti nu are efect scoaterea ei. Daca scade turatia, de la bujie inapoi, totul e bun. Poate fi supapa intredeschisa sau arsa, datorita reglajelor ca la carte (mai ales cele noi), surub la rampa rupt sau slab, segmenti sparti sau cocsati. Ca la el a fost carburatorul, nu cred ca s-a exprimat bine. Carburatorul e unul, pentru toti cilindrii. Aia doi de pe mijloc, pot merge prost atunci cand furtunul de la servo e crapat, in afara de ce-am spus mai sus. Daca a mai ramas ceva, Niku mai zi si tu.
davidut5
Am ceva probleme cu motorul, adica la 8-900 ture merge rotund si daca turez la 1100-1200 da numai rateuri, mai sus de 1500 ori nu le simt ori nu mai da.
Eu banuiesc delcoul, ceva arcuri slabite. Ce parere aveti?


Inca ceva, in sarcina, ex. vreun deal, cam trepideaza maneta de viteze, presupun ca tot de la rateuri.

Capac delco nou, aprindere fara senzor, fise odata erau noi si tot asa facea, platina la fel, condesator, culbutori reglati 20 cu 25, avans reglat, carburator reglat si nu am resit sa elimin complet acele rateuri.
Kiraly
se verifica platina si se regleaza distanta.apoi avansul.eu as verifica si culbutorii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.