ionut.tanase
28 Jul 2011, 11:10
Masina: Dacia 1310 / carburatie
An: 1999
Carburant: benzina + GPL
Lamuriti-ma si pe mine din ce cauza se aude un zgomot (rontait/huruit) cand masina sta la relanti. Acel zgomot dispare cand apas ambreiajul. Cum eliberez ambreiajul ... cum reapare. Ambreiajul tine fix la jumate.
Ca un subpunct la cele de mai sus as adauga ca uneori sare din viteza ( din tr. 3 si 4).
Aveti vreun raspuns la cele de mai sus?
Multumesc.
dacia_amg
28 Jul 2011, 11:12
Rulmentul de presiune sau bucsa de bronz din volanta...
ionut.tanase
28 Jul 2011, 11:24
Cred ca bucsa de bronz din volanta e de vina. Am mai citit ceva despre "bataia de priza" si cred ca pe aici se incadreaza. Cum arata aceasta bucsa? Cat costa? Se schimba greu? E cineva dispus sa povesteasca in 2-3 fraze despre acest aspect?
dacia_amg
28 Jul 2011, 11:30
Pactic bucsa se schimba (de pe volanta) in 5-10 minute, poate nici atat. Costa 1-2-3 lei. Problema este ca pentru a ajunge la ea trebuie sa desfaci jumatate de masina. Adica ori dai motorul jos daca n-ai rampa, sant sau elevator... ORI... daca ai chestiile astea, dai jos cutia.
ionut.tanase
28 Jul 2011, 11:33
Si de sarit din viteze tot din cauza asta sare?
dacia_amg
28 Jul 2011, 14:53
Nu... Cel mai probabil ai pargiile intre maneta schimbatorului si cutie strambe si cel mai probabil din aceasta cauza nici nu intra full in treptele 3 si 4, ci poate numai pana la jumatate si la un soc ceva (accelerare/decelerare brusca) iese din jumatatea de viteza in care intrase. Daca nu este din cauza asta, atunci e bai mare, ai ceva afectat pe la sincroane in cutie.
ionut.tanase
28 Jul 2011, 16:38
ce parghii intre maneta schimbatorului si cutie ???
poti fi mai explicit? te referi la bieleta CV, bucsa CV ... ??
bv-08-fgm
28 Jul 2011, 18:42
Da la aia se refera.
Cat despre huruit e mai mult ca sigur din rulmentul depresiune,cand se duc bucsile de bronz se aude si altfel.
confirm, am patit si eu problema. Priza era sarita. Nu umbla asa cu ea pentru ca o sa distrugi rulmentul si placa, daca nu sunt deja.
ionut.tanase
28 Jul 2011, 22:27
timoneria este schimbata acum o saptamana: bieleta cv, bucsa cv, semering, burduf cv.
"priza era sarita" = ??? ; cum se traduce asta in termeni populari? remedii?
panter1
29 Jul 2011, 10:25
iti sarea si inainte sa schimbi toate astea?? cat despre priza.. am si eu acel zgomot.. care uneori nu se aude.. alteori da.. mai ales cand se incalzeste motorul si respectiv cutia este ca un rontait de castraveti parca
))) sau niste bile de biliard lovinduse in continu
ionut.tanase
29 Jul 2011, 12:39
inainte nu stiu pentru ca este masina tatalui meu cumparata acum 2 saptamani. imediat cum a ajuns cu ea acasa am schimbat toata timoneria ptr ca era varza: abia reuseam sa o bagam in viteza.
priza sarita, adica iesita din cutie si juca liber pe axul cutiei, astfel rulmentul de presiune nu mai avea nici un ghidaj si prindea prost placa de presiune. Priza se pune la loc prin batere cu ceva mai moale, o bucata de lemn peste care dai cu ciocanu ca sa nu distrugi ceva
ionut.tanase
5 Sep 2011, 08:09
Am gasit sa schimb cutia mea cu alta cutie in 5 trepte. Astfel scap de probleme de mai sus ... sper.
Cum o pot verifica pe asta de o iau? La ce sa ma uit? E vreun truc ceva ce ar trebui sa il stiu sau singura metoda sa vad daca e buna este sa o pun pe masina si avolo vad daca e buna sau nu.
ionut.tanase
17 Sep 2011, 15:54
am scapat de rontaitul ala. se pare ca era din cutie.
azi am montat CV pe care o aveam in portbagaj ... luata de la dezmembrari: merge BRICI! odata cu CV au intrat si niste planetare reconditionate. rezultatul este mai mult decat satisfacator: am prins o cutie de viteze care intra PERFECT in viteze, nu pierde ulei (am schimat semeringurile) si nu fluiera. are indice 365-11 si din cate am vazut in teste are la 2000 rot/min , tr 5 - 90 km/h. partea buna e ca la relanti nu se mai aude acel rontait care disparea cand apasam ambreiajul.
ghitza
17 Sep 2011, 17:19
Zilele astea am schimbat si eu placa de presiune si bucsa din arbore,la mine numai intra la cald in viteze decat greu si in mansalier caraia ca toti draci,acuma e boierie cum merge ,am luat placa RUEN ,discu nu l-am schimbat pentru ca e mai mult decat bun si are 5 ani(tot RUEN)
Club12TRS
21 Sep 2011, 21:27
QUOTE(dacia_amg @ 28 Jul 2011, 11:12)
Rulmentul de presiune sau bucsa de bronz din
volanta...
A dracu' ea de "volanta" (corect volant), cum are ea bucsa...
Busca de bronz, in care intra priza de cutie, este infipta in arborele cotit, nu in volant! cand se uzeaza, priza vibreaza si cauzeaza acel harait la plecare din loc - numai tr 1 si reverse.
Zgomotele minore care dispar cand calci ambreiajul sunt cauzate numai de rulmentul de presiune. Daca mesteca fiare si inceteaza cand calci ambreiajul, e din cutie, rulmenti tip bau-bau.
AndreiMel92
27 Mar 2012, 15:46
la mine se aude mai mult ca un rontanit, exact cum se aude cand tremura toata caroseria. daca apas ambreiajul nu se mai aude absolut nimic. am schimbat uleiul , am pus t90 dar se aude la fel. as vrea sa stiu si eu cum se schimba , ce e de schimbat si cat costa
am uitat sa mentionez. de cand am schimbat uleiul in treapta a V a intre 70 si 80km/h se aude un suierat care dispare usor odata cu acceleratul. si pe langa asta, imi sare din viteza in marsalier la accelerari mai bruste si mers cativa zeci de metrii. si cateodata mai si caraie la treapta a 2 a .
ilieaxx
27 Mar 2012, 17:25
am patit si eu asa la fosta mea dacie,nu stiu daca a fost coincidenta sau nu,dar zgomotul a aparut imediat dupa montarea gpl-ului,dar nu am avut treaba cu ea a mers 4 ani dupa ce a aparut zgomotul fara sa faca alte lucruri gen sarit din viteza sau alte cele....
GR 01 NVN
28 Mar 2012, 19:57
sa nu mai deschid alt topic intreb si eu ceva:vitezele 1,2,3 merg perfect,a 4 si 5 daca apas acceleratia mai tare se tureaza in gol,daca o accelerez usor nu am probleme
ghitza
28 Mar 2012, 19:59
Patineaza ambreiaju,nu te mai duce mult
GR 01 NVN
31 Mar 2012, 13:16
nu a fost nici un ambreiaj...mi-se rupsese arcul ce tine pedala si se largisera urechile de la cablu care se mai tinea intr-o urechiusa...si am scapat,nu mai patineaza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.