Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot (huruit, rontait) ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut.tanase
Masina: Dacia 1310 / carburatie
An: 1999
Carburant: benzina + GPL

Lamuriti-ma si pe mine din ce cauza se aude un zgomot (rontait/huruit) cand masina sta la relanti. Acel zgomot dispare cand apas ambreiajul. Cum eliberez ambreiajul ... cum reapare. Ambreiajul tine fix la jumate.

Ca un subpunct la cele de mai sus as adauga ca uneori sare din viteza ( din tr. 3 si 4).

Aveti vreun raspuns la cele de mai sus?

Multumesc.
dacia_amg
Rulmentul de presiune sau bucsa de bronz din volanta...
ionut.tanase
Cred ca bucsa de bronz din volanta e de vina. Am mai citit ceva despre "bataia de priza" si cred ca pe aici se incadreaza. Cum arata aceasta bucsa? Cat costa? Se schimba greu? E cineva dispus sa povesteasca in 2-3 fraze despre acest aspect?

dacia_amg
Pactic bucsa se schimba (de pe volanta) in 5-10 minute, poate nici atat. Costa 1-2-3 lei. Problema este ca pentru a ajunge la ea trebuie sa desfaci jumatate de masina. Adica ori dai motorul jos daca n-ai rampa, sant sau elevator... ORI... daca ai chestiile astea, dai jos cutia.
ionut.tanase
Si de sarit din viteze tot din cauza asta sare?
dacia_amg
Nu... Cel mai probabil ai pargiile intre maneta schimbatorului si cutie strambe si cel mai probabil din aceasta cauza nici nu intra full in treptele 3 si 4, ci poate numai pana la jumatate si la un soc ceva (accelerare/decelerare brusca) iese din jumatatea de viteza in care intrase. Daca nu este din cauza asta, atunci e bai mare, ai ceva afectat pe la sincroane in cutie.
ionut.tanase
ce parghii intre maneta schimbatorului si cutie ???

poti fi mai explicit? te referi la bieleta CV, bucsa CV ... ??
bv-08-fgm
Da la aia se refera.

Cat despre huruit e mai mult ca sigur din rulmentul depresiune,cand se duc bucsile de bronz se aude si altfel.
kog
confirm, am patit si eu problema. Priza era sarita. Nu umbla asa cu ea pentru ca o sa distrugi rulmentul si placa, daca nu sunt deja.
ionut.tanase
timoneria este schimbata acum o saptamana: bieleta cv, bucsa cv, semering, burduf cv.

"priza era sarita" = ??? ; cum se traduce asta in termeni populari? remedii?
panter1
iti sarea si inainte sa schimbi toate astea?? cat despre priza.. am si eu acel zgomot.. care uneori nu se aude.. alteori da.. mai ales cand se incalzeste motorul si respectiv cutia este ca un rontait de castraveti parca smile.gif))) sau niste bile de biliard lovinduse in continu radmasa.gif
ionut.tanase
inainte nu stiu pentru ca este masina tatalui meu cumparata acum 2 saptamani. imediat cum a ajuns cu ea acasa am schimbat toata timoneria ptr ca era varza: abia reuseam sa o bagam in viteza.
kog
priza sarita, adica iesita din cutie si juca liber pe axul cutiei, astfel rulmentul de presiune nu mai avea nici un ghidaj si prindea prost placa de presiune. Priza se pune la loc prin batere cu ceva mai moale, o bucata de lemn peste care dai cu ciocanu ca sa nu distrugi ceva
ionut.tanase
Am gasit sa schimb cutia mea cu alta cutie in 5 trepte. Astfel scap de probleme de mai sus ... sper.

Cum o pot verifica pe asta de o iau? La ce sa ma uit? E vreun truc ceva ce ar trebui sa il stiu sau singura metoda sa vad daca e buna este sa o pun pe masina si avolo vad daca e buna sau nu.

ionut.tanase
am scapat de rontaitul ala. se pare ca era din cutie.

azi am montat CV pe care o aveam in portbagaj ... luata de la dezmembrari: merge BRICI! odata cu CV au intrat si niste planetare reconditionate. rezultatul este mai mult decat satisfacator: am prins o cutie de viteze care intra PERFECT in viteze, nu pierde ulei (am schimat semeringurile) si nu fluiera. are indice 365-11 si din cate am vazut in teste are la 2000 rot/min , tr 5 - 90 km/h. partea buna e ca la relanti nu se mai aude acel rontait care disparea cand apasam ambreiajul.
ghitza
Zilele astea am schimbat si eu placa de presiune si bucsa din arbore,la mine numai intra la cald in viteze decat greu si in mansalier caraia ca toti draci,acuma e boierie cum merge ,am luat placa RUEN ,discu nu l-am schimbat pentru ca e mai mult decat bun si are 5 ani(tot RUEN)
Club12TRS
QUOTE(dacia_amg @ 28 Jul 2011, 11:12)
Rulmentul de presiune sau bucsa de bronz din volanta...
*



A dracu' ea de "volanta" (corect volant), cum are ea bucsa...
Busca de bronz, in care intra priza de cutie, este infipta in arborele cotit, nu in volant! cand se uzeaza, priza vibreaza si cauzeaza acel harait la plecare din loc - numai tr 1 si reverse.
Zgomotele minore care dispar cand calci ambreiajul sunt cauzate numai de rulmentul de presiune. Daca mesteca fiare si inceteaza cand calci ambreiajul, e din cutie, rulmenti tip bau-bau.
AndreiMel92
la mine se aude mai mult ca un rontanit, exact cum se aude cand tremura toata caroseria. daca apas ambreiajul nu se mai aude absolut nimic. am schimbat uleiul , am pus t90 dar se aude la fel. as vrea sa stiu si eu cum se schimba , ce e de schimbat si cat costa

am uitat sa mentionez. de cand am schimbat uleiul in treapta a V a intre 70 si 80km/h se aude un suierat care dispare usor odata cu acceleratul. si pe langa asta, imi sare din viteza in marsalier la accelerari mai bruste si mers cativa zeci de metrii. si cateodata mai si caraie la treapta a 2 a .
ilieaxx
am patit si eu asa la fosta mea dacie,nu stiu daca a fost coincidenta sau nu,dar zgomotul a aparut imediat dupa montarea gpl-ului,dar nu am avut treaba cu ea a mers 4 ani dupa ce a aparut zgomotul fara sa faca alte lucruri gen sarit din viteza sau alte cele....
GR 01 NVN
sa nu mai deschid alt topic intreb si eu ceva:vitezele 1,2,3 merg perfect,a 4 si 5 daca apas acceleratia mai tare se tureaza in gol,daca o accelerez usor nu am probleme
ghitza
Patineaza ambreiaju,nu te mai duce mult
GR 01 NVN
nu a fost nici un ambreiaj...mi-se rupsese arcul ce tine pedala si se largisera urechile de la cablu care se mai tinea intr-o urechiusa...si am scapat,nu mai patineaza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.