Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc motor 1300 set 1400(1600)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
stoianovmi
QUOTE(payty @ 7 Jul 2006, 14:00)
pai cred ca sgm a fost destul de clar. nu are nici un rost sa iti pui set de 1600 daca nu pui si arborele. Vei avea un motor cu RC mic care nu va avea putere deloc. Iar la 1600  avantajul il constituie cuplul mai mare, datorat cursei mai mari,  de carenu vei beneficia cu arborele de 1400.

Pentru stoianovmi:

ce tip de motor era cel la care loveau bielele?
102-00 sau 102-13?

Merci.
*


cred ca era 102-00,nu avea placuta cu seria pe el
madmaxtata
mai dupa un calcul asa mai amanuntit cu set motor de 1600 si arbore de 1600 si chiuloasa de 1400 mi-a iesit RC de 9,92. e bine?????
madmaxtata
domnule muttley te provoc la un calcul, daca tot iti plac acest gen de provocari:
cum spuneam mai sus am set motor de 1,6 arbore de 1,6 si chiuloasa de 1,4, asadar dupa calculele mele:

1. cilindrea unitara a motorului diametrul 77 inaltimea 83,6= 389,09.
2. camera de ardere cu chiloasa de 1,4(si masurata empiric cu seringa turnat apa in chiuloasa pana la umplere)+ garnitura=43,65 (poate nu chiar exact dar este o diferenta foarte mica).

eu vreau sa ajung la RC de 10,5 asa ca am sa m-ai rabotez 1mm din chiuloasa ca sa ajung la aceasta valoare.
am luat interiorul extern al camerei de ardere ca un dreptunghi cu laturile de 72x38 si cu 1mm grosime mi-a dat volumul paralelipipedului iesit 2,7.
si daca scazi 2,7 din 43,65 in formula data de tine iese cam asa: RC=(389.09+40.95)/40.95=10.57.


CORECT????
renault12gordini
va salut,

am si eu o nelamurire.am vorbit cu un mecanic si a spus ca cica se sparge blocul motor daca se pun pistoane de 1.6 in loc de 1.4, pe o dacie din '86.e adevarat?

o seara placuta

renault 12 gordini
marianrec
QUOTE(renault12gordini @ 9 Aug 2006, 00:59)
va salut,

am si eu o nelamurire.am vorbit cu un mecanic si a spus ca cica se sparge blocul motor daca se pun pistoane de 1.6 in loc de 1.4, pe o dacie din '86.e adevarat?

o seara placuta

renault 12 gordini
*




Daca esti atent la ce a scris stoianovmi aici , cred ca ar avea dreptate mecanicul (chiar fara sa stie). Adica daca intradevar bielele atingeau blocul motor, cred ca il spargeau... smile.gif
madmaxtata
exact aceeasi belea am si eu. am piese de 1,6(arbore si setu noi) si n-am gasit bloc. azi am fost si in obor sa gasesc. am probat un bloc din 88 si imi loveau bielele in partea opusa pompei de ulei.

am mai facut cineva transplant si daca da din ce an este blocul?
payty
QUOTE(madmaxtata @ 13 Aug 2006, 15:39)
exact aceeasi belea am si eu. am piese de 1,6(arbore si setu noi) si n-am gasit bloc. azi am fost si in obor sa gasesc. am probat un bloc din 88 si imi loveau bielele in partea opusa pompei de ulei.

am mai facut cineva transplant si daca da din ce an este blocul?
*




ce fel de motor era cel pe care ai incercat sa pui setul de 1600? Adica ce model ? 102-00 sau 102-13? Chiar sunt curios pentru ca si eu ma gandesc sa fac aceeasi operatiune pe o dacie din 98 cu motor de tip 102-13.
madmaxtata
vezi aici e beleaua ca pe blocurile mai vechi nu scrie modelul. scrie numai seria si atat.
B-34-SGM
E atat de greu sa polizati 0.5 mm din bavurile blocului acolo unde loveste? Sa sa piliti in pic lateralul surubului de la biela? E vorba de maxim 0.5-1mm. Dupa ce a-ti facut asta garantat nu va mai lovii. Probat de batrani pe numeroase motoare facute pt curse.
matrafox
pai daca o tot carpesc asa voi ajunge din 1300 cmc sa il duc la 1600 cmc.nu ca ar fi rau dar cred ca e imposibil .oricum pe motorul de 1300 tot nu am inteles cum il pot "marii"
stoianovmi
QUOTE(B-34-SGM @ 14 Aug 2006, 02:40)
E atat de greu sa polizati 0.5 mm din bavurile blocului acolo unde loveste? Sa sa piliti in pic lateralul surubului de la biela? E vorba de maxim 0.5-1mm. Dupa ce a-ti facut asta garantat nu va mai lovii. Probat de batrani pe numeroase motoare facute pt curse.
*


asta am si facut cand am vazut ca ating bielele,am pus polizorul pe ele,am polizat pana aproape de surub,tot a atins, nu am vrut sa risc sa-mi sara vreo biela,am incercat cu un biax sa iau din bloc,fara rezultat.Sunt mai mult de 0.5-1 mm,cel mai indicat e sa-si caute un bloc fabricat dupa '95.
B-34-SGM
Nu ai stiut ce sa polizezi cred.Trebuie doar 1 mm polizat din marginea la surub. Eu am facut asa pe un bloc din 90, si a mers fara probleme.
madmaxtata
sal mai baieti.

in primu rand robert are dreptate. azi am probat arborele de 1,6 si o camasa tot de 1,6 in blocu meu cu gaura din 88. si surprize nu am avut decat la pistonu 1 probleme. imi atingea surubu de bloc.
madmaxtata
nu pot sa pun niste poze. ca va aratam concret unde e si va aratam si gaurica pe care a facut-o biela
SiloS
Bloc motor 102-13 . Nu mai tin minte daca da sau nu , si nici nu am chef sa caut , merge sa montez 1.6 pe blocul mai sus mentionat ?

LE : SUNT SIGUR ca merge montat fara modificari 1.6 pe 102-13 wink.gif , dar care-i diferenta intre blocurile astea ... 102-13 , 102-14 , 102-00 wacko.gif ?
ROBY 06-TFA
QUOTE(godmaaty @ 25 Jun 2006, 00:58)
Recent am cumparat o baie de ulei de origine de 1600 dupa cod si.........stupoare !!!!masurand-o e la fel cu ce de 1300!!!E o greseala sau...de fapt nu e nici o diferenta intre ele inafara de faptul ca cea de "1600" e cu silicon si cea de 1300 e cu garnitura?
*


Permite-mi sa te contrazic:Am luat baia de pe motorul de 1,6 si am pus-o pe blocul de 1,3 si vreau sa-ti spun ca nu venea la gauri si era mai mare.Asa ca tare as fi curios cum o vei monta!Eu nu te contrazic,dar poate era greseala de piese.Eu le-am avut in fata peamandoua si am putut face diferenta.
ROBY 06-TFA
QUOTE(stoianovmi @ 7 Jul 2006, 10:39)
Am montat set de 1.6 + arbore pe un bloc de 1.4 din '90 si am avut surpriza sa atinga bielele in bloc.Acelasi set si arbore au fost puse pe un bloc motor de 1.4 din '95 si functioneaza perfect wacko.gif
*


Bun,Diferenta dintre cursa pistonului de la 1,4 la 1,6 este de 6,6mm.A spus-o si Muttley mai sus dar nimeni nu a bagat la cap cand a descris cursa si alezajul la fiecare tip de motor.Asa ca eu sunt taaare curios unde a lovit capul pistonului chiar daca s-a polizat din bloc si din surub!!!! blink.gif blink.gif asa cum spunea cineva mai sus.
Concluzie:
Nu ai cum sa montezi set de 1,6+arbore de 1,6in blocul de 1,4!PISTOANELE IES DIN CILINDRII SI LOVESC IN CHIULASA cu sau fara suruburi la biela polizate.De ce nu vreti sa intelegeti?Chiar nu vedeti ca unii fac misto pe seama voastra?
SiloS
Adica ? M-ai zapacit tu , m-a za[acit si beuta in searta asta , da tu zici ca nu merge sa montezi 1.6 in moytorul de 1.4 ? Eu nu te cred .... eu tin sus si raspicat ca merre
ROBY 06-TFA
QUOTE(SiloS @ 26 Aug 2006, 01:06)
Adica ? M-ai zapacit tu , m-a za[acit si beuta in searta asta , da tu zici ca nu merge sa montezi 1.6 in moytorul de 1.4 ? Eu nu te cred .... eu tin sus si raspicat ca merre
*



Gandeste logic Silos,cursa pistonului este data de arborele cotit.Adica distanta dintre centrul manetonului(cel pe care se monteaza biela)si centrul palierului(cel pe care se fixeaza arborele in bloc)de inmultit cu doi,ne da exact cursa pe care o face pistonul si pe care o da fabrica in cartile de specialitate.Mai exact,la motorul de 1,6 aceasta distanta este egala cu cursa 83,6:2=41,8,iar la motorul de 1,4 avem cursa de 77:2=38,5.Daca schimbi si arborele de 1,4 si pui arbore de 1,6 care stim ca impune o cursa a pistonului mai mare cu 6,6mm decat arborele de 1,4eu te intreb acum pe tine:Cum faci ca acel piston sa faca o cursa de 83.6 cand acel bloc e facut pentru o cursa a pistonului de 77? ?Am inteles,dai jos cu polizoru si inlaturi 3mm;1,5 din surub si 1,5 din bloc,dar in partea de sus ce faci???Iei 2,1 din capul pistonului si restul sapi in chiulasa pe diametrul fiecarui piston??Ca nu poti spune ca poti lua din ea pe suprafata plana ca nu ai facut nimic!Sper ca ai inteles.
cristidb
La pistoanele de 1,6 distanta dintre bolt si capatul pistonului e mai mica. De asta se poate monta set de 1,6. Blocul e la fel, iar inaltimea blocului e aceeasi la toate, inclusiv 1,3. Daca pui pistoane de 1,4 cu arbore de 1,6 lovste in chiulasa, iar daca pui pistoane de 1,6 cu arbore de 1,4 pistonul nu mai ajunge la nivelul camasii.
einstein1984
Roby, dar de o biela mai scurta ce zici? Una cu distanta intre axe mai scurta cu 3,4 mm?
EUROPE_
Și unde găsești tu bielă cu 3-4 mm mai scurtă?
SiloS
Modificarea de la 1.4 la 1.6 este banala . Te duci in magazin si ceri piesele necesare . Nimic mai mult . :-(
ROBY 06-TFA
QUOTE(cristidb @ 26 Aug 2006, 10:50)
La pistoanele de 1,6 distanta dintre bolt si capatul pistonului e mai mica. De asta se poate monta set de 1,6. Blocul e la fel, iar inaltimea blocului e aceeasi la toate, inclusiv 1,3. Daca pui pistoane de 1,4 cu arbore de 1,6 lovste in chiulasa, iar daca pui pistoane de 1,6 cu arbore de 1,4 pistonul nu mai ajunge la nivelul camasii.
*


Se pare ca tu ai fost cel mai explicit.Multumesc cristidb!!
stoianovmi
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 26 Aug 2006, 00:00)
Bun,Diferenta dintre cursa pistonului de la 1,4 la 1,6 este de 6,6mm.A spus-o si Muttley mai sus dar nimeni nu a bagat la cap cand a descris cursa si alezajul la fiecare tip de motor.Asa ca eu sunt taaare curios unde a lovit capul pistonului chiar daca s-a polizat din bloc si din surub!!!! blink.gif  blink.gif asa cum spunea cineva mai sus.
     Concluzie:
         Nu ai cum sa montezi  set de 1,6+arbore de 1,6in blocul de 1,4!PISTOANELE IES DIN CILINDRII SI LOVESC IN CHIULASA cu sau fara suruburi la biela polizate.De ce nu vreti sa intelegeti?Chiar nu vedeti ca unii fac misto pe seama voastra?
*


Citeste mai atent!Nu am spus nimic de pistoane,doar de biele ca ating in lateralul blocului motor(102-00).Pe 102-13 merge montat set motor si vibrochen de 1.6 fara probleme.Baia de ulei o am de 1.4 cu garnituri,initial am avut tipul nou cu silicon,dar am dat-o jos ca pierdeam ulei la greu.
SiloS diferenta intre intre 102-13 si 102-14 este la etansarea cilindrilor,102-13 are garnituri de cauciuc si 102-14 de cupru.
draku
camasile de 1,6 au suprafata de etansare tesita la 45 de grade si se folosesc O-ringuri de cauciuc
cristidb
La mine au suprafata de etansare la 90 de grade si etansare pe Cu. Sunt de 2 feluri, ca si cele de 1400.
B-34-SGM
Mi-a fost dat sa citesc multe aberatii mai sus. Bielele de la 1.1 1.3 1.4 1.6 sunt la fel.

Pistonul de 1.6 are distanta de la bolt la cap mai mica. Nu iese peste camasi. Cititi mai sus ce trebuie inlocuit pt a face din 1.4 - 1.6. Nu ma mai repet.

Am facut la peste 5 motoare din ani diferiti operatia asta.

Exista set de 1.6 si cu etansare pe cupru, si pe cauciuc.

Baile de ulei sunt la fel la gauri de la 1.1 la 1.6

La baia de 1.6 exista niste santuri, pt a nu atinge bielele in baie. Etansarea este pe silicon. In rest la fel la suruburi.
lucianac79
QUOTE(stoianovmi @ 28 Aug 2006, 12:29)
diferenta intre intre 102-13 si 102-14 este la etansarea cilindrilor,102-13 are garnituri de cauciuc si 102-14 de cupru.
*



Eu am la Dacia mea motor 102-13 si am garnituri de cupru deci pica chestia asta. Eu stiam ca diferenta este data de catre chiulasa, care are alt volum, adica este mai mare la 102-14, astfel ca 102-13 are raportul de comprimare 9 iar 102-14 are 8,5.
cristidb
B-34-SGM mai exact unde sunt santurile alea in baie? Eu nu am observat nici o diferenta intre baia de 1,4 si cea de 1,6 de la masinile mele. Poate e dar nu am vazut eu.
B-34-SGM
Sunt niste proeminente fix in dreptul bielelor. Baile cu etansare pe silicon sunt asa. Compara una cu etansate pe garnitura de pluta cu una cu etansare cu silicon.

M-am exprimat gresit "baie de 1.6" au fost montate si la motoarele de 1.4 mai noi 98+. Tot ce e cu silicon are acele proeminente. Altfel la 1.6 loveste biela in baia de ulei.
argon
S-au montat chiar din 96+.
cristidb
QUOTE(argon @ 29 Aug 2006, 16:03)
S-au montat chiar din 96+.
*



Exact. Berlina mea e din 96 si are baia identica cu cea de la nova.
SPORTivu
Salutare. Pe sportul meu din 1989 am 1.4. intrebare: dupa an ce tip de motor o fi?

102-13? 102-14? nu prea ma pricep , asa ca sa nu imi sariti la gat (aviz SGM:P)

payty
QUOTE(SPORTivu @ 1 Sep 2006, 19:51)
Salutare. Pe sportul meu din 1989 am 1.4. intrebare: dupa an ce tip de motor o fi?

102-13? 102-14? nu prea ma pricep , asa ca sa nu imi sariti la gat (aviz SGM:P)
*




Pai de ce nu te uiti in CIV? sau direct la motor. S-ar putea sa fie 102-00. Acum ceva timp am vrut sa iau o dacie sport din '88 care avea motor de 1.4 si era tip 102.00
madmaxtata
pana la cat se poate mari r.c. ca sa nu apara detonatii si daca trebuie modificat ceva si la sistemul de aprindere. si cu benzina merge? cade cea de 95 cu plumb?
B-34-SGM
11.5:1 si mergi cu 100.
madmaxtata
aprinderea sufera ceva modificari?
madmaxtata
hai sa va spun si eu o poveste(ca tot mi-a venit chefu)
mai acu 3 luni a facut motoru poc si a trebuit sa astept pana acum din pacate ca sa il fac.
o reteta:
una bucata bloc motor de 1,4 din '88 cu garnituri de cauciuc. setu motor de 1,6(280RON) arbore de 1,6(280RON) si alte maruntisuri.
cand am incercat arborele de 1,6 pe blocu vechi(ala cu gaura)(150RON) aveam biela cu pistonu de 1,4 si camasa la fel si nu imi atingea de bloc(tot din '88) dar acum o fi fost altfel blocu, depinde cum l-au turnat astia, ca ala vechi avea suprafata mai grunjoasa dar nu imi atingea dar asta care l-am luat era mai finut si-am zis ca merge din prima dar de unde ca imi atinge partea superioara a bielei la pistonu 1(unde vine capul surubui, semirotund) si am polizat din cap si din biela in unghi cam vreo 2 mm. nu e cine stie ce, la celelalte am polizat mai putin. baia mi-a mers aia veche.
la chiloasa am lucrat mai mult. fiind de 1,4 am facut niste calcule si imi iesea 9,90(parca, nu mai stiu sigur) r.c si-am zis ca e cam putin. asa ca am fost la un nene strungar si am rabotat din ea 1,25 mm. era omu sme, avea o freza smechera si un instrument de masurat ziceai ca e manometru(avea diviziuni de sutimi de mm)(40RON mi-a luat nenea asta, imi lua 30 dar era tarziu pe la 8 cand mi-a facut-o si am zis sa fiu si eu cu obraz, pt publicitate face si pivoti reglabili) dupa ce am rabotat cred ca am ajuns la 11 r.c.(dupa calcule). am schimbat si supapele de admisie de 1,6(9RON/buc a trebuit sa fac alte scaune la supape).

CU benzina aveti grija de unde luati daca vreti sa aveti R.c mare ca eu am pus 5L la inceput de un peco de langa atelier si nu prea mergea rotund si apoi am pus zboara zboara de la petrom(99+) al naibi si mai ieftina si merge rotund mai ales dupa ce se incalzeste. am scos termostatu(adica l-am lasat scos) ca am citit p-aici ca e mai bine sa faci rodaju la temp mai mici.
deocamdata am mers numai 1 km ca mi s-a f**** cutia rau de tot, care are una in 5 astept mesaj.
dupa rodaj am un weber 38 sincron ssa vedem ce-o iesi. pana atunci bafta la motoare si cutii biggrin.gif
cam tot motoru m-a dus undeva la 9 mil cu tot cu chiuloasa. fara manopera. eu am cumparat si pompa de ulei noua.
aveti grija cand probati arborele sa puneti cuzinetii noi si la biele si la palier ca sa nu se face urme aiurea pe arbore(sa le ungeti cu ulei inainte). si ulei luati si voi si unu mai bun, fara da-la romanesc cum am luat eu si-acum ma injur, ca e de caca, chiar daca faceti 1000 de km, astia sunt cei mai importanti.

apa si talpa tuturor.
SiloS
madmaxtata , ma bucur pentru carburatorul ales , cat ai dat pe el ?
stoianovmi
pt performante mai bune,ai nevoie si de un delcou calibrat,eu am chiulasa de 1.3(nu stiu raportul de comprimare) cu supape de 1.6,axa,carburator si delcou de 12 TS si merg cu premium 95,am observat ca imi apar detonatii cand alimentez de la MOL.In rest nu am probleme.Cu delcoul de dacia tragea bine la turatii joase,dar se plafona mult mai repede
madmaxtata
silos: carb l-am luat cu 500 de mii asta vara dar imi ttrebuie jigloare si nu arata chiar asa de bine. dar e intreg. cu jigloarele nici nu imi bateam capu parca l-am luat dupa un motor de 2,8.

stoianovmi: nu stiu ce sa zic ca nu am mers decat cu 2500 de ture maxim si alea urcat incet si distanta mica 2 km maxim.
ramane sa vad ce fac cu cutia.
oricum ce-a mai buna cuvantare la o daciuta e cutia in 5 trepte. cu orice motor ar fi,

bunacuvantare
Siconi
poate binecuvantare... dar n-are importanta.
La dacia 1300 din '75, ce model de motor e? stiu ca e palier normal, dar ce tip de motor? Nu scrie nicaieri si vreau sa stiu si eu.
payty
stoianovmi, ai idee cam pe unde e cuplul maxim la motorul tau cu axa de 12 TS?

Cu axa standard la motor de dacie 1600 e la 2500 rpm.
stoianovmi
Cuplul motor maxim il am pe la 2.500-2700 ture,nu prea imi indica bine turometrul.Din cate stiu eu motorul de 1.6 nu are aceeasi axa ca cel de 1.3-1.4
madmaxtata:sa nu mergi subturat cu motorul chiar daca este in rodaj,poti schimba vitezele lejer la 3.000 ture si pune termostatul inapoi ca motorul sa isi mentina o temperatura constanta.Eu nu am scos termostatul nici cand au fost 40 de grade afara.
siconi:motorul tau ar trebui sa fie tip renault 810- trebuie sa scrie in talon,daca mai ai motorul original
payty
axa de 1600 e la fel ca si cea de 1400. Cel putin asa scrie in manualul de reparatie. Acuma nu stiu daca la nova au facut ceva in plus, dar la papuc sigur e tot aia. Cea de TS are 270 de grade pe evacuare.
cristigeo69
12 ts-u stiu ca are 62 cai pe 1.3 cu dublu corp din fabrica...cam greu de gasit axele astea...
io zic ca face treaba pe un 1.6
payty
eu am una noua nouta. Stie cineva unde pot copia o axa, daca dau eu profilul?
stoianovmi
QUOTE(payty @ 12 Oct 2006, 08:50)
axa de 1600 e la fel ca si cea de 1400. Cel putin asa scrie in manualul de reparatie. Acuma nu stiu daca la nova au facut ceva in plus, dar la papuc sigur e tot aia. Cea de TS are 270 de grade pe evacuare.
*


Cand am cumparat setul de 1.6,l-am intrebat pe baiatul de la magazin daca axa este la fel cu cea de 1.4,mi-a spus ca nu stie si a verificat in catalogul de piese.Cea de 1.6 avea alt cod.
madmaxtata
am gasit eu pe cineva care poate face axe. e un nene la poli si a zis ca ma duce la un meserias la INM(institutul national de motoare). dar acum intrebarea e ce crestere aduce o axa de TS(in cai si cuplu) sau una de GOrdini? se merita efortul?.
Si cine stie schema(deschiderea la aprindere/evacuare) de la o axa de gordini?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.