Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc motor 1300 set 1400(1600)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
pcostica
daca nu crapa la honuire pe motor nici atat!Cunosc cativa tipi care au pe motor camasi de 1,3 alezate pt 1,4 si folosesc chiuloasa de 1,3 , mai mult unu chiar pe palier normal.Nivelul de noxe este sub 2%si nu i-am auzit sa aiba probleme .
Bafta!
Mr_Devil83
multumesc tuturor pentru sfaturi. Asa voi si face: pistoane de 1,4 camasi de 1,3 honuite.

La chiulasa nu sunt decis, s o pun pe cea de 1,3 sau cea de 1,4.

Deci sublerul meu zice 78mm pe fusta pistonului. Daca ce vad eu e bine si pistonul de 1,4 are 76mm diametru, inseamna ca o sa raman cu un 0,95 de mm grosime in carne in zona asta. Sau mai pot lua putin de tot din piston da atunci unde mai e farmecul de a monta pistoane de 1,4?

Observ si eu ca in portiunea asta nu se exercita forte foarte mari.
Dupa calculele mele, treaba se rezuma la a achizitiona:

pistoane noi (sau second)
segmenti noi
cuzinetii
bolturile
pompa de ulei cu debit majorat
simeringul de palier si de la distributie

honuit camasile la 76mm (in parctica le honuiesc cu pistoanele in mana.

rectificat arborele cotit la r1.

Stie cineva o firma care vinde pistoane si segmenti si livreaza prin posta/curier?
Uncle-Sam
@Mr_Devil83

Iti recomand sa pastrezi chiulasa de 1,3. Are aceeasi dimensiune la supape ca cea de 1,4, doar ca e ceva mai joasa si prin chestia asta castigi putin mai multa compresie, putere mai mare si consum mai mic. Bine consumu e aproape insesizabil mai mic. Eu am configuratia asta de aproape un an si n-am avut nicio problema
Mr_Devil83
Am gasit in comert pistoane SETCAR de 1400cmc, 77lei/set, am cumparat un set de segmenti mad-toz, vanzatorul a zis ca sunt foarte buni, mai trebuie saptamana asta sa gasesc unde sa-mi honuiesc pistoanele.

Bolturile sunt scumpe?
iulica89
Salut!Am si eu o intrebare:in loc de hormuirea vechilor camasi se poate monta pe un bloc de 1,3 set de 1,6 dar cu modificarea ce consta in alezarea camasilor in locul unde se centreaza in bloc si daca camasile sunt atat de groase in locul in care se poate lua material asfel incat in loc de 80,6 sa aiba 78,5?
Siconi
Si-a scos mad-toz brand? laugh.gif Cat ai dat pe segmentii "mad-toz"?
Pistoanele de 1.4 SETCAR unde le-ai gasit?! Eu nu am gasit asa ceva. Am un motor de 1.4 si vreau sa-l pun la punct si apoi sa-l sui sus. Unde ai gasit? Pretul mi se pare in regula. Pistoanele aeau si bolturile la ele? Dar bielele? Intreb si eu... ca sunt interesat.

4 Mar 2009, 21:33:
Masoara si tu grosimea peretelui de la o camasa si apoi deduci daca poti sa iei atat de mult din saracia aia. Eu zic ca ar trebui combinate procedurile: honuit blocul la o cota si diferenta sa o strunjesti in camasa. Astfel poti sa pui camasi de 1.6 pe bloc de 1.3, dar nu stiu cum vei avea loc la biele sa nu loveasca in bloc. Vei avea nevoie de o chiulasa de 1.6... s-ar putea sa mearga si cea de 1.3 (la 1.4 e exact la fel cu cea de 1.3, ma refer la supape, doar ca cea de 1.3 e mai joasa, deci camera de ardere e mai mica => compresie mai mare si putere mai multa... cata in plus, nu stiu).
nelu_1985
QUOTE(iulica89 @ 4 Mar 2009, 21:25)
Salut!Am si eu o intrebare:in loc de hormuirea vechilor camasi se poate monta pe un bloc de 1,3 set de 1,6 dar cu modificarea ce consta in alezarea camasilor in locul unde se centreaza in bloc si daca camasile sunt atat de groase in locul in care se poate lua material asfel incat in loc de 80,6 sa aiba 78,5?
*


nu poti sa montezi setu de 1.6 in blocul de 1.3, mai ales daca ii cu palie normal (am mai explicat odata mai sus cu cateva posturi), mai mult nici camesile nu le poti honui sa bagi pistoane de 1.6, ca nu mai ramane nimic din ele, apoi cursa fiind mai mare la 1.6 ai nevoie de palier marit sa poti pune vibrochenul de 1.6, va place sa puneti intrebari aiurea, dar nu cititi deloc sunt atatea topicuri care dezbat problemele si imbunatatirile respective, cu poze, masuratori, explicatii, asta-i valabil in special pentru membrii noi care cum intra le trebuie motor de 376,43(14) cai, eleroane, etc si ei nu stiu sa deosebeasca alternatoru de electromotor sau mai rau injectia de carburatie
Mr_Devil83
deci sa incerc sa va lamuresc:

siconi nu sunt mad-tz, sunt mar-mot (original) tongue.gif , scuze pentru ca v-am indus in eroare, asa tineam minte ca le zice.

pistoanele le-am gasit la malvina, eu sunt din deva. Pretul lor fost fix 77de lei. Daca chiar nu gasesti pe nicaieri cred ca si eu si argon te-am ajuta cu placere cu un set.
nu au nici un bolt, sunt doar pistoanele din aluminiu.

iulica89 motorul de 1600 are diametrul pistonului de 77mm. Zona aceea care se ingusteaza la camasa, pe motorul de 1300 are 78,48mm la unu care l-am masurat eu.

Deci pentru setul de 1600, vor ramane circa 0,82mm grosime in partea in care coboara fusta iar la cel de 1400 cam cu 50% mai mult. Teoretic merge, trebe experimentat practic daca rezista.

Da cum te descurci cu arborele cotit, care nu intra decat in motor cu palier marit?
SGM.MYKE
Nu merge, crapa la alezare. in bloc nu cred ca se baga cineva sa faca treaba asta. Mie mi-a zis ca e posibil sa imi crape, cand am alezat camasi de 1400 la 1600, care au exteriorul identic diferit fiind doar diametrul interior. totul depinde de tensiunile interne acumulate in camasa respectiva in timpul utilizarii si in timpul prelucrarii. Daca vrei sa incerci bafta! 053.gif

Ai grija, nu te baga la diametrul pistoanelor ca o sa ai probleme cu segmenetii la montaj, plus ca o sa strici echilibrarea pistoanelor, nu o sa mai fie in aceeasi clasa de greutate.
Mai ai grija sa cumperi bolturi din aceeasi clasa de dimensiuni, daca nu ma insel Setcar-ul merge pe galben (si eu am pistoane luate tot de la ei).
Mr_Devil83
Deci ca sa va tin la curent cu ce am facut:

Am gasit strungar(acelasi care i-a facut piulitele lui argon) care mi-a zis din start ca poate aleza interiorul camasilor dar mai trebuie si honuite si nu are nici o idee unde as putea sa le fac.

Asa ca am luat un set de camasi noi de 1400, pe care le poate prelucra din exterior.

Pentru ca din nefericire am gasit 2 camasi cu etansare pe cauciuc si 2 cu etansarare pe cupru. Ma gandesc la cum etansez maine sau luni cand sunt gata camasile.

Pana atunci...Pot scoate bolturile vechi de pe biele si sa le refolosesc? Ma gandesc sa le pun pe aragaz si usor cu un ciocanel de cupru sa le scot.

De asemenea, cuzinetii de la biela si palier ii pot refolosi daca nu au uzura? Motorul care se modifica nu a fost forjat, nu are km multi si nu are deloc uzura la cuzineti. Sau daca are este pur si simplu insesizabila. Deci ii pot refolosi?
brigada_diverse
faci atata munca si te zgarcesti la cuzineti? preferabil ar fi noi...si arborele masurat sa fie in limite

de etansare...daca faci cu garnituri de bronz, sa pui vaselina sa stea pe camasa pana o bagi in bloc
pcostica
QUOTE(Mr_Devil83 @ 5 Mar 2009, 20:30)
...
Pentru ca din nefericire am gasit 2 camasi cu etansare pe cauciuc si 2 cu etansarare pe cupru.  Ma gandesc la cum etansez maine sau luni cand sunt gata camasile.

Pana atunci...Pot scoate bolturile vechi de pe biele si sa le refolosesc? Ma gandesc sa le pun pe aragaz si usor cu un ciocanel de cupru sa le scot.
....
*


masoara cota de 95,00...95,035 mm de la umarul de asezare pe blocul motor pana la partea superioara a camasii.Daca cota este ok poti folosi inele de hartie pt etansare, daca este sub cota iti trebuie inele de cupru calculate astfel incat camasa sa fie deasupra blocului cu 0,02...0,09 mm.Bolturile se scot din biele fara afi necesar incalzirea bielelor.
Bafta!
Mr_Devil83
pcostica multumesc pentru sfaturi si urare smile.gif.

cristitranca nu ma zgarcesc, am intrebat. Normal ca daca va fi nevoie voi schimba si cuzinetii de palier si de la biele.

Apropo etansarea la 1,4 este cu garnituri de cupru sau cu garnituri de cauciuc, nu bronz.
emircea
QUOTE(Mr_Devil83 @ 5 Mar 2009, 21:54)
cristitranca nu ma zgarcesc, am intrebat. Normal ca daca va fi nevoie voi schimba si cuzinetii de palier si de la biele.

Apropo etansarea la 1,4 este cu garnituri de cupru sau cu garnituri de cauciuc, nu bronz.
*


Uneori cand iei setul, primesti inele de aluminiu in loc de cupru. Eu am fost sfatuit sa iau de cupru, sunt cativa lei - doar ca fapt divers.

Nu stiu ce camasi ai luat tu, dar eu nu m-as incurca cu ele asa. Nu zic ca nu merge, personal n-as face compromisuri aici.

Arborele trebuie verificat de uzura, te duci cu el la meserias, el spune daca e in cote sau trebuie rectificat.
Mr_Devil83
cupru - vreo 4 lei setul, cauciuc 80 de bani garnitura. Nu se pune problema de a economisi o bere aici. Voi vedea cand am camasile gata exact ce garnituri o sa folosesc. Presupun ca 2 de cupru pentru 1,3 si 2 de cauciuc pentru 1,3. Dar asta ramane de vazut cand termina strungarul cu alezatul.

emircea evident ca arborele va fi verificat de uzura inainte de a fi montat, adus daca este cazul la r1/r2, ansmblul biela-piston-bolt va fi cantarit pentru fiecare cilindru si le voi aduce pe toate la aceeasi greutate.
nelu_1985
etansarea trebuie sa o faci cu hartie pena la urma, nu exista nici cauciuc nici cupru pentru 1.3, camesile tale oricum se strunjesc la diametru de centrare pentru bloc de 1.3, asa ca o sa folosesti obligatoriu inele de hartie
Mr_Devil83
nelu_1985 eu ma gandeam sa imi fac garniturile din tabla de cupru de 0,1 - 0,4mm si la etansare cu putin silicon cred ca as reusi sa scot ceva frumos.

Daca rezista cauciucul acolo e clar ca temperatura nu este foarte mare, adica ma gandesc ca e in jur de 90 - 100 de grade celsius.
SGM.MYKE
In momentul prelucrarii camasilor pe exterior o sa modifice si zona definitorie a tipului de etansare. Daca vrei etansare pe cupru, iei o camasa cu etansare pe cupru, ii dai meseriasului si el iti copiaza zona aia pe camasile tale si nu mai esti fortat sa faci n combinatii, iar la garnituri daca nu le cutezi cand le fabrici, nu e nevoie sa pui silicon, pentru ca ala rezista bine la uscat la temperaturi ridicate, dar la umed nu sunt prea sigur mai ales ca pe o parte ia contact cu ulei si pe cealalta cu antigel.
Oricum spor la treaba.
nelu_1985
tocmai deaia ziceam si eu sa nu se mai complice cu alte tipuri de etansari si silicon, pune inele de hartie linistit ca tine foarte bine
einstein1984
Ce frumos o sa crape la montaj... rolleyes.gif
SGM.MYKE
Nu e obligatoriu. Am vazut motor facut 1400 din 1300, dar cu alezare si honuire nu strunjire exterioara, desi nu vad neaparat o problema daca strungarul este bun. Daca nu ii crapa la prelucrare, la montaj nici atat, conditia ar fi sa mearga cu adancimi de aschiere mici, rezulta mai multe treceri dar evita problemele si neaparat cu emulsie pentru racire.
Mr_Devil83
Am scos bolturile din 2 biele, la una mi-a crapt pistonul pana m-am prins cum trebuie sa le scot, nu au uzura, ce am observat este ca intra foarte fix pe pistoanele setcar, eu zic ca pot sa le reutilizez fara sa-mi fac probleme daca sunt la fel toate4.

Ce vreau sa va intreb este daca are importanta cum pun biela? Pistonul am vazut ca trebuie pus cu sageata spre volanta, am studiat putin ce am gasit prin cartile cu motorul daciei 1300 deci nu o sa fac tampenia sa le pun invers.

La ora asta nu mai stiu nici un magazin deschis, asa ca poate sa imi spuna cineva cam cat ar costa un set de bolturi daca totusi ziceti sa nu le refolosesc pe cele recuperate?

De asemenea, a masurat astazi un mester arborele cotit si a zis ca cel putin la biele nu am ce rectifica, diametrul este de 43,75 sau 43,76, ma rog, asa ceva si cica a fost dus la r1 desul de recent sau masina de pe care este motorul dupa schimbarea setului motor nu a mai umblat decat foarte putin.

Ma puteti lamuri ce dimensiune are arborele la cuzinetii de biele si la cei de palier daca este rectificat la R1?
Sa le masor si eu cu sublerul (deh, micrometru nu am) si sa imi fac o idee, apoi mai consult un mester.
emircea
Bolturile le poti refolosi linistit. imporant e sa nu intre liber in biela, ci numai dupa ce se incalzeste biela. Jocul bolt- piston nu trebuie sa fie mare.

Bielele parca au si un numar inscriptionat pe ele. pune-le de aceeasi parte cu marcajul de pe capacele manetoanelor, nu ca ar conta, doar sa le gasesti mai usor la o alta eventuala demontare.

Mergi cu arborele la meserias si daca e profesionist iti va spune: ce cota de cuzineti de biela sa iei, ce cota de cuzineti de palier, ce cota de semiinele. Arborele se masoara cu un comparator cu micrometru, pe un stand dedicat, nu ai atata precizie la subler. Meseriasul iti va spune si daca e sau nu deformat axial. Nu-ti mai bate capul cu dimensiunile, ti le zice meseriasul daca esti curios.

Nu uita sa ungi componentele in timpul montajului, inainte de pornire sa rotesti manual motorul (bujii scoase, capac de culbutori dat jos) pana vezi ca urca uleiul in rampa.
Mr_Devil83
emircea multumesc de sfaturi, o sa refolosesc atunci bolturile.

Pana la montat motorul mai trebuie sa fac rost si de o pompa de ulei noua, sau sa reconditionez una daca e posibil, cred ca mai sigur o sa cumpar una noua de orgine, deci alti bani alta distractie. Asa ca va mai dura minim o saptamana pana motorul va fi gata.
pcostica
la montare se aseaza pistonul cu degajarea in dispozitiv(sageata ii vine in sus) iar biela se introduce in piston cu degajarea pt cuzinet spre dreapta.La montare pe motor pistonul se orienteaza cu sageata spre volant iar degajarea pt. cuzinet de la biele trebuie sa fie pe partea opusa a axului cu came.Bolturile erau in toamna 8 lei bucata( am gasit 3 grame diferenta intre bolturi).Diferenta intre cotele de reparatie este de 0,25 mm.
Bafta!

P.S.-sa nu uiti saiba distantier de 1,5 mm care se pune pe dispozitiv cand bagi boltu
Minel
QUOTE(pcostica @ 6 Mar 2009, 22:43)
la montare se aseaza pistonul cu degajarea in dispozitiv(sageata ii vine in sus) iar biela se introduce in piston cu degajarea pt cuzinet spre dreapta.La montare pe motor pistonul se orienteaza cu sageata spre volant iar degajarea pt. cuzinet de la biele trebuie sa fie pe partea opusa a axului cu came.Bolturile erau in toamna 8 lei bucata( am gasit 3 grame diferenta intre bolturi).Diferenta intre cotele de reparatie este de 0,25 mm.
Bafta!

P.S.-sa nu uiti saiba distantier de 1,5 mm care se pune pe dispozitiv cand bagi boltu
*




Maestre,toata stima si respectul worship.gif respekt.gif , deja am si printat ceea ce ai descris mai sus, ca si eu in maxim 2 saptamani desfac motorasu' meu ... doar eu cu forumul si cartile in mana ... 053.gif
krapcarasu
incerc si eu sa upgradez un motor 102-13 la 1600. Daca ramin la qlasa de 1400 si carb monocorp carfil cum pun jicloarele?
Siconi
Pai pentru 1.4 exista jicloare de 1.4, iar de pus... fiecare la locul lui. Nu prea am inteles intrebarea ta, dar banuiesc ca voiai sa stii ce gauri au sau de care tip.
krapcarasu
asta vroiam, alte idei , la 1.4 stiu 145 aer 140 benzina
Siconi
Pentru ceva economie in plus, desi nu stiu cat de multa, poti incerca u set de jicloare de 1.3. Dar pierzi din saracele performante ale Carfilului.
Mr_Devil83
Cea mai mare economie o faci cu 102-13 lasand carfilul de 1,4l nemodificat pe el. Asta am pe masina si scot sub 6% consum mediu, urban + extraurban. Asta incluzand motorul rece/cald, ma rog, regim de utilizare normala. Nici nu plec de pe loc ca mosnegii, nici nu ii dau peste suta. In consumul asta poti sa pleci si tare de pe loc dee la semafor de cateva ori.

Cu 1,3-ul o sa scoti performante mai slabe si consum ceva mai mare. Sau poti sa ii pui un jigler principal nesimtit de mic si o sa ai un motor care da in nas, accelereaza greu dar scoti undeva pe la 5%.

eu zic ca un 5,5% si un 7% in oras este ok pentru un motor modificat prin anii 80, pe carburatie.
payty
QUOTE(razvan solenza @ 6 Mar 2009, 21:46)
cine vrea sa treaca  de la 1,4 la 1,6 sa treaca rapid diferenta e de la cer la pamant cu foarte putine modificari ai un motor de 1,6 care e capabil trage de rupe si consumul este cu mult mai mic ca si la 1,4
*




hai las-o naibii smile.gif). Cum asa? Ca o fi o diferenta de putere, asta inteleg, dar de consumat mai putin cum ai reusit ?
krapcarasu
m-am referit daca pun set+arbore 1.6 la qlasa originala ce dimensiuni merg la j aer si benzina
einstein1984
Pai unul din ei oricum e dintr-un alt film, o comedie dramatica ajunsa acum la al n-lea episod, iar celalalt refoloseste bolturile de piston. Ce raspunsuri te asteptai sa-ti dea oricare din cei doi!?!

In prima faza, pentru rodaj si pana o clarifici, poti lasa carburatorul cu aceleasi setari de la 1.4. Merge bine.
krapcarasu
ok , il las140/145 benzina/aer, eventual maresc 1mm nivelu, am si gpl la care trebuie reglat din vaprizator.
acum inca ceva, avind o compresie superioara n-ar fi bune si bujii mai reci? evitam astfel detonatiile cauzate de bujii
Hexer
Am citit to tipicul de la primul post, la fel si topicurile mentinute pe parcurs.

Daca cineva vrea putere mai mare sa nu aibe probleme de consum...ori cum, un motor reglat corect consuma la fel ca inainte, numai cand vrei mai mult consuma in plus, dar de asta facem.
Un V8 american consuma pe autostrada max 10 litrii si are +300 cai si 2 tone...cei drept in oras din cauza greutatiii consuma 15-18 litrii, dar daca dai blana si mergi sportiv peste 30-40, in schimb folosesti pe tori cei 300+ cai.

Sa nu va fie frica de carburatoarele mari, asta daca e reglat correct consuma la fel ca inainte, numia ca are un raspuns mai bun si poate sa satisfaca motorul cum trebue...deci nu de geaba faci trecere din 1400 la 1600.

Acum 2-3 pagini inainte era o discutie despre avans vacumatic si centrifugal. Parerea mea ca cea mai buna pentru 1600 este cea de 1100 la centrifugal si vacumaticul cumperi nou, sau reglezi ce ai. Asta din cauza ca la 1600 cuplul vine jos, la turatii mici, ca la 1100.
cei drept cea mai buna este cu electronica programabila, noi in gerenal reglam 144 de puncte la o harta de avans. La fel juglerele sa reglati pe baza de gazee (sonda lambda, WBO2) si nu neaparat dupa cum se vad bujiile.


8 Mar 2009, 14:15:
Din experienta, LADA VFTS 1.6 cu carburatoare Webber 40, axe de 324/316, compresie peste 11 si evacuare absolut goala de 60mm, reglat perfect pentru rally, iar in deplasari si in rimpul rodajului consuma undeva sub 10 litrii. Asta fiind motorul de asfal, cel de macadam consuma sub 8.

Ambele au puteri undeva intre 150-165 cai.
razvan solenza
QUOTE(payty @ 8 Mar 2009, 06:15)
hai las-o naibii smile.gif). Cum asa? Ca o fi o diferenta de putere, asta inteleg, dar de consumat mai putin cum ai reusit ?
*


treaba sta in felul urmator motorul este pe aro 10 iar inainte motorul de 1400 se chinuia sa duca pt ca un aro 10 este mai greu ca o dacie cu vreo 300/400 kg deci este submotorizat ,iar motorul de 1600 este mai mare si duce mai usor aceeasi greutate de unde rezulta un consum mai mic
djasu82
eu la 1400 am modificat jiclorul principal de la 140 cat avea carfilul la 125 din cate stiu si se comporta la fel masina nu da in nas sau alte magari pornea usor chiar si fata eletronica consumul urban era 7 vara iarna 8-8,5 extraurban sta in 5-5.5 daca rulam cu 110-120. Iar la coasta tragea forte bine . Sub 110 nu mai avea putere motorul ma rog la anumite turatie adica pe o plaje de turatie trebuia sa-i dau talpa si dupa aceea isi revenea. Odata am modificat jiclorul de aer si l-am facut la 180 ... nu mai avea putere de loc motorul.
Zic ca la 1.6 se preteaza bine carbul de 1.4 sau ma rog unu sincron 32/32 sau cum spune hexer un carb de lada e foarte bun pentru 1.6.
Mr_Devil83
au sosit camasile de la strungar si evident ca nu le-a fact perfect, mai trebuie ajustate putin la polizor. Noroc ca unde trebuie ajustat merge cu polizorul ca altfel ma impuscam.

Domnilor este ca boltul de 1400 are alta dimensiune fata de cel de 1300 ?
SGM.MYKE
Diametrul nominal este acelasi, difera doar clasa de toleranta care trebuie sa corespunda cu cea a alezajului (gaurii) din piston, altfel o sa iti bata de la inceput si nu stii de unde. Din cauza asta ziceam eu sa iti schimbi si bolturile.
Mr_Devil83
SGM.MIKE esti sigur ca boltul pentru 1,4 nu este mai lung cam cu 3 4 milimetri decat cel de 1,3?

Nu de alta dar parca la 1,3 intra boltul si in "peretii" pistonului iar montat in cel de 1,4 nu ajunge si in acei "pereti".
SGM.MYKE
Uita-te aici.
Mr_Devil83
Bun, tabelul ala asa zice, realitatea este alta.

Am fost la magazine si am luat bolturi pentru 1400. Sunt cu 2 - 3 mm mai lungi decat cele de 1300. Toate cu vopsea galbena pe laterala, nici nu am pomenit ceva de culoarea marcajului la magazin.

Preturile intre 5,5lei si 8lei/bucata.

Pana la urma am montat bolturile cu echipamentul special din dotarea atelierului (aragaz cu partea aia superioara a ochiului scoasa si incalzita biela pe el si invartit la bolt in piston si impins pana a intrat usor, evident uns generos cu ulei), iar dupa cateva teste am reusit sa bag toate bolturile perfect, impingandu-le doar cu degetul.

Ce am observat interesant este ca pe 3 biele aveam emblema uzinei iar a 4-a nu are nici un marcaj. Ciudat.

Cum este mai bine sa echilibrez ansamblul biela bolt, piston, segmenti?

eu ma gandesc sa le cantaresc pe fiecare si sa le duc la greutatea celui mai usor folosind niste smirghel.
SGM.MYKE
Nu te contrazic, nu am avut treaba cu 1300 si nu stiu ce e prin el. De echilibrat nu cred ca e nevoie sa fie la gram. Exista o clasa de greutati si aici.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Mar 2009, 13:53)
Cum este mai bine sa echilibrez ansamblul biela bolt, piston, segmenti?

eu ma gandesc sa le cantaresc pe fiecare si sa le duc la greutatea celui mai usor folosind niste smirghel.
*



Asta daca nu difera mult greutatile intre ele (chiar si cateva grame , o sa dai la smirghel de o sa iti sara ochii , asta daca da manual ) si ma gandesc ca singurul loc unde poti smirglui este biela , ca la restul ansamblului , nu prea ai cum ,parerea mea .... dry.gif
argon
e cam exagerata treaba cu echilibrarea, dupa ce am scos din baie o bucata de fusta piston destul de mare, si motorul merge ca de obicei, adica bine, nu s-a dezechilibrat nimic. Nu stiu de cand era acolo, posibil de mult timp.
Siconi
Daca ai atatia nervi, poti smirghelui si numai pistoanele. Se dau jos de pe biele, se cantaresc pistoanele si se freaca pe INTERIOR. Se poate folosi o freza fina pentru un randament mai bun. Dar tare ma tem ca nu e nevoie, daca gramajul e cat de cat asemanator la toate (normal sa varieze cateva grame +/-), adica in aceeasi clasa.
pcostica
mai fratilor m-ati facut praf cu echilibrarea sau aveti incredere in oarba comertul socialist de stat. Codul de culori este pt imperecherea la campul de toleranta al pieselor nicidecum la greutate. Am gasit diferenta de 3 gr. la bolturile de la piston, 8 gr intre doua pistoane(luate la set) si chiar la bielele scoase din motor. Eu unul prefer echilibrarea individuala fie ca este piston. biela sau bolt. Am la servici o balanta cu precizia de 0,2 gr /div deci nu ma pot plange ca nu am cu ce. In final fiecare face cum vrea, eu recomand echilibrarea ca doar faceti motoarele pt. voi nu pt. dusmani.
Bafta!
ment
nelu_1985, lasa-l asa ca arata foarte bine biggrin.gif plus ca-i rosu, deci mai castigi niste cai putere de aici..

Si on topic, o intrebare mai de noob: observ ca, cursa la 1.3 si 1.4 e la fel (77mm) si bielele fiind la fel inseamna ca e acelasi arbore cotit, nu ?

A si de unde stiu daca am motor cu "palier marit" ? Am un 1.3 (1289cmc) pe o dacie 1310 din 1989, cutie in 4 viteze..
Mr_Devil83
baieti va anunt ca cilindrii de 1400 sunt mai inalti decat cei de 1300 cu circa 0,3mm. Imediat o sa masor dimensiunea exacta cu un subler si o sa pun 2 camasi in blocul motor ca sa masopr exact cat iasa in afara folosind un subler de adancime.

In alta ordine de idei e cam nasoala treaba. Ma intreb daca nu cumva din cauza asta obtineau baieti jmecheri care au mai facut aceasta transformare un motor care se incalzeste.
Sper, ca cineva de sus sa ma ajute si pistonul sa nu iasa 0,3mm din camasa, adica sa ramana putin de tot mai jos ca sa pot sa slefuiesc cam 0,2mm din camasa. Stiu ca trebuie sa iasa putin din blocul motor dar parca e mult prea mult.

Ceva sfaturi idei? Sunt binevenite.

ment eu nu mai bag mana in foc ca ar fi exact aceleasi arbore cotite. Trebuie puse unul langa altul 2 arbore cotite si masurate peste tot.


EDIT: 0.66mm iasa afara din bloc!

EDIT2:

Tot gandindu-ma la o solutie am luat arborele cotit, l-am prins in blocul motor, din ce vad, cuzinetii nu sunt uzati, arborele nu are joc, cred ca pentru teste o sa las cuzinetii actuali, cu cat ma uit mai mult la segmenti, camasile vechi si la cuzineti imi lasa impresia ca acest bloc are maxim 10.000km de la ultima reparatie capitala, sau este un motor de pe o dacie care nu a circulat decat foarte putin.

Buuuun.Si dupa ce mai fumai eu juma de pachet de tigari si ma uitam la arborele cotit, prins pe blocul motor am luat un pston si l-am prins de el. Si astfel am aflat ca pistonul vine fix pana in partea superioara a cilindrului, deci nu ramane putin mai jos ca sa poata devilul batran sa mai rada din camasi.

Prin mintea mea se misca o garnitura de cupru de 0,35 - 0,45mm, copiata dupa cea de chiulasa, doar cu diametrul gaurilor camesilor putin marite.

Sau 2 garnituri de chiulasa.

Pentru ca trebuie cineva sa mai experimenteze pe forumul asta trag cateva concluzii:

1: nu merg montate (usor) camasi de 1400 pe un bloc de 1300 cu palier normal.
2. trebuie cumva inaltat cam cu 0,40mm blocul motor daca totusi cineva chiar are de gand sa faca lucrul asta.
3, Baietii astia de la dacia sunt niste nesimtiti.
4. Motorul asa rudimentar este foarte usor de modificat acasa.
5. No suport pe "Lady Gaga" si mi lene sa mai schimb postul de radio, dar asta se rezolva in 2 3minute.


Edit 3, remasurat dupa ce am baut cafeaua si m-am trezit.

Sunt egale. Nu sterg totusi delirul de mai sus pentru posteritate biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.