Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc motor 1300 set 1400(1600)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Mr_Devil83
bag primele impresii:
- porneste la sfert de cheie si cu motorul cald si rece si dupa ce a stat peste noapte nepornit
- motorul se incalzeste mult mai putin
- consum putin mai mare de carburant
- mult mai silentios decat vechiul
- presiune ulei cu motorul cald la 60 km/h in treapta a 4-a - peste 4 conform indicatorului din bord
- merge mult mai rotund
- cuplu ceva mai mare, acum in rodaj,incerc sa nu trec de 2000 de ture cu el asa ca in oras schimb pe la 1500. Trepideaza putin la 30 km/h in treapta a 4-a, vechiul motor sub 40 la ora in a 4-a facea ca toti dracii

nu pot sa ma pronunt in legatura cu demarajul si consumul prea bine pentru ca momentan viteza maxima care a vazut-o a fost de 70km/h in treapta a 4-a si 60 la ora in a 3-a, intr-o depasire scurta a unui bou cu un papuc care avea numere de bucuresti si mergea ingrozitor de incet pe ambele benzi de drum.

panter1
Mr_Devil83 vrem noutati cu noul motor de 1.4 biggrin.gif cred ca ai uitat de topicul asta sad.gif si cam la cate grade sta apa si ce termostat ai de zici ca a scazut temperatura motorului. In mod normal termostatul iti mentine temperatura la cat e el
Mr_Devil83
pai ce sa zic man...porneste foarte usor, merge mult mai rotund la o turatie mult mai mica, ceva demaraj mai bun, dar in alta ordine de iedei acum imi consuma masina cat o dacie...inainte scoteam un 5,2 - 5,5% acum scot cam 6,5%. Sper sa fie din cauza ca inca e foarte strans setul. Nu am decat vreo 2500 km facuti cu el.

Termostatul habar n-am ce e, cred ca de vaslui, acum 1 an o fost 6 sau 7 lei. Daca citesc pe indicatorul de la bord, as zice ca tina apa undeva pe la 85 de grade, constant. Deci sunt multumit de regimul termic si functionarea termostatului.

LA fel ca si acum cateva zile, imi mentin parerea ca a crescut simtitor cuplul, acum pot sa o tin cu 3 persoane si inca 100kg in portbagaj la 40km/h in treapta 4 fara sa ma scuture, ceea ce cu vechiul motor nu se intampla.

Deci sunt multumit de motor. Acuma sa vedem daca imi mai scade consumul biggrin.gif
panter1
se pare ca ai termostat care deschide la 86

daca esti inca cu el in rodaj.. (pana in 3000km) consumul se poate datora si mersului prea agale, subturari dese, 40 la ora cu a 4-a si banuiesc ca ai si accelerat la 60-70 tot cu a 4-a de la 40 momente in care motorul a consumat cam mult in regimuri dinastea si chiar daca masina merge nu e bine deloc pentru cuzineti 40 la ora cu a 4-a pe marit viteza mellow.gif Ca exemplu una e sa tii aceias viteza cu o treapta superioara vitezei in care te afli si alta e sa maresti viteza cu aceias treapta (subturata).

Eu am motor de 1,4 si merge cu a 5-a la 40 la ora si nu te scutura decat se aud niste balbaieli infundate cume normal dar nu da in nas, daca vreau sa ajung de la 40 la 80 adica sa maresc viteza e o aventura si sa nu mai zic consumul si faptul ca incepe sa scuture. De asta zic.. incearca sa schimbi treptele pe la 2600 rotatii(inclusiv de la tr 1 spre 2) cu acceleratie progresiva(apesi nu prea mult acceleratia si astepti sa creasca turatia apoi mai apesi putin(ajungi la 2600 si schimbi) si vezi atunci cat consuma smile.gif si sa nu ai avansul prea mare caci va face praf motorul mai devreme de termen si mai ales in rodaj rolleyes.gif
ment
QUOTE(Mr_Devil83)
Se incalzeste biela pe la 300 de grade (adica sa fie fierbinte dar nu sa se inroseasca pentru ca atunci o poti arunca), temperatura bielei am masuat-o folosind un aparat de masura chinezesc care a venit si cu o sonda pt temperatura cu termocuplu, destul de precisa. Bolturile se verifica inainte de montare, sa intre usor in piston, eventualele resturi de span din piston se inlatura cu un smirghel foarte fin, se unge cu ulei boltul si gaurile din piston, se ia repede biela si se monteaza in piston in pozitia corecta, in timp ce cu cealata mana se impinge rapid boltul. Trebuie sa fi putin meserias dar daca ai indemanare iasa din prima perfect.


Am si eu o nedumerire legat de "bagatul" bielelor pe pistoane, anume cat de mult se impinge boltul in piston, acesta fiind liber in piston, nu avand sigurante. In manualul ala de service dacia, ei folosesc o bucsa care vine peste degajarea din piston pe unde se introduce boltul

[attachmentid=1627533368]
[attachmentid=1627533369]
diaconuliviu
Piston de 1300: ai acea degajare frezata. Cu biela lipita de umarul corespunzator acelei degajari, bagi boltul pina la nivelul ei.
Piston 1400: cu biela in aceeasi pozitie bagi boltul mai jos de acea frezare cu 1,5 mm (e o saiba).

Am cautat postul meu in care pusesem un desen de executie al acelui MOT255 in care se vedea si modul de lucru. A disparut in neant - intreaba moderatorii unde o fi.

LE: L-am gasit dar nu mai e stiky cum il facusem, sa-l vada toti..
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=103143&hl=

In desenul tau pistonul e asezat cu degajarea pe bucsa care opreste boltul la nivelul ei.
Acelasi lucru.
ment
Am gasit si eu threadul tau, da am inteles acum, mersi.

Nu intelegeam exact din cauza exprimarii din textul manualului de service - "se va aseza pe fundul bucsei de sprijin o rondela", pe fundul bucsei .. ma tot gandeam de ce pe fundul bucsei, cand logic ar fi "saiba" de 1.5mm pusa in varful bucsei, cum este si in desenul tau.

off: tin minte cand intrasem prima oara aici, ca vazusem threadul cu desenul sticky, si ma intrebam ce naiba mai e si cu mazgaleala aia blush.gif.
diaconuliviu
La mine nu e in virful bucsei. E la "fundul" "mandrinului".

Acel MOT255 original e putin altfel decit al meu, eu l-am adaptat asa incit sa nu depind de bucsa si sa pot face si centrarea.
nelu_1985
Ieri dimineata am terminat si eu refacerea motorului, set de 1400 etansare pe cauciuc in bloc cu palier marit de 1400, arbore nou, cuzineti biela si palier noi, pompa ulei noua, chiulasa de 1400 (inaltime 72,9 desi minim reparatie cf manualului ar fi 73,25), a pornit foarte usor, l-am lasat sa functioneze vreo 30 minute, dupa care l-am oprit, i-am inlocuit diusa calibrata din furtun ca avea mers neregulat, l-am pornit dinnou si l-am mai lasat sa mearga vreo 20 de minute la 900-1000 ture, mers foarte rotund de data asta; L-am lasat apoi sa se raceasca complet, mentionez ca temperatura nu a depasit 85 gr. Dupa vreo 5 ore de stat in garaj la umbra l-am pornit dinnou si l-am mai lasat sa mearga cam 40 de minute, pana am vazut ca incepe sa se ridice temperatura catre 90 gr. si l-am oprit; atat pe ziua de ieri, azi iar l-am pornit (foarte usor), l-am lasat sa mearga in gol cam o jumatate de ora dupa care am plecat usor pe loc drept, am mers cu maxim a 3-a, am schimbat vitezele la 2000, m-am plimbat asa cam 10 km, apoi am lasat-o sa se raceasca complet. Presiunea de ulei e buna zic eu, dupa cca 1 ora de functionare in relanti era la 3 cf indicatorului, la rece sta la 6 in relanti pana ajunge apa la 60 grade.
2 probleme aparute: zgomot urat la distributie, face ca un lant foarte uzat desi ii nou, eu suspectez intinzatorul de srl (n-am gasit de uzina si unu strain costa 100 lei blink.gif ), trebuie sa revin asupra problemei cat de repede, iar cea de-a 2-a problema e cand calc ambreiajul la mers in gol inloc sa creasca turatia sau sa ramana neschimbata, scade destul de mult, azi mi s-a oprit motorul in intersectie, dupa ce iau piciorul de pe pedala isi revine relantiul la normal. Ma duc sa mai fac o tura... sofer1.gif
ydaniel
eu zic sa cauti un intinzator de calitate,caci vei avea numai probleme!
Minel
Nestiind unde sa intreb , intreb aici , motorul de 1,3 cu ambreiaj de phi 180 , ce palier are .... ? huh.gif
ydaniel
palier normal.
Mr_Devil83
palier marit
vladut88
poate fi cu palier norma sau marit exista volanta pt fii 180 cu palier normal
Mr_Devil83
da e raritate biggrin.gif
payty
stie cineva cum se alezeaza niste camasi de 1.4 sa le fac 1.6 (adica sa le fac de la 76 la 77 mm)? care e procedeul? se fac pe strung, sau pe alta masina de prelucrat, etape de lucru, etc?

vladut88
mai bine iei un set de uzina de 1,6 care este mult mai bun decat camasile alezate
Muttley
Camasile originale, date jos de pe motorul meu, aveau dupa 110 - 120 mii km uzura... sa nu zic zero, dar eu n-am sesizat absolut deloc acea bordura de sus, de la capatul segmentului de foc.
Daca cele de 1.6 Mahle aflate acum in motor nu rezista la fel de bine, le alezez pe cele vechi si le refolosesc, ca prea bine se prezinta...
payty
ok, m-am mai documentat un pic, dar nu foarte mult.

honuirea se refera si la marirea alezajului, sau doar la producerea acelor zgarieturi fine de pe interiorul cilindrului care dispar treptat pe masura ce se utilizeaza motorul?


tot din cauza zisa de muttley mai sus tin si eu camasile astea pe care vreau sa le alezez. provin de pe dacia lu' tata care a decedat la remat (dacia, nu tata) si e pacat de ele.
Florinel 86`
QUOTE(payty @ 27 Jul 2009, 16:35)
ok, m-am mai documentat un pic, dar nu foarte mult.

honuirea se refera si la marirea alezajului, sau doar la producerea acelor zgarieturi fine de pe interiorul cilindrului care dispar treptat pe masura ce se utilizeaza motorul?
tot din cauza zisa de muttley mai sus tin si eu camasile astea pe care vreau sa le alezez. provin de pe dacia lu' tata care a decedat la remat (dacia, nu tata) si e pacat de ele.
*


Salutare...da procedeul de marire a alezajului se numeste honuire,care dupa acesta raman asa numite zgarieturi fine care dupa rodaj dispar...asa am procedat eu cand am trecut la 1,6 cm3...e bine ca ai folosit cilindrii vechi deoarece fonta e mai buna si mai durabile decat ce gasesti in comert...mai sunt si raritati bune dar bine ai procedat asa... rolleyes.gif
payty
ok, inteleg ca alezarea nu trebuie sa o fac la strung sau altceva.

pot folosi o scula de genul celei din imagine direct? are precizia necesara?

nu am facut operatia respectiva inca, momentan doar am recuperat camasile vechi.
Florinel 86`
..da aceea este scula aschietoare dar ma mir cum de,in Bucuresti nu exista ateliere de honuit sau de rectificat arbori cotiti..si te duceai si rezolvai problema ca nu de alta dar sunt niste tolerante intre poala pistonului(fusta) si cilindru care trebuiesc respectate cu strictete pt a nu cala motoru`....
payty
eu am intrebat de principiu. sper sa gasesc totusi un atelier. desi prin Bucuresti, la cat de binevoitori sunt oamenii cand aud de dacie, m-as mira. Cred ca tot pe la Pitesti rezolv.

Ca idee, am vrut sa imi fac o chiulasa pe aici (nu vroiam mare lucru - schimbat ghidurile) si serviceurile "serioase" m-au indemnat sa imi iau alta pt ca manopera ar costa mai mult ca una noua.

Am rezolvat la mine la tara, langa Pitesti cu 1.5 mil (schimbat ghiduri, planat, polizat vreo cativa culbutori ca erau uzati, rectificate supapele si scaunele, schimbat axul culbutorilor).

Florinel 86`
QUOTE(payty @ 27 Jul 2009, 21:37)
eu am intrebat de principiu. sper sa gasesc totusi un atelier. desi prin Bucuresti, la cat de binevoitori sunt oamenii cand aud de dacie, m-as mira. Cred ca tot pe la Pitesti rezolv.

Ca idee, am vrut sa imi fac o chiulasa pe aici (nu vroiam mare lucru - schimbat ghidurile) si serviceurile "serioase" m-au indemnat sa imi iau alta pt ca manopera ar costa mai mult ca una noua.

Am rezolvat la mine la tara, langa Pitesti cu 1.5 mil (schimbat ghiduri, planat, polizat vreo cativa culbutori ca erau uzati, rectificate supapele si scaunele, schimbat axul culbutorilor).
*


...daca nu gasesti atelier dai pm la baiatu` si te rezolva in privinta honuirii sau daca vrei si rectificat arborele cotit...
SGM.MYKE
QUOTE(Florinel 86` @ 27 Jul 2009, 22:19)
Salutare...da  procedeul de marire a alezajului se numeste honuire,care dupa acesta raman asa numite  zgarieturi fine care dupa rodaj dispar...asa am procedat eu cand am trecut la 1,6 cm3...e bine ca ai folosit cilindrii vechi deoarece fonta e mai buna si mai durabile decat ce gasesti in comert...mai sunt si raritati bune dar bine ai procedat asa... rolleyes.gif
*



Marirea alezajului nu se face prin honuire, ci prin alezare, honuirea se foloseste pentru a finisa suprafata dupa alezare.
Florinel 86`
QUOTE(SGM.MYKE @ 2 Aug 2009, 09:27)
Marirea alezajului nu se face prin honuire, ci prin alezare, honuirea se foloseste pentru a finisa suprafata dupa alezare.
*


Da asai...se numeste alezare dar avand in vedere ca am fost cu cilindrii si pistoanele la un atelier nu ma interesat cum se numesc toate procedeele de marire a alezajului... sad.gif
payty
ok, deci sunt doua operatiuni separate: intai alezare si apoi honuire pt a finisa suprafata.

asta ma interesa. chiar nu prea imi dadeam seama cum se poate obtine precizie mare cu chestia pe care am postat-o eu mai sus in poza.
SGM.MYKE
Dimensiunea se obtine prin alezare, iar prin honuire se iau doar varfurile pentru a reduce rugozitatea, fara sa modifice dimensiunea cu mai mult de cateva sutimi de milimetru, fara sa modifice forma alezajului si se realizeaza folosind emulsie din abundenta.
Daca tot esti aproape de Pitesti, poti merge sa le alezezi la Setcar, dar, trebuie sa le duci si pistoanele sa-ti imperecheze fiecare cilindru cu pistonul respectiv. Costul e de aproximativ 25 RON.
payty
pistoanele ...nu exista smile.gif

sunt niste camasi pe care le-am recuperat dintr-un motor si vanzand cat de bine se prezinta dupa 100 de mii de km am decis sa le pastrez. problema lor e ca sunt de 1.4 iar eu am 1.6 pe masina mea.

oricum, merci pt lamuriri.
SGM.MYKE
Poti cumpara pistoane, separat, de la ei (de la Setcar) si bolturi, si sa faci setul complet.
IQ5
QUOTE(IQ5 @ 1 Aug 2009, 15:52)
Tot nu am inteles un lucru la din acest topic biggrin.gif Unii spun ca trebuie alezat 1mm, altii spun ca merge si fara. Daca merge si cu si fara cum e mai bine?
*



Imi raspunde si mie cineva?? tongue.gif
SGM.MYKE
Pai treaba sta cam asa: daca treci de la 1.4 la 1.6 si vrei sa pastrezi camasile vechi de 1.4 le alezezi 1mm sa le aduci la diametrul de 77mm cat e la 1.6. Daca pui set nou de 1.6 nu mai alezezi nimic, blocul e acelasi la diametrul de asezare al camasilor. Oricum, in ambele cazuri va trebui sa schimbi si vibrochenul de 1.4 cu unul de 1.6 din cauza diferentei de cursa.
Multumit ? smile.gif
Adrian_Boy
QUOTE(SGM.MYKE @ 5 Aug 2009, 22:02)

Daca tot esti aproape de Pitesti, poti merge sa le alezezi la Setcar, dar, trebuie sa le duci si pistoanele sa-ti imperecheze fiecare cilindru cu pistonul respectiv. Costul e de aproximativ 25 RON.
*



Cum se face aceasta imperechere, in functie de gramaj, poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ?
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Dec 2009, 15:29)
Cum se face aceasta imperechere, in functie de gramaj, poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ?
*




Mi-s foarte curios de raspunsuri , asta daca vor fi ... unsure.gif mi-s mai mult decat interesat de subiectul asta !
emircea
Din aduceri aminte, imperecherea era in functie de gramaj piston+biela+bolt, la diferenta de ~2-3 grame, si nu prea avea nimic de a face cu camasile, decat dpdv al tolerantelor dimensionale acceptate.

La Opelul din semnatura (ca doar acolo am avut posibilitatea sa cantaresc cand am facut RK) diferenta intre maxim si minim la toate cele 4 ansambluri era de 4 grame.
1300
QUOTE(Florinel 86` @ 27 Jul 2009, 21:30)
..da aceea  este scula aschietoare dar ma mir cum de,in Bucuresti nu exista ateliere de honuit sau de rectificat arbori cotiti..si te duceai si rezolvai problema ca nu de alta dar sunt niste tolerante intre poala pistonului(fusta) si cilindru care trebuiesc respectate cu strictete pt a nu cala motoru`....
*




Aici domnul Florinel ar trebui sa explice, el a adus vorba de acest lucru.In legatura cu asta cand am schimbat setul motor la mine,am pus de curiozitate un piston vechi in camasa noua Borgo si avea un joc intre ele, intre pistonul borgo si camasa lui nu avea joc.
Cu aceasta ocazie am si eu aceeasi rugaminte la Florinel 86.
Multumesc
Adrian_Boy
Ok, din ce zice mircea, se pare ca ne trebuie un cantar electronic, sa nu avem abateri mai mari de 2-3 grame intre ele (piston+biela+bolt)

Florinel 86`
QUOTE(1300 @ 8 Dec 2009, 20:33)
Aici domnul Florinel ar trebui sa explice, el a adus vorba de acest lucru.In legatura cu asta cand am schimbat setul motor la mine,am pus de curiozitate un piston vechi in camasa noua Borgo si avea un joc intre ele, intre pistonul borgo si camasa lui nu avea joc.
Cu aceasta ocazie am si eu aceeasi rugaminte la Florinel 86.
  Multumesc
*


Va salut....eu am folosit pistoane vechi de 1,6 tribocotate(aceste pistoane au incepand de la segmentul de ungere pana la terminarea poalei pistonului un strat de STELIT...este rezistent la frecare...)....iar cat despre toleranta lasata intre poala pistonului si cilindru,asta o stie doar aschietorul...cel care honuieste cilindrii...care trebuie sa fie intre 0,3-0,6mm teoretic....daca mai sunt intrebari raspund cu cea mai mare placere....numai bine`..
Muttley
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Dec 2009, 15:29)
Cum se face aceasta imperechere, in functie de gramaj, poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ?
*


Mai citeste o data citatul tau din postul asta. Apoi explica-mi cum imperechezi dpdv MASA o camasa (inerta in functionare!!!) cu un piston.

wacko.gif

Uneori ajung la concluzia ca unele dezbateri au ca rezultat mai degraba o mai buna zapacire...
SGM.MYKE
@ Adrian_Boy La momentul ala ziceam de imperecherea dimensionala a pistoanelor cu camasile. Producatorii fac in general imperecherea pe criterii de greutate doar intre pistoane, fara biele si bolturi, altfel am cumpara de fiecare data setul complet cu biele cu tot (si nu ar fi rau, pentru ca recomandarea este ca pe un set de biele, sa nu se faca mai mult de doua presari de bolt).
ghitza
eu as vrea sa numa sa am bani.im blocul de 1.4 sa pun set de 1.6(tot ce tine de set+arbore bineinteles) si chiulasa.ar mai trebui ceva pus si bineinteles se potrivesc in bloc toate fara modicari?delcou nu imi trebe ca e injectie.mss
Siconi
Pai si daca e pe injectie crezi ca nu mai trebuie remapaat softul? ECU ala stie sa dea avans pentru 1.4, nu pentru 1.6 cum vrei tu sa-l modifici. Motorul tau fa merge foarte chinuit, daca nu chiar gatuit, daca nu remapezi ECU.
Nu e totul sa modifici motorul in sine, mai sunt si alte "mecanisme" ce tin de functionarea lui, iar aprinderea si amestecul sunt strict legate de aceasta functionare optima.
ghitza
deci merge si fara a schimba si calcu nu?daca as pune si calc de 1.6 si injector ce ar mai trebui?
Siconi
Diferenta de putere se simte, nimic de zis, dar tu nu ai setate curbele de avans in ECU conform cu graficul pentru motorul de 1.6, ci pentru cel de 1.4. Daca ai face si remaparea, ai observa un spor mai mare de putere decat simti acum.
djasu82
pai ai consuma daca nu-si modifica softul din eprom , nu dureaza mult doar 1 minut pentru a schimba softul.
autom
Am citi tot pe aici.

Sa inteleg ( sa recapitulez) pentru trecerea de la 1.4 la 1.6 imi trebuie urmatoarele:

1. Set de 1.6 cu etansare in functie de bloc
2. Vibrochen de 16 (cuzinetii trebuie?)
3. Placa de presiune , disc si volanta de 200
4. Garnitura de chiulasa de 1,6
5. Suruburi pentru volanta.

Altceva?

Modificata baia de ulei, daca este cazul.......

Intrebari acum:

Cat costa , in mare, toate astea de sus? Eventual un clasamant al producatorilor pe baza experientei voastre.......

Rubaminte, in special D-lui Ydaniel: Unde pot gasi , la pret ok, cele de mai sus? Ai un furnizor ,,minune,,?

imbratisare.gif imbratisare.gif Multumesc mult de tot........



aditza579
Costul este echivalent cu cel al unei reparatii capitale a motorului, adica sa zicem ce in 10 milioane ai motorul nou-nout. Alte lucruri pe care ar trebui sa le faci sunt cele care apar pe moment dar in principal, ceea ce ai enumerat tu mai sus sunt modificarile cele mai importante, si nu ai sarit niciuna.

Da, trebuie sa ai cuzineti noi, daca tot faci o treaba, sa nu te impotmolesti la cuzineti.

Setul, te-as sfatui sa iei Mahle, este nemtesc si este cel mai bun.
Vibrochenul, Prems sau de Uzina. Dupa mine cel de uzina este cel mai potrivit.
Cuzinteti, Kolbenschmidt, iar daca setul motor nu vine cu segmenti Goetze, cauta cu incredere Goetze, ca stii ep ce dai banii.
Garnitura de chiulasa, nu stiu daca se gaseste Victor Reinz. Daca nu se gaseste d-asta, ia si tu una mai buna de la magazin.
In legatura cu kit-ul de ambreiaj de 1.6, si volanta de 200, eu nu cred ca sunt necesare, adica poti ramane si al 180 dar volanta de 200 este mai usoara si ambreiajul iti ofera o cuplare mai prompta si cu patinare mai mica. Aici tu alegi.
Eu zic sa nu dai banii pe baie de ulei, adica cea de 1.4 se poate modifica foarte usor, trebuie putin indoita si in multe cazuri nici nu este necesar.
As mai adauga o pompa de uzei cu Debit Marit in caz ca nu ai asa ceva. Iti recomand de Scornicesti sau daca gasesti, de Uzina.
Daca poti sa faci rost de un delocu de Nova sau de Papuc 1.6, ai fi cel mai castigat.

In rest, eu nu-ti urez dacat bafta si sa ne anunti si pe noi dupa ce termini, cum merge motorul!
autom
worship.gif worship.gif Multumesc ca ti-ai rapit timp sa imi raspunzi. In mare asa m-am gandit si eu.

Acum trebuie sa ma stabilizez cu banii dati pe masina si apoi ma apuc de adunat piese.

Un loc bun de gasit toate chestiile astea gasim?
ydaniel
Mai acu ceva vreme vindea cineva la bursa un set motor de 1,6+semicuzineti la 100lei.
Mai ai nevoie sa faci si chiulasa,adica ghiduri+supape de admisie de 1,6+un carb mai bun.
Pretul pt refacut un motor-la pretul luat de mine,fara manopera ar fi undeva la 2000lei.
Ai 2 variante:patrezi camasile vechi si le alezezi,sau alezezi blocul sa intre camasile de 1,6.
autom
Multam' de sfaturi Ydaniel!

Pai setul de 1.6 se potriveste fara probleme in blocul de 1.4.

MA gandeam ca ma incadrez la maxim 1000 roni fiindca pe toata masina am dat 6000.

Am cautat anuntul cu setul motor si nu l-am gasit.........

In prima faza voi merge pe chiulasa normala desi o sa fie mai mare raportul de compresie. 200% o sa fie cu GPL deci ii cade bine Rc 10.


Te rog sa te interesesci de ceea ce spunea antevorbitorul meu:

,,Setul, te-as sfatui sa iei Mahle, este nemtesc si este cel mai bun.
Vibrochenul, Prems sau de Uzina. Dupa mine cel de uzina este cel mai potrivit.
Cuzinteti, Kolbenschmidt, iar daca setul motor nu vine cu segmenti Goetze, cauta cu incredere Goetze, ca stii ep ce dai banii.
Garnitura de chiulasa, nu stiu daca se gaseste Victor Reinz. Daca nu se gaseste d-asta, ia si tu una mai buna de la magazin.
In legatura cu kit-ul de ambreiaj de 1.6, si volanta de 200, eu nu cred ca sunt necesare, adica poti ramane si al 180 dar volanta de 200 este mai usoara si ambreiajul iti ofera o cuplare mai prompta si cu patinare mai mica. Aici tu alegi.
Eu zic sa nu dai banii pe baie de ulei, adica cea de 1.4 se poate modifica foarte usor, trebuie putin indoita si in multe cazuri nici nu este necesar.
As mai adauga o pompa de uzei cu Debit Marit in caz ca nu ai asa ceva. Iti recomand de Scornicesti sau daca gasesti, de Uzina.,,


Spor si multumesc mult!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.