Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc motor 1300 set 1400(1600)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
motorsport_2005
QUOTE(Tonyus @ 15 Oct 2005, 17:32)
Nici eu nu cred ca este posibil din cauza calitatii materialelor din care se fac motoarele ...
*


ba se poate...
Tonyus
QUOTE(motorsport_2005 @ 17 Oct 2005, 09:10)
ba se poate...
*


Dar nu iese nimic de durata/semnificativ...
In primul rand Dacia nu e conceptia romanilor,e doar "fabricata sub licenta".
E si din materiale de calitate inferioara .
Poate daca inginerii nostri (care au mai ramas in tara) ar pune capul la contributie ar reusi ceva (altfel nu stiu de ce sunt atat de cautati "dincolo")







P.S.:Dar stiu ca astea sunt doar vise...
Mario_b
O idee asa mai "trasnita":
De ce va chinuiti sa faceti din 1.4 un 1.6 cand puteti sa cumparati un motor 1.6 si ca recuperati din bani dandu-l pe ala de 1.4?
argon
pantru ca masina va fi in acte 1600, si cresc taxele..asa pastreazi blocul motor, ai 1400 in acte, deci RCA/impozite mai mici. dar practic ai 1600.
Exemplu: din 2007 RCA-ul la 1600cc costa cu 1,4 milioane in plus fata de 1400 cc..fata de 200 000 ROL cat e diferenta acum.

Uite lista pe anu viitor: http://www.asirom.com.ro/rca2007_tarife.htm

Mie nu-mi convine sa dau aproape un milion jumate pe an in plus...
Muttley
Am citit si eu pt prima oara topicul asta si un singur lucru m-a lasat in ceata...
QUOTE(cristidb @ 26 Jul 2005, 18:41)
Daca vrei sa il aduci la puterea unui motor standard de 1600,  [...]  trebuie sa schimbi delcoul(sau macar sa-l recalibrezi)
*


Care-s diferentele intre delcoul de 1.4 si cel de 1.6?
Banuiesc a fi deosebiri la avansul vacuumatic (depresiune mai mare in cazul 1.6), da' ca sa nu bat campii, astept pareri...
Muttley
QUOTE(vlad_4tuning @ 7 May 2006, 21:13)
salut....vreau sa va intreb ceva ...am o dacie 1310 din 85....cutie in patru trepte....ce modificari fac la motor ca sa o fac de 1.6 trebe neaparat bloc de 1.4?daca da cam cat m-ar costa toate piesele cu modificarile aferente fara manopera ca acolo ca acolo ma ajuta cineva....si la cutie daca pot face ceva modificari sa fie mai rapida....adica sa pot schimba mai repede treptele....mersi mult
*


Nu, nu trebuie bloc de 1.4 daca ai arbore cu palier marit (pt a putea monta arborele cotit de 1.6 care are fusurile palier de acelasi diametru cu cele ale arborelui de 1.3 marit). Preturile care m-au interesat pe mine: set motor Mahle de 1.6 aprox 3.5-4 mil, arbore cotit de uzina, 4.5 mil. Iti trebuie si chiulasa. Chiulasa de 1.3 are camera de ardere prea mica, raportul de comprimare va fi prea mare cu setul de 1.6. In plus, ca o parere personala, forma chiulasei de 1.3 dictata de alezajul cil de 73 mm nu cred ca se pupa prea bine cu alezajul de 77 al setului de 1.6. Vezi ca a zis B-34-SGM pe prima pagina ca poti folosi chiulasa de 1.4. Evident, trebuie alezat blocul pt a intra setul si-ti mai trebuiesc restul anexelor (galerii, carburator, baie de ulei...).

Pt a schimba mai repede treptele ai 2 variante: pneuri pe fata de talie joasa (155/70, 165/65, etc) sau grup conic de papuc (8x33) in cutie.

cristidb
Arcurile sunt diferite intre delcourile de 1,4 si 1,6. 1,6 are alta curba de avans.
Muttley
Deosebirile astea de avans centrifugal sunt cauzate de diferenta de turatie corespunzatoare puterii maxime? 5500 pt 1.4 resp 5000 pt 1.6? Deosebiri apar si la cuplu maxim: 3300 fata de 2500...

Asta inseamna ca o aprindere de 1.4 pe un motor de 1.6, ar asigura un avans insuficient zic eu...
Pe de alta parte, la folosirea unei chiulase de 1.4 (raport de comprimare ~ 10), o astfel de aprindere ar fi benefica in sensul evitarii aparitiei detonatiilor, corect? unsure.gif
einstein1984
Detonatiile le eviti cel mai sigur cu o benzina mai buna. Sau cu avans initial mai mic (desi nu cred ca e o idee asa buna ).
Muttley
Rugaminte mare... Are cineva graficele curbelor de avans pt motorul de 1.4 si 1.6 ?
Muttley
Daca tot am fost invitati aici, sa ne conformam... smile.gif

QUOTE(payty @ 15 Jun 2006, 08:35)
E mai bine sa ai cuplul maxim la turatie mai mare pentru ca avand in vedere cutia de dacie, motorul lucreaza cam in plaja 2000-3000 rpm( pentru mers normal, in oras). Nu am nici un interes ca motorul sa aiba cuplu mare de la 1200 la 2000 de rpm de exemplu, pentru ca nu prea voi folosi plaja asta de turatii. Iar cand esti in afara orasului si vrei sa depasesti ceva si ai 80 la ora sa zicem, atunci sigur vei depasi 2500 rpm si motorul va incepe sa dea semne de oboseala.
*


huh.gif
Dimpotriva, intervalul de turatie cuprins intre cuplu si putere maxima se numeste si "domeniu de functionare stabila a motorului". Asta se traduce prin aceea ca la cresterea turatiei creste puterea, iar la scaderea turatiei creste cuplul. Sub nici o forma peste 2500 rpm motorul nu va da semne de oboseala. Asta se-ntampla abia peste turatia de putere maxima, pentru un 1.6 aprox 5000 rpm.
Bytzu
5200 mai exact, dar putin comprimat treci si de valoarea asta, in conditii de siguranta..eu am luat 2mm si nu am nici un fel de problema...setul de 1.6 este nu este conceput pentru mai mult de 6000 de ture , dc vreti ture folositi 1.4, dar veti pierde batalia..au mai incercat si altii...

eu la curse schimbam la 5200 fix..si n-am pierdut vreuna...
Muttley
QUOTE(Bytzu @ 15 Jun 2006, 14:34)
5200 mai exact, dar putin comprimat treci si de valoarea asta
*



Nu-s de acord ca prin marirea rap de comprimare vei avea puterea la o turatie mai mare.
Sunt de acord ca va creste cuplul si implicit puterea, dar turatiile corespunzatoare cuplului si puterii maxime vor ramane aceleasi. unsure.gif
Siconi
Aici ai dreptate Muttley. Turatiile corespunzatoare cuplului si puterii maxime vor ramane la fel la aceleasi valori. Si mie mi se pare la fel de logic.
SiloS
Am si eu o neclaritate :

va rog frumos dati-mi turatiile de putere si cuplu maxim [ si valorile ] pentru motoarele de 1.3 , 1.4 si 1.6 . Daca se poate , si turatia maxima .
Muttley
motor / cuplu / putere

1.3 / 3000 / 5250
1.4 / 3300 / 5500
1.6 / 2500 / 5000

PS: cel mai probabil urmeaza sa fiu contrazis, crezi ce vrei, mie astea mi se par cele mai plauzibile.
SiloS
Asa stiam si eu . Motorul de 1.4 este cel mai "rapid" fiind cu pistoane de arhitectura super-patrate , cel de 1.6 lucreaza "pe cuplu" si cel de 1.3 e cel mai potrivit pentru o masina fara pretentii .

Merci .
Muttley
QUOTE(SiloS @ 16 Jun 2006, 13:25)
Motorul de 1.4 este cel mai "rapid" fiind cu pistoane de arhitectura super-patrate
*


Cursa 77 si alezaj 76 este totusi "subpatrat" dar oricum, cel mai apropiat de "patrat" din toata gama.
argon
Nu te contrazic, dar eu zic ca motorul de 1,4 are puterea undeva mai jos, nu la 5500, mai exact cam pe la 5100, maxim 5200.
SiloS
Muttley , daca tot esti o enciclopedie la cifre , alezaj x cursa pentru motoarele de pe dacie le stii ?
Muttley
dry.gif

motor / alezaj x cursa

1.3 / 73x77
1.4 / 76x77
1.6 / 77x83.6

Daca mai vrei ceva, PM si-ti dau pdf-ul.
SiloS
Cum s-a crescut alezajul de la 1.4 la 1.6 ? Nu sunt aceleasi camasi ?
Muttley
Nu, nu sunt aceleasi.

DAR... M-am uitat acum in manualul de reparatie si cred c-am dat peste inc-o greseala.
La diametrul de centrare in bloc apar aceleasi valori si pt 1.4 si pt 1.6.
Dar eu stiam ca pt a trece de la 1.4 la 1.6 trebuie alezat blocul pt a putea monta camasile de 1.6!
Ori fac eu o mare confuzie...

Deci cum e pana la urma?!? blink.gif
cristidb
Nu sunt aceleasi camasi la 1,4 si 1,6. Muttley a dat datele corecte de alezaj si cursa.
La 1,4(carburator) eu stiam ca puterea maxima e la 5000 si cuplul la 3000.
ABG
QUOTE(Muttley @ 16 Jun 2006, 16:51)
Nu, nu sunt aceleasi.

La diametrul de centrare in bloc apar aceleasi valori si pt 1.4 si pt 1.6.
Dar eu stiam ca pt a trece de la 1.4 la 1.6 trebuie alezat blocul pt a putea monta camasile de 1.6!
Ori fac eu o mare confuzie...

Deci cum e pana la urma?!?  blink.gif
*



Pana la urma e ca blocul e acelasi si diametrul exterior al camasii de 1.4 = diametru exterior calase 1.6. Aia de 1.6 e mai subtire.
SiloS
Oricat ar fi , tot dacie ramane laugh.gif

Eu stiam ca pentru a monta de la 1.4 la 1.6 se pastreaza acelasi blocul , camasile fiind mai subtiri .

De la 1.4 la 1.6 trebuie cumparat vibrochen si camasi si pistoane - tot tacamul .

Pentru a trece de la 1.3 la 1.4 se schimba pistoanele si camasile , blocul fiind acelasi .

De la 1.3 la 1.6 nu se poate trece pentru ca blocul motor de 1.3 este cu palier normal iar vibrochenul de 1.6 este cu palier marit .
``GTI``
blocul de 1.3 nu e la fel cu cel de 1.4!!!!

da e adevarat ca nu se poate trece de la 1.3 la 1.6 da nu din cauza palierului ci din cauza diamertului in bloc


exista si 1.3 cu palier marit !!!!
SiloS
nu
ABG
QUOTE(SiloS @ 16 Jun 2006, 16:59)
Oricat ar fi , tot dacie ramane laugh.gif

Pentru a trece de la 1.3 la 1.4 se schimba pistoanele si camasile , blocul fiind acelasi .

De la 1.3 la 1.6 nu se poate trece pentru ca blocul motor de 1.3 este cu palier normal iar vibrochenul de 1.6 este cu palier marit .
*



Blocul de 1.3 nu e la fel cu 1.4 - nu intra camasile de 1.4 in blocul de 1.3. Numai 1.4 e la fel cu 1.6.
Au existat si dacii de 1.3 cu plaier marit.
SiloS
smile.gif Sorry .

Eram prea sigur pe mine . haha , ce discutie am iscat ...

LE : Eu pe dacia 1.3 ... aia turbo din semnatura laugh.gif ca sa trec la 1.4 trebuie sa alezez blocul in alea 4 gauri ... si ca sa trec la 1.6 teoretic trebuie sa alezez blocul ca sa incapa vibrochenul de 1.6 .
Muttley
Daca de spune ABG e corect, asta-i o veste extraordinara pt mine! smile.gif
Imi faceam probleme enorme cu alezarea blocului, ma temeam ca daca nu va iesi operatiunea compromit bunatate de bloc aiurea.
Asta pe langa faptul ca astfel modificarea cilindreii devine reversibila! happy.gif

SiloS, tare mi-e teama ca daca ai bloc cu palier mic iti iei gandul de la 1.6 sad.gif Poti pune cel mult 1.4.
Asta pt ca majorarea diametrului blocului si capacelor de palier este cel mai probabil imposibila. Acum nu stiu daca distanta dintre gaurile filetate pt suruburile capacului este aceeasi la palier normal si marit. Ca daca difera este absolut imposibil!
SiloS
Pai tu muttley ce trebuie sa faci la bloc pentru a monta 1.6 ? Nimic .

Eu trebuie sa analizez serios problema si sa fac cum am scris in semnatura : pastrez 1.3 si bag o turbina . Simplu , nu-i asa ? laugh.gif Daca scot 90 de cai e perfect biggrin.gif
Muttley
ABG, SGM, care care ati mai facut trecerea 1.4 - 1.6...

Am un amic care a facut la Dacia lui modificarea...
Si spune el ca a fost nevoit sa foloseasca camasi de 1.4 majorate la 77mm prin honuire din cauza ca cele de 1.6 au etansarea pe inele de cupru spre deosebire de cele de 1.4 care-s pe cauciuc.

In poza asta scrie ca ambele-s cu garnituri de cauciuc...
Iar va-ntreb... cum e? blush.gif
B-34-SGM
I-a mergi matale la magazin, si cere un set motor de 1.6. O sa te intrebe vanzatorul daca vrei cu inele de cupru, sau cu inele de cauciuc!

Multa vorba putina munca. Modificarea 1.4-1.6 este una banala. Ai nevoie doar de set, de vibrochen si de baie de ulei eventual (fara garnituri, cea cu silicon) ATAT !!! Ce mare filozofie???
lucianac79
Salut SGM, dar de ce spuneai mai demult ca daca folosesti doar setul motor de 1.6 si nu bagi arbore de 1.6 te trezisti cu un motor decomprimat?

Ca eu vreau ca la anul cand schimb setul, sa pun doar setul motor de 1.6 si sa las tot chiulasa de la 1.4, si dupa calculele mele o sa am un motor patrat mai comprimat.
Muttley
Cum SGM nu raspunde, I might as well...

Fii atent.

Asemanari.
Blocul este identic in ambele cazuri. Si aici intereseaza distanta dintre axa de rotatie a arborelui cotit si suprafata de asezare a chiulasei.
Bielele sunt identice.

De aici incep diferentele.
Cursa la 1.6 e mai mare. Asta inseamna raza manivelei arborelui cotit mai mare. Presupunand prin absurd ca se monteaza pistoanele de 1.4 pe acest arbore, ce se intampla la PMI (pozitia cea mai de sus a pistonului)? Pistonul iese din bloc. Cum bielele-s identice, pentru a evita treaba asta cum ar trebui sa fie pistoanele? Raspuns: mai "joase" (distanta dintre axa boltului si fundul pistonului (asa se numeste partea de sus) tb sa fie mai mica).

In speranta ca s-a-nteles, revenind la ideea ta cu arborele de 1.4 pe pistoane de 1.6...
Unde va fi PMI-ul? Va fi mai jos decat normal. Asta inseamna ca la volumul camerei de ardere din chiulasa s-adauga spatiul din cilindru de deasupra pistonului cand acesta se afla sus. Astfel, rezulta o "camera de ardere" mai mare.

Cum in formula raportului de comprimare volumul camerei de ardere e la numitor, rezulta ca raportul de comprimare scade.


Si cum mie-mi cam plac provocarile de genul asta, am facut si eu calculul si am obtinut pt solutia ta un raport de comprimare de fix 7.07. EXTREM de mic.
lucianac79
Acuma am inteles mai bine. Dar cred ca era mai bine daca spuneai ca inaltimea de comprimare a pistonului, hc, este mai mica, si aia parca se masoara de la axa de simetrie a gaurii pentru bolt pana la capul pistonului. Adica asa cred ca ar fi, din pacate nu am avut la indemana pana acum decat pistoane de 1.4 asa ca nu am putut face diferenta intre ele.
godmaaty
Aveti datele de catalog pentru setul de 1600 ?
ABG
QUOTE(Muttley @ 17 Jun 2006, 01:42)
ABG, SGM, care care ati mai facut trecerea 1.4 - 1.6...

Am un amic care a facut la Dacia lui modificarea...
Si spune el ca a fost nevoit sa foloseasca camasi de 1.4 majorate la 77mm prin honuire din cauza ca cele de 1.6 au etansarea pe inele de cupru spre deosebire de cele de 1.4 care-s pe cauciuc.

In poza asta scrie ca ambele-s cu garnituri de cauciuc...
Iar va-ntreb... cum e?  blush.gif
*



Astia de la uzina au scos 2 modelel de blocuri si camasi:
- cu etansare pe inel (adica suprafata de contact intre camase si bloc e plana) si care mi se pare cea mai reusita
- cu etansare pe con (cu indele de cauciuc)

La magazin gasesti intr-adevar ambele variante. In functie de ce bloc ai, iei si setul.

P.S. Tare explicatia cu raportul de comprimarea. Dar, pentru ca nu ma pot abtine, te intreb: Cum ai calculat acest raport?
Muttley
Noroc c-am gasit foaia cu calculul, ca nu m-apucam sa-l fac din nou. happy.gif

Asadar, tu ai vrut-o, ai face bine macar sa citesti. smile.gif

Date initiale:
- 1.4l alezaj x cursa 76 x 77 mm
- 1.6l alezaj x cursa 77 x 83.6 mm
- 1.4l rap de comprimare 9
- 1.4l ~ 1397 cmc

In formula
raportul de comprimare = (volumul unitar + volumul camerei de ardere) / volumul camerei de ardere
se inlocuieste ce se cunoaste pentru motorul de 1.4 si rezulta
9 = (1397 cmc / 4 / vol camera de ardere) + 1
Se obtine volumul camerei de ardere impreuna cu volumul delimitat de garnitura de chiulasa ca fiind 43,65 cmc.
Presupunem ca se va folosi tot chiulasa de 1.4.

Acum trebuie calculat acel volum dintre piston si fata superioara a blocului care se adauga la camera de ardere din chiulasa atunci cand se face prostia cu arbore de 1.4 si set de 1.6.
Cu putina imaginatie iti dai seama ca diferenta de pozitie a PMI-urilor pentru cele 2 cazuri (pistoane 1.4 si pistoane 1.6 pentru acelasi arbore de 1.4) este egala cu diferenta de cursa / 2.
Adica (83.6 - 77) / 2 = 3.3 mm.
Repet, aceasta marime de 3.3 mm arata cu cat va fi mai jos pistonul de 1.6 fata de pistonul de 1.4 la PMI.
Ei bine, acel volum suplimentar ce se adauga la camera de ardere este volumul cilindrului cu diametrul bazei 77 mm (alezajul la 1.6) si inaltimea de 3.3 mm.
Acest volum suplimentar = pi * 77 * 77 / 4 * 3.3 / 1000 = 15.36 cmc

Deci noua camera de ardere obtinuta va avea volumul = suma celor doua volume subliniate = 43.65 + 15.36 = 59.01 cmc

Pentru a calcula raportul de comprimare trebuie cilindreea unitara a motorului cu arbore de 1.4 si pistoane de 1.6. Adica volumul cilindrului cu diametrul bazei 77 mm si inaltimea 77 mm. Da 358,56 cmc.

Se aplica formula raportului de comprimare si da
rc = (358.56 + 59.01) / 59.01 = 7.07

QED smile.gif



Acum mai intreb ceva pana ajung la magazin, ca e departe...
Exista seturi de 1.6 Mahle cu garnituri de cauciuc?!?
godmaaty
Stiti unde se pot face pistoane si camasi la comanda si cam cat costa?
godmaaty
Recent am cumparat o baie de ulei de origine de 1600 dupa cod si.........stupoare !!!!masurand-o e la fel cu ce de 1300!!!E o greseala sau...de fapt nu e nici o diferenta intre ele inafara de faptul ca cea de "1600" e cu silicon si cea de 1300 e cu garnitura?
cristidb
Sunt 2 modele de bai. Mdelul vechi cu etansare pe garnituri si cel nou cu etansare pe silicon. Din 95-96 s-a folosit modelul nou la toate motoarele de 1400 si 1600.
payty
Exista motoare de 1400 cmc cu palier normal? Daca da, cum imi dau seama daca e asa?

Se poate identifica cumva dupa tipul motorului? ( adica 810-9 sau 102-13)?

Sau din ce an ar trebui sa fie ca sa fiu sigur ca e palier marit?




argon
102-13 sigur e cu palier marit.
aly
QUOTE(ABG @ 29 Sep 2005, 23:35)
Eu am avut set de 1.6 pe arbore de 1.4 si aveam 1440cc si motor patrat. E adevarat ca urca in ture mai mult si mai repede. Eu nu stiu ce intelegi tu prin "superpatrate". Ori sunt patrate ori nu sunt si au cursa fie mai mare fie mai mica decat alezajul. Probabil mai mica vrei sa spui. Eu am mai avut un avantaj: chiuloasa era de 1.3 (cine stiie intelege) si supapele de admisie de 1.6, Motorul a mers bine pana am spart blocul si am trecut cu totul pe 1.6.
*



quote-SGM
Daca iti trece prin minte sa bagi set de 1.6 si sa lasi arborele de la 1.3/1.4, vei obtine un motor foarte decomprimat (poate nici 7.5:1 rap de comprimare), cu o cilindreea un pic peste 1.4.


Avem aici doua pareri contradictorii in opina mea.
Pana la urma e ok sa pui set de 1.6 pe arbore de 1.4 sau nu?
Intreb pt ca in vreo saptamana o sa schimb si eu setul si nu prea imi ajung banii si de arbore + baie de ulei.
Eu am motor de 1.4 dar din prima generatie 102-00 si m-ar interesa sa stiu daca e mai avantajos sa pus set de 1.6 pe arborele de 1.4 si sa-l fac patrat ca ABG sau sa o las balta si sa-l fac 1.4 cum l-a facut fabrica.
stoianovmi
Am montat set de 1.6 + arbore pe un bloc de 1.4 din '90 si am avut surpriza sa atinga bielele in bloc.Acelasi set si arbore au fost puse pe un bloc motor de 1.4 din '95 si functioneaza perfect wacko.gif
stoianovmi
Am montat set de 1.6 + arbore pe un bloc de 1.4 din '90 si am avut surpriza sa atinga bielele in bloc.Acelasi set si arbore au fost puse pe un bloc motor de 1.4 din '95 si functioneaza perfect
payty
QUOTE(aly @ 7 Jul 2006, 10:17)
quote-SGM
Daca iti trece prin minte sa bagi set de 1.6 si sa lasi arborele de la 1.3/1.4, vei obtine un motor foarte decomprimat (poate nici 7.5:1 rap de comprimare), cu o cilindreea un pic peste 1.4.
Avem aici doua pareri contradictorii in opina mea.
Pana la urma e ok sa pui set de 1.6 pe arbore de 1.4 sau nu?
Intreb pt ca in vreo saptamana o sa schimb si eu setul si nu prea imi ajung banii si de arbore + baie de ulei.
Eu am motor de 1.4 dar din prima generatie 102-00 si m-ar interesa sa stiu daca e mai avantajos sa pus set de 1.6 pe arborele de 1.4 si sa-l fac patrat ca ABG sau sa o las balta si sa-l fac 1.4 cum l-a facut fabrica.
*



pai cred ca sgm a fost destul de clar. nu are nici un rost sa iti pui set de 1600 daca nu pui si arborele. Vei avea un motor cu RC mic care nu va avea putere deloc. Iar la 1600 avantajul il constituie cuplul mai mare, datorat cursei mai mari, de carenu vei beneficia cu arborele de 1400.

Pentru stoianovmi:

ce tip de motor era cel la care loveau bielele?
102-00 sau 102-13?

Merci.
gti98
QUOTE(payty @ 25 Jun 2006, 20:56)
Exista motoare de 1400 cmc cu palier normal? Daca da, cum imi dau seama daca e asa?

Se poate identifica cumva dupa tipul motorului? ( adica 810-9 sau 102-13)?

Sau din ce an ar trebui sa fie ca sa fiu sigur ca e palier marit?
*



Ce stiu eu: pana prin 1983-84 s-au fabricat motoare de 1289 cu palier "normal", iar dupa aceasta data s-a trecut la palier "marit".
Motorul de 1398 a fost scos prin 1988-1989; in aceeasi perioada s-au fabricat si motoare de 1,2 litri (nu cunosc capacitatea exacta, dar am avut o cunostinta care si-a cumparat masina cu un asemenea motor; toti fugeau de asa ceva ca de dracu' dar el a luat-o in ideea ca-i mai economica - desi si mai lenesa...)
Toate motoarele de dupa 1984 au palier marit.
Daca am inteles bine, 1,3 si 1,4 au acelasi arbore cotit iar 1,4 si 1,6 au acelasi alezaj in bloc. Chiulasele difera la fiecare model (si cotele camasilor si pistoanelor, desigur)
Interesanta chestia cu taxele (eu am motor de 1557....)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.