AndreiMel92
3 Aug 2011, 23:03
Salut! Sunt nou pe Forum. Recent am luat si eu permisul si au cumparat ai mei o dacie 1310Li din 2004. Masina arata foarte bine. O singura problema are : nu merge aerul in jumate numai daca imping cu ceva. Si ar fi mult mai bine daca ar porni la "buton". Am desfacut azi torbedoul si borul din fata si am observat ca pompa trage aer pe furtunas, dar supapa sau ce actioneaza clapa acolo nu se misca...in prima faza daca o impingeam cu mana statea apasata. acum nu mai merge deloc.. pur si simplu e blocata. ce-i de facut?
the fast and furious
4 Aug 2011, 02:06
Te poti inspira de aici:
http://www.daciaclub.ro/Supape-directionar...d-CN-t4812.htmlProblema la tine se afla la capsulele vacuumatice de sub bord, mai exact cea centrala daca zici ca nu iti vine aer pe la mijloc.
Desfaci torpedoul si o gasesti in stanga torpedoului. Trebuie schimbata membrana din ea.
fullhouse
4 Aug 2011, 06:42
Scuze initiatorului topicului, am si eu o intrebare legata de acest subiect, n-am vrut sa deschid topic nou. Am si eu probleme cu o supapa, e sparta membrana. Imi puteti spune daca se mai gasesc separat membrane de vanzare, sau numai toata supapa? Am gasit la 35 de lei o supapa, mi se pare mult pentru o magarie de plastic cu o membrana de cauciuc in ea. Daca a reusit cineva sa carpeasca o membrana, va rog sa-mi spuneti si mie cum ati procedat, daca a tinut carpeala. Mersi anticipat
QUOTE(AndreiMel92 @ 3 Aug 2011, 23:03)
Salut! Sunt nou pe Forum. Recent am luat si eu permisul si au cumparat ai mei o dacie 1310Li din 2004. Masina arata foarte bine. O singura problema are : nu merge aerul in jumate numai daca imping cu ceva. Si ar fi mult mai bine daca ar porni la "buton". Am desfacut azi torbedoul si borul din fata si am observat ca pompa trage aer pe furtunas, dar supapa sau ce actioneaza clapa acolo nu se misca...in prima faza daca o impingeam cu mana statea apasata. acum nu mai merge deloc.. pur si simplu e blocata. ce-i de facut?
Aceeasi problema o am si eu, insa dupa ce am citit pe forum ca nu e asa simplu sa schimbi acea membrana a supapei vacuumatice, am decis sa fac o imprivizatie. Mai exact am bagat un distantier din plastic tare de aprox. 10 cm intre tija care actioneaza clapeta (din aeratorul centra) si bord, deci am blocat-o pe deschis. Si astfel am aer in permanenta prin gura centrala. Daca nu vreau sa intre aer pe-acolo, inchid de la rozeta. Si astfel am scapat de bataie de cap.
fullhouse
4 Aug 2011, 10:18
Nu stiu unde ai citit tu ca e greu de schimbat membrana, e chiar foarte simplu. Problema e ca nu stiu daca se mai gasesc.
nikuniku
4 Aug 2011, 10:33
se pot repara acele membrane se taie dintrun balon mai gros dimensiunea membranei 2 bucati si se face un sandwisch cu membrana de cauciuc la mijloc,la mine tine inventia asta de 2 ani
fullhouse
4 Aug 2011, 10:44
nikule, le-ai lipit cu prenandez?
nikuniku
4 Aug 2011, 10:49
nu,de la caldura din masina se lipesc singure.prenadezu distruge tot ce este cauciuc subtire
fullhouse
4 Aug 2011, 10:55
Mersi mult de sfat, o sa incerc
nikuniku
4 Aug 2011, 11:01
cu rabdare si tutun+una jumate sticla de bere rece se face
Eu le-am schimbat acum 2 ani cu unele noi de origine si nu am treaba,acuma pentru initiator vezi sa nu fie problema din distribuitoru de vacum cel cu 2 parghii de unde selectezi pe unde sa iti vina aeru,pregteste-te cu rabdare.nervi si pansamente
AndreiMel92
4 Aug 2011, 12:12
fullhouse
4 Aug 2011, 12:29
Incearca sa faci parghie cu o surubelnita intre capsula si suportul ei, trebuie sa iasa, incet si cu rabdare, fara a forta foarte tare.Eu asa am facut si nu am rupt nimic, bafta
QUOTE(AndreiMel92 @ 4 Aug 2011, 13:12)
de ce crezi ca am pomenit de pansamente
AndreiMel92
4 Aug 2011, 12:40
Felicitari,
Aia din ultima ta poza este pentru recirculare. Pentru reparatia capsulelor unii au folosit cu succes prezervative
Andrei:vezi ca iasa papucu de la bricheta,poza 3
AndreiMel92
5 Aug 2011, 10:58
Am bagat mana si l-am mai impins putin! Multumesc! Acu sa trecem la partea mecanica
)
fullhouse
8 Aug 2011, 17:11
M-am pus si eu azi pe demontat radiatorul de incalzire pentru ca-l suspectam ca e spart. Din fericire totul e ok cu el, insa tot buretele ala de etansare e compromis. Intrebarea mea e daca pot lipi burete normal de tapiterii cu prenandez? Va rezista la caldura adezivul? Am cautat in oras banda de ala adeziva cu burete dar n-am gasit nimic. La fel se prezinta buretele si la acea clapeta de selectare a directiei aerului, n-am alta solutie decat sa decupez ceva burete si sa-l lipesc cu prenandez. Oare va tine? Mersi anticipat
AndreiMel92
8 Aug 2011, 17:15
prenadezul la caldura se inmoaie dar nu cred ca o sa iti cada. mai bine incearca cu ceva gen "Moment" . Burete cred ca gasesti nu e problema . dar ce calorifer ? dacia din 2000?
fullhouse
8 Aug 2011, 17:20
Acel calorifer situat in bord, pentru incalzirea habitaclului. O sa incerc sa mai caut ceva burete din ala adeziv, ms
pune fara frica burete normal ca nu are nici pe dracu,de lipit cel de la radiator vezi cu ceva picatura si la clapeta banda de burete,ca se gaseste fara griji,si daa cumperi banda de burete poti sa puii si la calorifer
fullhouse
8 Aug 2011, 18:55
Eu am zis ca am cautat banda adeziva de burete si n-am gasit nicaieri. Ma interesa daca pot sa folosesc prenandez ca sa lipesc burete normal, taiat la dimensiune.Picatura cred ca-mi trebuie o gramada, nu stiu ce sa zic
Atunci ia banda dubluadeziva si lipeste buretele ,este de la BYSON 1,5m la 8,5 roni ,eu am luat zilele astea ,sper sa nu fie OFF doar il ajut
fullhouse
8 Aug 2011, 19:23
Mersi Ghita, terminam aici discutiile off-topic
Mircea27D
13 Aug 2011, 14:51
Salutare oameni buni. Am si eu o problema. Cand dau drumul la incalzire in bord prin prizele centrale (bord CN) incepe sa iasa abur
zici ca mi-a luat foc instalatia. Pt mine e clar, stiu ca e spart radiatorul din bord si vad si jos la furtunasul care are ca rol de evacuare sub masina ca e plin de lichid de racire. Cum desfac radiatorul de acolo cum il scot afara fara sa dau bordul jos, si cum scot si ceasurile de bord(scuzati de offtopic) ? Va rog ajutor
Multumesc anticipat
Pentru cei cu probleme la partea de injectie, descarcati la mine schema carburatorului (reglaje, parti comp, si multe altele)
ghitza
13 Aug 2011, 17:33
Caloriferu il dai jos dar te chiunui pe sub bord,mai exact dai jos cutia cu acte si desfaci partea de jos a aerotermei,si o sa vezi acolo caloriferudupa care il dai jos dar te vei chiunui destul dar asta e dec at sa dai bordu jos
Ceasurile le dai dupa ce scoti si consola care le incadreaza si aici ai de desfacut mai multe,cochilia de la volan ,volanu ,scrumieara ,cece 2 suruburi de la baza ceasurile mai ai 2 in locu srumierei ,desfaci butonu de la aeroterma ,cele 2 parghii de la caldura,bafta
Mircea27D
13 Aug 2011, 21:11
Multumes mult pentru sfat.
Kenji CN4
14 Dec 2012, 21:25
Da aste e simplu dar capsula vacuumatica dubla cum se desface are cineva poze cu ea cum se schimba membranele sau macar cum se repara?
Mircea27D
14 Dec 2012, 22:28
Capsula aia este tare pacatoasa. Adica e de unica folosinta. Inauntru este o membrana subtire ca un prezervativ. Jos la baza sta lipita de "pahar" cu un stiut, iar imperuna formeaza camera de vacuum. Intre pahar si membrana in interior, este un arc care readuce la pozitia normala dupa ce s-a oprit vacuumul. La celalalt capat este tija care actioneaza clapeta sau ma rog ce trage ea. Peste partea de sus este un capac care are 4 cleme tip gheara. Cu aceste cleme capsula se prinde de suport. Ele nu sunt elastice ca sa iti permita prin impingerea lor scoaterea capsulei. Sunt al anbii de tari, sa nu mai vorbim de pozitia incomoda. Eu le tau cu cutterul si schimb capsula cu alta noua. De reparat.. nu merge. Cele doua pahare sunt lipite bine, daca le desfaci imediat iti sare arcul. Plus de asta, membrana cand este actionata de vacuum, nu se trange uniform in paharul inferior, ci face cute care dupa o perioada, de utilizae duce la spargere membranei. Se taie pur si simplu. Efectul este ca la o bucata de tabla subtire care care daca o indoi dupa o cuta ea se va rupe.
Concluzia?! Nu merita reparata. Rezultatul nu este de durata chiar daca reusesti. Si sa staaai pana se lipeste lipiciul ca sa tina cele doua pahare. Ce te faci daca nu merge si tu ai lipit cu super glue... ca asta mai mult ca sigur v-a fi alegerea?
Alta noua si gata.......... pentru 1 an
nikuniku
14 Dec 2012, 22:34
sorinlupu
15 Feb 2013, 18:13
salut!eu am gasit in capsula dubla membrana rupta si am schimbat capsula vacuumatica dubla cu totul dar nu-mi baga aer prin mijloc deloc.baga doar pe sus la parbriz si jos la picioare.ma poate ajuta cineva?multumesc.
Mircea27D
15 Feb 2013, 18:24
Vezi ca in bord sunt 3 capsule. Una chiar la prizele de aer de pe consola, una sub parbriz, si una deasupra pedalelor. Fiecare capsula o poti verifica prin strangularea furtunului. Daca ele sunt bune si fara probleme si furtunele nu sunt coapte pe undeva, atunci distribuitorul este de vina. Cel de la care reglezi circulatia aerului. Dar ala e putin probabil sa se strice. Verifica celel 3 capsule. Este deajuns una sa scape ca iti baga aer pe circuit si iti anuleaza alta, in loc sa iti mentina vacuumul necesar
sorinlupu
15 Feb 2013, 19:23
cea de la pedale e noua am verificat-o dar pe celelalte trebuie neaparat sa dau bordul jos?ma gandesc ca cea de la parbriz e buna daca baga pe sus.
ghitza
15 Feb 2013, 19:25
nu trebuie sa dai bordu jos,dai cutia cu acte si pe acolo ai acces,la ea,poate a iesit doar furtunasu de vacum
sorinlupu
15 Feb 2013, 19:31
am inteles.ma ocup maine si revin.ms baieti.
Daca nu iti baga aer prin centru sigur e capsula simpla din spatele torpedoului langa aeroterma.
sorinlupu
15 Feb 2013, 20:52
ms.ma ocup maine de ele si revin.
sebymesteru
22 Oct 2014, 16:35
Salutare,nu avea rost sa deschid topic nou,problema mea e urmatoarea: Unde anume se monteaza sarma aia de comanda de la robinetul "instalatiei" de climatizare pe distribuitorul din bord ca am stat azi si m-am uitat ca prostu' la el si n-am reusit sa-mi dau seama. Ma gandeam ca imi lipseste mie ceva de pe el,gen cleme de prindere a cablului sau asa ceva,dar nu vad nici macar ce parghie ar putea actiona sarma aia... La mine sarma era scoasa de pe distribuitor ca robinetul era dus,socru-miu(ca a lui a fost masina
) o pus o canea-robinet normala. L-am schimbat acuma,dar nu stiu in bord unde sa-i prind sarma aia pacatoasa pe distribuitor...
LE: Am gasit cum se monteaza....
pe repartitoru de caldura pe unu din brate ai o gaura mica pentru cablu ce actioneaza robinetu acesta are un fel de carlig care intra in acea gaura sitot acel da se prinde cu o clema care sare cand fortam cu robinetu blocat, in loc de clema poti lega cusarma am incerecat merge.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.