Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inaltare Dacia Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
Dusty2010
A inaltat cineva Dusterul fata de standard? Am gasit arcuri sport care inalta garda la sol cam cu 3 cm.... ar trebui si inaltatoare pentru amortizoare, banuiesc....
stie cineva ce inaltatoare (daca exista, in afara de artizanale, facute pe strung) s-ar potrivi?
asgard1955
Cele sport nu coboara de obicei garda ?

Nu stiu link-ul dar e undeva aici pe forum:

7 Aug 2011, 19:39:
Si la Aicha Des Gazelles 2010 aveau garda inaltata cu 2 cm si ceva.
Dusty2010
sunt 2 variante: una care inalta si una care coboara: http://www.autozr1.ro/1447-suspensie-dacia-duster
P-A-C-O
pai nu v-a spus bre Marian la intalnire, ca el asa se lauda, ca asta a fost scopu' prezentei lui acolo intre voi...... rolleyes.gif
Dusty2010
breee, Marian ne-a spus ce trebuia sa ne spuna: daca faceti modificari la masina, pierdeti garantia!
as ca eu o sa caut solutii "alternative" pe la alti forumisti/posesori Dustere....
deranjez, domnu' sandero?!
asgard1955
Nu ai pierdut-o inca cu instalatia GPL ? sau numai la motor?
Dusty2010
vom vedea (daca va fi cazul) cum e cu pierderea garantiei la motor datorita instalatiei gpl... pana una alta instalatia gpl genereaza ardere si gaze de ardere sub 40% mai eco decat Euro 5! deci si motorul "respira" mai linistit, nu?
ce se poate strica la motor (ma refer strict la motor) in garantie?

oricum eu am un "feeling", si sper sa nu ma insel, ca aceasta masina (ma refer strict la a mea, nu stiu cum or fi altele) nu prea va avea probleme in garantie....
am deja aprox 17 mii km si nu am nici cea mai mica problema! si eu stiu pe unde am mers cu ea, nu numai pe autostrazi si prin oras.... majoritar...
nu pot sa renunt la micile mele placeri (inaltare, "latire", etc.) sau sa nu ma uit la buzunar (inst gpl) pana va iesi din garantie, adica timp de 3 ani!

cred ca am facut o alegere buna si am luat o masina fiabila si de incredere... viitorul ma va contrazice sau ma va aproba!
bobo77
Pai toate modelele dacia-reno nu au probleme cat sunt in garantie sau au probleme minore, beleaua este dupa, nu vad de ce vezi dusterul ceva mai special cand problema este generala...
Dusty2010
dupa 3-4 ani e bine sa schimbi masina..... nu numai Daciile, ci in general.
IRONICK
QUOTE(Dusty2010 @ 9 Aug 2011, 22:18)
am deja aprox 17 mii km si nu am nici cea mai mica problema!
Cand o sa ai 170.000km fara nici cea mai mica problema atunci poti sa spui ca este fiabila.
Dusty2010
ooooo! nu am asemenea pretentii!
o masina care costa 16 mii de euro nu poate oferi fiabilitatea uneia care costa dublu sau chiar triplu....
la acelea investitia initiala e mare si apoi nu te mai atingi de ele.
eu am preferat o investitie redusa (de aceea nu am luat nici macar varianta diesel care e cu 2 mii mai scumpa) si poate voi mai investi ceva pe parcurs in reparatii.
nu cred ca inca 16 mii de euro (in 200 mii km) ca sa ajung la pretul uneia care nu are probleme pe parcursul a 170 mii km....
eu, de felul meu, sunt mai pragmatic si ma uit atent la ce bani dau si ce primesc in schimb si in ce conditii...
IRONICK
Poate nu intelegi, dar suntem in 2011! Se numeste ca am evoluat foarte mult in domeniul auto, iar pretul unei masini nu trebuie sa influenteze fiabilitatea. Diferenta de bani nu este din altceva.
Dusty2010
poftim?! adica nu e nici o diferenta intre materialele (aliajele) folosite la fabricarea unui Mercedes sau BMW si Dacia? adica diferenta de pret e doar in adaosul fabricantului? nu ma refer la numarul de piese utilizate (una e sa ai o masina cu o echipare simpla si alta e sa ai multe multe optiuni) ci la materialele utilizate.

vrei sa spui ca un pivot/bascula de Dacia (chiar si Renault) e fabricat din acelasi otel si are componentele de cauciuc/plastic/teflon de aceeasi calitate ca cele utilizate la Toyota?
sau un bec de bord are aceeasi durata de viata la ambii producatori?
sau, sau, sau.....

pai atunci, conform teoriei tale, inseamna ca cei de la Mercedes, Toyota, BMW sunt niste profitori care isi umfla "burta" cu adaosuri imense iar cei de la Dacia sunt un producator care de abia face un profit minuscul din adaosul aproape invizibil pe care il practica!
in acest caz, bravo lor, celor de la Dacia! smile.gif
PaulT
QUOTE(Dusty2010 @ 10 Aug 2011, 00:50)
dupa 3-4 ani e bine sa schimbi masina..... nu numai Daciile, ci in general.
*




Pe bune? De ce? Adica dai o gramada de bani pe o masina noua, rulezi circa 15,000-20,000km pe an (asta intr-un caz fericit, ca media in RO la utilizatorul domestic este de multe ori mult mai mica) si o vinzi la 45-70,000km. Asta in conditiile in care devalorizarea cea mai mare la orice masina este cam in primii doi ani, si, la 45-70,000km o masina cat de cat intretinuta este relativ impecabila dpdv tehnic. Sincer, de ce ai vinde o masina achizitionata de noua dupa doar 3 ani?
IRONICK
Da cine a zis ca fiabiliatea tine doar de calitatea metalului, materialele utilizate sau optiuni? Visezi cu ochii deschisi, daca crezi ca o masina care costa dublu trebuie sa aiba fiabilitate dubla. Este ceea ce isi doreste si Dacia ca sa creada posesorul, ca sa isi permita sa faca in continuare masini de unica folosinta.
dussster
Da , ai dreptate , exact asta isi doreste DACIA . Esti nu numai inteligent dar si foarte , foarte destept ...
Dusty2010
Ironik, asadar, conform teoriei tale, Dacia isi doreste ca lumea sa stie ca o masina de 16 mii euro e fiabila la jumatate fata de o masina de 32 mii de euro??!! adica asta zici tu ca cred eu?
deci mesajul lor ar fi: "baietzi, cat dati atata face!"?

nicidecum!

eu am spus doar ca nu pot avea pretentii de fiabilitate la o masina de 16 mii ca si la cea de 32 mii.
insa, sunt absolut sigur ca fiabilitatea nu are cum sa fie la jumatate (ca si pretul tinand cont de echipari si optiuni similare).
.... adica nu am cum sa bag in reparatii, in 170 mii de km, inca 16 mii de euro!

in concluzie, si cred ca putem abandona aceasta discutie care e "pe langa topic", eu zic ca Dacia ofera amatorilor de SUV-uri posibilitatea de a avea asa ceva fara foarte mari eforturi (financiar vorbind) fata de alti producatori iar calitatea Renault-Nissan (multe componente sunt de acolo) aplicata, ii asigura o diferenta neta fata de "batrana" Dacia mult hulita si iubita in acelasi timp!

by the way, intrebare retorica: aici, pe acest forum, doar se critica ce face Dacia? cel putin, eu, la ce topicuri am deschis am primit multe ironii, critici... si nu pareri, informatii, sugestii, etc..

numele forumului spune daciaclub si intr-un club cred eu ca intra doar cei care au de impartasit lucruri interesante si de adus critici constructive brandului care da numele clubului...

avem cumva o intrecere in "cine critica mai mult marca Dacia"?
am vazut ca cei mai mari critici au avatare cu poze cu alte masini/marci....
pai daca nu le place Dacia, de ce se baga in seama? de ce "frecventeaza" acest forum? doar asa ca sa "lovim" intr-unul dintre motoarele economiei romanesti care inca mai functioneaza si care exporta 90% din productie?

de fapt asta e o caracteristica a romanilor: critica si desfiinteaza tot si nu aduce nimic in loc!
problema nu e sa criticam ci sa mai si propunem ceva in schimb... problema nu ar fi ca ne criticam intre noi dar o facem si fata de straini! ca sa ii punem pe fuga si pe cei care, poate, inca mai cred ca Romania poate face productie, agricultura, turism...

eu cam asta am avut de spus si voi comenta aici doar "on topic"...

masiu
Eu cred ca e vorba si de noroc.
Pana acum am avut proprietate personala 3 masini noi, 2 FORD FIESTA si 1 OPEL ASTRA H, ultimul vandut acum 2 luni. Toate au avut pana in 50.000 km si la toate am avut mici probleme cu garantia. La serviciu am condus multe modele sh (lucrez la o firma de Leasing) si m-am convins de calitatea multor masini de peste 20.000 de euro. Aproape toate aveau intre 2 si 4 ani vechime cu diverse probleme de la articulatii, motor pana la plastice de interior sau exterior. Surprinzator Dacia a stat cel mai bine la raport calitate-pret sh, si aici vorbesc de pana in 100.000 de km cam la toate masinile fie benzina fie motorina.
Acest fapt ma facut sa aleg Duster in detrimentul altor marci. Si aici pot spune ca sunt foarte multumit (deocamdata am doar 2600 km). In comparatie cu alte 4x4 de oras cum le numesc eu (fie ca este Q, X sau alte marci) Duster-ul sta bine la raport calitate pret (nu degeaba se vinde la greu afara), calitate verificata pe LOGAN.
D-Ice
De fapt orice SH din jermanika este net superior unui jaf produs in Romania, de aia demolarile de masini reprezinta un business "falimentar", ca romanul are bani de reprezentanta Mercedes, numai fraierii de nemti cumpara Dacia, si la acelasi pret isi vand minunatele si fiabilele Audi\VW pe fix pretul de Duster nou, ori noi suntem tampiti, ori ei. Eu cred ca noi... biggrin.gif

On-topic. Masori mataluta distanta dintre talere, ridici masina pe cric cam cat vrei sa o cocoti, atentie la limita de cursa a amortizorului, apoi masori din nou, dai cotele unui strungar meserias si gata. Apoi mergi mandru ca ai off-roader adevarat si la prima curba te rastorni si injuri Dacia ca face masini al naibii de instabile. biggrin.gif
Dsign
Poti pune arcuri H&R, alea de le stii. Vezi ca pusese cineva de pe aici pe masina de showroom (nenea de la slobozia)

Amortizoarele se pot tigani sa aibe cursa mai mare, insa presupune o suma interesanta peste care daca mai pui ceva, iei amortizoare gata facute.

Locul tau e pe forumurile 4x4, nu aici smile.gif
Dusty2010
care nene de la Slobozia? ii stii cumva nik-ul?
ai dreptate cu forumurile 4x4 insa nu prea ne baga in seama "greii din off road" pe noi cei cu Dusterele... cu toate ca la TAT echipajele Duster au produs surprize si s-au clasat in fata multor "monstrii de off road"!
o sa "arunc" si acolo intrebarea...
alindrgn
la asa ceva v-ati gandit? presupun ca nu...

daca stai la etajul inatai, nici nu mai trebuie sa folosesti casa scarii!
Dusty2010
biggrin.gif tare! tare!
problema e ca garda la sol e tot aceeasi.... doar ca il ajuta pe sofer sa nu mai coboare scarile de la et 1 cand vrea sa plece cu masina, vorba ta!
tribunul
QUOTE(Dusty2010 @ 10 Aug 2011, 15:33)
numele forumului spune daciaclub si intr-un club cred eu ca intra doar cei care au de impartasit lucruri interesante si de adus critici constructive brandului care da numele clubului...
*



Critici constructive....

Daca ai fi urmarit putin mai atent ce se scrie pe forum asta, ai fi observat ca "desteptul" (post#16) ala de Ironick a adus mai multe critici constructive (ce frumos suna) decat toti injinerii de la dacia la un loc.
Dusty2010
injinerii de la Dacia nu isi pot aduce critici (tu te-ai critica pe tine insuti?).... nici macar constructive ca doar ei sunt "cei mai buni, mai drepti dintre traci"... normal, nu?

ideea este ca, atunci cand avem o problema cu Dacia (indiferent care), sa o postam in sectiunea marcii si poate, cineva dintre admini, sa le contorizeze cumva (intr-un tabel poate) astfel incat atunci cand o anumita problema este semnalata frecvent sa se ia pozitie fata de producator in sensul de a se solicita un raspuns legat de acest subiect si ce masuri se pot intreprinde pentru a remedia sau a nu mai aparea problema!

In cazul Duster, Asociatia "Club Duster" din Romania s-a constituit in forma juridica tocmai pentru a sustine si apara oficial interesele Dusteristilor atat in fata producatorului cat si a autoritatilor sau a altor entitati ce interactioneaza cu ei (asiguratori, service-uri, etc..).

Una e sa te tot plangi, sa critici si sa iei la misto' pe forum si alta e sa culegi informatii, date, fapte si sa prezinti oficial pozitia unui grup, pozitie din care soliciti raspunsuri pertinente si la subiect!

In cazul in care raspunsurile/solutiile obtinute nu sunt corecte pentru acel grup poti sa te adresezi ca si organizatie unei instante de judecata care sa valideze sau nu solutia data de catre cel caruia i-ai cerut-o...

In plus, in presa/tv, problemele ridicate de catre o organizatie oficiala sunt mediatizate altfel (lucru care poate deranja pe unii) decat ce spune unul sau altul ca si persoana independenta/fizica la colt de strada...
Din pacate, in Romania, comunitatile tip forum nu au o recunoastere oficiala si nu pot lupta oficial/juridc de la egal la egal cu cei cu care au probleme forumistii...

Eu m-as bucura ca cei de la Dacia sa citeasca aceste topicuri, sa le urmareasca si sa se ia masuri interne in urma problemelor ridicate aici.... insa nu am aceasta confirmare....

Vocea Clientului e canalul oficial pe care se poate adresa o persoana fizica si primeste un raspuns.
Ca raspunsul e convenabil sau nu asta ramane sa decida acea persoana si sa lupte singura pentru drepturile sale.

Un forum ajuta insa foarte foarte mult, dupa parerea mea, la schimbul de informatii si experiente dintre posesorii de masini si poti, daca subiectele sunt multe si bine dezvoltate, sa gasesti raspunsuri/solutii rapide la problemele/dorintele tale.

In aceasta idee am postat acest topic pentru a gasi, daca exista, pe cineva care si-a inaltat masina (poate Loganul daca Dusterele sunt prea putine inca in Romania) cu arcuri speciale si sa imi impartaseasca din experienta lui....
tribunul
QUOTE(Dusty2010 @ 9 Aug 2011, 22:18)
vom vedea (daca va fi cazul) cum e cu pierderea garantiei la motor datorita instalatiei gpl... pana una alta instalatia gpl genereaza ardere si gaze de ardere sub 40% mai eco decat Euro 5! deci si motorul "respira" mai linistit, nu?
ce se poate strica la motor (ma refer strict la motor) in garantie?
*


Motorul respira linistit...

Daca vrei o parere pertinenta, iei legatura cu un service de taxiuri si-i intrebi care masini sunt mai rentabilele, loganurile pe benzina sau cele pe gpl.
Firmele de taxiuri, service-urile lor in special, au o evidenta destul de stricta legata de costurile masinilor aflate in expluatare. Pt. ei totul se reduce la profit.

Cea mai laudata motorizare, este cea de 1.6 8v.
bobo77
@Dusty2010 loganul si asa este o masina inalta pentru un sedan, nu cred ca si-a inaltat nimeni masina sunt multi care le-au coborat asa ca nu mai cauta...
tribunul
QUOTE(bobo77 @ 11 Aug 2011, 23:00)
@Dusty2010 loganul si asa este o masina inalta pentru un sedan, nu cred ca si-a inaltat nimeni masina sunt multi care le-au coborat asa ca nu mai cauta...
*




QUOTE(Dusty2010 @ 7 Aug 2011, 19:53)
A inaltat cineva Dusterul fata de standard? Am gasit arcuri sport care inalta garda la sol cam cu 3 cm.... ar trebui si inaltatoare pentru amortizoare, banuiesc....
stie cineva ce inaltatoare (daca exista, in afara de artizanale, facute pe strung) s-ar potrivi?
*

bobo77
QUOTE(Dusty2010 @ 11 Aug 2011, 14:03)

In aceasta idee am postat acest topic pentru a gasi, daca exista, pe cineva care si-a inaltat masina (poate Loganul daca Dusterele sunt prea putine inca in Romania) cu arcuri speciale si sa imi impartaseasca din experienta lui....
*


poftiti domnul tribunul...
tribunul
Sigur domnule, cum de nu mi-am dat seama, pe un topic de duster cauta logane.....
Dsign
Da, Loganul berlina se poate inalta cu arcuri si amortizoare de MCV pe fata si inaltatoare pe spate. Cunosc pe cineva care a facut asa ceva, de la tara, unde chiar are nevoie.

Mai exista pt Logan solutia Sandero Stepway, componente luate de la aceasta masina (arcuri si amortizoare)

Insa pt Duster este alta mancare de peste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.