Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brumi
am avut recent o problema la electronica.
nu stiu ce a fost motorul mergea sacadat .... tremura la turatii mici si dupa o vreme nici nu sa mai pornit ( adica dupa 2 km ) smile.gif) eram pe drum

am schimbat urmatoarele
bujii, platina , capacu de delco , fisele toate conductele de racire si de aer ( tevile )
am reglat si valvele ca tot sacadat mergea dupa ce am schimbat tot ....

inainte mergea super nici nu auzeam sau simteam ca merge motorul

acum in relanti merge sacadat si scutura motorul foarte tare ... scutura toata masina inca un pic si cad afara din ea.

si trage sacadat .... doar cu pedala la talpa trage bine cum ar trebui ....

ce poate sa fie ? ( platina o fi chiar asa bataie de joc ? )

e curat motorul .... carburatorul tot ulei de 300km mobile 1 15w40 ....

nu pot economisi asa benzina biggrin.gif

daca spuneti fac un video si pun poate asa ma puteti ajuta mai bine...
bygy007
poate ai vre-o bujie nasoala , eventual pune poze cu ele
maho
Pompa de benzina ai verificat-o ?
Kanutza_77
Scoate pe rand cate o bujie si vezi daca se schimba mersul motorului.
Bobina e firbinte?
Scoate jiclorul de ralanti,sufla-l.(Oricum eu tind sa cred ca de la carburator ai probleme.)
dann71
Am avut aproximativ aceleasi probleme acum ceva timp....Ai nevoie in primul rand de rabdare si nervi de otel...incepe prin a curata carburatorul(atentie la circuitul de vacuum sa nu fie infundat) si fao bine sa elimini macar o necunoscuta, verifica plutitorul dar nu umbla la pozitia lui din moment ce a mers bine inainte, regleaza bine amestecul aer/benzina.Daca problema persista verifica partea electrica, fise, bujii, capac delcou...cu toate ca le-ai schimbat recent...in general la piesele de dacia NOU nu e sinonim cu CALITATE. In cazul meu, avand aceeasi problema am schimbat 3 seturi bujii, 2 capace delcou si 2 seturi fise.In final problema a fost capacul delcou, scanteie neuniforma pe bujii, ardere incompleta, consum mare benzina, bujii afumate...
Cu toate astea tind sa cred ( ca si Kanutza_77) ca problema vine din reglaj carburatie sau avans...Toate cele bune !!!
Ky_Cristian
Sau vezi sa nu iti traga aer fals pe undeva. Si de la asta scutura. Verifica furtun servo, furtunasul ala dintre carburator si delco, garniturile carburatorului.
nikuniku
Ky_Cristian adevarat ai ghicit,,,,aer fals pe undeva,,,
Kanutza_77
Parerea mea este ca nu de la aer fals este problema pentru ca spune ca nici nu a mai pornit la un moment dat,intrerupe in turatii.Aceste simptome pot fi de la aer fals dar trebuie sa fie foarte mult(Furtun taiat,de exemplu...)...Deci putin probabil....Furtunasul de la vacuum nu lucreaza decat la turatii mici,deci si aici putin probabil
nikuniku
Kanutza_77 pentru tine un furtun de aer taiat inseamna ,,,aer adevarat,,,
ca sa fie ,,,aer fals,,,trebuie sa aibe doar o simpla taietura????
explica cum lucreaza furtunu de servo la turatii mici? eu stiam ca servofrana functioneaza pe baza de vacuum,produs in galeria de admisie si daca se rupe/taie furtunu sau pastila de pe servo cum crezi ca merge motoru,eu zic ca se,,scutura,, de cade tot noroiu de pe masina
Kanutza_77
Imi cer scuze pentru greseala....Din graba am scris SERVO dar de fapt am vrut sa scriu VACUUM:D ...

Pai daca doar este fisurat sau supapa de sens nu mai tine probabil motorul va merge neregulat dar nu atat de rau incat sa nu mai porneasca(Exemplu cand servo este fisurat motorul merge neregulat insa nu este cauza de oprire a motorului.).Daca este o taietura/ruptura atunci masina va merge foarte urat si probabil nici nu va porni insa nu cred ca ar trece neobservat.... Cel mai bine este sa strangi cu un patent furtunul din apropierea galeriei sa vezi daca motorul isi schimba mersul.Daca motorul isi schimba mersul furtunul,supapa de sens sau servo sunt de vina daca ramane neschimbat atunci problema nu este de acolo...
brumi
ce va tot certati ca toti aveti dreptate.... tot ce ati spus poate cauza asta dar nu sunt sigur ca eu am asta... acum verific incet....

vacumul e bun azi am verificat nu e infundat
carburator curat
jiglere curatite biggrin.gif

pompa de benzina nu stiu cum sa-o verific dar daca scot furtunul si o pornesc are presiune destul de bunicel ....

filtre curate

a doua set de bujii schimbate ( unele bujii erau negre fumurii ....)

capacul de delco ok

reglari ok si avansul la nimereala




Si nici o schimbare

tine relantii dar scutura si la 1100 de ture ca inainte
+ la 900-3000 de ture daca merg normal tremura masina si merge de parca nu mai am benzina .... ( din cand in cand)

la rece trag choke ul si merge ar trebui sa aibe 3000 de ture si merge innecat pe la 1300 de ture si vrea sa moare

nu am fisurat nici-o teava sau conducta

la carburator e un pic mai naspa la garnituri e parca plin de ulei si parca ar curge .... dar nu cred ca e fisurat ca asta am avut-o si inainte.

singurul lucru pe ce nu sunt sigur ESTE ===> cand pornesc parca scoate fum la motor la galerii de parca as avea galeriile fisurate si evacuarea e naspa acum am schimbat-o de vreo 2 saptamani si nu e potrivea si am improvizat cu azbest sau ce naiba e ala ce nu e flamabil..... ( SE POATE SA FIE DE LA EVACUARE ?)


In 3 zile dau bacu ..... nu prea am timp sa mai verific daca aveti idei scrieti ma uit dupa aia smile.gif multumesc pentru tipuri dar in afara de garnituri restul e cam ok ....



La naiba ce mult am scris biggrin.gif scuze de mesajul lung:D


fac niste poze si video cum face masina si-o pun pe forum dupa masa
ghitza
Pai tu nu ai garnitura acolo intre choulasa si admisie/evacuare?daca iese fum pe acolo de a colo e pentru ca trage aer fals ,schimba garnitura ca e vre-o 5 roni
brumi
nu chiuleasa .... la galerii chiar cum sunt conductele de evacuare ... acolo parca ...

deci e din cauza evacuarii ?


poze cum arata carburatorul :
[attachmentid=1627745490] [attachmentid=1627745491] [attachmentid=1627745492]


daca se incalzeste bobina ce inseamna ?

asa face motorul si cand se incalzeste da rateuri

si in video cand e fara chocke e la 1000 de ture .... tremura asa la 1000 de ture
nikuniku
brumi ia verifica compresia la cilindri,ca prea da rateuri,si apoi regleaza culbutorii si mai verifici odata compresia si vezi daca sunt diferente intre ele
diferenta intre cilindri nu trebuie sa fie mai mica de 1-2 atm.la prima verificare
Kanutza_77
Bobina poate fi calda dar ar trebui sa poti sa ti mana pe ea...Daca este foarte fierbinte nu mai da scanteie cu trebuie
nikuniku
si ca completare la Kanutza_77 este defecta/scurt-circuit intre infasurari
Lucian MC
Sau mai poate fi o simpla tija de tacheti sarita din cauza faptului ca la fosta reglare nu s-au strans corespunzator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.