Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
urecheatu
Salut, desi sunt inscris pe forum de vreo luna deja si am citit cam tot ce se putea citi, nu reusesc sa ma lamuresc ce are Dacia mea.
Problema mea e urmatoarea: la pornirea la rece am nevoie de circa 5-6 chei si pedalari din greu pe acceleratie (cu socul tras bineinteles) pana porneste motorul, intr-un mod "treptat", adica la a 4a cheie incepe sa prinda un pic, la a 5a mai face cateva rotatii in plus, la urmatoarea cheie ramane pornit motorul daca il tin un pic turat (2-3000 ture). Oricum abia dupa vreo 2 minute incepe sa stea relativ stabil la relanti si pot sa imping treptat inapoi socul.
Mentionez ca atunci cand e cald motorul porneste la prima cheie si ca in general acceleratia are o latenta sesizabila, trece mai bine de o secunda in treptele a 3a si a 4a panasa simt ca-si face efectul.
PS: Dacia mea e o 1310 TLE din 1990 cu motor de 1397cmc parca (102-13, desi pe talon zic ca e 102-15*).
argon
verifica platina
"Mentionez ca atunci cand e cald motorul porneste la prima cheie si ca in general acceleratia are o latenta sesizabila, trece mai bine de o secunda in treptele a 3a si a 4a panasa simt ca-si face efectul."- pt asta verifica avansurile
gattoman
Sal.Spune si tu ce ai verificat la masina ca sa vezi de ce nu porneste.Curata carburatorul, verifica bujiile,platina,distanta la platina care trebuie sa fie de 0.4mm, vezi daca bateria e buna, capacul la delcou sa nu fie crapat.Verifica daca avansul e bun si vezi in ce stare sunt fisele. Din cate stiu daca platina e impuscata porneste greu si daca motorul e cald.
urecheatu
Ok, bateria e buna, bujiile sunt relativ noi (2000 km), capacul la delcou nu e crapat, fisele par ok, nu au crapaturi etc, sunt si ele relativ noi.
Ideea este ca nu am experienta, asta e prima mea masina, am cumparat-o din nioembrie, i-am facut o "mica" revizie inclusiv la instalatia electrica. a fost predata socrului meu, inginer auto, de la el am primit-o in decembrie si pornea la sfert de cheie.
Au inceput sa apara problemele dupa ce am imprumutat-o sora-mii si de atunci pornirea se face progresiv mai greu.
Scuze daca spun tampenii. blush.gif
mihai1677
Verifica pompa de sprit sau aferentele, cioc de sprit, supapa pompa sprit din camera de nivel constant(CNC). sau avansul nu este bun, sau platina nu este reglata corect, de obicei daca se moteaza platina noua dupa un timp relativ scurt picorul platinei se uzeaza modificandu-se astfel distanta intre platine.
argon
Dar sti macar unde sunt platinile si cum se regleaza avansul static? ca daca nu stii, cam greu te putem ajuta blink.gif
rtulea
Dar inainte de astea verifica sa nu fie infundat jiclerul de ralanti. Este cel de pe carburator de sub "T-ul" care intra in acesta. Desfa-l sufla-l cu aer si apoi monteaza-l la loc. Si mai verifica si sita de la intrarea in carburator, daca e infundata nu prea vine benzina in CNC.
johnsws
platina impuscata sau avans dereglat sau pierde benzina din camera de nivel pe la membrana pompei de sprit.
Korben_Dallas
ia vezi daca te ajuta desenele astea
adumitrachy
Sa nu fie condensatorul cumva wink.gif
RIon
Face la fel cu orice benzina? Sa nu ai oarece H2O in ea...
urecheatu
Multumesc de raspunsuri, oricum am vorbit cu un coleg de la serviciu care se pricepe la Dacii si voi "scormoni" impreuna cu el.
Promit sa va spun de la ce era.
cipri19
scuze ca intervin, legat de distanta la platini, va rog sa-mi confirmati ceva: nu-i asa ca tabla de doza de bere este de 0,4mm? mersi
andu911
vezi pompa de benzina si bobina de inductie
argon
NUUU tabla de doza de bere e mai subtire.
Ca sa nu te-ncurci poti sa iei drept reper arcul de la platina(nu e arc, banda aceea de otel, neagra), care e de vreo aprox 0.2-0.3, deci tu tre sa setezi distanta mai mare putin, tre sa ai ochiul format.
cipri19
aha. ok, sandman, mersi
gattoman
Sal.De fapt acea lamela de la platina veche are exact 0.4 si poate fi folosita la reglarea platinii noi.Am comparat lamela aia cu lera si sunt la fel.
Lacaru
O intrebare: circuli cu masina zilnic?
Daca masina stationeaza mai mult (2-3 zile) e posibil sa nu mai ai benzina in carburator (asta se explica prin pornirea la a 5-6 cheie - practic invarti motorul pana cand pompa de benzina umple carburatorul).

Procedura de pornire pe care ai descris-o ma face sa cred ca ineci motorul.
manea78
va spun eu nu trebuie ca distanta dintre platini sa fie 0.4mm
o reglezu dupa cum i-ti trebuie
manea78
de exemplu a mea este reglata la aprox 1-1.5mm si merge foarte bine
si consumul bun
manea78
in legatura cu pornirea:
daca zici ca ai verificat tot (bujii, fise, capac delco, platina, fise, condensator)- carburator.....etc
ultima varianta verifica electromotorul (perii, bucse,...) fura curent
mai discutam
RIon
FRATILOR, NIMENI NU I-A ZIS SA TRAGA SOCUL LA PORNIRE!!!!
incearca sa tragi 3/4 socul, cred ca va porni...
manea78
daca si vara îi tragem shocul atunci poți sa+ți bagi ....... in ea
eu nici iarna nu trag shocul
RIon
manea...daca emulsorul aer e strans (consum mic) trebuie tras si socul.
nu face afirmatii aiurea!
manea78
RIon... am uitat să-ți spun eu am mașina pe GAZ și din Ianuarie o pornesc numai pe GAZ
nu am mai băgat ni un strop de benzină în ea
ultima oară a fost în Ianuarie cănd am rămas fără GAZ
am trecut-o pe benzină (aveam vre-o 5 litri în ea) și în nici 20km am terminat benzina--
-- cuiul pontou ni mai închidea și țâșnea benzina din carb.
așa că de atunci (nici în zi de azi nu am schimbat cuiul) merg și o pornesc pe GAZ si dimineața (la rece) cât și peste zi

-- nu trag shocul
djmarck
QUOTE(Lacaru @ 5 Jul 2005, 11:23)
O intrebare: circuli cu masina zilnic?
Daca masina stationeaza mai mult (2-3 zile) e posibil sa nu mai ai benzina in carburator (asta se explica prin pornirea la a 5-6 cheie - practic invarti motorul pana cand pompa de benzina umple carburatorul).

Procedura de pornire pe care ai descris-o ma face sa cred ca ineci motorul.
*


sunt perfect de acord cu raspunsul asta si sunt sigur 80-90% ca asta e cauza pentru ca si eu am patit exact la fel,era ciupit furtunul de la rezevor si se evapora in 2 zile trebuia sa ii dau la cama sa o ia la prima cheie
urecheatu
QUOTE(Lacaru @ 5 Jul 2005, 10:23)
O intrebare: circuli cu masina zilnic?
Daca masina stationeaza mai mult (2-3 zile) e posibil sa nu mai ai benzina in carburator (asta se explica prin pornirea la a 5-6 cheie - practic invarti motorul pana cand pompa de benzina umple carburatorul).

Procedura de pornire pe care ai descris-o ma face sa cred ca ineci motorul.
*





Raspuns: nu circul decat sa zicem cam odata pe saptamana. Ieri i-am dat 2 sprituri la cama inainte sa pornesc motorul si intr-adevar porneste mai repede, vreo 2 chei.

Problema mea e i momentul asta alta, am ramas fara stergatoare. S-a rupt un fir albastru care pleaca de la motorul stergatoarelor (primul din stanga) si nu stiu unde era legat... blush.gif asa ca acu sta cu matele scoase din bord poate reusesc sa-l conectez la locul lui, firul albastru adica.
Lacaru
Ca sa-ti porneasca la prima cheie, ar fi bine sa-i dai mai multe sprituri la cama pana cand simti ca merge usor (semn ca e carbul plin).
Metoda asta face minuni mai ales iarna cand sunt -20 grade si nu-ti permiti sa invarti aiurea motorul pe seama bateriei.
urecheatu
QUOTE(Lacaru @ 7 Jul 2005, 12:31)
Ca sa-ti porneasca la prima cheie, ar fi bine sa-i dai mai multe sprituri la cama pana cand simti ca merge usor (semn ca e carbul plin).
Metoda asta face minuni mai ales iarna cand sunt -20 grade si nu-ti permiti sa invarti aiurea motorul pe seama bateriei.
*




OK s-a notat.

Dar, despre firul albastru nu stie nimeni nimic? sad.gif
Pickaboom
QUOTE(johnsws @ 1 Jul 2005, 17:29)
platina impuscata sau avans dereglat sau pierde benzina din camera de nivel pe la membrana pompei de sprit.
*



Salut!
Am si eu o Dacie Berlina din 1996 care are aceleasi ''simptome''.
In plus am observat ca pierde benzina datorita unei garnituri probabil uzate.
Pana acum nu am crezut ca are legatura pierderea asta de benzina cu pornirea la rece.
Imi poti spune daca pornirea la rece ar mai putea avea alte probleme?
drakool21
''O intrebare: circuli cu masina zilnic?
Daca masina stationeaza mai mult (2-3 zile) e posibil sa nu mai ai benzina in carburator (asta se explica prin pornirea la a 5-6 cheie - practic invarti motorul pana cand pompa de benzina umple carburatorul).''

pot sa-ti confirm cu siguranta chestia asta. si eu o mai las cate 2-3 zile fara sa merg cu ea si dupa aceea porneste foarte greu (tot cam 4-5 chei). in schimb, cand merg zilnic cu ea n-are nici o treaba, pleaca la sfert. incearca in zilele cand nu mergi cu ea macar sa-i dai o cheie. porneste motoru si lasa-l sa mearga un minut-doua. eu asa fac de un timp si nu mai am nici o problema.
andu911
si la mine de ce porneste si dupa 1 saptamana la prima cheie...wink.gif evident numai cu soclul tras

ca tot zicea unu mai sus ca vara nu se trage soclul...ba se trage... ca vara sunt 30 grade afara, nu 80...
bertro
scuzati lectia de limba romana, dar am auzit greseala asa la prea multi:
șocul, nu soclul, ca vine din engleza de la choke, adica a (se) asfixia, a lasa/ramane fără aer, exact una din actiunile dispozitivului respectiv.

http://www.wordreference.com/definition/choke.htm

am incheiat off-toipicul. smile.gif
andu911
m-am uitat si eu...dar prin toate cartile tehnice astia scriu de "Soclu" ...
si vine din Germana tongue.gif
ȘOC2 ~uri n. Dispozitiv de reglare a debitului de carburant și de aer în car-buratorul unui motor cu ardere internă, folo-sit pentru pornirea lui la rece. /<germ. Schock
http://dexonline.ro/search.php?cuv=%26%23350%3Boc&source=

scuzati-mi si mie offtopicu, dar cum zice colegu de mai sus, e bine de stiut smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.