Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sabot spate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvan32
De curand mi-am desfacut tamburul din stanga spate (deoarece se incalzeste roata-sabotii sunt noi) si am observat la un sabot un arc care vine prins de el ca se misca liber de parca nu este prins de nimic. De ce se incalzeste roata? Cumva de sabotii noi?
Ce trebuie sa fac ca sa nu se mai incalzeasca?
Ce face arcul ala? Unde vine prins? Ce trebuie sa fac ca sa-l prind la locul lui?
In poza de mai jos am incercuit cu culoarea rosie arcul respectiv.
Astept un raspuns de la voi.
Multumesc.
floryn_fresh
ala-i arcul? nu cel de sub el, rotund? de aia rotunzi se gasesc 50bani - 1 leu foarte usor de schimbat smile.gif
razvan32
ala e arcul. am pus mana pe el si se misca. ma mir ca nu cade de acolo.
ghitza
Arcu ala trebuie prin de tija dintre cele 2 parghii (cea de frana de mana si cea cu sectoru dintat)el se prinde de tija in spatele parghiei de la frana de mana,poate a cazut de pe ea sau e rupt,desfaci si vezi eventual pui o poza
razvan32
trebuie sa dau jos amandoi sabotii ca sa am acces la arcul ala?
ghitza
Da ,ca sa lucri usor si sa nu ciupesti garnitura de la cilindru.dai secotoru dintat la zero,desfaci clopotei de la ambii saboti,scoti cele 2 arcuri unu mare si unu mai mic si gata ai scos saboti,te uiti la arcu cu problema sa fie agatat de tija dintre cele 2 parghii,arcu il poti monta numai intr-un fel deci nu ai cum sa il pui invers,daca tot umbli pe a coloo fa si o spalare ca e cam uns pe acolo smile.gif bafta si ne mai zici ce ai rezolvat
maho
Vezi ca arata cam rau tamburul ala (ruginit si exfoliat pe margine), ai grija !
ghitza
Ala e taler
maho
Taler, scuze, dar tot rau arata.
razvan32
am fost la masina si am desfacut roata. am verificat arcul ala si este pus acolo, nu este iesit. deci totul este bine.

30 Aug 2011, 09:36:
problema este ca se misca arculetul ala
ghitza
Se misca usor sa inteleg,vad in poza ta de sus acea tija dintre leviere ca este stramba in sus ,indreapt-o,daca se tot misca desi nu trebuie sa fie ff fix acolo da jos cablu de frana de mana de pe levier sa vezi se mai misca
fullhouse
Scriu si eu in acest topic cam vechi, dar n-am vrut sa deschd altul. Am si eu o problema la tamburii spate, pe unul dintre ei nu-l pot regla nicicum sa nu frece pe sabot, oricum as face. Mentionez ca eu nu am arculetul ala incercuit in poza de la inceputul topicului, la nici un tambur. Ce rol are arculetul ala? Banuiesc ca se implica in autoreglaj. Pot circula si fara el, sau tre sa fac neaparat rost?
Problema la tamburul buclucas e ca atunci cand il bag la loc se invarte relativ ok, dar dupa pedale se infraneaza, nu intr-atat incat sa se incinga roata, dar oricum imi sta pe creier. O sa incerc o strunjire a tamburilor, un cablu de frana de mana nou, sa vedem cum iese. Dar totusi, arculetul ala ma deranjeaza ca nu e la locul lui, oare gasesc in comert?
Am uitat sa mentionez ca nu e de la cilindri receptori, se misca usor pistonasele la amandoi.
ghitza
vezi ca este kit de reparatie pentru spate,arculetele si parghiile ,si fara arculetu ala nu e bine ca iti aduce innapoi cele 2 parghii,acum 1 an am intrebat si de uzina era undeva la 60roni kitu
fullhouse
Mersi Ghita, o sa ma interesez

8 Nov 2012, 09:31:
Stiu ca scriau mai demult pe un topic userii BOA si Ghita odata o chestie legata de reglajul acelui arculet, de lasat un anumit joc de 1,2 mm parca. Problema e ca nu mai gasesc acel topic, ca nu mai tin minte exact despre ce este vorba, intre ce piese se lasa etc. Poate ma ajuta chiar BOA daca citeste topicul, i-as fi recunoscator. Stiu ca nici popa nu repeta de 2 ori slujba, dar poate face o exceptie tongue.gif
ghitza
e vorba de jocu acelui arc la liber sa nu fie mai mare de 1mm,asa tin minte
B17XGG
Asa este, cum spune @ghitza, jocul trebuie sa fie cat mai mic posibil. Daca arculetul este "intins", levierul de care este prins cablul franei de mana nu mai revine complet f aproape de sabot, uzura urmand a fi compensata de mecanismul de autoreglare fara a fi nevoie sa scurtam mereu din piulita cablul primar (ca la modelele vechi). Arculetul cu pricina este suplimentat si de arcul de pe cablu dar cum acesta este de obicei de proasta calitate "greul" si siguranta este in primul care, prin amplasare, se raporteaza exclusiv la sabot.
fullhouse
Hmm, ma mir cum am circulat eu atata timp fara cele 2 arculete. Am cautat prin tot orasul un kit de parghii si arculete, nu am gasit nicaieri. Dezmembrari nu am prin zona mea decat cativa particulari cu cateva masini, nu aveau nici o punte spate de break. Ramane de vazut cum o sa fac rost, mersi tuturor de sfaturi.
ghitza
cumpara de pe net:ex:bestautovest.ro si gata treaba
fullhouse
S-a rezolvat treaba pana la urma, arculetele le aveam, dar erau prinse doar de bieleta dintre cele 2 parghii, deci nu se vedea din exterior. Am testat putin si sistemul asta de autoreglaj. Pot spune ca-si face treaba, dar pana la un punct. Cu sistemul resetat, am montat tamburii si-am facut pedale. Sabotii s-au apropiat intr-adevar, dar nu indeajuns de mult, am mai dat eu 3,4 dinti ca sa fie bine. Acum s-ar putea sa nu-i fi apropiat suficient de mult, pentru ca mi s-a inmuiat putin pedala de frana, dupa a doua pedala parca prinde mai sus. Macar se invart bine rotile acum biggrin.gif
ghitza
se invart dar frane ai?sau tre sa faci 2 pedale la o franare,cu spatele suspendat tragi frana de mana la 5 dinti dupa care strangi de sub masina cablu pana rotile s-au franat dupa care lasi frana de mana jos,si sa vezi frane apoi
fullhouse
Da Ghita, stiu, reglajul final il fac in week-end, mersi de sfat tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.