Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ESP doar pe diesel?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
VladSoare
Salut,

Știe cineva care-i motivul real pentru care la Duster nu există ESP decît pe tractorașe?
Nu cred că-i vorba de preț sau de lipsa potențialilor clienți, ci cred că-i un motiv tehnic. Dar nu-mi dau seama care. Și sînt curios. smile.gif

Mulțumesc.
IRONICK
Zgarcenie fara limite. Fortarea clientului sa cumpere versiunea de top daca isi doreste esp.
VladSoare
Păi tocmai, că am cumpărat versiunea de top!
Dar nici la versiunea de top n-au vrut să-mi dea ESP, nici măcar opțional.
Trebuie să fie un motiv tehnic. Dar care o fi ăla? unsure.gif
IRONICK
Reformulez, fortarea clientului sa cumpere versiunea cea mai scumpa daca isi doreste esp.
cosmin_2300
Din câte știu eu, accelerația la benzinare este pe cablu, deci nu se poate monta ASR ....
Dacă accelerația este comandată electric (ca la diesel), atunci nu vor ei să pună.
IRONICK
QUOTE(cosmin_2300 @ 30 Aug 2011, 09:58)
Din câte știu eu, accelerația la benzinare este pe cablu, deci nu se poate monta ASR ....
Dacă accelerația este comandată electric (ca la diesel), atunci nu vor ei să pună.
*
Din cate nu stii tu, acceleratia nu este pe cablu. Motivul tau este pueril, esp-ul nu depinde doar de amarata aia de acceleratie.
klaus
In situatia in care masina cu tractiune fata subvireaza puternic, ESP-ul poate reduce sau taia temporar cuplul motor. Aceasta actiune are ca efect crearea unui usor transfer de greutate din spate spre fata si cresterea capacitatii de ghidare a pneurilor fata prin transferarea efortului de tractiune in forte laterale.
Pentru interventii mici la motoarele cu benzina ESP-ul actioneaza prin intarzierea aprinderii (scanteii) sau prin intreruperea injectiei urmata de strategia aleasa de catre fiecare producator.
Pentru corectii mai mari, ESP reduce deschiderea clapetei (motorizate).
Cu motoare diesel insa este mult mai usor, prin controlarea debitului de motorina.
De asemenea, ESP-ul poate reduce sau taia cuplul motorului în caz de supravirare.
Cam astea sunt conditiile de functionare a ESP-ului legat de motor (majoritatea conditiilor sunt insa legate de sistemul de franare)

Astfel, pentru a functiona in conditii optime (cat de cat) ESP-ul ar trebui sa aiba control asupra clapetei motorizate a motorului, ceea ce la benzina, pana relativ recent, nu exista (acceleratia pe cablu).
Intre timp insa s-a trecut la acceleratie motorizata si pe benzinare, drept urmare acest motiv a disparut, ramanand cel mentionat de Ironick.
cosmin_2300
QUOTE(IRONICK @ 30 Aug 2011, 10:00)
Din cate nu stii tu, acceleratia nu este pe cablu. Motivul tau este pueril, esp-ul nu depinde doar de amarata aia de acceleratie.
*


Citește ce a zis și Klaus și dă-ți 3 palme.
Normal că nu depinde doar de accelerație, dar dacă aceasta e pe cablu nu se poate monta acest sistem.
Ce-i drept, nu am știut că au trecut și la motoarele pe benzină la accelerație "electrică".


IRONICK
Ai de capul meu, du-te mai si te culca.
saddan
Din punctul acesta de vedere si eu sunt nemultumit. La concesionar habar nu au avut sa imi spuna DE CE ESP doar pe diesel, fie el si optional.
Daca stau sa ma gandesc si Fluence 1.6 16v bnz. are in standard ESP (care de altfel nu este o masina scumpa). Asa cum cica au imprumutat sistemul 4X4 de la Murano puteau imprumuta ESP-ul de la Fluence, Megane sau Laguna. Daca ar fi existat ESP fie el ca optional l-as fi luat.... dar se pare ca nu s-a dorit ESP si pe benzina.

Cu bine

Catalin, daca FAP-ul tine locul ESP-ului atunci nu mai sunt suparat. Dar am o vaga impresie ca sunt 2 chestii total diferite;)
C a t a l i n
Nu fi supărat, la modelul tău benzinar au împrumutat FAP-ul de la diesel.
CGDBZ
ESP nu doar pe diesel ci doar pe dieselul de 110CP, versiunea cea "mai scumpa" de Duster cum spunea cineva mai sus.
CGDBZ
Din configuratorul de pe dacia.ro reiese ca se poate opta pentru ESP+ASR pentru echiparea Laureate indiferent de motorizare.
IRONICK
Cu volanul de piele bagat pe gat sa mai scoata si ei un ban suplimentar. Dar, suplimentar ... ca la DUSTER costa dublu fata de LOGAN.

236.54RON LOGAN
451.57RON DUSTER
asgard1955
O fi volanul mai mare la duster icon_mrgreen.gif. Vorba aia cine da peste 15000 de eur pe un duster mai poate da in plus. Asta e ca si la ferrari peste 7000 de eur un set de bagaje.
P-A-C-O
QUOTE(CGDBZ @ 26 Sep 2011, 00:21)
Din configuratorul de pe dacia.ro reiese ca se poate opta pentru ESP+ASR pentru echiparea Laureate indiferent de motorizare.

asa e, au bagat si pe benzina ESP-ul laugh.gif



QUOTE(IRONICK @ 26 Sep 2011, 00:43)
Cu volanul de piele bagat pe gat sa mai scoata si ei un ban suplimentar. Dar, suplimentar ... ca la DUSTER costa dublu fata de LOGAN.

236.54RON LOGAN
451.57RON DUSTER

ia incearca o usa fata de Duster vs. Sandero wink.gif
saddan
... dar ia configurati un benzinar ca sa ajungeti la echipamentele disponibile (optional).... dupa ASR-ESP este o * care zice la nota de la subsol "Implica automat volan imbracat in piele"... ce are Maria cu Primaria nu stiu, dar pot sa banuiesc.
IRONICK
"Implica automat volan imbracat in piele" nu are nici o legatura cu cititorul de pozitie volan, necesar la esp. Poate doar prostia unora si disperarea de a cere bani la nesfarsit pe niste material care se cojeste in timp.

QUOTE(Logan_Stepway @ 26 Sep 2011, 21:19)
ia incearca o usa fata de Duster vs. Sandero  wink.gif
*
Care usa? Aia cu gauri pentru chedere sau fara?
VladSoare
Dacă ar fi îmbrăcat în piele, tot ar mai fi ceva, dar mi-e teamă că nu-i chiar piele, ci imitația aia ordinară care se cojește dacă te uiți strîmb la ea, á la Fluence. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.