VladSoare
30 Aug 2011, 08:14
Salut,
Știe cineva care-i motivul real pentru care la Duster nu există ESP decît pe tractorașe?
Nu cred că-i vorba de preț sau de lipsa potențialilor clienți, ci cred că-i un motiv tehnic. Dar nu-mi dau seama care. Și sînt curios.
Mulțumesc.
IRONICK
30 Aug 2011, 08:22
Zgarcenie fara limite. Fortarea clientului sa cumpere versiunea de top daca isi doreste esp.
VladSoare
30 Aug 2011, 08:29
Păi tocmai, că am cumpărat versiunea de top!
Dar nici la versiunea de top n-au vrut să-mi dea ESP, nici măcar opțional.
Trebuie să fie un motiv tehnic. Dar care o fi ăla?
IRONICK
30 Aug 2011, 08:43
Reformulez, fortarea clientului sa cumpere versiunea cea mai scumpa daca isi doreste esp.
cosmin_2300
30 Aug 2011, 08:58
Din câte știu eu, accelerația la benzinare este pe cablu, deci nu se poate monta ASR ....
Dacă accelerația este comandată electric (ca la diesel), atunci nu vor ei să pună.
IRONICK
30 Aug 2011, 09:00
QUOTE(cosmin_2300 @ 30 Aug 2011, 09:58)
Din câte știu eu, accelerația la benzinare este pe cablu, deci nu se poate monta ASR ....
Dacă accelerația este comandată electric (ca la diesel), atunci nu vor ei să pună.
Din cate nu stii tu, acceleratia nu este pe cablu. Motivul tau este pueril, esp-ul nu depinde doar de amarata aia de acceleratie.
In situatia in care masina cu tractiune fata subvireaza puternic, ESP-ul poate reduce sau taia temporar cuplul motor. Aceasta actiune are ca efect crearea unui usor transfer de greutate din spate spre fata si cresterea capacitatii de ghidare a pneurilor fata prin transferarea efortului de tractiune in forte laterale.
Pentru interventii mici la motoarele cu benzina ESP-ul actioneaza prin intarzierea aprinderii (scanteii) sau prin intreruperea injectiei urmata de strategia aleasa de catre fiecare producator.
Pentru corectii mai mari, ESP reduce deschiderea clapetei (motorizate).
Cu motoare diesel insa este mult mai usor, prin controlarea debitului de motorina.
De asemenea, ESP-ul poate reduce sau taia cuplul motorului în caz de supravirare.
Cam astea sunt conditiile de functionare a ESP-ului legat de motor (majoritatea conditiilor sunt insa legate de sistemul de franare)
Astfel, pentru a functiona in conditii optime (cat de cat) ESP-ul ar trebui sa aiba control asupra clapetei motorizate a motorului, ceea ce la benzina, pana relativ recent, nu exista (acceleratia pe cablu).
Intre timp insa s-a trecut la acceleratie motorizata si pe benzinare, drept urmare acest motiv a disparut, ramanand cel mentionat de Ironick.
cosmin_2300
30 Aug 2011, 10:21
QUOTE(IRONICK @ 30 Aug 2011, 10:00)
Din cate nu stii tu, acceleratia nu este pe cablu. Motivul tau este pueril, esp-ul nu depinde doar de amarata aia de acceleratie.
Citește ce a zis și Klaus și dă-ți 3 palme.
Normal că nu depinde doar de accelerație, dar dacă aceasta e pe cablu nu se poate monta acest sistem.
Ce-i drept, nu am știut că au trecut și la motoarele pe benzină la accelerație "electrică".
IRONICK
30 Aug 2011, 10:31
Ai de capul meu, du-te mai si te culca.
saddan
30 Aug 2011, 14:53
Din punctul acesta de vedere si eu sunt nemultumit. La concesionar habar nu au avut sa imi spuna DE CE ESP doar pe diesel, fie el si optional.
Daca stau sa ma gandesc si Fluence 1.6 16v bnz. are in standard ESP (care de altfel nu este o masina scumpa). Asa cum cica au imprumutat sistemul 4X4 de la Murano puteau imprumuta ESP-ul de la Fluence, Megane sau Laguna. Daca ar fi existat ESP fie el ca optional l-as fi luat.... dar se pare ca nu s-a dorit ESP si pe benzina.
Cu bine
Catalin, daca FAP-ul tine locul ESP-ului atunci nu mai sunt suparat. Dar am o vaga impresie ca sunt 2 chestii total diferite;)
C a t a l i n
30 Aug 2011, 14:55
Nu fi supărat, la modelul tău benzinar au împrumutat FAP-ul de la diesel.
ESP nu doar pe diesel ci doar pe dieselul de 110CP, versiunea cea "mai scumpa" de Duster cum spunea cineva mai sus.
Din configuratorul de pe dacia.ro reiese ca se poate opta pentru ESP+ASR pentru echiparea Laureate indiferent de motorizare.
IRONICK
25 Sep 2011, 23:43
Cu volanul de piele bagat pe gat sa mai scoata si ei un ban suplimentar. Dar, suplimentar ... ca la DUSTER costa dublu fata de LOGAN.
236.54RON LOGAN
451.57RON DUSTER
asgard1955
26 Sep 2011, 20:13
O fi volanul mai mare la duster
. Vorba aia cine da peste 15000 de eur pe un duster mai poate da in plus. Asta e ca si la ferrari peste 7000 de eur un set de bagaje.
P-A-C-O
26 Sep 2011, 20:19
QUOTE(CGDBZ @ 26 Sep 2011, 00:21)
Din configuratorul de pe dacia.ro reiese ca se poate opta pentru ESP+ASR pentru echiparea Laureate indiferent de motorizare.
asa e, au bagat si pe benzina ESP-ul
QUOTE(IRONICK @ 26 Sep 2011, 00:43)
Cu volanul de piele bagat pe gat sa mai scoata si ei un ban suplimentar. Dar, suplimentar ... ca la DUSTER costa dublu fata de LOGAN.
236.54RON LOGAN
451.57RON DUSTER
ia incearca o usa fata de Duster vs. Sandero
saddan
27 Sep 2011, 08:26
... dar ia configurati un benzinar ca sa ajungeti la echipamentele disponibile (optional).... dupa ASR-ESP este o * care zice la nota de la subsol "Implica automat volan imbracat in piele"... ce are Maria cu Primaria nu stiu, dar pot sa banuiesc.
IRONICK
27 Sep 2011, 08:28
"Implica automat volan imbracat in piele" nu are nici o legatura cu cititorul de pozitie volan, necesar la esp. Poate doar prostia unora si disperarea de a cere bani la nesfarsit pe niste material care se cojeste in timp.
QUOTE(Logan_Stepway @ 26 Sep 2011, 21:19)
ia incearca o usa fata de Duster vs. Sandero
Care usa? Aia cu gauri pentru chedere sau fara?
VladSoare
27 Sep 2011, 08:34
Dacă ar fi îmbrăcat în piele, tot ar mai fi ceva, dar mi-e teamă că nu-i chiar piele, ci imitația aia ordinară care se cojește dacă te uiți strîmb la ea, á la Fluence.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.