totaldeacord
2 Sep 2011, 18:48
salut. o noua problema. de ceva timp nu-mi mai mergeau becurile de la panoul de ventilatie. am pus mana pe niste becuri am desfacut, le-am schimbat si...
...
am luat alte becuri le-am inlocuit a doua oara si tot nu merg...
pe cele vechi (primele) le-am gasit arse. astea noi nu sunt arse dar nu merg...de ce? ce trebuie sa fac?am desfacut si carcasa in care este folia cu circuite si urechile "fasungului" becului calca perfect pe circuitul metalic...dar degeaba...
10tacl3
5 Sep 2011, 17:49
salut...scuze ca's offtopic dar cum ai reusit sa desfaci panoul ala ? m-am apucat si eu odata sa-l desfac ... am scos suruburile alea torx de jos si am impins in panou si n-am reusit ... mai are vreun surub pe undeva?
totaldeacord
5 Sep 2011, 22:24
salut. pai doar alea sunt suruburile...ridica putin in sus si apasa...sincer eu l-am scos cat de cat usor...dar stiu ca are 2 cleme sus si parca trebuie sa ridici...
marius80_eugen
7 Sep 2011, 15:14
Verifica sa nu ai si vre-o siguranta arsa ! Restul de lumini functioneaza ok , cele de la bord , accesoriile ??? Altfel verifica sa nu ai cablajul intrerupt .
Eu acum multi ani am renuntat la becul de la bricheta pt ca se ardea f repede si acel soclu facea mult zumzait , asa ca l-am scos cu totul .
Si eu am observat ca e aiurea sa mergi cu luminile aprinse ziua , 4 - 7 ore pe zi , se incing plasticele de le sar capacele , mai ales daca mai e si cald afara . Si comutatorul de dezaburire si cele de al geamuri si cel de la avarie , toate frig dupa 2 ore de mers cu pozitia aprinsa . O sa-mi fac un obicei din a le stinge prin localitati , altfel o sa tot schimbam la becuri in fiecare an . In Germania nu merg nici un sfert din masini cu luminile aprinse ziua !
totaldeacord
11 Sep 2011, 20:55
merg toate...oricum il las asa ca nu vreau sa-mi mai bat capul...
cred ca e tot de la circuitele acelea...
Iulikk
19 Dec 2011, 01:29
Ca sa nu mai deschid alt topic aiurea, voi intreba aici. Cum ajung la butoanele de la geamurile electrice? S-a ars un bec de la unul din butoane si vreau sa le schimb cu leduri. Multumesc.
ar fi util raspunsul pentru iulik ca si eu am vrut sa le schimb si am ridicat husa de la schimbator am scos mufele da mai departe?
)
bogdanelkva
19 Dec 2011, 07:27
Butoanele au 4 cleme pe marginile mai mici care trebuie apasate pe dedesubt si apoi se trage butonul in sus.
Iulikk
19 Dec 2011, 12:43
Deci ca sa ajung la butoane tre sa dau jos husa de la schimbator. Nu trebuie desfacuta consola, nu?
Pai se da greu consola jos?
Iulikk
19 Dec 2011, 14:01
Nu prea stiu
. Stiu doar ca are un surub in zona franei de mana.
alexandrusiri
19 Dec 2011, 14:06
consola are un surub in zona franei de mana,un surub sub scrumiera si 2 nituri de plastic(care se scot apasand pe mijlocul lor cu ceva ascutit) la aerisirea picioarelor.
aha ms:D da cred ca ai acces la cleme si doar daca ridici husa la schimbator...
)..doar ca ar fi mai incomod...stiti cumva ce rezistenta ar trebui in serie cu un led smd? pentru astea?
Iulikk
20 Dec 2011, 14:40
Depinde de led. Am vazut pe reno.ro un tutorial si acolo s-a folosit un LED de 5mm care merge direct la 12v. Eu asa ceva voi pune.
Pentru a umbla la butoanele de geamuri ,nu este nevoie de demontat consola.Se ridica husa schimbatorului,este prinsa jos cu elastic exact cum se prindea tipla drept capac la borcanul de dulceata;se baga mana pe gaura ,se scot cuplele din butoane apoi butoanele apasand cele 4 cleme aflate la colturi,2 cate 2 si se ridica butoanele din gauri. La introducere se scot cuplele prin gauri,se infig in butoane(atentie ca sunt butoane pentru stanga si pentru dreapta nu merg inversate) si se apasa in gauri. Butonul se desface cu grija cu o surubelnita mica,becul se afla sub o bucata de plastic pe post de dispersor de lumina.Eu am ales leduri de 3 mm portocaliu-mat(nu am vrut schimbarea culorii) inseriat cu rezistenta de 510 ohmi.Am dat gauri prin acel dispersor prin care am trecut picioarele ledurilor si am fixat rezistenta in locul becului.Ledul l-am fixat in asa fel incat sa lumineze uniform tot desenul de pe buton.Atentie ca ledul are polaritate si piciorul mai lung trebuie adus acolo unde vine + la vechiul bec,altfel munciti de 2 ori(este bine sa-i faceti proba la o sursa de 12v inainte de montaj). La fel am schimbat si la butonul de dezaburire,acolo nu se mai da nici o gaura,in schimb trebuie curatata vopseaua portocalie aflata pe dosul butonului.Mai ramane butonul de la inchidere si cele de la consola ....
La blocare/deblocare ai 2 variante prin care poti scoate butonul:
1) scoti radio-ul si il impingi dinauntru;
2) cu 2 surubelnite late mici, le bagi pe laeralele butonului (sistemul de parghie) si il tragi afara.
Pe lateralele butonului sunt 2 clipsuri mici (acelea care ii permit si miscarea <balamelele acelea> ) acolo pe rand cu o surubelnita lata mica le vei desface.
In buton (eu) am pus un led rosu (la bulina) si unu albastru (la masinuta) fiecare cu rezistenta lui, de 1k.
Cum a zis crick, atentie la polaritate.
La butonul de avarie nu prea ai avea ce sa-i faci... . Chiar daca bagi led in el, ledul va lumina lafel de tare si la pozitie si la avarie.
(Uite si niste poze cu butonul de la blocare/deblocare)
(LA MULTI ANI TUTUROR)
am rezolvat si cu scosul butoanelor de la geamuri... intradevar dupa ce ridici husa schimabtorului si apoi scoti mufa butonului cu putina indemanare il scoti din cleme...
si cum nu am gasit led ca sa schimb ledul ars....ma bag la schimbat cu smd-uri... ma documentez de la Ming
( mersi )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.