Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: a innebunit bordul
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
buntom
Salut, acum 2-3 saptamani, mergand spre tara am observat ca vitezometrul a luat-o razna, acul se misca aiurea la un moment dat aveam 150 km/h in loc de 50, dupa alta jumatate de ora de mers cu masina a inceput si turometrul, aceasi poveste ca la vitezometrul , acele se miscau ca nebunele.
Cand am ajuns la tara am desfacut acel senzor de pe cutia de viteze, chiar langa volanta, l-am curatat, si nimic, cand le vine cheful, iar o iau razna.
De notat ca: acele se misca din cand in cand in reprize de 10-15 secunde,iar masina nu este fortata sau umblata.
Si inca o chestie interesanta, ieri am pus o cheie fara chip in contact, iar acele se miscau ca nebunele, iar display-ul kilometrajului mai pierdea curent.

Sa fie contactul de vina, sa fie chipul cheii folosite pe duca, sau bordul cere unul nou?
Iulikk
Incearca sa te uiti pe la mufe. Poate fi si un contact imperfect.
Victoras2001
Asa face cand tii butonul din bord apasat cu contactul pus, ca sa mai afli una alta. Vezi sa nu fie de la ala.
buntom
Nu am apasat pe buton, doar am pus cheia fara chip in contact, si am invartit de cheie sa pun contactul, nu am incercat sa pornesc, fiindca vedeam ca ledul acela rosu clipeste
cosmin_2300
Nu ai apăsat tu, poate a apăsat tatăl tău wink.gif
buntom
Cosmin, eu eram pe scaunul soferului, cu covrigul in fata, doar am pus cheia fara chip in contact, am rotit de ea sa pun contactul, si au innebunit acele.
ionut.tanase
verifica bornele la baterie. le ai slabe sau oxidate.
marius80_eugen
Daca a facut doar o data , poate fi un "bug" al bordului , daca face de fiecare data cu acea cheie , e ciudat si trebuie sa verifici in primul rand masa bordului .
chrisfire02
Vezi cablul de masa de sub baterie,posibil sa fie rupt sau intrerupt.Si eu am patit la fel.bafta!
gaboru4all
ai observat daca iti face asa cand aprinzi farurile sau orice alt mare consumator? vezi daca ai masa buna pe caroserie....
free_fiber
Problema este de contact imperfect la masa; mai exact masa tabloului de bord.
Legatura la caroserie se gaseste in zona pedalierului, in stanga pedalei de ambreiaj, dupa ce se da mocheta la o parte. E un surub de 10, montat pe "oala" rotii, care tine atat masa tabloului de bord cat si cea a UCE-ului / UCH-ului.

Ia in considerare si sfatul lui chrisfire02.
buntom
Multumesc de sfaturi, dar problema s-a rezolvat de la sine, adica borudul a revenit la normal...foarte ciudat...

@free_fiber:o sa ma uit la acel surub
vladutz013
Si eu am aceeasi problema...la inceput cu turometru (ma obisuisem deja cu ala) dar acum mai nou a luat-o razna si vitezometru. Problema a aparut dupa ce am fost cu masina la spalat deci suspectez ca pe undeva se prelinge apa...face o masa sau nu... nu stiu ce sa zic.

I-am curatat masa bordului, curatat senzor turatii, curatat borne baterie. NU stiu ce sa mai fac. In momentul in care masina este accelerata si in viteza vitezometru arata bine. Daca iau piciorul de pe acceleratie si merg la relanti din nou oscileaza.

Vreo sugestie ceva? Pe unde ar putea intra apa? Ce contacte ar trebui sa mai verific?

Merci!
77-TEC
Salut,
Ai reusit sa rezolvi problema ?
Acelasi lucru pateste si tatal meu la Solenza (turometru + vitezometru ).
Fenomenul a aparut dupa ce a gasit apa la sofer si cele 3 rele de la pedalier pline cu apa.
De atunci are momente cand nu porneste.
Ceva sfaturi?
Multumesc!
nikuniku
77-TEC
din 2011 de cand este ultima postare,este posibil ca masina sa fi ajuns la remat
fii mai atent la data ultimei postari
77-TEC
Am vazut data postarii dar am sperat ca userii care au avut aceste probleme urmaresc forumul si poate-si amintesc cum au remediat defectiunea!
77-TEC
Aveti ceva idei ?

Nu reusesc sa-i dau de cap.
Problema stringenta este cu pornirea (are momente cand nu porneste cu orele si momente cand porneste la sfert).
Am curatat releele de la bord si cele doua mase (sofer,cutie viteza).Nu s-a schimbat nimic -atunci cand porneste si plec cu ea acele o iau razna.
i96nds
Vezi ca probabil ai apa si in UCE Decodor - cutia care se gaseste tot intre volan si usa soferului, un pic mai incolo de acele relee.
UCE e vinovat de problema cu pornirea.

Ar mai putea fi si masa bordului, cauta pe aici pe forum - dar mai degraba as lega problema ta de patrunderea apei.

77-TEC
Salut,

UCE-ul a fost uscat pt. ca in trecut l-am intors cu mufa in jos (nu era nici pic de urma de apa, condens etc), ledul din bord se stinge.Am demontat si senzorul de truratie care era curat (doua trei fire de pilitura).
Am degresat si zona de la pedalier unde se prinde masa.Acolo este si masa bordului ?
mersi
nikuniku
schimba senzorul de turatie,degeaba il cureti,nu mai vrea sa munceasca
cauta unul de acelasi producator ca si ala de pe masina
77-TEC
o sa incerc si schimbarea acelui senzor desi e ciudat sa mearga cand si cand deoarece atunci cand porneste nu se opreste in mers .......
77-TEC
Am schimbat contactul si senzorul de turatie.........
Nu s-a modificat nimic, porneste cand vrea iar acele-si fac de cap in mers mad.gif
nikuniku
dubleaza cablu de minus,de la baterie la caroserie si la cutia de viteze,un singur cablu pentru toate 3 legaturile,cablu gros,ca cel de la aparatu de sudura
marius80_eugen
Eu stiu ca pe fiecare mufa care se cupleaza la bord exista masa , deci verifica TOATE masele se fie ok si eventual mai trage una direct pe baterie sau in alt loc pe caroserie , in fara bordului .
77-TEC
Am demontat bordu si am verificat toate mufele,imbinari,mase etc + inecat in solutie de contacte.
Am tras o masa suplimentara de la baterie la trager.
Cu operatiunea de mai sus am rezolvat problema acelor. Sa speram ca s-a rezolvat si cu pornirea.
laur82
Aceeași probl am si eu..acul de la turometru imi oscileaza de nebun cand pornesc mașina ..in sarcina cand accelerez arată normal turatia..de ceva timp imi palpaie si martorul acela galben dar la fel ..in sarcina sta stins ..ceva idei?
maru
curata foarte bine masa care pleaca de la baterie spre caroserie (eventual pune un cablu mai gros) si tot ce inseamna fir de masa pe la motor si in habitaclu
supertorr
Aceasta problema am rezolvat-o prin schimbarea bateriei vechi cu una noua iar acele nu au mai luat-o razna.
crirec69
Salut posesori de Solenza!
Sunt nou pe aici si nu stiu daca am nimerit bine,dar va scriu tot din cauza ceasurilor de bord care de la un timp o iau razna.Nu se intampla de fiecare data dar problema pare sa se agraveze.La inceput dura putin,ceasurile se linisteau si dupa pornire nu se mai intampla nimic.Acum dureaza mai mult si uneori ceasurile o iau razna chiar si in timpul functionarii motorului.Am citit pe aici toate sfaturile si am constatat ca si eu am facut toate operatiunile recomandate dar,din pacate fara nici un rezultat,si anume:
-verificat bateria,care e aproximativ noua,noienbrie 2014;
-verificat toate cablurile de masa,dar par in regula;
-verificat si curatat UCE decodor,desi n-am gasit nimic suspect;
-verificat fiecare mufa din spatele panoului de bord,dar din nou fara rezultat;
Mentionez ca la toate operatiunile am folosit doar spray de contacte si alcool izoprpilic,nu am nici un fel de modificare sau improvizatie la instalatia electrica.
Singura mea banuiala e ca totul a inceput sa se intample dupa ce am facut o calibrare a ceasurilor de bord care pana la urma nici nu stiu ce rost are,n-am vazut nici un rezultat concret doar faptul ca acele ceasurilor se deplaseaza pe cadrane ca si cum pentru fiecare treapta de viteza,turatia motorului sa se sincronizeze cu viteza de deplasare,indicata de vitezometru.
Am uitat sa va spun ca e vorba de o Solenza Clima din 2003.
Daca intre timp cineva a gasit rezolvarea acestei defectiuni,va rog,astept un sfat!
Multumesc anticipat!
buntom
Soluția este să cumperi alte ceasuri, eu am schimbat două până acum. Eventual, dacă tot ești la acest capitol poți cumpăra ceasuri de Logan.
i96nds
Dezmembrari - tablou bord ieftin... si trebuie sa fie bun....
bogdan.mihalcea
salut.
am schimbat si eu luminile la bord ( bord de logan ) si cred ca acele nu au fost puse bine.
cine poate sa ma ajute si pe mine cu o corelare viezometru cu viteza in diferite trepte.
ex: in treapa a 3-a la 2000 rpm trebue sa ai 40 km/h
multumesc.
ramsen
Tii apasat butonul din tabloul de bord Logan si pui contactul la solenza, iar cand apare versiunea de ceas pe diplay iei degetul de pe buton si il lasi pe el sa isi faca treaba.Acul de la turometru trebuie sa se opreasca cateva secunde in dreptul la fiecare numar de la 1 la 7 iar vitezometru are si el oprire parca la viteza de 50 ,90 120.Un raspuns mai detaliat iti prezint maine cand testez la solenza mea ca NU o am acasa acum ci in garaj la servici.In principiu asa se testeaza daca acele sunt pozitionate bine sa nu ai probleme cu viteza in timpul mersului sa te trezesti ca ai o viteza eronata...revin maine cu detalii
bogdan.mihalcea
Multumesc ramsen.
Am primit pm ul tau, dar eu nu pot da pm.
astept detalii de la tine si poate ne auzim in weekend, dak nu esti ocupat si poate testam ce mi ai zis.
tks.
psychoo
Din cate imi amintesc, a trebuit sa demontez acele ca sa rezolv problema cu indicatorul de benzina. Cand le-am montat napoi am sperat ca acea calibrare de care vorbeste ramsen le va regla. Nu a fost asa...
Acel mod de test doar plimba acele si nu reseteaza pozitia lor mecanica.
Noroc ca eram pregatit si facusem niste semne ca sa pot pune pe pozitia normala acele.
Daca nu ai semne pot sa iti dau ca reper 3000 rpm = 110 km/h
Bafta.
bogdan.mihalcea
asa este psychoo, am incecat metoda lui ramsen si doar plimba acele.
o sa vad daca la 3000 rpm / treapata a 5-a indica 110 km.
revin cu rezultat.
multumesc.
ramsen
La tabloul de logan plimbatul acelor NU regleaza mecanic acele cum se face la alte masini.Plimbatul acelor la ceasul de logan doar te avertizeaza daca le ai pozitionate bine si nu se regleaza singure.Ca sa ai o viteza corecta treb sa reglezi singur cu mana acul si dupa testat iar sa vedeti daca indica bine.Deci ,a nu se intelege ca plimbatul de ace la ceasul logan regleaza mecanic acele...FALS,doar iti indica daca sunt pozitionate corect pentru a indica viteza corect...SUCCES
bogdan.mihalcea
Salut.
am facut in dimineata asta un mic test cu privire la corelatie rpm/hmH ( cauciucuri si jantele standard )

2000 rpm 3000 rpm
Treapta 1 18km/h 25km/h
treapta 2 30km/h 45km/h
treapta 3 42km/h 63km/h
treapta 4 56km/h 85km/h
treapta 5 72km/h 107km/h

Treapta 5 , 4000 rpm, 142 km/h

Ce parere aveti?
psychoo
Pare ok, poti sa le lasi asa.
Bafta.
fekete1974
Salutare.
Am si eu o intrebare va rog...
Am schimbat cablurile de minus de la baterie la caroserie si caroserie la motor pentru ca mi se reseta ceasul dar problema nu s-a rezolvat. Cand scade turatia motorului da sa se opreasca si mi se reseteaza ceasul, se sting luminile si toate celelalte, radio etc, dupa care revine curentul.
Imi fluiera si alternatorul, tin sa precizez ca, cureaua este intinsa.
Poate fi cablul de plus(+), ala pe unde trece si cum se poate schimba, ca nu mai am alta solutie.
Multumesc anticipat.
ORIJINAL21
1. Dacă scade intensitatea luminii, mergi pe baterie...
2. Dacă fluera alternatorul, (depinde de caz)....
Mai, bine faci un filmulet... Și te ajutăm...

Poți avea o problemă cu alternatorul.. Posibil să se fi dus diodele de pe alternator... Sau puntea redresoare care îți stabilizează curentul la 14,2 V..

bygy007
bornele la baterie sint strinse? ai oxid pe ele?
fekete1974
Nu stiu daca am probleme cu alternatorul, este deja al 3-lea si se manifesta la fel cu cele 2 anterioare...adevarat ca nu au fost noi ci second dar erau bune. Nu fluiera tot timpul doar cand aprind luminile si merge si aeroterma.
Si merge in valuri turatia deja am luat doua motorase pas cu pas in timp, acu l-am luat si pe al treilea ceva mai de calitate. Maine voi schimba si motorasul pas cu pas sa vad daca mai merge cu fluctuatii. Poate asta e cauza.
Mai face o chestie de exemplu cand apas ambreiajul moare motorul dar nu tot timpul si asta cred ca e de la motoras.
Bornele de la baterie sunt curate si stranse.
Am schimbat si sigurantele.
Poate este undeva intrerupt si firul de plus.....
bygy007
trebuie masurata tensiune pe baterie pentru a vedea daca alternatorul este bun , apoi vazut circuitul de la baterie pe plus si minus , eu vad o masa deficitara aceste masuratori se fac cu un aparat de masura nu ochiometric
fekete1974
O sa masor maine dupa ce schimb si motorasul sa nu fie cumva scurt in el si mai curat si bornele odata.....
Merci de raspunsuri.
bygy007
iei un pahar de plastic cu apa le bagi acolo 10-15 min si le stergi cu o cirpa

12 Jan 2016, 20:21:
si bornele nu trebuie sa se miste
fekete1974
Salutare.
Am gasit problema intreruperilor, era borna de plus(merci bygy007).... cu toate ca le-am mai curatat. Am luat un smirghel, spray contact, le-am curatat bine si acum nu mai sunt intreruperi.
Am schimbat si motorasul pas cu pas dar nu s-a reglat automat nici de 20 ori daca am pus contactul, pe urma l-am adus manual la pozitia cat de cat cum a fost cel pe care l-am inlocuit, dar merge in valuri se tureaza de 2-3-4 ori pana revine la normal.
Habar nu am ce are....am curatat si senzorul de la volanta, cel de pe cutia de viteze, senzorul de presiune dar nimic tot asa merge relantiul...
Vreo parere? poate fi de la vreo eroare din calculator?
george_scala_2004
aer fals pe la garniturile de la corpul clapeta
psychoo
Motorasul pas cu pas poate fi deteriorat daca se actioneaza manual asupra conului acela prin impingere sau tragere. Verifica daca se misca la punerea contactului. Daca nu se misca, trebuie inlocuit sau verificata legatura electrica. Sa nu fie sectionat un fir sau mufa cu probleme.
Oscilatiile turometrului (implicit a turatiei motorului) pot fi si din cauza aerului fals tras pe la garniturile corpului clapeta. Verifica sa fie etans montat corpul si pe galeria de admisie si pe carcasa filtrului de aer.

Edit: ai spus ca ai curatat senzorul de presiune. Acesta are o proeminenta ca un cilindru de plastic cu 2 garnituri care de obicei se rupe si ramane in corpul galeriei de admisie. Se poate trage aer fals si pe acolo daca s-a rupt si nu ai sesizat ca ii lipseste acea proeminenta.

user posted image
fekete1974
Salut.
Senzorul de presiune l-am schimbat cu unul nou, cel din imaginea de mai sus.
Motorasul pas cu pas, am incercat sa-l reglez automat dar fara nici un rezultat de vreo 20 de ori. Dupa ce l-am pus in pozitie cu mana si a mers usor nu l-am fortat, acum merge cand vrea el. De exemplu cand calc ambreiajul se mai tureaza de 3-4 ori pana revine la normal.
O sa incerc sa pun silicon la baza clapetei sa nu traga aer fals.
Multumesc de raspuns.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.