andu911
3 Jul 2005, 03:46
dupa ce am schimbat setul, am inceput sa aud o bataie, probabil inainte nu o auzeam din cauza motorului frant...cu noul set nu am nici macar 300km
se manifesta si la cald si la rece, creste in functie de turatie. o aud mai mult din masina, si se afla in partea de sus a motorului. Culbutorii i-am reglat, desi am observat ca sunt uzati, numai ca bataia pare a fi de la un singur culbutor...dar ideea e ca sunt toti reglati...
Dupa ce mi-am batut capu' cu ea, m-am dus la serviceuri, unde nici acolo nu au gasit un raspuns clar...ba ca domne...ce vrei mai mult ca masina merge foarte bine...ba ca sunt culbutorii uzati...dar de ce se aude doar o singura sursa de bataie...?...ba altii mi-au zis varianta cu axa cu came...
culbutorii nu lovesc in capac, intrucat am scos si capacul, iar bataia continua
daca aveti vreo parere, va rog sa-mi spuneti...
iti ajunge ulei destul in rampa ?
cand scoti capacul de la ulei cu motorul pornit, sar stropi ?
poate n-ai ungere destula (un canal infundat) si-ti bate axa
oare bate un bolt? daca e asa, poti merge mult si bine fara probleme...
andu911
3 Jul 2005, 12:05
sare ulei destul..
sa bata boltul...hmm pai dupa 300 km..?
pai si la masini noi apar probleme... oricum, la 500 de km se strange iar chiuloasa, si verifici atunci...
andu911
3 Jul 2005, 12:21
o sa scot cate o fisa sa vad daca e de la bolt
godmaaty
3 Jul 2005, 19:01
Am patit si eu la fel.Dupa milioane de nervi pe care mi i-am facut am strans garnitura de ch inainte de a face km necesari si am rotit tachetii usor in bloc.S-a rezolvet si nu mai am probleme de 2 ani.
andu911
3 Jul 2005, 19:14
fa-ma sa inteleg te rog, adica..sa dau chiulasa jos si sa rotesc tachetii ? sau ai reusit si fara sa o dai jos..?
Si eu am patit o faza asemanatoare, m-am speriat rau, am verificat tot ce se putea verifica, dar s-a dovedit a fii scutul acela cu azbest de sub galerie care protejeaza electromotorul.
S-a rupt o ureche si trancanea de la vibratii, dar ciudat ca zgomotul se auzea in partea de sus, al culbutori.
L-am schimbat si s-a rezolvat, verifica-l.
diaconuliviu
4 Jul 2005, 07:34
Nu scade in intensitate la incalzire?
Este ca de culbutor? sau seamana cu sunetul produs de lovirea unei oale din lut? ca daca e asa, e bataie de piston - e mai mic. Sau, poate din neatentie, ai montat un piston pe biela invers?
andu911
4 Jul 2005, 07:49
1.n-am scut
2.bataia e aceeasi si la rece si la cald
3.e bataie ca de culbutor...toate pistoanele cu sageata la volanta, nr de pe biela, opus axei cu came...oricum axul pistonului nu e chiar in centru...e cu 1 mm intr-o parte...in fine... nush care sunt simptomele daca le [pui invers...
bataia se aude sus, chiar isi ia alta tonalitate cand pun capacul la culbutori....e undeva din zona aia...dar nush unde exact...
andu911
5 Jul 2005, 23:16
deci nu e bataie de bolt...am observat ca e mai accentuata dupa 1000 rpm
cred ca ajung la psihiatru...
tunderbird
6 Jul 2005, 01:41
Avand culbutorii uzati, nu vei reusi in veci sa reglezi jocul corect.
Incearca sa-i rectifici, daca gradul de uzura iti permite, daca nu, inlocuieste-i.
O bataie similara poate sa apara de la jocul mare al unui tachet in locasul sau din blocul motor.
Am vazut masina la care a aparut bataia de tachet de la 10.000 km si care are acum 250.000 km batuti pe muchie fara nici o problema.
dj_coma
6 Jul 2005, 10:41
uita-te din nou la colbutori sa nu aiba cumva amprenta pe partea care calca pe coda de la supapa. daca are degeaba te chinui sa ii reglezi cu lera ca tot o sa aiba jocul mai mare decat trebuie. daca are amprenta dai un pic cu o pila pana dispare si apoi regleaza-i din nou. si mai verifica ceva: daca ai mai rectificat colbutorii verifica ca nu cumva vreu umar de la colbutor sa nu loveasca in talerul sau saiba conica care tine presat arcul de la supape. eu am patit asa ceva si nu stiam de ce mi se aude bataie la colbutori dupa ce i-am reglat
ydaniel
8 Jul 2005, 11:27
cati km are in total masina?
andu911
8 Jul 2005, 13:49
crezi ca eu stiu...teoretic 90.000...
ydaniel
8 Jul 2005, 16:14
pai,hmm axul culbutorilor a fost strans la cuplu(1,5 1,7 Nm)??
andu911
8 Jul 2005, 18:26
da...vad ca acum se aude intre 1500 si 2500 rpm...cam astea sunt turatiile cu galagie...de fapt mai mult nu-i dau ca n=am facut rodaj
andu911
12 Jul 2005, 07:20
am scapat de problema
am facut cum a zis dj_coma, i-am luat la smirghel...de fapt cu masina circulara de smirgheluit...ca la mana nu le refaceam forma aia rotunjita nici in 10 ani....
DAR, am observat o chestie foarte ciudata....exista 3 metode de reglat culbutori...numai ca apar diferente intre ele...spre exemplu, am reglat mai intai prin metoda "supapa evacuare complet deschisa" dupa care acelasi culbutor avea jocul cu vreo 0.07-0,10 mai mare dupa metoda psiton la PMI....
Probabil din cauza lantului ? desi nu pare prea uzat...cine stie...misterele daciei...
diaconuliviu
12 Jul 2005, 12:06
QUOTE(andu911 @ 12 Jul 2005, 07:20)
[...]...
Probabil din cauza lantului ? desi nu pare prea uzat...cine stie...misterele daciei...
NU, ci din cauza lantului cinematic. Cu ele reglate prin metoda evacuare deschisa ai anumite forte ce apasa pe arborele cu came, cu piston la PMI, ai altele; de asemenea in cele doua situatii, si punctul de echilibru al arborelui va fi altul. In cazul asta, datorita jocurilor inerente din lagare, arborele va fi ca un brat de balanta inclinat in 2 pozitii distincte, de aici si jocurile diferite. Of, inginerii si ciini
..sper totusi sa fi inteles ce am vrut a zice.
andu911
12 Jul 2005, 12:12
am inteles...
stai linistit...eu ma gandeam la lantul de distributie ca ar fi vreun pic intins...
ce spui tu inseamna joc la axa cu scame...si probabil asta e...e al doilea motor de dacie pe care l-am desfacut in viata mea...nu ma certa asa tare
diaconuliviu
12 Jul 2005, 12:25
Nu te certam, doar explicam; daca lantul ar fi intins, n-ar avea mare importanta pentru ca tu oricum urmaresti pozitia supapelor sau a pistonului, deci arborele cu came ar fi in pozitia buna.
andu911
12 Jul 2005, 12:28
pai si merita sa-i fac o rectificare ? si bucsare...
diaconuliviu
12 Jul 2005, 14:21
QUOTE(andu911 @ 12 Jul 2005, 12:28)
pai si merita sa-i fac o rectificare ? si bucsare...
Ti-o face cineva asa cum trebuie? In principiu se poate dar "mai mare ocaua ca daraua". de regula se schimba arborele cu came, uzura in bloc considerindu-se mai mica.
johnsws
12 Jul 2005, 19:15
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Jul 2005, 12:06)
NU, ci din cauza lantului cinematic. Cu ele reglate prin metoda evacuare deschisa ai anumite forte ce apasa pe arborele cu came, cu piston la PMI, ai altele; de asemenea in cele doua situatii, si punctul de echilibru al arborelui va fi altul. In cazul asta, datorita jocurilor inerente din lagare, arborele va fi ca un brat de balanta inclinat in 2 pozitii distincte, de aici si jocurile diferite. Of, inginerii si ciini
..sper totusi sa fi inteles ce am vrut a zice.
am sesizat si eu diferenta aceasta...dar pana la urma care este metoda cea mai buna de reglat culbutorii?
andu911
12 Jul 2005, 19:19
nu stiu...
cred ca dupa ochi...tot cu lera...dar nu mai respect nici o metoda, o iau ca orbu...cand simt joc mare...reglez...
andu911
13 Jul 2005, 20:34
alta chestie ciudata...(cred ca ma fac doctor in dacii
)...reglez culbutorii la rece..0.15 0.20 , dar la cald nu mai au 0,18 respectiv 0.24 ...si au mult mai mult...peste 0.30....deci ceva e putred in Danemarca...probabil alte materiale in zilele noastre...
andu911
14 Jul 2005, 01:36
puteti sa inchideti topicu...din pct meu de vedere...
diaconuliviu
14 Jul 2005, 14:50
QUOTE(andu911 @ 13 Jul 2005, 20:34)
alta chestie ciudata...(cred ca ma fac doctor in dacii
)...reglez culbutorii la rece..0.15 0.20 , dar la cald nu mai au 0,18 respectiv 0.24 ...si au mult mai mult...peste 0.30....deci ceva e putred in Danemarca...probabil alte materiale in zilele noastre...
LA CALD=50 min dupa oprirea motorului-ai respectat durata?
si, no offence- e 0,18 respectiv 0,2
5Dar, nu exclud materiale diferite.
Reglajul il recomand cu comparator, nu cu lera. Asa scapi de eroarea produsa de amprenta
QUOTE(andu911 @ 12 Jul 2005, 07:20)
am scapat de problema
am facut cum a zis dj_coma, i-am luat la smirghel...de fapt cu masina circulara de smirgheluit...ca la mana nu le refaceam forma aia rotunjita nici in 10 ani....
Poti explica ce este cu aceasta "masina circulara de smirgheluit"? E ceva special?
andu911
23 Feb 2006, 00:11
e o masina folosita la slefuit. Nimic special...doar ca i-am slefuit uniform.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.