Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frana fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vladlazar90
Salutare!

Sunt nou pe forum, ma numesc Vlad si am 21 de ani. Am "mostenit" vechea masina a tatalui, o Dacia 1310 din '98 putin folosita si dupa ce i-am dat ceva jeratic biggrin.gif a devenit calul lui Fat-Frumos. Am insa o problema pe care nu stiu cum s-o apuc asa ca as vrea sa va cer parerea:


Din cate stiu de la tata ea mereu a avut probleme cu franele de pe fata. Acum 2 ani pentru ITP a inlocuit etrierele cu toate piesele. Problema e ca nici dupa aceasta schimbare tot nu s-a remediat mare lucru si cum nu prea s-a mai mers cu ea pana sa-mi iau eu carnetul (in aprilie) au fost mereu probleme cu ele deoarece dupa o lunga perioada nemiscata in fata blocului se incingeau rotile foarte tare.

In primavara m-a ajutat un vecin si mi-a dat jos etrierele si a aerisit franele. Problema s-a rezolvat numai partial si in ultima perioada a inceput sa se agraveze, acum o luna cand m-am intors cu ea de la mare dupa drumul pe autostrada mirosea puternic a ferodou iar acum se aude frecvent cum scartaie si se incing destul de bine.

Din cate am inteles de la cei care s-au uitat la ele problema ar fi data de pistonasele de la etrier care nu sunt bine cromate/nichelate si care ruginesc si nu se mai retrag.

M-am interesat si ar fi unele facute la Brasov, altele la Pitesti (posibil originale) si alta posibilitate cumparate etriere noi. Ma tem ca pistonasele noi, mai ales daca etrierele sunt contrafacute, sa nu mearga prea bine montate. Ce parere aveti? Ati mai intalnit probleme similare si cum le-ati rezolvat?

Multumesc anticipat,
Vlad

Ov
etriere + pistonase noi. Cauta aici daca gasesti ceva echivalent mai de calitate: http://www.daciaclub.ro/Coduri-piese-impor...10-t152414.html

Posibil sa ai probleme si cu pompa de frana si sa-ti ramana ceva presiune pe circuit chiar daca tu nu mai apesi pe pedala.
vladlazar90
Mersi! Ai cumva idee cum iti dai seama daca sunt probleme cu pompa de frana? Ma gandesc ca daca ea face problemele degeaba schimbi etrierele...

Mersi,
Vlad
Ov
daca sunt ruginite pistonasele oricum trebuie sa le schimbi. In general pistonasele ruginesc pt ca 1 sunt proaste si 2 nu schimba nimeni "la dacie" lichidul de frana integral o data la 2 ani. Lichidul atrage umezeala din aer si trebuie schimbat periodic. Pana nu rezolvi cu pistonasele nu poti sa stii daca e din pompa sau nu.
maho
Am avut o problema asemanatoare, se incingeau rotile (pistonase gripate), primul "mester" le-a curatit cu un smirghel fin, le-a uns cu vaselina, dar dupa schimbarea garniturilor etrier n-a fost atent la montaj si mi-a ciupit o garnitura:
http://www.daciaclub.ro/index.php?amp;show...dpost&p=2925128
In final am mai schimbat o data garniturile in service.
Verifica si placutele de frana, si, orice-ar fi, (pompa, etc.), nu cumpara produse asam !
PH-06-BOA
Pe langa pistoane, de vina e si lichidul, care inmoaie garnitura, la apasare pe peda garnitura se face franjuri pe marginea de catre interior, intra intre piston si cilindrul etrierului, intepenind pistonul care nu se mai poate retrage, cat de cromat ar fi . Solutia prima, e schimbarea lichidului cu altul, cel putin DOT, apoi garniturile si pistoanele daca ale tale nu mai sunt cu suprafata fina. Daca nu e sparta pelicula de crom, le mai poti slefui pe o masina rotativa(strung), sau facute altele, din inox. Alta cauza e oxidul de aluminiu de la cilindru, care se umfla pe timpul stationarii indelungate, si blocheaza pistonul. Deci curatat bine de oxid. Cele doua falci ale etrierului, trebuie sa fie perfect paralel cu buza pistonului, ca la franare sa nu se incline pistonul si sa ramana blocat, mai ales la uzura mare a placuteleor, cand pistonul iese mai mult. Placutele sa fie si ele uzate la fata de frecare, paralel cu suportul metalic. Daca e trapezoidala, e totuna cu un piston inclinat. Buza pistonului sa fie si ea nemutilata, la nevoie se rectifica pe strung. Vezi, de aceea era bine ca fiecare sa aiba un strung, chiar si in casa daca se putea. Si femeia si-ar fi modelat facaletul dupa chip si asemanare. Vezi ca pe forum, eu am dat o poza cu garnitura franjuri. O sa spuneti ca sunt aiurit, ca n-are loc sa intre intre piston si cilindru. Are, ca e asa de subtire foita de cauciuc, incat abia se vede . Apoi, nu trebuie sa va imaginati ca, pistonul culiseaza pe garnitura. Nu, el sta intepenit de garnitura, la apasarea franei garnitura doar se torsioneaza putin (numai bine ca o muche , atunci cand e inmuiata de lichidul prost, sa fie apucata intre piese), dupa care la eliberare, garnitura revine la pozitia initiala, intorcand pistonul doar 1mm inapoi. Nu va imaginati ca face o cursa asemanatoare celor din pompa. Deci , doar elasticitatea garniturii il intoarce inapoi. Faceti un experiment, bagati pe o garnitura, cum e cea de la bieleta antiruliu, o piesa cilindrica, care sa intre greoi pe gaura. Simulati cursa pistonului, impingand in piesa 2mm. Piesa nu aluneca pe garnitura, ci torsioneaza garnitura putin, dupa care revine la incetarea apasarii. Sau degetul aratator de la dreapta, strangeti-l cu toata mana stanga. Incercati sa impingeti. Eliberati. Acelasi lucru e si in etrier. Daca garnitura e moale, e prinsa si ciupita.Pistonul nu se va mai intoarce. Poti vedea cum se retrage pistonul, chiar atunci cand impingi cu doua leviere in el. Unu-doi mm daca se retrage, e destul. Cand bagi pistonul, sa ai lichid in etrier, pistonul uns, si-l impingi prin rotire, sa nu ciupesti garnitura. Acelasi lucru, de intepenire il va face si spanul de cauciuc creat la fortarea pistonului. Dupa ce obti intrarea usoara, asezi etrierul in pozitia de lucru, cu doua leviere impindi pana intra de tot, iar lichidul din etrier e impins in pompa. Asa nu va mai fi nevoie de aerisire. Deci, sa ai lichid in etrier pana aproape de garnitura, bagi pistonul, desfaci aerisitorul(nu e obligatoriu), impindi sa iasa aerul, strangi aerisitorul si continui sa bagi pistonul. Tot ce e in etrier, intra in pompa si apoi in vas. Deci aerisire totala. Proba cu pompa, sa nu fie antrenata de tija, o faci prin adaugarea la flansa de prindere de servo, doua seibi de un mm si ceva sau doua bucati de tabla , intre pompa si servo. Nu strangi tare de piulite, c-ai putea sparge urechile pompei. E doar de proba, nu se intampla nimic daca sunt doar apropiate. Faci multe pedale concomitent cu controlul rotilor.
vladlazar90
Salutare!

Sper sa fi rezolvat problema. Urmeaza sa vad. Aveam la aer in instalatie...
Multumesc de sfaturi!

Toate bune,
Vlad
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.