Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce releu este asta?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut.tanase
Salut,
Am contact de Logan pe Dacie. Masina a avut alarma pe care am dat-o jos deoarece lipsea unitatea de comanda ... celelalte fire ale alarmei fiind trase (NEPROFESIONIST) total aiurea ... masina era plina de fire de la alrma drept ptr care am decis sa le dau jos si sa le scot din instalatia masinii.
Am desfacut capacul de sub volan si am dat de releul pe care il veti vedea in pozele de mai jos. Este pus dupa contact ... Acest releu este de la acea alarma sau asa trebuie sa aiba contactele de Logan? Ce rol are? Influenteaza cu ceva acel releu? Sper sa ajute pozele ...

PS: masina este cumparata de curand.

LE: are cineva o schema a contactului?
Ov
Dupa dioda care o are pe mufa as spune ca e releu de alarma. Dioda aia se folosea la legatura cu contactele de pe usi.
ionut.tanase
Inseamna ca as putea sa desfiintez acel circuit cu releu; Ajuta/incurca la ceva? E util sa il las in continaure acolo?
Ov
Eu in locul tau as lua schema electrica langa mine, as desface TOT, as scoate toate firele in plus si le-as aranja pe restul (papuci noi unde este cazul, schimbat firele innadite, izolat unde este cazul). Bineinteles asta daca ai inclinatii smile.gif Eu cand am luat "purcica" asta a fost primul lucru care l-am facut smile.gif
ionut.tanase
Pai cam asta am si eu de gand . De asa am desfacut toate firele de la alarma si de asta am deschis si topicul cu releul asta.

Nu mai zic ca dupa ce am desfacut firele alea nu mai merg pozitiile (fata, spate, bord, lumini numar)... Trebuie sa gasesc si solutie la problema asta. Probabil a iesit de undeva vreun papuc.
bygy007
eu zic sa il scoti din soclu sa vezi ce nu mai merge dupa , daca merg toate scoti firele

ca idee sa stii ca ala nu lucreaza ca are firul taiat de la bobina (firul galben)
daca vrei sa vezi rolul releului legi galben la o masa
lucifer
Am ceva asemanator ramas in urma montarii unei alarme K 9 , unde nu s-a vrut montarea imobilizatorului motorului de catre alarma , deci la alarma respectiva la asta servea .
crick
Si daca scoti releul din soclu se va opri functionarea motorului sau a demarorului fiind folosit contactul normal inchis.Fara releu trebuie sa strapezi contactul releului(adica unirea firului portocaliu cu albastru ) pentru functionarea ca in varianta initiala, fara alarma..
ionut.tanase
acel releu credeti ca poate fi RESPONSABIL de caderea de tensiune de pe bobina?
crick
Daca este inseriat cu bobina,posibil,la vibratii,cine stie?De regula se inseriaza cu bobina starterului de la demaror. adica blocheaza doar la pornire.Strapeaza-l si fa o proba de functionare.Poate de aceea bobinele sunt alimentate direct din contact,fara siguranta .
PH-06-BOA
Sau ia in fir de plus (ca doar n-o fi pus pe minus) de la baterie sau oriunde e sub bord (de la bloc lumini), pune pe rand pe unul si pe celalalt fir gros de la releu, si vezi cine functioneaza. Facand strap intre firele groase, e posibil sa nu afli nimic fara sa pui si contactul sau sa functioneze-sa zicem-alarma. Sau da-i pe comanda releului, pe papucii paraleli, ce-i trebuie (plus sau minus), si vezi cine fuge, vr-un motor, sau tu... Fi fara grija, daca releul are strap cu fir subtire de la unul din cele groase ( de pe pinii neparaleli), bobina de comanda are plus permanent, si o camanzi dandu-i masa.Asa afli ce marge la actionarea releului. Daca n-are strap, si firele subtiri merg pe instalatie, comanda lui e facuta cu fir de masa permanent, iar plusul il are le la cheie, sistemul alarmei, etc, in functie de ce stie el sa faca. Afla ce. Totdeauna cand testezi cu un fir de plus, fereste-te sa atingi de jonctiunile firelor negre. In rest doar afli ce comanda orice alt fir. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa "visezi" ceva notiuni de electrica , electronica si o mare parte din instalatia masinii. Eu aveam sub bord, atatea fire si releie, ca cineva care le-a vazut scoare ca matele din burta unui vitel, a zis ca acolo-i NASA. La fel ca la vitel, cu ceva foarte taios, le-am taiat pe margine, impachetat releie, senzori, mufe si toate cele (puteam s-o pornesc din casa, si pana ieseam eu, ea era iesita pe poarta, daca era in viteza), si le-am aruncat pe un dulap. Cu cat mai complicat, cu atat mai prost.
crick
Uite cum este legat releul la alarma![attachmentid=1627748811]
Si cum se taie firul original pentru montare.
schema este cu montarea pe demaror,si alta schema cu montarea pe bobina de inductie:
ionut.tanase
am scos releul. am pus contactul cum era initial. porneste ok masina.
anghelcatalin1992@yahoo.com
releu din acela mie mia dat la claxon cand am cumparat gornite noi , din acela mi-a pus electricianu la proiectoare pentru a proteja instalatia de supratensiune (supraincalzire)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.