Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce-ar fi daca ...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Tomcat
Ce credeti ca ar face Michael cu o masina bine pusa la punct ca a celor de la RBR??
Eu cred ca le-ar "da fum" tuturor.

sb-55-dan
QUOTE(Tomcat @ 12 Sep 2011, 11:37)
Ce credeti ca ar face Michael cu o masina bine pusa la punct ca a celor de la RBR??
Eu cred ca le-ar "da fum" tuturor.
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif ...buna gluma radmasa.gif
AR-18-MOS
QUOTE(Tomcat @ 12 Sep 2011, 12:37)
Ce credeti ca ar face Michael cu o masina bine pusa la punct ca a celor de la RBR??
Eu cred ca le-ar "da fum" tuturor.
*


Corect! Daca am da timpul inapoi cu aprox. 10 ani. wink.gif
bucatzel
Asa, trosc/pleosc, daca maine s-ar sui intr-un RBR, ar face o lae. Daca, in schimb anul trecut revenea la redbull, eu zic ca anul asta Vettel ar fi avut un contracandidat foarte serios la titlu. Oricum, anul asta. Rosberg nu l-a mai pierdut in ceata ca anul trecut, si mie Rosberg imi pare un pilot al naibii de bun si el.
DragosP
QUOTE(bucatzel @ 12 Sep 2011, 14:45)
Asa, trosc/pleosc, daca maine s-ar sui intr-un RBR, ar face o lae. Daca, in schimb anul trecut revenea la redbull, eu zic ca anul asta Vettel ar fi avut un contracandidat foarte serios la titlu.
*


Ar fi avut un rahat (scuze). Dacă i-ar fi pregătit mașina ca lui Webber, l-ar fi umilit și mai dihai.
bucatzel
Poi aia-i vina lui Weber. Ca-i australian, si aia cand se pun sa vorbeasca iti vine sa le bati si vecinii. Schumacher e neamt, se intelegea cu ei direct in saseste, si 'mindiat le zicea ceva de schweinhund (*), si aveau aia grija cu masina lui ca de ochii din cap, ca doar Schumi e vulpoi batran, nu pune botu' la figuri de-astea.

Trecand peste gluma, partea cu pregatitul masinii inseamna o o comunicare foarte stransa intre pilot si ingineri, lucru pe care Schumacher il face bine... Nu stiu de altii, in afara de Alesi, care avea si ala talent cu ghiotura, dar decat sa incerce sa scoata informatii utile de la el, inginerii aveau mai multe sanse s-o nimereasca dand cu banul.

(*) Sau orice alta injuratura nemteasca. Al naibii, cand se enerveaza astia, nu intelegi nimic din ce spun, ca se unesc cuvintele de zici ca o mancat superglue inainte, da' dupa cum se inrosesc incercand sa nu ia pauza ca sa respire, ii foarte clar ca ce vrea sa spuna, clar nu-i de bine.
DragosP
Io nu-s de aceeași părere cu tine, da' no, nici nu trebe.

Părerea mea că W e exact ce vor, și am părerea asta de anul trecut din Turcia, când nea Marko i-a dat dreptate tăntălăului ăla de V.
bucatzel
Pai si e. Da' noi purtam o discutie teoretica, in care Scumacher ar fi condus un RBR in ultimii doi ani, nu un Mercedes. Da' in asemenea discutie, resetez si "politicile de partid" din RBR, ca nu s-ar fi aplicat la fel cu Vettel si Schumacher ca piloti.
sb-55-dan
Era lui MS a trecut demult...trebuia sa ramana cu gloria nu sa se zbata in mediocritate.
O simpla parere.
Steel Tormentor
Eu cred ca mai mult de jumatate din pilotii din campionat daca ar avea masina lui Vettel ar da "fum" celorlalti concurenti.
sorin000
radmasa.gif
Eu cred ca ar urca pe podium fara probleme. Daca cu masina actuala are rezultate decente,cu o masina RBR ar putea emite pretentii si la victorie. A demonstrat ca inca poate,in ciuda varstei pe care o are.
bucatzel
@Steel Tormentor. Cam asa cred si eu. Practic, in ziua de azi, cel mai slab pilot din F1, in cea mai slaba masina (HRT, am o preferinta clara aici biggrin.gif ), trebuie sa scoata un timp sub 107% din timpul scos de Vettel (nu de alta, sezonu' asta i-o exasperat pe toti cu pole-urile). Iar cand diferenta asta de maxim 7% o atribui combinatiei pilot-masina, diferentele intre primul si ultimul clasat incep sa para al naibii de mici.
maho
Mi-am pus de cateva ori intrebarea (dar era legata de wrc, ca f1 a cam inceput sa ma plictiseasca): "omul, sau masina ?" Ce conteaza mai mult, la unu' care castiga mereu, ca Loeb ? Cred ca doar daca ar concura toti pe masini identice (valabil si in f1) am avea raspunsul corect. Parca Schumi, in ultimul timp cand era la putere, devenise si cam magar (in "trafic").
dantes
Daca si Schumi era magar, atunci ce sa mai zic de Senna sau Prost sau Mansell sau Hill....si asta in istoria recenta...
Inainte se pilota altfel si se bateau la propriu.... Prost in 92 inainte de anul cand a luat campionatul ultima oara ('93) cand a ajuns la Williams Renault a spus extrem de clar ca nu il vrea pe Senna coechipier si uite asa a ajuns in 94 cand Prost nu mai pilota...Asta nu e tot magarie? Sau cand Senna il scotea la propriu de pe pista pe Prost ? sau pe Mansell il inchidea de jdemii de ori exact cum a facut si Schumi in Italia...
Fie ca place unora sau nu, Schumi e din vechea garda... Acum nu mai exista farmecul acelor ani cand isi faceau loc cu toata masina... Acum e doar masina si in mica masura pilotul... De pomana in Italia Schumi a aratat ca stie ptr. ca nu a avut cu ce... Sau HamHam... Acum cine tine de cauciucuri, cine tine de combustibil... puii mei... Nu mai lasa pilotul sa se lupte in full throtle ...

Eu as pune altfel intrebarea... Ce ar fi daca toti pilotii de acum ar pilota masinile de acum 20 de ani, cu schimbator de viteze manual si fara pic de electronica? In '91 a fost ultimul an cu asa ceva...din '92 au bagat electronica la greu.... Ce ar fi daca....
S4b1n
De acord cu dantes. Ar fi extrem de interesant sa vedem actualii piloti cateva curse cu niste monoposturi cu cutii manuale macar.

Ontopic: nu sunt convins ca ar da Schumi fum la toti. Sa nu uitam ca Vettel a parcurs pana acum toate tururile din campionat, ceea ce scoate in evidenta ca are un stil de pilotaj cu un numar minim de greseli, aproape perfect (daca nu chiar perfect).

Sa nu se inteleaga gresit, nu tin cu Vettel pentru ca este cel mai bun in campionat, dar deocamdata, acolo e. RBR + Vettel este cea mai buna combinatie a campionatului de anul acesta de departe.

Schumacher a fost, si a dovedit-o ca inca e un pilot de top, care poate daca avea mai mult noroc si o masina care sa-l ajute mai mult, putea sa emita pretentii pentru titlu. Dar nu cred ca va ajunge, nici daca ar fi la RBR, sa ii dea 100 de puncte in campionat lui Vettel cum ii da acesta din urma lui Webber.
Solon
Ne pierdem timpul! Oricum parerile sunt impartite!
maho
Eu nu l-as compara pe Senna cu Shumi. Senna a iesit campion cu o masina mai slaba, (in celebrul Monaco '92, nu l-a impins in decor pe Nigel, l-a tinut absolut perfect in spate, ca sa dau doar 1 ex.),pe cand Schumi (caruia nu-i contest calitatile de pilot excelent), in lunga perioada de dominare, a beneficiat de o masina perfecta (de cate ori ati vazut, in perioada aia, vreun Ferarri sa aiba probleme tehnice ?). Iar ca oameni (comportament), Senna - modest, Schumi - increzut. Chiar nu-mi aduc aminte (e drept ca a trecut mai mult de atunci, si probabil imi joaca si memoria feste, afectata de admiratia fata de Senna) de magarii veritabile ale lui Senna (frecusurile cu Prost le pun pe seama unui complex de inferioritate evidenta ale astuia din urma) - atunci ce sa mai zicem de "relatia" Schumi-Bari ?
O situatie asemanatoare a fost si in moto gp, cand era Rossi la Yamaha (mult mai slaba fata de altele, si totusi...), sau faimoasele dueluri Biaggi-Harada...
QUOTE
dantes      Posted Yesterday, 22:35
...Fie ca place unora sau nu, Schumi e din vechea garda... Acum nu mai exista farmecul acelor ani cand isi faceau loc cu toata masina... Acum e doar masina si in mica masura pilotul... De pomana in Italia Schumi a aratat ca stie ptr. ca nu a avut cu ce... Sau HamHam... Acum cine tine de cauciucuri, cine tine de combustibil... puii mei... Nu mai lasa pilotul sa se lupte in full throtle ...

De acord.
bucatzel
QUOTE(maho @ 14 Sep 2011, 10:05)
Iar ca oameni (comportament), Senna - modest, Schumi - increzut. Chiar nu-mi aduc aminte (e drept ca a trecut mai mult de atunci, si probabil imi joaca si memoria feste, afectata de admiratia fata de Senna) de magarii veritabile ale lui Senna (frecusurile cu Prost le pun pe seama unui complex de inferioritate evidenta ale astuia din urma) - atunci ce sa mai zicem de "relatia" Schumi-Bari ?
*



Discutabil. Senna o incercat sa-i aplatizeze fata lui Irvine pentru o manevra pe care o poti considera maxim ca si deranjanta. Schumacher o incercat acelasi lucru asupra lui Coulthard cand ala i-o rupt juma' de masina. Comportamentul necenzurat in consecinta, e cam acelasi. In fata camerelor erau ambii al naibii de civilizati.

Cat despre comportamentul pe pista a lui Senna si Schumacher, sincer, nu-i asa mare diferenta. Diferenta vine mai degraba din era in care au concurat. In vremea lui Senna, asemenea comportament era permis, si toti o faceau. Iar acum, n-ai voie sa-ti schimbi trasa decat o singura data. Ceea ce-i o tampenie, dar fara asta, cu tot drs-ul si kers-ul pacii, n-ar mai depasi nimeni. Ca ultimii douazeci de ani de evolutie in F1 au adus cu ele o aerodinamica ce face masinile absolut nedepasibile.

Ca sa raspund si la un post de mai sus de-al tau. Schumi a fost tot timpul "magar" in trafic. Si cu Senna a schimbat parca niste bucati de vopsea prin '93. In '94 a castigat campionatul trantind-ul pe Hill de perete. Culmea, in '97 eu traiesc cu parerea ca accidentul intre el si Villeneuve a fost culpa comuna. Dar si-a luat-o. Si de atunci au cam inceput sa apara, incet dar sigur tot felul de prevederi in regulament care strang pilotul de maini. Logic, intr-o perioada in care masinile deveneau tot mai greu de depasit. Da' aiurea, oricum.


@Dantes. up.gif

CGDBZ
Eu cred ca Shumi inca mai are un cuvant de spus in F1, chiar si la Mercedes. Daca ar avea o masina ce ar putea sa emite pretentii la titlu atunci el ar avea sanse dar nu cred ca le-ar da "fum" celorlalti, sunt alte timpuri acum, doar daca ceilalti ar avea masini mai slabe. Cat priveste trecutul sa nu uitam in ce stadiu era Ferrari cand a ajuns Shumi la ei si cum au evoluat cat a stat el la ei.
ionutctn
Nu mi se pare normal ce se permitea inainte. E mai bine acum cand ai voie sa schimbi trasa numai o singura data, se evita multe accidente. Se faceau mult prea multe abuzuri inainte. Nu puteau depasi ca era cate un dement care se muta stanga-dreapta pe circuit si te mai te si lovea la o adica. Da, sa ti se dea permisiuea sa iti aperi pozitia dar pana la un moment dat. HamHam mi se pare talentat dar pacat ca nu prea se controleaza in ceea ce face. Schimbari de regulament au tot fost facute tocmai pentru a nivela performantele echipelor la varf dar se pare ca iarasi o echipa domina iar celelalte se chinuie.
TMihai
Sincer, eu nu l-as pune pe Schumi intr-un RBR sa vad dc da cuiva fum. I-as face pe ceilalti de 42 de ani si cu 3 ani de stat de bara laugh.gif
maho
@bucatzel: da, ai dreptate.
Oricum, mie imi placeau cursele din vremurile alea mult mai mult. Pacat ca unele se soldau cu accidente grave, bine macar ca astea nu mai sunt si azi.
betamax
QUOTE(TMihai @ 14 Sep 2011, 10:24)
Sincer, eu nu l-as pune pe Schumi intr-un RBR sa vad dc da cuiva fum. I-as face pe ceilalti de 42 de ani si cu 3 ani de stat de bara laugh.gif
*



Adica sa fie un campionat de old-boys. S-o lasam dracu' de F1 actuala ca sa-l vedem pe Sumache cum isi cotonogeste adversarii din generatia lui.

PS. Imi aduc aminte una din marile dovezi de profesionalism ale lui Sumache cand, in Q3, detinea cel mai bun timp si i s-a "defectat" masina taman la iesirea dintr-o curba, astfel incat cei care-si pregatisera muschii pentru ultimul minut sa fie intarziati.
bucatzel
@maho. Vad ca ma bag singur in off-topic amu'.

Daca tin bine minte, pe Stirling Moss il citez (aproximativ, din memorie): "M-am apucat de sportul asta pentru ca era riscant. In ziua de astazi n-as mai face-o pentru ca riscul nu mai exista".

Cred ca stiau si pilotii prea bine la ce se inhama, dar preferau sa isi traiasca viata mai "la maxim" decat altii.

Oricum, sa revin la on-topic.

Comparatia aici nu are sens sa fie doar Schumacher - Vettel. Este la fel de bine Newey - Brawn, complicat putin si de engine freeze-ul care va fi urmat de trecerea la V6 turbo. Fara engine freeze, si Renault cu o durere amarnica de posterior de la scandalul cu Briatore, Redbull isi incerca demult norocul cu un alt motor. Iar Mercedes, mai mult ca sigur, ar fi livrat o specificatie inferioara de motor celor de la McLaren, transformand clar batalia pentru campionat intr-o batalie Ferrari - Mercedes. Asta asa, ca sa complic si mai tare ideea lui DragosP cu politica interna a echipelor.

Si in anul in care a castigat campionatul Brawn GP, l-a castigat datorita UNEI idei bune, care a cules suficiente puncte avans pana s-o copieze si ceilalti. Pentru ca sincer, rasturnari spectaculoase in campionat, asa s-au intamplat in ultimii ani. Daca ma intreaba cineva, campionatul ala chiar l-o castigat in primul rand masina, nu pilotul. Nu neg calitatile Lui Button, dar daca el nu era acolo, cred ca ar fi reusit si Rubens sa castige camionatul.

Si sa fac un mic calcul asa de distractie. In ultima cursa, Schumacher a terminat la 32 de secunde in spatele lui Vettel. Vettel n-a mai tras pe sfarsit de cursa, Schmacher a pirdut timp tot aparandu-se de Hamilton, deci hai sa zicem ca diferenta ar fi fost oricum cam aceeasi. cursa a durat 1:20'46 pentru Vettel, deci o diferenta procentuala intre rezultatele lor da undeva la 0.66 %. SUB un procent. Pe un circuit in care se tine pedala la fund ~80% din tura, si in consecinta pilotul are prea putin de spus.

In Belgia in schimb, Schumacher a terminat la 47 de secunde in spatele lui Vettel. Rezulta o diferenta procentuala de 0.91% . Numai ca de data asta ar trebui sa luam in calcul si faptul ca Schumi a plecat de pe 24. pe cand Vettel a plecat din pole. Circuit tehnic, pilotul are destul de multe de spus. Combinat cu problema din calificari, mie tare-mi miroase a fi o diferenta comparabila cu cea din Italia. Da' adevarul n-o sa-l aflu prea curand...

Ca sa putem sa comparam de la egal la egal astia doi (oricare doi) piloti, ar trebui sa-i suim intr-o masina cu care nu-i niciunul familiar dinainte, si sa-i lasam sa se obisnuiasca cu ea. Ca nici Fisichella n-o dus-o prea bine ca pilot Ferrari, comparativ cu Kimi.
TMihai
QUOTE(betamax @ 14 Sep 2011, 13:48)
Adica sa fie un campionat de old-boys.

Exact. Ar fi ca niste intreceri cu scaune cu rotile in sectia de geriatrie.
bucatzel
Zi-i tu asta lui Mansell, sa vezi ce-ti auzi inapoi. Ca el chiar o creat un asemenea campionat. http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Masters

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.