Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310, mici probleme la electrice
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GLLG
Salutare iar. Aveam mai demult cont p-aici sub numele Lupul dar nu mai știu nici parola și nici mailul pe care era făcut nu-l mai am.

Revenind la probleme, ar fi așa:

Recent am luat o Dacie 1410 din 1998 pe un preț extrem de bun dar vine la pachet cu câteva probleme. Planul meu era să combin cu piesele de la cea "veche" (din 96, dar cu mai multe piese schimbate) și să mă aleg cu una perfect funcțională și cealaltă de trimis la rabla (cea veche face iar cunoștiință cu doamna rugină deși a fost tinichigerită și vopsită acum 5 ani).

Până acum au mers toate cum am vrut și fără probleme, unde am însă probleme e la instalația electrică pentru început.

Problema 1 se manifestă așa: Când pun contactul, se aprind în bord toți martorii normali dar și cel de la semnalizare. Acesta rămâne aprins până semnalizez, caz în care se stinge cam o secundă, după care intră în regim normal de funcționare intermitentă.

Mecanicul la care apelez de obicei este ocupat în perioada asta dar mi-a zis că ar putea fi trei cauze: 1 Releul semnalizare, 2 Maneta de semnalizare, 3 Contactul. 2 și 3 le-am testat între mașini și merg ok, releul încă nu dar am de gând, e posibil să fie și altceva?

Iar problema 2 e un pic mai delicată, zic eu. Pentru că farurile la cea nouă sunt cam obosite iar semnalizările un pic ciobite am zis să le schimb între ele. Problema intervine că nu se potrivesc (au alt sistem de reglare pe înălțime, și sunt puțin mai distanțate punctele de prindere).

Nu e neapărat o problemă de electrică dar aș vrea să vă întreb. Mai bine caut alte faruri (cele pe care vreau să le pun în schimb au mai puțin de 6 luni și mi-ar părea rău să le trimit la rabla) sau e vreo șansă să schimb acel panou de care se fixează cu totul?

Sper că n-am fost prea încâlcit în exprimare, ne auzim.
Snoopz
Problema cu farurile am avut-o si eu cand mi le-am achizitionat...
Cea din '98 e CN3 ,iar cea din '96 e CN2..
Eu mi-am luat faruri noi CN3 si cand am vrut sa le montez am ramas masca,noroc de bunavointa vanzatoarei, eu avand CN2 nu am reusit sa le montez
Ai putea sa gauresti tabla acolo si sa repozitionezi suportii,dar nu prea se merita..
Nu garantez...dar am impresia ca se potriveste oglinda si sticla de la farurile noi..maine iti confirm.
Bafta!
bygy007
schomba releul de semnalizare (becul ala din bord e aprins de releu)
GLLG
QUOTE(bygy007 @ 13 Sep 2011, 23:09)
schomba releul de semnalizare (becul ala din bord e aprins de releu)
*



Asta o să fac mâine și sper să scap de grija asta.

QUOTE(Snoopz @ 13 Sep 2011, 21:16)
Problema cu farurile am avut-o si eu cand mi le-am achizitionat...
Cea din '98 e CN3 ,iar cea din '96 e CN2..
Eu mi-am luat faruri noi CN3 si cand am vrut sa le montez am ramas masca,noroc de bunavointa vanzatoarei, eu avand CN2 nu am reusit sa le montez
Ai putea sa gauresti tabla acolo si sa repozitionezi suportii,dar nu prea se merita..
Nu garantez...dar am impresia ca se potriveste oglinda si sticla de la farurile noi..maine iti confirm.
Bafta!
*



Eu am rămas la fel de mască, știam totuși că au grila radiator diferită CN2-CN3, poate visam eu.

Cu găuritul nu cred că merge prea bine pentru că sunt niște forme neregulate acolo și probabil ar duce la unghiuri aiurea la far, iar problemă...

Să schimb oglinda nu știu cât m-ar ajuta că marea problemă e că locul unde se prind becurile de poziție sunt sparte (la 98) și chiar plasticul mă interesa să-l schimb mai mult.

În altă ordine de idei, aveți careva faruri pentru 98 de vânzare? =))
GLLG
Mulțumesc de sfaturi dar de curiozitate, care-i diferența între ele (exceptând, evident, numele producătorului). Din ce văzusem la ultima achiziție sunt foarte similare la prima vedere...
tatabobu
Au aceeasi forma, calitatea dispersorului difera. Unu' se matuieste mai repede.
GLLG
Ca actualizare, am luat astăzi faruri noi CN3 și montaj. După ce am intrat în 3 magazine și n-am găsit de ELBA (Gălățenii sigur știu zona unde am fost la piese) m-am lăsat păgubaș și am luat no-name.

Ideea e că de azi vreau să mă mai țină cam 2-3 ani mașina așa că sper să nu se mătuiască între timp.

Pretul a fost de 80 lei pe bucată.

Am luat și cheder lunetă, și ăsta greu de găsit, cu 35 lei. Evident, nu este de la Rolast și nu e prea genial dar pare să-și facă treaba.

Cu farurile am rezolvat-o. Am mai stat apoi câteva ore cu tot soiu de rahaturi mici consumatoare de timp:

-pus aprindere electronica de pe una pe alta
-schimbat cheder portbagaj de pe una pe alta
-schimbat butonu torpedo de pe una pe alta
-schimbat aerisirile laterale (stalpu C) de pe una pe alta
-schimbat filtru aer, benzina, platina (filtru ulei, plus schimb urmează)
-schimbat pompa stergator
-schimbat cheder luneta
-umblat pe la plafoniere (una nu facea masa, una nu mergea intrerupatorul din usa)
-schimbat comutatoru la avarii (făcea figuri și uneori nu pornea) - unul nou e 5 lei

Nemâncat de dimineață, mort de sete de la "frigul" de afară și bucuria de a sta în soare m-au împins la a mă trata cu o bere. Desi pe moment m-a răcorit divin, în vreo jumătate de oră m-a luat o amețeala cum n-am mai simțit de prin liceu.

Am luat o pauză dar am rămas cu o oarecare problemă.

Pe a doua mașină, nu găsesc releul de semnalizare =)) Nu că am băut da pe bune că nu îl identific, din cealaltă l-am scos imediat dar nu știu cu ce să-l inlocuiesc dincoace.
mihai7575
@GLG ......Toate releele de semnalizare ,sunt montate in acelsi loc la daciile 1310 din 1984 pina in 2000
Mult succes in ceea ce tu ti-ai propus cu cele 2 dacii. smile.gif
PH-06-BOA
Faptul ca se matuieste, e o problema? N-ai vazut filmul meu pe youtube? se poate slefui cu smirghel de la 1000 in sus, chiar si 800, dupa care vezi acolo ce-am facut.

E pacat sa duci masina cu faruri bune, iar la cea de-a doua se puteau prinde si dupa aceea regla pe un perete.Era ceva de munca, dar scuteai ceva bani. Releul poate sa fie si pe partea dreapta a volanului, tras de cel care a avut-o inainte. Da avarii si vezi unde se aude. Mergi ca liliacul, dupa sunet.
A tinut 5 ani? Din fabrica tine 4, si vrei 10 dupa restaurare? Te-ai uitat atant la asta ce ai luat-o, ca 94-99, sunt cele mai proaste masini la tabla, din istorie. Pozele care le-am dat eu p-aici, numai ale astora erau. Am avut una, care avea terosonul perfect si p-afara si pe interior, iar intre cele doua straturi, lipsea tabla. La prima vedere e perfecta. Daca te apuci sa impingi cu ceva in vopseaua antifonica pe la invheieturi, ramai surprins. La tine sa nu fie asa. Spun pentru grija celor care vor sa mai ia de acum in colo.
GLLG
Cred că e cazul să fac ceva lămuriri.

1 Tabla e ok, am luat-o și pe la vedere si sub si din interior la agitat. Azi am dat chederu jos la luneta si nici acolo n-am gasit probleme. Singurele apariții ale ruginii sunt câteva puncte mici de tot pe capota și vreo două pe lateral stânga.

Știu unde face figuri, pentru că a mea, înainte de restaurare, a fost tata plecat în deplasare 4 ani (p-atunci n-aveam permis) și a stat parcată cam tot timpu excepție 4-5 zile pe lună. Drept urmare a văzut bine rugina și știu unde "crește".

Sunt cele mai proaste generația asta, da în lipsă de o alternativă mai bună pe moment e excelentă.

2 Să iei așa ceva tre să fii nebun. Eu cum ziceam, am luat-o la un "preț" excelent. Am ajutat o rudă să-și ia mașină nouă + o săptămână de curse cu autoutilitara Galați-București.

Pe scurt, am luat-o moaca în condițiile în care bag mai puțini bani în asta decât în cealaltă la restaurare a caroseriei; în plus, de la aia canibalizată recuperez ceva când vând voucherul rabla.

3 Am rezolvat cu releul (metoda mers ca liliacu')

4 Am cam terminat cu toate lucrările importante, mai am trei lucruri de rezolvat:

-mici retușuri caroserie
-o curățenie ca la mama mă-sii
-repartitorul de frânare, am umblat zilele trecute la tot sistemu' și-mi merge tot ok, mai puțin frâna pe spate intermitent.
GLLG
Sper că nu vă supărați că-mi continui aici povestea dar:

Azi am prins azi "aproape liber" la munci așa că mi-am făcut de cap cu "domnișoara".

Am pierdut ore bune cu verificări banale, (schimbat papuci, mufe, izolat) dat jos barele între ele, cele puse pe asta "nouă" le-am si curățat și dat cu un spray negru mat, am înjurat câteva șuruburi (în special alea la bara spate) și per total totul e din ce în ce mai bine.

Pe măsură ce prinde formă și începe să arate tot mai nou, mai proaspăt, parcă îmi pare rău că la final n-am de gând să-i fac o vopsea nouă calumea.

PS: Ce frumos arată fără barele astea de plastic enorme, am uitat de cqnd n-am mai văzut o "babă" cu caroseria cât de expusă se poate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.