evident ca marginea... ar fi o tiganie full crom
iulica89
28 Apr 2012, 19:43
It's summer time
...Rolling on Michelin
95bogdi
28 Apr 2012, 23:53
parerea mea e sa pui inapoi jantele canada....sunt mult mai frumoase ca astea....si mai bine pui canada vara si jantele astea iarna...
iulica89
29 Apr 2012, 14:49
Poate daca as fi avut jante Canada superbalon le'as fi lasat pe acestea pentru sezonul rece.Mai am setul original de canade cu cauciucurile de 155(pt revizie) ,dar nici asa nu vreau sa cheltuiesc 50 ron... Acestea asa le'am luat, le'am revizuit si le'am montat.
Michelinurile au miezurile mai ingropate ceea ce da impresia de latire a masinii si imi plac mai mult decat canadele, plus ca nu prea am mai vazut dacii cu astfel de jante
Din ciclul "romanul aduna pina nu mai stie ce are" ieri urcandu'ma in pod dupa oglinzile cromate am dat peste un set de brate stergatoare BOSCH de cand dezmembrasem renaultul,numai la fix avand in vedere caci ale mele crapasera din cauza unui cotoi care s'a dat pe ele.
Oglinzile le'am polisat cu un buffer (si ala gasit pintre fiarele lui taicamiu) si cu o pasta speciala.In opinia mea au iesit acceptabil si paremise ca se si integreaza bine in imaginea de ansamblu.
Felicitarile mele ! Arata exact asa cum ma asteptam !
S-o folosesti sanatos !
iulica89
5 May 2012, 20:02
Am schimbat (posirca) uleiul din cutia de viteze cu unul de la Mobil1 si se simte intradevar diferenta dar spre surprinderea mea nu au intrat decat 2 litrii in loc de 2.5...Urmeaza sa verific zilele ce urmeaza nivelul.
Si pina una alta am mai aruncat si o mocheta de TLX peste vinilul negru...
ai cutie de papuc de vroiai sa intre 2,5 litri?
la 5 trepte intra 2,2L si la 4 trepte intra 2L in cap
iulica89
5 May 2012, 20:37
Ete
da intradevar m-am uitat si eu in cartea lu modriu si 365 e 2,5 si aia de papuc e 2,8... in asta de reno pe care o am eu incap 2,2 credeam ca au aceasi capacitate
ce iti ramane completezi dupa in caz ca ai pierderi. Mobil am bagat si eu in cutie. Nici nu se compara cu ce am avut. Se simte diferenta la cutie intre iarna si vara dar e mult mai mica decat cu mizerile de uleiuri ce le-am avut pana atunci
Ce ulei ai avut inainte? Eu acum am Castrol tot asa 80w90, dar am impresia ca e cam zeama lunga
ma gandeam sa pun T90 romanesc dar mie ca e mai de cenzurat decat ce am...
Mobilu tau e mai vascos? Sau mai subtire? Eu nu am cutie romaneasca, am cutir Renault
am avut ceva Mol 80W90 bagat acu vreo 15 ani da l-am pierdut cand am desfacut cutia. Tata a cumparat t90 da iarna pleca masina si scoasa si viteza si mergea urat de tot cutia, abia schimbam. Mobil e ok se baga in cutiile moderne.
iulica89
6 May 2012, 18:21
QUOTE(b44dvl @ 5 May 2012, 21:36)
Ce ulei ai avut inainte? Eu acum am Castrol tot asa 80w90, dar am impresia ca e cam zeama lunga
ma gandeam sa pun T90 romanesc dar mie ca e mai de cenzurat decat ce am...
Mobilu tau e mai vascos? Sau mai subtire? Eu nu am cutie romaneasca, am cutir Renault
Mi se pare un pic mai subtire decat ce am avut in cutie...Cand am cumparat cutia am verificat uleiul dandu'l jos .Spre stupoarea mea era ceva gen noroi si mirosea ingrozitor asa ca am scurs uleiul schimbat in urma cu jumatate de an in cutia ce fusese pe masina(T90 dar care era exact ca in momentul in care'l pusesem-impecabila cutia dar in 4 trepte), am completat cu acelasi tip ca sa spal cutia.
Acum schimbarea treptelor se face mult mai usor
PS:Renaultul de pe care luasem motorul avea cutie in 4 cu simpla timonerie si mergea de 10 ani cu t90 romanesc (neschimbat) iar schimbarea treptelor se facea usor -impingeai un pic maneta si intra singura in treapta...Daca era in 5 a mea era,astfel s'a dus la fier...
catalinSV
7 May 2012, 13:53
Cat costa litrul de mobil 1 pt cutie de care ai pus tu?
cred ca e pe la 30 de lei litrul
iulica89
25 Jun 2012, 13:58
Al meu a fost 23 lei litrul.
Azi am shimbat placute frana fata, cuplaj volan si cablu frana de mana.La cuplajul vechi schmbasem bucsile decat,iar "hotul" de la magazin imi daduse o bucsa Fartec si una no name.Desigur ca cea no name s'a sfaramat pe cand Fartecul mai ducea 2-3 ani lejer daca avea pereche.
La cablul de frana de mana am avut o surpriza:dupa ce l'am montat am tras un pic de el ca sa intre in toate locasurile; am reintrat sub masina ca sa fac reglajul final si cand colo vad mansonul trecut de opritorul de la roata.L'am dat jos,m'am dus si mi l'au schimbat(mai vroiau si garantie banii pe cel nou
).
L'am montat si asa va ramane pina la altul nou sper ceva mai serios(nu prea se mai gasesc...)
1310CL
25 Jun 2012, 15:45
Cat ai dat pe bucsile de la cuplaj ? ca si eu am putin joc si vreau sa le schimb
sspoitoru
25 Jun 2012, 18:02
si eu tot schimb cuplajele de la volan......cam 1 pe an
ma bate gandul sa fac niste bucsi la strung, sa nu mai aiba cauciucul ala ....
spor in continuare
mi-a placut la cluj
iulica89
25 Jun 2012, 18:14
Cuplajul de fabrica m'a tinut 18 ani(75k km).Am rebucsat unul de la un prieten cu cele doua bucsi(una fartec una no name) si m'a tinut 3 ani(aproximativ 30k km).Daca aveam ambele busci Fartec nici nu ma durea capul...Imi pare rau ca s'a inchis o asa fabrica buna...Calitatea lor cred ca se poate egala doar cu produse de afara(la preturi "de afara").
Vazusem la Unix ceva dar m'a grabit si cum nu aveau cabluri de frana pe stoc nu am mai facut comanda la ei ci am luat din magazinele de pe 23 august(18 lei parca cuplajul, 21 lei cablu si 31 lei placutele de care am fost foarte multumit).\
Si mie mi'a placut la Cluj...Sper sa se faca o Transalpina sau cel putin un Transfagarasan
.
1310CL
25 Jun 2012, 19:48
@iulica89: La capitolul rugina cum stai cu batranica?
ca vizibila nu prea ai
iulica89
26 Jun 2012, 17:56
Cam rau din pacate...In poze ce se vede plus lonjeron dreapta in dreptul planetarei am o frumusete de gaura omisa de nenea mesteru, in dreptul suportului de cric pe stanga fata am o gaurica de 1 pe 2 cm, in dreptul tobei deasupra presului am una la fel (a stat noroiul) si cam atat...Desigur artificiala mai am destula pe la diverse imbinari unde nu s'a izolat cum trebuie.
In rest nu am spre fericirea mea...Sunt in tratative pentru una galbena tot cu lucasuri, bord fara turometru, dar modelul intermediar unde toate piesele erau cromate cu negru...
1310CL
26 Jun 2012, 21:51
Oo...acuma vad,eh...si cea galbena cum se prezinta? din ce an e? poze,ceva?
iulica89
28 Jun 2012, 15:51
Nu am poze si nici nu stiu ce an era...
Astazi am facut un pic de activitate in aer liber. Am cumparat o toba full inox pentru ca cea veche isi daduse duhul pe drumul de la intilnirea de la Cluj si acum chiar se facea remarcata. Cea "noua" nu se aude, are site (din ce am vazut cu un led) si la uimitorul pret de 30 lei eu zic ca s'a meritat.
A meritat investitia de 30 de lei,si eu am cumparat una asemanatoare cu 15 lei de la un tovaras,numa ca io i-am scos sitele,sa urle
de la 2.000 in sus e pura simfonie daca stai pe locurile din spate
nu e deranjant deloc,doar ca produce putine vibratii in caroserie..oricum cand aveam site in ea,era mai silentioasa decat cu o toba noua .
iulica89
2 Jul 2012, 15:06
Si ia fa tu 3-400 km cu ea sa vezi cum iesi cu capu' varza de la atata urlat...Eu am avut o mica gaura in cea veche si pina la Cluj m'a zapacit.
Zilele trecute am scos "Canadele" de la hibernat ,le'am curatat, o mica atentie la vopsea si am dat o fuga pin' la RAR sa trec instalatia de GPL in carte(dupa 4 ani
).
Cu ocazia asta facut si inspectia tehnica periodica.
Si un pic de wax on - wax off
iulica89
12 Jul 2012, 16:49
Cum nu aveam proiectoare, dar avem buton m'am gandit sa cuplez faza scurta de la becurile de faza lunga la acesta. Am luat o instalatie veche de dacie, niste papuci mama, un releu de 30A, pistolul de lipit, fludor si izolier band.
Am luat "curent" de la butonul initial de ceata (negativul pt. becul butonului si plusul pentru a nu aparea doua faze pe un bec).
Prima poza faza scurta a doua cu lunga.Pe viitor veau sa iau becuri galbene pe faza lunga(interioare) si ceva cold-white pe scurta(exterioare).
b44dvl
12 Jul 2012, 21:25
Doua simple pareri: schimba lamele stergatoarelor cu unele normale.... (eu personal le urasc pe astea fara cadru) si scoate suportul de numar o sa arate mai bine acolo sub bara
In rest arata foarte bine masina :-P
iulica89
21 Jul 2012, 19:53
Stergatoarele astea au functionat foarte bine timp de 2 ani...Urmeaza sa le schimb oricum
,iar numerele sunt lovite si datorita vopselei proaste negre cred ca o sa le schimb.
Uitandu'ma atent la inventia precedenta am observat faptul ca farurile din mijloc trecute prin releu aveau o intensitate mai mare decat cele din extremitati , asa ca am luat un montaj de doua relee(dupa renaultu 18) si le'am montat frumos pe instalatia deja existenta. Plusul l'am luau dirtect de la borna + a alternatorului, iar "-"ul necesar lucrului releului l'am luat de pe caroserie de unde am montat releele. Rezultatul:lumina mult mai alba si intensa decat inainte si astfel protejez si blocul de lumini de suprasarcina.
Daca tot eram in "depozit"(podul casei
) am luat si un cablu de soc(nou) si am remontat cruise-controlul pe care il dadusem jos cu ocazia schimbarii cutiei de acte (care a fost gaurita pt. asa ceva) .Butonul de actionare l'am fixat de aceasta data in locul celui vechi ,iar pe cel din urma l'am dat linga suport pentru a nu sta la iarna cu mainile inghetate incercand sa'l remontez
sspoitoru
22 Jul 2012, 21:59
detaliaza un pic cu cruise control-ul
m-am gandit si eu la o chestie dinasta pt iarna, sa nu mai las masina pornita, cu socul tras, la 1000rpm si s-o gasesc la 3000
In cartea
asta este prezentat detaliat cum se monteaza asa ceva pe dacie. Daca nu uit, cand ajung acasa o sa scanez pagina respectiva
iulica89
23 Jul 2012, 10:35
Astea?
Mi se pare ca este cam complicat.
"Reteta" mea:se ia o tabla de aluminiu de 1mm, se indoaie(dubleaza), se dau doua gauri cu spatiu intre ele(=cursa acceleratiei) de cam 2.5-3cm (diametrul gaurii= diametrul surubului de la butoiasul de la acceleratie:6-7mm), se taie intre ele, se da forma finala a tablei pe care va glisa butoiasul, se pun doua suruburi pentru fixarea cablului ce il va actiona.
Adaptari la masina: se denituieste butoiasul pe care se leaga arcul de la acceleratie(arcul il agati de gaura ce ramane), pe capacul de la culbutori se mai pune o tabla linga cea de acceleratie pentru fixarea mansonului cablului,mai dai o gaura pentru trecerea cablului in interior sau mai bine il treci pe linga cel de km daca nu ai fixat ;
Pentru actionarea din interiorul masinii se foloseste ori un cablu de soc(cu tot mecanismul si il pui in locul celui exisent-dar il pastrezi pentru actionarea clapetei de soc), se mai poate folosi si un cablu de schimbator de viteze de bicicleta (cu mansonul aferent-il cumperi lung ca sa ai de unde taia),avantajul fiind acela ca nu este batos ca cel de soc si se poate trece pe oriunde si il faci de ce dimensiune vrei,ramanand sa iti alegi o maneta cat de cat ok ...
Daca mai ai intrebari: iulianstanica_89@yahoo.com
iulica89
25 Aug 2012, 12:09
Ieri am parcurs Transfagarasanul.Traseu Romanesti-Ploiesti-Rasnov-Fagaras-DN 7C-Curtea de Arges-Pitesti-Gaesti-Tirgoviste-Ploiesti-Romanesti.Plecare ora 7:40-Sosire 22:20.Kilometrii 526.Consum 7.8 litriiGPL/100km.Am "prajit" bine franele=>popasuri ca sa se raceasca,in rest nicio problema(nici nu a trecut acul de 90 grade Celsius);Viteza maxima 115km/h pe A1.
mircea_aq: Vad ca tu tot timpul ai ceva de comentat... Sau tu esti smecherul cu Renault?
iulica89: Frumoasa masina , felicitari pentru drumetie. Te salutam
iulica89
21 Oct 2012, 16:29
Intre timp am schimbat caloriferul de caldura cu unul de 1300, am reizolat toate cele pentru a avea caldura in masina fara consola suplimentara si cateva poze dupa o spalare si o ceruire bine-meritata:
IntensBurnE
22 Oct 2012, 17:17
Misto volanu
..... detaliaza te rog ,ce ai folosit la izolare ?
sspoitoru
22 Oct 2012, 19:23
misto radiatorul ala de 1300, pare mult mai aerisit.
a venit la fix?
nu inteleg cum ai izolat tu pe acolo
iulica89
23 Oct 2012, 15:24
Radiatorul de 1300 este mult mai aerisit decat cel de 1310 fapt ce permite un flux de aer mai mare.
Ca sa izolez am luat doua bucati de tabla de aluminiu pe care le'am "modelat" astfel incat sa formeze o directionare a aerului catre calorifer si mai ales din cauza schimbarii capotei cu cea de cn1(alceva nu gasisem bun si drept la remat) ramanand un mare spatiu intre peretele dintre captarea aerului si locasul caloriferului.Pentru astuparea gaurilor unde nu am mai avut tabla am folosit un carton modelat si taiat dupa necesitati.La lipire am folosit un pistol din acela ce topeste baghete de plastic astfel obtinand etansarea (aproape perfecta) elementelor imbinate.
IntensBurnE
23 Oct 2012, 15:38
se simte diferenta(fluxu de aer care il baga)?....perdelele alea le`ai lasat?
iulica89
23 Oct 2012, 17:09
Aproape de cand se pune masina in miscare(20-30km/h) se simte destul de bine aerul(ce inainte se simtea la peste 50km/h) si jaluzelele le actionez cu un cablu de soc de renault 18(vezi paginile anterioare) in principiu le inchid pentru a nu pierde aer cand dau drumul la aeroterma(cand stau pe loc).Si aeroterma se simte mult mai bine decat cu vechiul radiator!
sspoitoru
23 Oct 2012, 19:05
eu am astupat perdelele si am pus captator....cam tot aia e, daca nu mai bine si nu mai pierd caldura pe la perdele in sus.
zi un pic cu radiatorul, a venit la fix sau a trebuit modificat ceva?
as face si eu modificarea.
iulica89
23 Oct 2012, 19:25
Vine la fix stai linistit si fa conversia cu incredere!
new_banderas_232003
24 Oct 2012, 15:55
Am avut o astfel de masina, din 1989, cutie in 5 trepte.
Pe partea de tabla masina foarte solida si fara problema pana in 2010 cand am dat-o. Marile probleme erau generate de cutia de viteze, groaznica.
Sa o folosesti cu placere, arata foarte bine!
iulica89
19 Nov 2012, 19:07
2 be continued...
sspoitoru
19 Nov 2012, 19:12
pt piese sau......
arata foarte bine baba... o spalare si un polish si aia e
iulica89
19 Nov 2012, 19:16
Pentru back'up
...Fiind "abandonata" de 3 ani este destul de zgariata si neingrijita nu rezolva spitu si polisu cine stie ce...Ideea e sa'i fac actele cat mai repede!
1310CL
19 Nov 2012, 19:38
Ohohoo,ce an e?
pare in stare buna la tablarie,cel putin asta reiese din poze,aripile cred c-au fost schimbate...dar are linie masina,numa de 3 ani zace? oricum se vad urmele de la ulei,la praguri jos,de aia probabil e si in starea asta la caroserie...hai da si tu mai multe detalii despre comunista asta
Dragos BN-LIA10
19 Nov 2012, 22:19
Pare a fii un TX de prin ´87 -´88, o fii sora cu a mea ?
Sunt foarte curios cum arata dupa o spalatura cum scrie la carte.
Felicitari si tinene la curent cu cit mai multe detalii!
1310CL
19 Nov 2012, 22:37
Cred ca asta e galbena despre care vorbea,daca nu ma insel
doar ca a fost revopsita crem...din cate se vede
si eu is curios cum arata dupa o spalatura bine meritata
.
iulica89
11 Dec 2012, 16:29
Dacia galbena din 1987 am decis sa o dezmembrez datorita vietii "tumultoase" pe care a avut'o.La cei 76883 km ai sai reali(sigiliul pe cablu) a avut parte de doua accidente in primii ani de viata:o derapare sfarsita prin inlocuirea oalei si a contra-aripii dreapta si un "berbec" care a intrat in spate-dreapta=> inlocuirea aripii spate dreapta si a fustei spate. Desi toate reparatiile au fost executate pe CASCO in service autorizat(cu facturi si cele) si masina are linie cat de cat am concluzionat(si negociat) sa o iau pentru dezmembrare.
Am pornit'o la doua ore dupa ce am ajuns la ea sa o iau, motorul se aude foarte placut fara batai nici in primele secunde de la pornire - motor niciodata desfacut decat la culbutori pentru reglaje, cutie in 4 exceptionala, sistem de franare inlocuit in 2006 (doar conductele au ramas), bucsi si pivoti inlocuiti tot atunci...Am mers vreun kilometru cu ea limitat de lipsa ITP-ului si a asigurarii si am ramas placut surprins de modul in care se comporta dupa 3 ani de la abandonare.
Podul pedalier este ruginit in dreptul suportilor de cric, aripa spate peste tot unde a fost sudata are flori de rugina la fel si la umarul dreapta unde se uneste cu peretele de foc.
Unde nu a fost sudat nu are gram de rugina...
Ca elemente de interior-Spatarul canapelei este ars de soare in partea de sus, bordul este crapat tot de la soare-masina de bloc fara prelata(a avut vreo 4 da le tot fura)- in rest impecabila.
PS:Care aveti nevoie de elemente de caroserie anuntati'ma...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.