alex2525
25 Sep 2011, 11:14
salut! sper ca nu s-a discutat pana acum si eu nu am vazut(sunt nou pe forum si va multumesc ca imi da ti sansa sa pot apela la oameni care se pricep mai bine decat mine). Voiam sa intrerb daca pneurile care au venit cu masina, respectiv, Montana M801 sunt all seasons sau de vara? eu nu prea scot loganul iarna si n as vrea sa fac investitia in alte cauciucuri decat daca sunt obligat legal sa o fac. Noua lege cred accepta si cauciucurile all seasons. Multumesc mult!
leinad
25 Sep 2011, 11:24
De vara
Si chiar de ar fi mixte cica sunt legale numai daca scrie pe ele M+S. Un amic are pe masina Pirelli Winter, anvelope clar de iarna, superioare iarna anvelopelor mixte dar care nu au inscriptionat pe ele M+S deci nu sunt "legale". Inca o lege gandita cu orice numai cu capul nu.
alindrgn
25 Sep 2011, 11:54
pentru mud+snow exista solutii si pentru cauciucuri de vara
djasu82
25 Sep 2011, 14:23
bun adaugi la cauciuc m.s si vezi ca iti patineaza pe zapada atunci ce te faci ?
alindrgn
25 Sep 2011, 14:38
nu. unii sunt de parere ca iarna merg si cele de vara, si ca scape de militie, pot sa aleaga acea cale. si militianu daca nu se prinde il cuprinde un nor de ceata vazand cauciuc de vara 100% si M+S pe el...
djasu82
25 Sep 2011, 19:33
da dar la asigurator nu-l mai poti minti daca in prealabil ai facut un accident...
alex2525
1 Oct 2011, 07:32
Dupa cum am spus mai sus, nu intentionez sa scot loganul daca este zapada, gheata sau polei. Masina se foloseste intens vara, iarna restul familiei nu conduce decat ocazional si doar daca este drumul ok. Stie cineva care sunt conditiile exacte ale legii pt ca eu am gasit asta "Incepand cu noiembrie 2011 anvelopele de iarna vor fi obligatorii atat pentru autovehiculele comerciale, cat si pentru autoturisme, daca se circula pe drumuri acoperite de polei, gheata sau zapada, potrivit ultimei hotarari a Guvernului." Daca e adevarat, in cazul in care scoti masina pe 5 noiembrie cand afara sunt sa zicem 20 de grade n ar trebui sa primesti amenda, nu? Incaodata... de acord cu voi cauciucurile de iarna sunt necesare, dar doar daca scoti masina pe drum alunecos, nu daca o scoti in noiembrie cu 20 de grade afara.
tribunul
1 Oct 2011, 07:45
Problema ta nu tine strict de logan.
bleumineral
2 Oct 2011, 11:34
Ca să nu ai probleme, fie îți iei cauciucuri de iarnă, fie nu scoți mașina din garaj până la primăvară. Oricum, pune cazul că ai de făcut o deplasare urgentă și afară ninge. N-ai să poți pleca, sau dacă pleci riști enorm. Vezi aici:
HGEu personal, mi-am luat SH. AM avut inițial doar pe față și apoi am luat și pentru spate plus jante de aliaj ca să nu le mai schimb într-una. Să știi că au fost minune pe drumurile cu zăpadă și îți recomand cu tărie să îți iei și tu.
balflo32
2 Oct 2011, 14:23
las'ca asa era sa iau si eu "teapa"! Cand am luat masina , l-am intrebat pe tipul ala care a facut pregatirea de vanzare, ce fel de anvelope am pe masina.Raspuns :all season 200%!! Nu am dat importanta pana azi , cand am verificat pe net si erau de vara 200%!!Asa ca , fuga la metro si luat 4 buc de iarna , resapate, cu doar 730lei!!
Am citit in oferta de la Real: 3+1 gratis resapate la 2mil bucata (185/65/15).
Daca sunt 4 la 6mil e oferta. Daca nu...
Pe la 210-230 gasiti de iarna normale (debica frigo) care cred ca sunt mai bune decat resapate.
EUGEN2008
3 Oct 2011, 08:12
confirm si eu teoria cum ca mai bine cumperi un cauciuc nou (fie el si printre cele mai ieftine) decat unul resapat
IRONICK
3 Oct 2011, 10:20
QUOTE(mk2 @ 2 Oct 2011, 20:25)
Pe la 210-230 gasiti de iarna normale (debica frigo) care cred ca sunt mai bune decat resapate
La 200RON gasesti cauciucuri! Motrio FarAway!
electrica2000
17 Sep 2013, 18:52
cu all season ma descurc chiar bine iarna,oricum nu ies zilnic cu masina,asa ca nu am luat si nici nu iau doua randuri de caucioace,e deranjant vara ca sant un pic mai zgomotoase,an rest e super ok
marculescu.
26 Mar 2014, 22:00
A folosit cineva Nokian ??
Mario737
18 Jun 2015, 18:26
Sunt interesat de un cauciuc Kormoran K801 pentru a putea imperechea rezerva pe care o am si pe care nu am folosit-o niciodata. Stiu ca nu se mai fabrica acest model de cauciuc, dar mi s-a dat ideea de a cauta la alte persoane care sunt in aceeasi situatie ca si mine si doresc sa vanda sau sa cumpere rezerva originala aflata in dotarea masinii (185/65/15).
Masina este cumparata in 2007.
Va multumesc!
JaguarXF
9 Jul 2015, 15:47
Am testat atat vara , iarna cat si all season , in idee all season nu este un cauciuc bun pe gheata si zapada , nu poate fi performant in ambele conditii extreme, el fiind conceput de mijloc. Astfel sfatul meu est ca iarna sa folositi doar anvelope de iarna si vara cele de vara.
dancristian
18 Jul 2015, 21:04
a incercat cineva noua anvelopa de la michelin? este all season
SorinXp
2 Jul 2016, 21:54
Michelin crossclimate le am din primavara. Pot spune ca pana acum sunt foarte multumit, am prins temperaturi de 5-35c, ploi, mazga, canicula... urmeaza sa le mai vad pe zapada/gheata si la temperaturi de pana la -20C.
Pana acum sunt foarte bune, chiar si pe ud. Mers normal fara fitze, dar pot spune ca sunt peste anvelopele de vara de buget (parerea mea) gen debica, barum, sava, etc.
george_c_ro
4 Jul 2016, 20:06
Michelin crossclimate am si eu din primavara , dar doar pe fata ( 2 buc ) ; oricum pana acum s-au comportat foarte bine ( chiar si pe ploaie ) ...astept iarna pentru teste suplimentare
Lord Hades
27 Jun 2017, 14:11
sunt mai multe topicuri pt pneuri asa ca scriu in asta, pare a fi cel mai recent.
cum e indicat sa fie un pneu de iarna, mai lat sau mai ingust?
la logan daca nu ma insel era mai ingust, la audi a fost sigur mai ingust, dar nu stiu ce sa aleg acum.
user123
27 Jun 2017, 16:08
Iarna e indicat sa fie mai ingust
Daca e sa fie legal, mai ingust decat standard nu se poate....la fel cum mai lat decat standard nu se poate
roland
28 Jun 2017, 07:58
Iarna... doar ca iarna nu e la fel mereu.
Cand sunt temperaturi sub 7 grade e recomandat sa ai anvelope de iarna (textura mai moale).
Cand nu e zapada atunci e bine sa ai latimea normala, cea pentru care a fost proiectata masina. Aderenta si franarea vor fi mai bune.
Cand e zapada e bine sa fie mai inguste, in limitele valorilor permise de constructor, cele legale. Se pare ca se infig mai bine in zapada, decat cele late.
Insa, daca facem o comparatie intre 185 si 165 (parca astea erau omologate), avem 2cm diferenta, e discutabil cat de mare diferenta fac. Pe zapada te vor ajuta putin, pe drum ud sau uscat vei pierde putin din stabilitate si distanta de franare (suprafata de contact mai mica).
user123
28 Jun 2017, 08:12
Vezi ca la ultimul paragraf gresesti- gresesti strict pt comparatia aplicata la Logan, nu la modul general
roland
28 Jun 2017, 08:29
Posibil sa gresesc pentru Logan. Poti te rog sa-mi spui de ce e diferit la Logan fata de general? In sensul ca fac, totusi, o diferenta mare?
user123
28 Jun 2017, 08:42
Ai zis ca pe drum uscat/ud pierzi la stabilitate si la franare
Nu pierzi, pt inginerii s-au gandit la asta
Ai 2 dimensiuni legale : 185/65 r15 si 165/80 r14
Desi anvelopele de 165 sunt mai inguste aparent, "pata" pe care fac contact cu solul este aceeasi
De ce este aceeasi? pt ca diametrul total al rotii este la fel ( de asta au pus 80 la talon)
Astfel cele de 185 au pata de contact mai latita dar mai putin lunga, pe cand 165-urile au pata mai putin lata dar mai lunga
Daca faci un calcul simplu ( lungime ori latime) aria va fi la fel.....ce castiga prin latime (185) compenseaza 165 prin lungime
Daca era vorba de anvelope 185 vs 165 dar cu acelasi talon si cu aceeasi raza aveai dreptate
Apoi mai este ceva- din cauza a ceea ce am scris mai sus, nu are de-a face cu stabilitatea
Stabilitatea este crescuta doar daca cresti ecartamentul rotilor
Asta inseamna ET jantei si nu pneuri- presupunand ca sunt jante cu acelasi ET nu castigi nimic
roland
28 Jun 2017, 09:30
Da, e corect.
Mai intra in calcul si faptul ca, daca pata de contact la anvelope inguste este mai lunga (aceeasi arie ca la anvelope late), ai o deformare laterala mai mare, deci anvelopele se incalzesc mai tare, deci fabricantul pune un compus mai dur in anvelope, care are un coeficient de frecare mai mic, deci o aderenta mai mica.
Practic, aderenta are de-a face si cu materialul anvelopei, nu doar cu pata de contact. La aceeasi arie a petei de contact, cauciucurile mai late pot fi fabricate din compusi mai moi, care dau o aderenta mai mare.
Intr-adevar, trebuia sa spun aderenta, nu stabilitate.
Lord Hades
29 Jun 2017, 09:25
no, acum ca voi doi v-ati dat examenul de doctorat, eu ce pneuri imi iau?
tinand cont ca la noi zapada din belsug e mai rar intalnit decat drum "mocirlos", as inclina spre latime mai mare (adica la fel cum am acum la cele de summer).
bucatzel
29 Jun 2017, 10:22
Pai si la noroi e preferabil un cauciuc mai ingust.
BLUE R 19
29 Jun 2017, 13:03
Cauciucurile inguste sunt superioare pe zapada si namol; daca mai ai si garda mare. De exemplu: o masina din anii '20 va umili un Mercedes modern pe asemenea teren.
In Brasov ai zapada destula, eu as lua asa
- pt iarna iti iei de anvelope de iarna bune, in dimensiunile din carte, ca sa nu te certi cu melitia
- pt vara as lua all-season gen Michelin cross-climate, ca pe la voi pe acolo ai si in iunie si septembrie dimineti cu 3-4 grade si bruma.
Eu le iau cea mai mica dimensiune din carte pe toate, ca sa le pot amesteca "just in case".
Lord Hades
1 Jul 2017, 13:58
Evident ca merg by the book deși pe modelul meu de trabant se pot pune de la r16 pana la r19 în diverse sortimente. Mai mișto e ca în talon am scris r17 dar mașina a venit din fabrica cu r18. Un balamuc organizat.
si in carte ai 18?
daca da, iei o copie a cartii cu tine si aia e!
dobre13
25 Oct 2017, 08:54
Salut, poti cumpara 4 anvelope reconstruite la pret foarte bun
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.