Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zvacnire la acceleratia din turatie redusa
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Dragoš
Salut, de mult timp, ocazional simt o zmucire puternica la acceleratie, in orice treapta, de la turatii foarte mici. De exemplu in viteza a III-a, sa zicem pe la 1000 RPM, accelerez slab iar masina zvacneste, retrogradez, apoi accelerez fin din nou, problema e aceeasi. Mentionez ca am pus-o pe tester acum 2 luni iar absolut totul este in regula, de la actuatorul de acceleratie, pana la presiunea AC.
Eu suspectez infundarea injectoarelor. Voi ce spuneti?

26 Sep 2011, 15:00:
Si inca ceva, daca o tin constant la acea turatie, parca merge in suturi...
Mentionez ca nu o tin subturata sau altceva.
vad_sunete
cum nu o tii subturata daca intr-a 3a ai 1000 rpm? blink.gif chiar tu ai spus ca la turatii foarte mici face asa:wacko: ti se par suficiente 1000 rpm pt a merge motorul fara suturi? gandeste-te ca vreo 900 rpm are la relanti
Dragoš
Se poate face diferenta intre mersul subturat si zvacnirea ciudata care o acuz eu la accelerare.
@sunete poate tu esti dintre aia care calca ambreiaju, si dupa aia frana.
Tocmai asta evidentiam, ca uneori de la turatie constanta, in accelerare fina se intampla acest fenomen ciudat, ca si cum dintr-o data ai primi un impuls puternic.
Astept o parere avizata.
djasu82
Calca ambreajul in diferite ipostaze dar in fine aici nu ne dam piloti ... zvacnirea poate fi de la un releu care alimenteaza pompa de benzina si injectoarele , mai poatefi motorasul pas cu pas care compenseaza ... A pai mai poate fi un tampon rupt.
vad_sunete
daca vrei o parere avizata te duci la service nu cauti pe forum (desi sunt sanse ca si acolo sa nu primesti pareri avizate). eu spuneam (desi si tu) ca din cauza ca mergi subturat cand vrei sa accelerezi, da suturi.
desi as mai banui cate ceva, nu imi dau cu parerea ca nu sunt nici pilot de dacie si nici pareri avizate nu pot da. eu cred pana la urma, ca lu darth vader ii arde de glume si se joaca cu "sfortza". de aici impulsurile puternice
djasu82
suturi da toate biggrin.gif si nu e vorba de suturi .. tremura motorul daca te pune dracu sa calci pedala violent mai ales daca esti intr-o treapta superioara asta datorita greutati caroseriei si care abia motorul poate sa faca fata din acesta cauza te ajugi de ambreaj.
Cine mere asa zis subturat adica treapta 3-4-5 la 1000-1500 de ture si il pune dupa aceea draqu sa o calce pe coada ... motorul nu va putea face fata.
vad_sunete
djasu incercam si eu sa ii desenez biggrin.gif
djasu82
lasa ca tot nu pricepe , o sa rada aia de el la service biggrin.gif ... daca o ia usor cu accelerarea nu mai tremura motorul si toata caroseria impreuna cu pilotu si atinge 2000 de ture iar dupa aceea o poti calca pe coada biggrin.gif
Dragoš
Mrsi de sfaturi, cele cu releele pompei de benzina sunt chiar plauzibile, o sa verific continuitatea circuitului electric responsabil de alimentare. Banuiesc ca si tamponul hidroelastic este rupt.
Nu-s pilot de dacie! Stiu ca nu reinventez teoria relativitatii cand admit faptul ca se calca frana si apoi ambreiajul, pentru reducerea uzurii placutelor de frana, la asta ma refeream vad_sunete.

26 Sep 2011, 17:40:
pff, vad ca sunteti si INGINERI, daca o luati la desenat.
Sa va explic mai simplu.
ESti intr-a 4-a, ai 2500 Rpm, intervine o franare, turatia scade la 1800 Rpm, apoi accelerezi fin. Ehh la mine atunci se intampla acea izbucnire, ma luati cu greutatea caroseriei impartita la 5 roti.
djasu82
dragos noi nu mai intervenim faci cum crezi tu ai spus primul pot mai sus altceva si cu asta basta ... Pentru mine acest subiect e inchis.
vad_sunete
ne cerem scuze ca am indraznit sa ne dam cu parerea, desi tu ai cerut-o. nu te mai luam cu greutatea caroseriei impartita la 5 roti. nu am sesizat ca ai vreun mercedes si nenorocitu tremura la accelerare. vrei nu vrei sa accepti, tot o dacie obosita ai, poa' sa fie si transformata in ozn.
QUOTE
se calca frana si apoi ambreiajul, pentru reducerea uzurii placutelor de frana
te vor duce placutele 50000 km lejer. m-ai dat gata.
Dragoš
@djasu 82 Multumesc frumos, postu-urile tale chiar ma ajuta foarte mult, dar ati cam dato in shtouri. Si ca sa-ti arat ca stiu despre ce vorbesc, atasez caracteristica externa a m.a.s. 1.4 MPi. Este un grafic ce contine Pe, Me, Consumul orar©, si consumul specific (ci).

26 Sep 2011, 18:14:
@sunete sunt perfect de acord, nu-i ozn, dar nici masina nu se poate numi, comentariile ce le pot atribui, nu sunt favorabile, dar totusi e usor de intretinut si te duce din punctul A in punctul B.
vad_sunete
QUOTE
e usor de intretinut si te duce din punctul A in punctul B

. aici sunt de acord cu tine. nu poti avea prea mari pretentii chiar si cu suturile pe care ti le da cand vrei sa accelerezi. la varsta masinii, ca idee, eu zic ca pompa de benzina incepe sa oboseasca. asta daca zici ca nu conduci subturat etc etc.
Dragoš
ce sa zic... nu e asa batrana, e din 2003, iar pompa normal, se aude doar zgomotul de motor electric. Te-ai uitat pe Caracteristica de mai sus?
E interesanta, daca vrei sa afli turatia la care consuma cel mai putin.
vad_sunete
sa te astepti la orice la daciuta. daca mergi la consum eu zic totusi ca mergi subturat. acuma, tu stii mai bine. ai incercat sa iti schimbi un pic stilul de condus? sa vezi daca mai face la fel? incearca sa schimbi peste 2000 rpm si vezi daca mai face
Dragoš
heii dar nu merg subturat.
schimb la cel putin 2200... cand ma ia capu, vede si rosu biggrin.gif
problema ce o intampin se desfasoara doar dupa franare fara retrogradarea treptei.
ehh diagrama aia este informativa...
daca ai avut inainte o dacie veche fara turometru, era lege sa nu folosesti o treapta de viteza de ex:
aIIa sub 20 la ora
aIIIa sub 30
aIVa sub 40 etc.
atunci intervine subturarea motorului.
vad_sunete
eu la vechea supernova pateam la fel inainte sa crape pompa, de aia ziceam de pompa. cine stie ce o fi..oricum, te deranjeaza asa mult?
Dragoš
Nu ma deranjaza extraordinar, pentru ca nu face mereu, chair rar doar cand i se pune pata, dupa care i-si revine.
Uneori se intampla si intr-a 5-a la 110 cand iau piciorul de pe acceleratie si apoi accelerez fin e ca si cum as merge oarecum subturat. Apoi o calc putin mai apasat si dispare. La tine ce simptome ti-a dat pompa dealimentare de joasa presiune inainte sa crape?
tribunul
Daca ai ocazia inlocuieste bobina de inductie.
Dragoš
O sa incerc... MS

26 Sep 2011, 20:11:
@tribunul
daca ar fi defecta dubla bobina de inductie, nu ar fi detectata de tester?
asta pentru ca am fost la tester si nu mi-a dat nicio eroare.
klaus
Eu as verifica potentiometrul clapetei fluture de pe corpul clapeta, pe langa pompa, injectoare si bobina dimpreuna cu fisele.
Defectele de scurgere a curentului din bobina nu cred ca se citesc toate la tester, din cate stiu.
Dragoš
mersi klaus
potentiometrul clapetei a fost verifcat la de tester, evident prin apasarea treptata a pedalei de acceleratie, a functionat perfect, evident panala 90% din cursa, ceea ce mi se pare normal.
fisele par intregi desi sunt originale, am sa ma uit noaptea pentru eventualele scurgeri de curent... dar ma indoiesc.
tot la bobina dubla ma gandesc sa fie problema
mai ziceau baietii de releul de comanda al pompei de combustibil
djasu82
daca a mea ca e din 2003 si nu are nici pe dracu la fise ... poate bobina ca de obicei cam pica indiferent ca e logan slz , sn clip megan ...
CrysMM
QUOTE(Dragoš @ 26 Sep 2011, 19:46)
heii dar nu merg subturat.
schimb la cel putin 2200... cand ma ia capu, vede si rosu biggrin.gif
problema ce o intampin se desfasoara doar dupa franare fara retrogradarea treptei.
ehh diagrama aia este informativa...
daca ai avut inainte o dacie veche fara turometru, era lege sa nu folosesti o treapta de viteza de ex:
aIIa sub 20 la ora
aIIIa sub 30
aIVa sub 40 etc.
atunci intervine subturarea motorului.
*




Mie mi se pare putin la 2200. Eu nu schimb sub 3000 decat atunci cand motorul este sub temperatura normala de lucru.

Se intampla in toate treptele de viteza? Sau intr-o treapta anume se manifesta mai evidentiat? Vezi sa nu ai vreo bujie slabita.
Iulikk
La mine cand a facut asa (adica zvacnea cand acceleram brusc la turatii joase) am schimbat bujiile. Recomand sa faci acelasi lucru, mai ales ca nu costa mai mult de 30 de lei...
Dragoš
intamplandu-se destul de rar, nu prea am tinut cont de treapta, dar cel mai frecvent in treptele III si IV parca iar odata printr-a V-a.
Si bujiile le-am verificat.
Sigur este ceva electric.
sau daca ma gandesc mai bine, din cate stiu eu injectia multipunct taie alimentarea in momentul in care acceleratia nu este actionata iar evident masina este in viteza (frana de motor sa zicem).
Si poate la apasarea acceleratiei se injecteaza prea rapid si din aceasta cauza sa smuceasca. Sau in momentul cand este in viteza, la actionarea fina a acceleratiei, sa primeasca injectia indicatii gresite, ba taie alimentarea, ba alimenteaza. Am luat-o logic...
O sa incerc si ce zice iulik.
Iulik s-a remediat problema dupa schimbarea bujiilor?


26 Sep 2011, 22:18:
Ale voastre i-si desfac singure bujiile?
A mea le cam descafe... dar nu rau, pentru ca nu se vad urme de scurgeri.
CrysMM
Bujiile se pot desface singure. probabil nu sunt stanse corespunzator sau ai ceva probleme pe filet la chiulasa. Inainte sa le scoti, sufla bine cu aer comprimat sa nu ai mizerie in jurul lor. Daca pica in capul pistonului, se creaza alte probleme.

Am patit o chestie asemanatoare, dar numai in treapta a II - a. Am schimbat tipul bujiilor si am scapat de problema. Nu mai cumpar bujii scumpe. Sunt ceva cu 4 mase la eelctrod, prin Carrefour si Kaufland, la 20 si ceva de ron un set. Le inlocuiesc la fiecare schimb de ulei. De cand fac asta, adio probleme de domeniul bizarului biggrin.gif
Maskatu
In mod normal bujiile se schimba la fiecare 30.000 km. E cam aiurea sa le schimbi la fiecare 10.000 km, asta chiar si pentru un set de bujii mai nasoale...
Axinte
Incearca sa scoti fiecare fisa in parte sa vezi cum se comporta motorul.E posibil ca unu dintre injectoare sa functioneze doar partial.Asa am patit si eu cu cazanu' si am rezolvat-o cu alt injector de la dezmembrari.
Dragoš
Bujiile pot tine si 40-50k, in functie de calitatea executiei si material.
In fond, trebuie sa raspunda corect la avansul de aprindere.
Cand ajung prin civilazatie, le voi achizitiona cu cea mai mare placere, la serparia din orasul in care locuiesc... cik cer astia 100 Ron pe un set la un magazin ce colaboreaza cu rahatu de firma din 4 litere, care nici macar nu are introdusa DSN-ul nostru in programul de cautare. Legea de 10 ani e doar pentru unii...


27 Sep 2011, 22:50:
@axinte, nu este problema la injectoare, sunt aproape sigur ca nu se face avansul la aprindere cum trebuie. Si am si calculat km facuti de la schimbul de bujii si cam da cu plus...
de curiozitate le-am scos pe toate si arata inexplicabil de bine.
gcgeorgescu
parere:
discul de ambreaj defect sau aeriseste ambreajul.
Dragoš
am schimbat bujiile, 4x10 ron BOSCH.
se simte o mica diferenta, nu am apucat inca sa rulez prea mult.
nu are nicio legatura cu ambreiajul, deaorece fenomenul se intampla fara actionarea acestuia.
Eu Alex
Eu suspectez pompa de benzina! Imprumuta si o alta bobina daca ai de unde si fa o proba dar eu tot la pompa raman.Scoate si pe rand mufele la injectoare si vezi cum se comporta! Vorbeste la magazin daca are sa-ti dea pompa ptr proba si lasa ceva garantie;o poti schimba si in fata lui. Motorul mai are forta, urca repede in turatii&viteza? daca simti ca nu mai e la fel cam 80% ar fi pompa sau scapi mai ieftin si ai sita/sorbul ei infundat/a! Eu am inceput din fata masinii cu bobina,fise,bujii,senzor detonatie,senzor presiune sau temp. aer,curatat corp clapeta cu toate cele, curatat injectoare,verificat trasee electrice,relee,etc pana am schimbat pompa si s-au rezolvat problemele!
PAREREA MEA!
Dragoš
Bobina cand pica, pica de tot, nu da semne de oboseala.
Legat de urcarea in ture, nu este absolut nicio diferenta de cum era inainte, si comportamentul in accelerare este la fel de bun ca si inainte. Maine am un drum de facut, sa observ eficienta bujiilor noi, si daca au rezolvat problema.
Poate m-am invatat io aiurea cu un diesel, la care la aceelerare, nu zmuceste ca si benzina, ci se face lin, si parca nici nu se simte momentul in care incepi accelerarea.
CrysMM
Bobina da si semne de oboseala. Mi s-a intamplat. Intrerupea la acceleratie. Si tot asa, am schimbat bijii, fise, degeaba, bobina era buba. Pana la urma a picat de tot. Cred ca aceasta pica din cauza proastei amplasari direct pe motor, unde temperatura nu este tocmai potrivita.

Am cumparat o bobina Bosch care are suporti din metal ce indeparteaza bobina fata de motor. Un lucru bun, nu se mai incalzeste asa tare.
lucian dsn
salut vin si eu cu o problema care mi-a mancat nervii,imi intrerupe la accelerare doar la cald la rece merge bine,la turatii mari merge bine si trage bine mentionez ca am verificat cam tot injectoare,fise,bobina,bujii ce credti ca ar putea fi? va multumesc anticipat
ghitza
Am un set de fise de bujii de origine pentru dsn,slz,lgn ci doreste sa dea mesaj pe PM,fisele sunt originale BERU musorb 1F
Dragoš
Lucian, de curiozitate, incearca sa asculti pompa de benzina, poate scoate vreun zgomot suspect, s-ar putea sa nu ofere debitul necesar.
O alta posibila problema ar putea fi un injector defect.
Incearca sa ii scoti pe rand cate o fisa, tehnic nu ar trebui sa se opreasca motorul, daca se opreste, ai descoperit problema.
PorumbelL
si eu am avut aceeasi problema.
am schimbat pompa de benzina si s-a rezolvat!!
Dragoš
La mine nu a fost pompa, ci am schimbat bujiile, dar pentru lucian asta cred ca e problema.
Cristy_ycm95
Aceeasi problema o am și eu si cauza poate fi ori bujii ori fișe ori injectoare deci cum spune el la o treapta mai mare cu turatie mai scazuta gen pe la 1400rpm ar trebui sa traga greu nu sa dea șuturi.. la mine a fost de la injectoare am scapat de problema cand am pus de logan

26 Dec 2019, 19:19:
La treaba asta n ai cum sa iti dai seama daca este vreun injector am marlit o eu in toata cazurile posibile smile.gif)) radmasa.gif radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.