Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: conducte frana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
danutmarchis
salutare colegi de pe forum
am nevoie de un sfat legat de conductele de frana de pe supernova
am fost ieri la un service pt o revizie la sitemul de directie si mecanicul mi-a recomandat inlocuirea tuturor conductelor de pe sub masina ( frana si carburant) pe motiv ca sunt cam ruginite si ca s-ar putea sa nu trec ITP-ul din aceasta cauza.
mentionez ca nu pierd lichid sau carburant pe la conducte.
este necesara inlocuirea acestora mai ales ca sunt si greu de gasit si costa destul de mult.
va multumesc
adi_timisoara
nu stiam ca la itp se controleaza si conductele de frana si de carburant de sub masina....la mine nu a controlat nimeni nimic
spielbergl
Ruginite??? Conductele de frana??? Alea sunt de cupru nu au cum sa rugineasca. In fine de schimbat pentru ITP trebuie sa schimbi doar furtunasele de frana alea de cauciuc daca sunt crapate rau la exterior, ei zic ca risti sa plesneasca. Eu le-am schimbat doar cele de pe fata, cele de pe spate au fost ok. Dar conductele nu se schimba. Tatal meu are o Skoda de 31 de ani si nu a schimbat conductele niciodata.
george_scala_2004
schimba statia itp... wink.gif
dan_4_stone
@spielbergl
da, normal trebuiau sa fie din cupru, dar la nova din semnatura sunt din fier si am vazut si o supernova din 2001 la care atat conductele de frana cat si cele din combuistibil erau facute din fier si foarte ruginite. Am avut o dacie 1310 din 1993 la care cele de frana intradevar erau din cupru, cele de alimentare din fier. In schimba la o berlina din 1983 toate erau din cupru. Toate masinile mentionate asa au fost din fabrica, nu s-au schimbat conductele.
Deci in loc sa se faca progrese....
spielbergl
Atunci e nasol... Nici nu m-am gandit ca ar exista conducte de frana de fier. Se pare ca si la partea asta s-a economisit in detrimentul calitatii... mad.gif
AndreiSN
Eu am avut conducte de fier pe supernova , an 2001 printre primele modele , si au ruginit , si cand am facut pedala au bubuit si a curs tot lichidu. am cumparat set conducte ~1.6milioane de cupru.
djasu82
eu le-am dat cu vaselina si se pastreaza ca noi .
capu14rox
si mie astazi mi-a puscat o conducta, sunt de fier si aastea din 2002, se gasesc greu, sunt la set, cate bucati sunt?stima
AndreiSN
Deci conductele lungi cele de 1.5M sau ceva de genu nu prea le gasesti separat , in schimb cele mici de legatura din repartitor se gasesc usor
capu14rox
astazi le-am cumparat cu 172 eu am stiut ca is 6 dar vanzatoru mi-a dat 8, apai vedem noi.
adrian.petrov
Cum ai rezolvat cu conductele????
Adrian
Maskatu
Am cumparat si eu conductele anul trecut dar am schimbat doar cele de pe puntea spate pentru ca erau dezintegrate. In total parca sunt 8. Costa cam 150-200 ron setul si sunt de cupru. Originale de fier nu se mai gasesc si oricum sunt mai bune cele de cupru.
adrian.petrov
Salut Maschy, salut baieti,
La multi ani 2015 !!!
Am gasit conducte la :MOTORLAND - http://magazin.motorland.com.ro/Category/1...vasolenza.aspx toate 8 conducte pentru Supernova cca 190 lei cu tva- cu tot cu conducte de benzina tur/retur.
Problema este ca mi-am cumparat 4 ( racorduri flexibile ) conducte de frana de Solenta; se potrivesc pe Supernova??? Au aceleasi filete??? Ma intereseaza cum se prind pe caroserie??? Ce trebuie sa fac ca sa le adaptez pe Supernova ???
Am frane foarte bune, sunt bine aerisite si sunt foarte eficace, dar mi-ati bagat cuiul in cap ca sunt de fier si sunt ruginite si au 12 ani => TREBUIESC SCHIMBATE !!!!
Deci intrebarea care persista este: Furtunele de racord flexibil de frana de pe Solenta se potrivesc pe Supernova ????
Astept pareri.
Adrian valuri.gif
vladut88
Da , sunt identice
adrian.petrov
Pentru vladut88, racordurile sunt indentice la capatul de prindere din etrier , ca lungime; dar difera prinderea pe caroserie ( cele de Solenta au un fel de randalina, iar cele de Supernova au hexagon si cilindru tesit )- consider ca datorita sistemului de prindere pe caroserie nu se potrivesc de la una la alta ( parerea mea ).
Ieri am facut comanda la MOTORLAND de conducte CU si racorduri flexibile de frana pentru Supernova facute de ei.
Astept sa-mi vina comanda si cand s-o face mai cald pe afara o sa mi-le montez; o sa va tin la curent.
Adrian cheers.gif
adrian.petrov
Salutare baieti,
Mi-au venit conductele 8 conducte de frana si doua pt. benzina ( toate din Cu ) -pret total cu transport 220 lei - de la MOTORLAND SRL .
Am fost la SC ARTECA SA si mi-am cumparat un set de 4 conducte flexibile de frana cu 65 lei ( cu tot cu tva ) .
Adrian cheers.gif
ct-03-tvy
Niste poze cu Marfa ar conta mult aici.
In urma cu ceva ani,am cumparat conducte de cupru. Calitatea este foarte slaba in comparatie cu cele aliaj otel . Alea ruginesc dar rezista la presiune mult mai mare. Cuprul oxideaza si el in draci . Conductele imi par a fi calitate folosita la instalati termice,frigotehnie , fitingurile nu mai zic.

Nu se mai ofera calitate mare in piesele de schimb datorita gandiri.Carpesti masina ,mai tine 2-3 ani si o arunci.

Versiunea cupru-nichel a conductelor nu are nici cea mai mica legatura cu aluatul asta de conducte nenorocite.

http://www.mmoc.org.uk/viewtopic.php?f=1&t=34283
maru
adrian petrov e ceva sa dai 300 lei doar pe conducte si racoarde de frana !
cred ca o vei tine ceva ani cu o astfel de investitie rolleyes.gif
Maskatu
Cele 4 racoarde costa cat tot setul de conducte. Ma refer la racoardele originale.
@ct 03 tvy, in teorie cuprul este net superior fierului din care sunt facute conductele originale. Nu stiu ce conducte ai luat tu, insa cele de cupru nu au moarte. Teoretic... ca practic trebuie sa treaca cel putin 10 ani pentru a ne putea forma o opinie.
ct-03-tvy
Am avut in garaj o conducta fabricata de motoraD.
In vara ,datorita frunzelor care sau depus pe acoperisul garajului,au aparut infiltratii (Ploi)apa in garaj(cateva picaturi).
Sa nimerit direct pe conducta aia .
O zona de 2 cm avea format o galma de oxid(albastra) .Am curatat galma aia,conducta a ramas clar afectata de asta.
Daca mai ai norocul sa iei o piatra mai maricica, te poti allege cu o conducta Sparta.
adrian.petrov
Pentru "ct-03-tvy", ce poze sa-ti fac, intra pe MOTORLAND SRL si vei vedea acolo toate conductele de CU; conductele de Cu sunt mai maleabile decat cele de tabla - problema pe care o semnalezi tu acolo in articol este alta - din articol reiese ca acea conducta s-a rupt; De ce s-a rupt o conducta de CU noua ( schimbata de curand ) - pentru ca cel mai probabil nu a fost montata corespunzator / adica pe acelasi traseu , cu acelasi numar de prinderi, astfel incat conducta sa fie rigidizata pe caroserie, sa nu se miste- satfel incat sa oboseasca si sa se rupa. Acest fenomen poate sa apara la orice conducta prost montata sau "declipsata" din puferele de prindere - chiar daca este noua sau veche/ din Cu sau Fier.Conductele le schimb pentru ca sunt din fier ,au ruginit si este posibil (vedeti pe forumul Renault ) sa crape.Personal am mai refacut retelele de conducte de frana originale cu conducte de CU. pentru Fiat 850 si Dacia 1310 (fostele mele masini )- si problemele nu au fost la frane ci la table ( caroserie ).
Pentru "maru", nu stiu cat o voi tine (masina )- cat de mult, dar oricat o voi tine vreau sa am frane cat mai bune, sti vorba aia "ieftinu mai mult alearga scumpul mai mult pagubeste"; valoarea totala a pieselor este peste 300 lei, cu placute frana, sigurante,garnituri etc.
Crede-ma ca nu vreau sa ma ingrop cu ea - o voi tine cat o sa o tina tablele.
Tot pentru "ct-03-tvy",conductele de frana sunt astfel instalate pe masina (respectiv traseul conductelor )-astfel incat orice piatra ar sari - nu are cum sa "intre " direct in conducta de frana si sa o sparga - conductele sunt protejate ( in fata sunt pe contraaripa, sub masina sunt protejate(canal conducte); iar pe puntea spate sunt in spatele puntii - ASA SUNT AMPLASATE.
Sunt de acord cu "Maskatu"- conductele de CU , sunt agreate RAR - NU AU MOARTE !!!! - SUNT FOARTE SCUMPE SI DE ACEEA NU SE MONTEAZA DIN FABRICA .
Adrian cheers.gif
Comangabriel40
Salut ieri cand am schimbat uleiul mecanicul mi-a spus ca trebuie sa inlocuiesc urgent si conductele de frana care vin din pompa dar nu stiu cate sunt stiu ca sunt din fier.Am gasit oferta asta http://magazin.motorland.com.ro/Products/1...eapta-fata.aspx dar intrebarea este cum vin aceste conducte una pe dreapta fata una stanga? Ca de acolo asa am inteles.Si cilindri trebuie cumparati aceia cum sunt?
BoR
Teoretic cele comercializate de Motorland, fiind din Cu, ar trebui sa fie de o calitate mai buna.
Facand zilele acestea o verificare vizuala pe dedesubt, am constatat ca au aparut cateva puncte de rugina care au razbatut prin stratul de ulei/vaselina cu care am imbalsamat acum cativa ani conductele de frana si combustibil. Am indepartat stratul de vaselina si la o curatare superficiala rugina a disparut. Punctele aparusera in special in jurul acelor bride din plastic situate langa prag.
[attachmentid=1627994626]
Daca din fabrica aceste tevi nu au fost tratat nicicum, ma gandeam la o solutie eficienta care le-ar proteja mai bine pe viitor impotriva ruginii. Ce varianta as avea:
-strat de grund +vopsea
-tot amestec ulei/vaselina(nu a fost de prisos pana acum, dar nici super eficient)
-o solutie antirugina de genul: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=248875&hl=kelfos
sustinromania
Ca idee si eu am tot de otel si nu de fier cum s-a scris pe aici si sunt mai rezistente la presiune având un perete dublu - cel putin asa arată pe youtube ca de asta se confectioneaza din Oțel acum nu știu sigur daca asa sunt si ale mele - de cupru am luat una de la un service si m-a costat aici in brasov 40 lei - mergeau din ce mi s-a spus si cele de Dacia 1310 care sunt la prețuri simbolice - eu oricum am montat-o si vad ca ma tine - tura următoare iau conducta la metru ca am gasit in brasov si o trusa de bercuit si imi fac singur - acum numai am modelat-o la mana si am montat-o pe masina - cea veche s-a avariat la schimbarea cilindrului receptor frana de pe acea parte
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.