Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cuplu mai mare la turatii mici
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
andri1940
Salut solenzari!

Nu stiu daca unii dintre voi au incercat aceasta modificare, dar, dupa ce am experimentat la masinile unor prieteni si am vazut ca merge, am decis sa incerc si pe solenza.

Despre ce este vorba: in mod "popular" se cheama IAT mod- modificarea valorii citite de catre ECU de la senzorul de temperatura aer din admisie. (IAT= intake air temperature)

Se pune o rezistenta, sau, cel mai bine, un potentiometru (care poate fi tras si la bord) in serie cu senzorul de temperatura aer si calculatorul este "pacalit" ca motorul functioneaza cu aer mai rece decat in realitate. Aceasta modificare are ca efect cresterea avansului la aprindere- stiut fiind ca, pentru evitarea detonatiilor, avansul se regleaza si in functie de temperatura aerului aspirat de motor. Cu benzina buna nu aveti de ce va face griji!

Inseriind o rezistenta de 4-5 KOhmi cu senzorul IAT am ramas surprins ca modificarea chiar functioneaza si ofera mai mult cuplu la turatii mici, lucru confirmat si de cronometrarea unei reprize in treapta a patra de viteza de la 60 la 80 kmh inainte si dupa. Condusul in oras devine mai placut si este posibil sa se obtina si o reducere mica a consumului de combustibil.

Atasez un link cu articolul care mi-a dat ideea si o poza cu variatia rezistentei senzorului IAT de la solenza in functie de temperatura. Spor la treaba, modificarea nu va costa aproape nimic!

http://autospeed.com/cms/title_The-5-Cent-...50/article.html
ArtVandelay
Sigur are ca efect marirea avansului si nu imbogatirea amestecului ?
asta e tampenia aia de "powerbox" pe care o vindeau unii cu 100 de euro acu ceva timp
andri1940
Daca citesti cu atentie articolul din link iti dai seama ca nu amestecul e principalul parametru modificat, acela e controlat in principal de ce "citeste" sonda lambda. Nu costa nimic sa incercati modificarea, iar adaugarea unui potentiometru care sa varieze de la 0 la maxim 5Kohmi rezistenta introdusa in serie cu senzorul si o proba de drum e aproape gratis
bucatzel
QUOTE(ArtVandelay @ 29 Sep 2011, 00:08)
asta e tampenia aia de "powerbox" pe care o vindeau unii cu 100 de euro acu ceva timp
*


Exact.

@andri1940. Daca tot ai simtit imbunatatirea performantelor, iti recomand sa faci si un test de noxe. Cu si fara inovatia in cauza. Asa, de distractie. Si sa-l intrebi pe ala care-ti citeste testul ala de noxe si la ce defectiuni sa te astepti intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat.
andri1940
Dupa cum spuneam, folosesc un potentiometru pe care il rotesc dupa cum doresc. Dimineata sau cand e frig afara nu are rost sa adaug rezistenta in plus fata de valoarea furnizata ECU de catre senzor. In schimb, cand motorul se incalzeste, raportul de comprimare de 9,5:1 al motorului si un combustibil de calitate e practic garantia ca nu apar detonatii- deci nu sunt efecte negative.

Iar la ITP cine te pune sa te duci cu dracia "activata"?

In plus, cei care fac chip tuning ma gandesc ca modifica mult mai multi parametri ai motorului si majoritatea nu au suferit niciun fel de problerme cu motoarele
suchea
mai multe detalii
si o schema de montaj daca se poate
va multumesc
bucatzel
QUOTE(andri1940 @ 29 Sep 2011, 00:29)
Iar la ITP cine te pune sa te duci cu dracia "activata"?
*



Am zis test de noxe, nu ITP.
andri1940
Suchea, pur si simplu scoti mufa de la senzorul de temperatura aer- ca sa iti vina mai usor dai carcasa filtrului de aer la o parte.

Apoi, pe oricare dintre cele doua fire inseriezi o rezistenta de 4 KOhmi sau pui un potentiometru sa poti regla- pe care il poti trage inauntru, la indemana. E super simplu.
suchea
merci
astept pareri de la alti useri in legatura cu aceasta modificare
marius80_eugen
Deci "pacalirea" ECU prin modificarea parametrilor unui senzor duce la ce ? Se mareste cantitatea de benzina si prin asta cresti performantele motorului ?
Daca umbli la toti senzorii cu siguranta vei obtine modificari ale parametrilor , dar , oare acele modificari sunt in bine toate ?
Daca la turatii mici s-ar comporta mai bine cu acea setare , cum se comporta la turatii inalte ?
andri1940
Merge la fel de bine si "sus", dar mai semnificativa este imbunatatirea performantelor la turatii mici, unde chiar e nevoie de un pic mai mult "zvac". Benzina in plus injectata nu este mai mult de cateva procente, din ce am vazut din experimentele altora, dar se modifica mai mult avansul la aprindere.

Cineva cu o interfata pentru diagnoza ar putea vedea exact ce si cum se modifica- atat avansul cat si cantitatea de benzina injectata, in functie de temperatura aerului vazuta de ECU. Din pacate nu am o astfel de interfata, altfel as fi pus bucuros cifrele "inainte" si "dupa"
ArtVandelay
Ma intreb de ce n-au facut-o asa din fabrica
andri1940
Totusi, masina e euro3... Deci si "setarile" motorului ma gandesc ca sunt orientate spre reducerea noxelor si consum redus.

In link-ul atasat, cine are rabdare sa citeasca tot, veti observa ca cel care a incercat asa ceva pe un mitsubishi van din anii 90 a descoperit nu numai ca avea ceva mai multa putere, dar consumul nu a crescut deloc, ba dimpotriva!

http://mitsubishiforum.com/forum/everythin...-sohc-16v-4487/
klaus
Montajul are efect real doar in sarcinile tranzitorii (accelerari) pentru ca atunci uce-ul nu ia in considerarea si sonda lambda. La mers constant injectia se corecteaza cu datele citite pe sonda lambda, si injectia e mai mica din aceasta "bucla inchisa" (corectata de sonda lambda).
Chiar si in articol zic ca se injecteaza mai mult combustibil, insa ei au masurat doar avansul pentru ca atata au putut masura cu acel cititor de OBD, nu au putut masura si timpii de injectie.
Ca efecte negative, probabil niste noxe mai mari. De asemenea trebuie reglat destul de bine sa nu mearga cu detonatii.
Solutia e folosita inclusiv de producatorii auto (mitsubishi a utilizat-o la niste probleme de relanti, inclusiv pe la noi, din cate stiu, insa la ei era pe senzorul de temperatura lichid racire)
andri1940
Multumesc, klaus, pentru precizari!

Cu o rezistenta inseriata de 3 KiloOhmi cu senzorul de temperatura aer nu apar detonatii la temperaturile de acum de afara- cam asa tin eu potentiometrul reglat (trebuie unul liniar, nu logaritmic). Mentionez ca folosesc benzina cu CO95 de la Petrom.
djasu82
faci rost de sonda odb ddt2000 si vezi cum se manifesta toti parametrii , si chiar daca creste avansul ... oricum creste si singur automat si apare o detonare in motor e redus rapid daca iti mai functioneaza microfonul pus in blocul motor biggrin.gif
Mai poti pacali si sonda lambda pentru un consum si mai mic de carburant .
mafiozzo
ce inseamna sa te plictisesti, ptr toate astea au facut baietii remapare nu sa se bage nea costica electricianu cu pistolu de lipit pe senzori
bucatzel
QUOTE(klaus @ 4 Oct 2011, 14:13)
Ca efecte negative, probabil niste noxe mai mari.
*



Noxe mai mari, turatii mici, catalizator... Amu' chiar cred ca sunt toate hint-urile aici, ca sa inteleaga cine are chef.
IRONICK
QUOTE(bucatzel @ 5 Oct 2011, 01:36)
Noxe mai mari, turatii mici, catalizator... Amu' chiar cred ca sunt toate hint-urile aici, ca sa inteleaga cine are chef.
*
Daca tu crezi ca ce pune fabrica in ecu, este intodeauna bine pentru catalizator, te inseli.
djasu82
QUOTE(mafiozzo @ 5 Oct 2011, 01:22)
ce inseamna sa te plictisesti, ptr toate astea au facut baietii remapare nu sa se bage nea costica electricianu cu pistolu de lipit pe senzori
*


Ma face ala din timisoara sa rad ... noxe mari noxe mari vine din fabrica parca 120 -130 de unitati , cu noua modificare noxele se mentin si uneori scad in functie de mai multe cunoscute ...

Se poate modifica si din sonda lambda si atunci chiar ofaci asa cum vrei dar o faci plina de potentiometrii biggrin.gif
De parca nea costica stie cu ce se papa un senzor ntc/ biggrin.gif
Cum am spus si cum au descoperit si altii inaintea noastra se da cutia de la filtru jos se pune un filtru sport se face o gaura in cpota pentru admisie de aer fortat si e acelasi drac cea ce face acea rezistenta adaugata la senzor tongue.gif
Aerul rece intrat in admisie imbunatateste amestecul implicit noxe scad.
bucatzel
QUOTE(IRONICK @ 5 Oct 2011, 09:48)
Daca tu crezi ca ce pune fabrica in ecu, este intodeauna bine pentru catalizator, te inseli.
*



Oricum, e ceva mai bine decat ce se discuta pe aici.

Si pentru cine vrea adevarul, optiunea e fix un test de noxe. Pacat ca atunci modificarea incepe sa coste ceva mai mult decat un potentiometru si doi metri de sarma.
AdyTirla
Amai incercat cineva modificarea?
djasu82
da si functioneaza ok noxele sunt la fel iar cuplu e mai mare se simte la demaraj si consumul nu creste ... asta pe ce afiseaza ddt2000 ... la drum intins gen autostrada nu am probat las pe altii.
AdyTirla
Si la ce valore aveti reglat potentiometru 3KiloOhmi?
andri1940
La 3 kilo Ohmi merge si vara fara probleme.
suchea
ce fel de potentiometru' folositi?

andri1940
Iti trebuie unul liniar, de 5 KiloOhmi.

Dimineata sau cand motorul e rece, nepornit de mult timp, trebuie rotit catre valoarea de minima rezistenta, altfel motorul o sa stea mai turat pana se incalzeste putin. E normal, va crede ca afara sunt mult mai putine grade decat in realitate, dar doar pana se incalzeste putin apa.



marius80_eugen
Deci care este deosebirea dintre asta si a apasa mai mult pedala de acceleratie ? Dar dintre asta si un flash-tuning ?
andri1940
Poti sa apesi pedala cat vrei, nu vei avea acelasi raspuns l;a acceleratie. Si in ceea ce priveste flash tuningul, diferenta e de... cateva sute de lei!
ArtVandelay
Diferenta mai e ca flash tuningul ala e facut cu cap, dupa niste calcule si incercari, nu cu o rezistenta aleasa la intamplare in spatele blocului

si eu tot n-am inteles cum scade consumul de benzina daca masina merge cu amestec mai bogat in accelerare (pe langa modificarile de avans)
djasu82
iati solenza si vezi cum e biggrin.gif Daca se pune potentiometru in paralel cu senzorul si se mai inseriaza cu o rezistenta de 1k scade consumul dar nu mai ai demaraj tongue.gif Ceva de genul se face automat in calculatorul ala de injectie .
Fiecare face cum crede , proeaza ai place bine iarasi nu-i place tot e bine .
IRONICK
QUOTE(ArtVandelay @ 10 Oct 2011, 18:36)
Diferenta mai e ca flash tuningul ala e facut cu cap, dupa niste calcule si incercari, nu cu o rezistenta aleasa la intamplare in spatele blocului
Cu care cap? Care calcule si incercari? Ca eu nu am vazut nici un tiuningaret sa faca teste elaborate. Toti le regleaza pe masina clientului.
suchea
nu mai spuneti nimic????

nu a mai incercat nimeni???
psychoo
Grija mare la arderea supapelor. Acel senzor comanda si pornirea ventilatorului pentru racirea radiatorului. Daca senzorul zice ca motorul este rece, vara se risca supraincalzirea motorului si atunci o sa arda la buzunare...
ArtVandelay
eu stiam ca pornirea ventilatorului e comandata de senzorul lichidului de racire
sau ma insel ?
djasu82
pai la psychoo senzorul de temperatura aer comanda ventilatorul tongue.gif ... biggrin.gif . Doar senzorul de apa isi face treaba cu ventilatorul de la radiator .
psychoo
Scuze, credeam ca e vorba de senzorul de temperatura apei (pacalirea calculatorului ca motorul este rece ca sa bage mai multa benzina).
Auzisem niste "tuning" de genul asta si credeam ca e vorba de acelasi lucru.
Sorry
djasu82
se poate pacali sa fie si cald asta se monteaza in paralel o rezistenta pe acelasi senzor , darreglajele fine se face observand pe softul ddt2000 ... rezulta o scadere a consumului - cuplului .
Producatorul nu poate multumi pe oricine biggrin.gif
marius80_eugen
Deci daca "pacalesti" ECU-ul ca apa este la 90 'C in loc de 20'C , ce se intampla ? Scade consumul si cuplul ?

Daca pacaliti toti senzorii ca motorul ar fi incalzit si ca gazele de evacuare sunt perfecte va accelera ca un Ferrari si va consuma ca un hibrid ?
Adica nu conteaza de fapt temperatura uleiului , de temperatura gazelor de evacuare si a traseului , a aerului si presiunii atmosferice , de calitatea benzinei ...
Voi chiar credeti asta ? Oare nu dauneaza la nimic aceste "pacaleli" ? Nu puteti obtine performante sporite decat cu anumite sacrificii de la buzunar/benzina sau de la uzura pieselor . Alegeti voi in ce ordine ...
IRONICK
Mai Marius, tu cand recomanzi asa ceva, pe ce baze o faci? De unde ai acumulat experienta sa iti permita sa faci asa ceva? Mai bine iti vezi tu de filtrele tale din vitan.

1 Nov 2011, 10:58:
QUOTE(bucatzel @ 5 Oct 2011, 19:18)
Oricum, e ceva mai bine decat ce se discuta pe aici
Serios? Si atunci de ce motoare dCi au fost scoase la productie desi aveau defecte de proiectare la camera de ardere? Zgomot mare (tacanit) la rece, deloc benefic. La astea cum este uzura?
marius80_eugen
Dar eu NU am recomandat nimic ! Eu tocmai ca ma indoiesc de acesta metoda cu rezistentele ... Eu recomand flash-tuning-ul , pt ca am de multi , am facut la multi prieteni si ei sunt multumiti si atat . Restul de prostii sunt la fel de fiabile si performante ca si feon-ul pus pe admisie .
ArtVandelay
Nu ca as fi de acord cu modificarea asta, dar tu ai citit macar primul post ? Nu e vorba de nicio apa
djasu82
QUOTE(marius80_eugen @ 1 Nov 2011, 15:15)
Dar eu NU am recomandat nimic ! Eu tocmai ca ma indoiesc de acesta metoda cu rezistentele ... Eu recomand flash-tuning-ul , pt ca am de multi , am facut la multi prieteni si ei sunt multumiti si atat . Restul de prostii sunt la fel de fiabile si performante ca si feon-ul pus pe admisie .
*


Si acela se bazeaza tot pe modificarea valorilor tongue.gif ce mie ala ce mie asta tot un drac ... doar ca e accesibil tuturor .

marius80_eugen pune calculatorul sonda modifica , vino cu parametri obtinuti si mai comentezi daca e bine daca nu ... eu nu mai am cum fiindca sn-l l-am dus la bunici .
marius80_eugen
Daca tu ramai cu afirmatia ca un flash-tuning / cip tunning reprezinta de fapt pacalirea ECU prin modificarea valorilor senzorilor , atunci chiar te faci de kko .

Pentru a fi mai bine inteles , parerea mea PERSONALA este ca aceasta modificare NU face bine motorului , NU face bine consumului , NU face bine catalizatorului si in final nici buzunarului celui care are probleme cu hemoroizii si nu se poate abtine din a face astfel de modificari masinii . Daca vreti ceva mai bun , un flash este cam 2 - 2,5 mil si se simte oricand , este testat si eu personal sunt multumti si am regretat niciodata ca l-am facut de peste 4 ani .
IRONICK
QUOTE(marius80_eugen @ 7 Nov 2011, 15:23)
Daca vreti ceva mai bun , un flash este cam 2 - 2,5 mil si se simte oricand , este testat si eu personal sunt multumit
L-ai facut tu personal? Sau te-ai dus la cineva sa il faca. De unde stii ce ti-a pus in ecu? De unde stii ca este bine?
andri1940
Marius, daca tu ai flash tuning, foarte bine! E o metoda mai profesionista de a modifica parametrii motorului.
Eu doar prezentam o optiune pentru cei care nu au de gand sa cheltuie prea mult pentru o "briza" de putere in plus...
marius80_eugen
andri1940 - diferenta de exprimare intre titlul topicului , discutiile din el si exprimarea finala cu "briza" ... este foarte mare . Cine vrea sa incerce ce propui tu , este liber , ca e democratie , singura "grija" daca se paote spune asa , este pentru pustii care fac aceste modificari si cred ca s-a schimbat motorul cu unul de Ferrari si nu inteleg ca nici o modificare nu este facuta cu un anumit compromis .
QUOTE(IRONICK @ 7 Nov 2011, 15:26)
L-ai facut tu personal? Sau te-ai dus la cineva sa il faca. De unde stii ce ti-a pus in ecu? De unde stii ca este bine?
*

Am mers la o persoana in care am avut incredere si se ocupa cu acest lucru , lucrand in bransa celor de la Mioveni si l-am facut in urma cu peste 4 ani si ceva , odata cu bordul cu CB . Stiu ce mi-a pus in ECU , pentru ca am schimbat si ECU-ul cu totul si apoi am schimbat harta de injectie . Este bine de peste 4 ani , de ce , cum si in ce fel ... poti ghici . Iti dai seama ca s-a schimbat imediat comportamentul masinii , nu aveam ce sa mai spun , cand masina parca luase un energizant tapan , dupa 3 ore de lucru la ea . De la 27.000 la 105.000 km am tot mers si nu are nici pe naiba masina indiferent cum merg cu ea . Performanta costa , scrie in orice carte de utilizare si exploatare a oricarei masini si am testat asta pe pielea mea de-a lungul anilor . Pana nu pui o evacuare sport , o admisie , un flash ... nu ai ce sa vrei de la o masina proiectata pentru economie si familie ... cam asta trebuie sa inteleaga toti . Daca vrei si mai mult , schimba masina si asculta-i si pe altii care au cheltuit destul .
IRONICK
QUOTE(marius80_eugen @ 7 Nov 2011, 15:49)
pentru ca am schimbat si ECU-ul cu totul si apoi am schimbat harta de injectie
Serios? Si ce tabele de avans ai acum?


7 Nov 2011, 16:23:
QUOTE(marius80_eugen @ 7 Nov 2011, 15:49)
Daca vrei si mai mult , schimba masina si asculta-i si pe altii care au cheltuit destul
pe piese din Vitan.
marius80_eugen
Am tabelele alea jmechere ! Ti-am spus ca nu ma ocup eu cu astea ... oare de ce pui intrebarile astea tampite ?
De unde cumpara oamenii piese e treaba lor , nu a ta .
para06
Marius tu ai admisie filtru si flash cip dala ?


Dar pun pariu cu tine , ca la o liniuta masina ta care e "tunata " nu o sa aiba un avans foarte mare fata de a mea care e stock?




Voi vreti sa faceti din c***t bici si sa mai si pocneasca ..





Si in legatura cu ideea colegului , mi se pare super tare . dar sa nu avem sperante sa ne asteptam la nu stiu ce monstru din motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.