Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Drumul de la carburator la injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4
MoGas
Salut

Are cineva de pe aici o idee clara despre ce trebuie modificat la o dacia 1300 pentru a o trece pe injectie? Din ce stiu eu trebuie schimbat rezervorul, galeria de admisie/evacuare, cablajul motor. Peste astea se adauga costurile corpului de injectie, computerului, senzorilor.
Rugamintea mea ar fi sa-mi ziceti si cam cat costa fiecare din astea, daca stiti, evident.

Va rog sa nu veniti cu intrebari de genul "da' de ce vrei tu asta?". Raspunsurile ontopic vor fi apreciate.
Multumesc.
RIon
cred ca trebuie schimbata si cutia de viteze... oricum, costurile la gasirea unui motor si cemai trebuie pentru trecere...la varianta SH ajung cel putin la 500 euro. Daca vrei sa faci asta din pasiune, merita, insa daca vrei consum mai mic si sa nu ai probleme cu aprindere etc., mai bine iti vinzi dacia si iei un credit nevoi personale si cumperi masina pe injectie.
rezervorul nu trebuie schimbat, se pune doar o sonda acolo, iar ca motor, din cate stiu, poti lua ceva de renault... am impresia ca mai e un topic care trateaza poblema...ia cauta!
Si la cei 500e se mai aduga vreo 200-250 manpera...merita??
tatabobu
RIon, nu pacali omul! Nu trebuie sa schimbe cutia! Trebuie schimbata galeria de admisie si cea de evacuare, trebuie pus computer de injectie si schimbata aprinderea.
RIon
te contrazic putin, desi e optional...la 1300 are 4 viteze, ramane asa pe injectie??? sau trece la 5?
MoGas
De ce mi-era frica nu am scapat. De offtopic. Am rugat sa nu fiu sfatuit la altceva ci doar la cum pot face inlocuirea unui sistem cu altul. Nu conteaza de ce vreau eu asta. Puteti sa ma ajutati? Daca nu, va rog frumos sa nu incercati sa-mi demonstrati ca vreau prostii. NU vreau alta masina, nu vreau alt motor, vreau injectie.
Ok, sa revenim la subiect: galeria de dublucorp e la fel cu cea de injectie? are careva idee? Sau macar prinderea corpului de injectie? La ce pret ar fi o galerie? Unde as putea gasi la second componentele necesare? Ma gandesc la o masina trosnita facuta dauna totala.

RIon, am cautat la "imbunatatiri CLT" cuvantul "injectie" si am rasfoit toate topicele care aveau o urma de legatura cu subiectul si nu am gasit info de ajutor.

Edit, nu dau cutie 4 franta pe 5 ro nici in ruptul capului. Prietenii stiu de ce. smile.gif
tatabobu
RIon, daca vrea poate sa-i puna si cutie cu trei trepte, ca la Pobeda. Nu are nevoie sa o schimbe, si la aceeasi viteza va avea 200 rpm mai mult (diferenta intre a patra si a cincea).

MoGas: nu a facut nimeni de pe forum transformarea asta. De la evacuare ai nevoie de catalizator si sonda de oxigen (costa milioane bune, cam 4-5 un catalizator), la galeria de admisie poti adapta o flansa, ca este monoinjector. Calculatorul de injectie nou e cam 20 de milioane. Iti mai trebuie un senzor de temperatura a lichidului de racire, care sa-i dea informatii calculatorului sa stie si asta la ce turatie sa o tina (in loc de soc), motorasul pas cu pas e si el cateva milioane. Altceva- gaseste si tu pe cineva cu dacie injectata si roaga-l sa te lase sa te uiti sub capota. Te pricepi bine de tot la mecanica?
driverx
Oare la cat s-ar scoate daca ar lua toate de pe o dacie sparta intr-un stalp.

2) nu ar fi mai bine sa ia un motor de la o dacie sparta? In sensul ca trebuie schimbate cam asa:
- galerie, mai bine alta, ca nu stiu daca mai incape cu flansa
- cotul de la filtru de aer
- corp injector
- modificat evacuarea sa se puna sonda lambda si catalizatorul
- volanta. trebuie de motor cu injectie, ca e alta, pentru senzor.
- eliminata pompa mecanica. e usor, se astupa gaura
- se astupa gaura de la delco
- la partea electrica nu stiu ce sa zic. Vin si aici multe prostii...
MoGas
Ma pricep, nu asta e problema. Vroiam sa gasesc pe cineva care a avut ambele masini si stie despre ce vorbesc.
Catalizator nu vreau, doar sonda lambda. Dar pe asta o pacalesc eu cumva pe evacuare, undeva. Imediat dupa saxofon, o piulita sudata pe teava.
Edit: driverx, la asta ma gandeam si eu, o dauna totala. Preferabil pocnita din spate sau lateral.
driverx
Corect. Sudezi.

Problema grava e alta. Trebuie reomologata masina. Si poate o sa vrea sa tio catalogheze E2. Si atunci pici fara catalizator.
MoGas
Un zvon zice ca nu trebuie omologata decat daca fac modificari la frane, suspensie, directie, lumini. Oricum nu am de gand sa o omologhez.
Sir_Alex
Scuze ca intervin. Ia un manual de Dacia 1300 si unul de Dacie 1310 pe injectie si vezi care sunt diferentele.

Daca vrei sa te uiti intr-un motor cu injectie, te astept cu mare placere sa te uiti in al meu.
B-34-SGM
Mai bine iei o injectie multipunct(cu tot cu instalatie electrica si aprindere) de la o masina straina (gen ford cu motor de 1.6, sau orice altceva) si o adaptezi la Dacie, daca esti intr-adevar pasionat de modificari.
Satidfactia ca va alta. Iti garantez o putere mai mare, si un consum mai mic daca nu iti schimbi stilul de condus.
Nu merita efotul sa montezi mizeria aia de injectie bosch care este pusa pe dacie.

Lamurire pt baietii care se contrazic in privinta cutiei de viteze ! In primul rand trebuie pusa volanta de 200mm cu cititor ( are inca un rand de dinti, in afara de coroana demarorului)
Si atentie ! trebuie schimbata carcasa de ambreiaj, nicidecum cutia! Carcasa de ambreiaj are o gaura in care se monteaza senzorul magnetic al aprinderii.
Daca ai spirit ingineresc, nu ma indoiesc ca se poate da o gaura la acceasi cote in carcasa existenta!

TataBobu : Ai grija ca exista 3 tipuri de pinioane de a 5 a ! (3 combinatii) 2 dintre ele cu raportul 0.86, si una cu raportul 0.76 .
Iti ganratez ca daca pui 29X38 (0.76) diferenta intre 4 si 5 este foarte mare!
tatabobu
Stiam ca exista si alt tip de pinion de a 5-a, dar cele pe care le-am vazut eu (si de aici am tras concluzia ca majoritatea sunt asa) au doar diferenta aia mica de care am pomenit mai sus, adica sunt cu a 5-a la 0,86. Despre volanta ce sa zic, am uitat ca are nevoie de cititor pentru aprindere. Din cauza asta mi s-a parut ciudat sa trebuiasca sa schimbi cutia.
Ov
si trebuie si alt rezervor, pt ca la injectie pompa de benzina este in rezervor si gaura de sus este MULT mai mare.

Deci ti-ar trebui cam asa:

0. calculator + instalatie electrica
1. rezervor + pompa benzina
2. corp injectie
3. sonda lambda
4. bobina pt injectie + fise
5. volanta de 200 cu decupatura pe ea pt citirea turatiei
6. alta carcasa de ambreiaj (ca sa bagi senzorul de turatie acolo)
7. alt capacel in capul chiulasei, pt ca nu mai sunt doar 2 senzori acolo, ci trei, si al 3-lea senzor (tot de apa e, dar e pt calculator).
8. merge bine-mersi si fara catalizator
9. merge bine-mersi si fara circuitul de recuperare al vaporilor
10. galerie de admisie
11. cele 2 relee care comanda calculatorul, pompa de benzina si preincalzirea de la sonda lambda
12. sper sa ma insel, dar din cate stiu eu (din auzite, barfe), zambetul lui iliescu (CN4) a aparut pt ca sub o capota normala (deci si 1300 clasic) nu incapea corpul injector.
RIon
SGM stie!
MoGas
Uite cum incet-incet se face lumina. smile.gif
@SGM: As pune multipunct dar diferenta de munca e prea mare, improvizatiile necesare prea multe. De aceea vreau borsh, ca a mai fost pusa. Posibil dupa aia sa ma apuc de alte tipuri de injectie, posibil sa modific la asta. Ideea e de pasi mici, nu vreau nici sa fac masina nefunctionala o vreme prea mare.
Cineva mi-a promis un computer de injectie programabil, care se poate adapta pe aproape orice sisteme. Soft cu diagrame sa-i bagi si el calculeaza. Asta are avantajul ca nu as mai fi legat de toti senzorii computerului bosch, pot pune altii unde vreau eu. Adica pt turatie pun un senzor pe coroana demaror, pt punctul mort un senzor la crestatura dreper de avans a volantei, pt temp apa iau de la senzorul deja existent, si asa mai departe.
Acum o intrebare: Cine ma poate ajuta cu manualul pentru dacia pe injectie? Exista in format electronic?
@Sir_Alex: Daca nu te deranjez voi apela la tine in perioada urmatoare
Ov
vezi primul link:
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=bosch+...+1.7+tico&meta=
MoGas
Multumesc mult de manuale. Momentan cel de Tico nu e accesibil online.
Intre timp l-am citit pe cel de Nova. Pai treaba e mai simpla decat puteam eu sa-mi imaginez. Singura problema reala sunt banii pentru piese.
Pentru a elimina necesitatea demontarii motorului studiez posibilitatea de a monta o roata dintata cu 60-4 dinti pe un ax de delcou si acolo pot monta senzorul de pozitie. Avantajul ar fi ca se poate face un "fine tuning" la avans. Din pacate insa reglarea initiala va fi mai dificila, va necesita stroboscop. Acum să văd unde fac eu acea roată dintata.

A, dacă aveti idee de unde pot cumpara cele necesare la un pret de dezmembrari, v-as fi si mai recunoscator. smile.gif
ydaniel
apropo catalizatorul nou e 7 mil!
cristimm
Dar merge si fara.
hadrian_
ma bag in seama si eu
Mogaz,tu vrei o modificare destul de majora care implica piese,munca,timp pierdut aiurea,si tu nu ai bani?Pai cu cat costa piesele,fie si second plus masina,iti iei tata masina ca lumea si nu ai treaba.E doar o parere.Eu nu cred ca cu 500 euro rezolvi.Iar avantajele ca putere,minore,dimpotriva,daca nu modifici ecu,e mai lenesa,pt ca e reglata economic,pe cand la carburator,trage benzina ca lumea.
Ov
reglata economic pe naiba 022.gif 022.gif
in cel mai fericit caz scoti 10 in oras. In afara, ce-i drept consuma mai putin decat una pe carb (~6,5 la viteza de croaziera MARE, adica in mod constant 110-120)

in schimb injectia e gigea din foarte multe puncte de vedere, pornind de la pornirea pe orice vreme la prima cheie si incheind cu mersul cu a 4-a la 30 la ora (cum mai face gagica-mea cateodata) fara sa dea in nas.
MoGas
@hadrian: Exact de asemenea sfaturi am rugat (in primul post) sa fiu scutit. Tema topicului nu e daca merita sau ce se merita, ci cum se face. Eu am niste pitici pe creier, am un tzacanit intre urechi. Vreu eu sa fac asta. Si banii pot sa apara, dar daca am un plan concret. Nu iau piesele si pe urma imi dau seama ca nu pot face. Dupa cum am mai zis, pot pune un alt computer. Iata un site despre el: http://www.megasquirt.info/
QUOTE
Dar merge si fara. (catalizator)
Si chiar merge mai bine fara. Putere mai mare, consum mai mic.
Ov
QUOTE(MoGas @ 12 Jul 2005, 11:54)
Putere mai mare, consum mai mic.
*




not so fast: putere mai mare => talpa mai mare => consum mai mare.

Acum sa-ti zic pe bune, eu n-am simtit nici o diferenta dupa ce am scos cat-ul. S-or fi castigat 1-2 martoage, dar nu se simte nimic
hadrian_
am inteles,sa traiti.Eu ziceam ce ziceam,avand totusi in cap principiul asta capitalist,ca daca tot ma muncesc ,cheltui,etc...sa se si merite.Dar,vorba ta,daca ai un tzacanit intre urechi,mai pe romineste zis ai o pasiune de a mesteri la masina,e ok.spor la lucru
Tonyus
Nu vreau sa ma bag aiurea dar am auzit ca Opel are ceva model(e) de prin '90 care are aprindere monopunct usor adaptabila la Dacie.Amanunte nu pot da pentru ca nu ma pasioneaza( am alte prioritati).
cristimm
Si eu la fel.

QUOTE(Ov @ 12 Jul 2005, 18:20)
not so fast: putere mai mare => talpa mai mare => consum mai mare.

Acum sa-ti zic pe bune, eu n-am simtit nici o diferenta dupa ce am scos cat-ul. S-or fi castigat 1-2 martoage, dar nu se simte nimic
*


MoGas
QUOTE(Ov @ 12 Jul 2005, 16:20)
not so fast: putere mai mare => talpa mai mare => consum mai mare.

Acum sa-ti zic pe bune, eu n-am simtit nici o diferenta dupa ce am scos cat-ul. S-or fi castigat 1-2 martoage, dar nu se simte nimic
*


1 la mana: obtii ambele lucruri, dar nu simultan. Putere mai mare la sarcina totala si consum mai mic la aceeasi apasare de pedala. Ideea e ca acel catalizator, afara de efectul de depoluare mai pune si o frana pe gazele de evacuare. Iar asta duce la un consum putin mai mare. Altfel spus, la acelasi consum de benzina, mai putina energie se pierde in catalizator, diferenta fiind energie utila. "Consumul" catalizatorului este estimat a fi undeva intre 1 si 3 cai daca acesta nu este infundat.
2 la mana: nu ma asteptam sa transform melcul in bolid doar prin renuntarea la catalizator, dar de ce sa dau 7 milioane in plus ca sa pierd 2 gloabe?
cristimm
Imi pare rau ca te dezamagesc dar dupa ce am scos catalizatorul consumul a ramas EXACT la fel.
MoGas
QUOTE(cristim @ 13 Jul 2005, 09:20)
Imi pare rau ca te dezamagesc dar dupa ce am scos catalizatorul consumul a ramas EXACT la fel.
*



Fie economia cât de mică (chiar și zero), dar nu merită să dau 7 mil pe catalizator, pentru că mu-mi aduce nici un fel de avantaje.
Ov
QUOTE(Tonyus @ 13 Jul 2005, 00:38)
Nu vreau sa ma bag aiurea dar am auzit ca Opel are ceva model(e) de prin '90 care are aprindere monopunct usor adaptabila la Dacie.Amanunte nu pot da pentru ca nu ma pasioneaza( am alte prioritati).
*



Opel-urile Astra au injectie bosch m.a. 1.6 (la dacie e 1.7) si sunt foarte asemanatoare cu alea de dacie. Diferenta la dacie e ca are si distributia electronica (Astra-ul are mecanica, cu delco).
adostar
Pana la urma ai reusit sa montezi injectie in loc de carb. ? vreau si eu sa-mi pun si sunt curios cat m-ar costa.
adostar
a trecut careva de la carburator la injectie ????????
MikeRG
suntem vreo 3 broscari care lucram la asta smile.gif
adostar
Deci sa inteleg ca nu a trecut nimeni de la carburator la injectie...eu am de gand sa fac treaba asta, cred ca o sa ma duc la un service dacia sa ma interesez cat ma costa piesele + manopera!
cristidb
Si de ce crezi ca nu a trecut nimeni? Costa mult, si nu se justifica, pentru ca va consuma aproape la fel.
Daca vrei sa scapi de soc ai putea incerca un carburator cu soc automat pe apa. E posibil sa obtii un consum putin mai mic cu un carburator mai bun.
Un carburator bine reglat e la fel de bun ca injectia monopunct, iar mai multe carburatoare sunt chiar mai bune decat injectia multipunct.
einstein1984
Pana la urma initiatorul topicului a realizat ce si-a propus?
memyselfandI
Interesant ce vrea sa faca ! dar n-am vazut/auzit pe nimeni care sa spuna ceva de fiabilitatea motoarelor Dacia pe injectie.
Eu am tot auzit de foarte multe pb legate de injectie/calculatoare/samd.
Dar vorba lui, trebuie sa scape cumva de tzacanitu de pe creer.
Bafta multa ! ( ca sigur o sa ai nevoie)
Ov
io n-am auzit pe nimeni sa aiba vre-o problema.

In afara de faza cu datul in nas (it's not a bug, it's a feature), mai sunt niste chestii relativ marunte care oricum nu suporta comparatie cu suflatul in jiglere, reglat carburator, avans, etc .
driverx
QUOTE(Ov @ 9 Dec 2005, 14:27)
In afara de faza cu datul in nas (it's not a bug, it's a feature),
*



radmasa.gif

Serios? blink.gif Toate fac asa?
Ov
doar iarna 04.gif
Siconi
QUOTE(Ov @ 9 Dec 2005, 15:27)
io n-am auzit pe nimeni sa aiba vre-o problema.

In afara de faza cu datul in nas (it's not a bug, it's a feature), mai sunt niste chestii relativ marunte care oricum nu suporta comparatie cu suflatul in jiglere, reglat carburator, avans, etc .
*


Intr-adevar, nimic nu se poate compara cu placerea de a curata un carb infundat sau cu jiglere tepene, dar nici cu injfectia de la Dacia nu mi-e rusine... Am condus papuc cu injectie si avea un consum cam exagerat. Senzorul lambda era infundat dela gazelze arse si doar incalzit cu flacara de autogen am putut sa-l desfac ca sa-l curat. Pe langa asta, daca compul nu e bine programat, totul e o varza mare. Daca reglezi cum trebuie un carb de calitate (a se vedea pe forum ce si cum), nimic nu se compara cu un demaraj ca lumea si un consum rezonabil lao voteza constanta, oricare ar fi ea, dar peste 60 km/h. Decat 10% pe inj in oras, mai bine 8% pe carb, si inca unul de-ala rom, nu cine stie ce calitate.

Dar daca omul vrea neaparat injectie, pot sa-i spun ca inca nu am vazut pe nimeni care sa fi trecut de la carb la inj., cu o singura exceptie, dar la care nu am acces momentan. Daca reusesc sa adun info, o sa postez pt tot poporul.
Sarbatori fericite si sanatate sa fie, ca restul... le facem noi cumva.
eXtenSion
Nu generalizati, destui (inclusiv eu) nu au probleme cu injectia si nici nu le consuma 10 in oras. Normal ca exista exceptii, cum exista si in cazul celor pe carburatie.

Injectia este mai user-friendly(sistem autoadaptabil) si mai fiabila.

Pe de alta parte, e adevarat ca la injectie joaca de-a mecanicul necesita mai multe cunostinte, dar cred ca un om capabil sa isi modifice softul calcuratorului(idealul) ar fi mult mai fericit decat unul ce a reusit sa mai curete ceva, sa cumpere alt carburator etc.

Nu cred ca exista om pe planeta mai multumit decat cel care a reusit sa mute un munte si nu o piatra.

Parerea mea..

PS: Nu dau toate in nas!
dex lada
QUOTE(MikeRG @ 5 Aug 2005, 07:30)
suntem vreo 3 broscari care lucram la asta smile.gif
*



2 injectoare pt fiecare piston ? De ce ? Sau are 4 pistoane ?
Dupa declo si evacurare (4 in 1 ?)as zice ca are 4.
Galeriile sunt cumparate ? (nu par a fi facute de cineva home made).
E un kit ceva ?
Cat costa ?
bogdan butu
catalizator-7mil clapeta corp injector-9mil motoras 'pas cu pas'-4mil volanta si sondele nu stiu cat costa. pompa de benzina-4mil calculotor oprox20mil.spor la treaba
anndi
ar merge adaptata o injectie de pe un motor de reno de 1,4. de pe un motor de r5 se poate lua injectia completa. corpul injectorului + galerii indeva pe la 150, 50-100 calculatorul, 50 aprinderea si mai 100 sondele,mai trebuie si volanta care cred ca se potriveste de la 5. bafta! un prieten are injectia cu tor cu galerii de pe un R5 cu motor de 1,7 (s-ar putea sa faca masina mai nervoasa).
madcos
vin cu o intrebare...nu se poate lua o chiulasa de inj cu totul de pe la dezmembrari?totusi un motor costa vreo 300e,deci nu ar costa mult o chiulasa.(daca s-ar potrivi de la vreo masina) huh.gif
dex lada
QUOTE(madcos @ 7 Mar 2006, 23:34)
vin cu o intrebare...nu se poate lua o chiulasa de inj cu totul de pe la dezmembrari?totusi un motor costa vreo 300e,deci nu ar costa mult o chiulasa.(daca s-ar potrivi de la vreo masina) huh.gif
*




pt ce sa iei chiulasa ?
trebuie doar galeria, senzori si calculatorul.
vis-a-vis
Ma gandesc ca... daca se pot adapta carburatoare orizontale...

user posted image

...de ce nu s-ar putea adapta o injectie de genul asta?

user posted image
madcos
ma gandeam la o chiulasa mai cu pretentii cum s-au mai pus.ca sa nu mai modifici arcuri,supape...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.