Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se aprinde martorul de check engine
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Alinux18
Cand o pornesc, se aprinde in bord martorul de la motor , da sa moara motorul apoi dupa o secunda isi revine .

Am cautat 2 ore pe forum dar nu am gasit problema asta .

user posted image Acesta este martorul
klaus
du-te la o diagnoza sa citesti eroarea (daca nu ai un prieten cu cititor de erori pe OBD)
Alinux18
Multumesc de raspuns .
Am sa ma duc poate nu e ceva grav .
birjaru
sal.eu cred k e de la benzina.benzina proasta.asa am patit si eu.
mrkiry
pare sa fie martorul de la sonda de oxigen blink.gif
balaurel_cli
Ai o bujie care nu lucreaza sau o fisa intrerupta . Da mai multe detalii Motorizare ,nr km ,
Alinux18
Acum 10 minute am venit de la service unde i-a facut diagnoza si inafara de o erroare care a zis ca e normala deoarece e posibil ca bateria sa fie descarcata totul este ok .

Benzina nu cred ca este deoarece de la aceeasi benzinarie de ani buni si nu am mai avut probleme dar o sa alimentez si din alta parte sa vad daca asta e problema.

Bujiile si fisele sunt noi.

Motorizare 1.4 MPI
Km 86217

Alte detali despre sonda de oxigen ?
roland
Problema a aparut dupa schimbul de antigel? Sau nu ai apucat sa-l faci?
balaurel_cli
Ce eroare erea ?
Crede-ma asta se intampla ai rateu pe un cilindru ( missfire )
faptul ca se ingatuie curata si recalibreaza motorasul pas cu pas si claapeta de acceleratie .
Practic se intampla ca dupa ce ai scanteie senzorul de detonatie detecteaza gaze nearse


<span class='edit'>6 Oct 2011, 16:00:</span>
Alinux daca vrei sa rezolvi problema procedeaza asa :
Cere la tester sa iti spuna ce eroare ai :
daca eroarea este Missfire cilindru Nr ..... atunci schimba fisa si bujia ce corespunde cilindrului cu probleme .
Pentru ingatuire curata si recalibreaza MPP . apoi fa o resetare la parametrii de fabrica ai calc de injectie si goleste fortat canistra de vapori . Poti cere si la un service asta
Alinux18
QUOTE(roland @ 6 Oct 2011, 15:38)
Problema a aparut dupa schimbul de antigel? Sau nu ai apucat sa-l faci?
*



Nu roland nu il mai fac deoarece am cumparat o chestie de la piese auto care iti verifica antigelul si la mine arata -35* C si nu mai este nevoie.

QUOTE(balaurel_cli @ 6 Oct 2011, 15:58)
Ce eroare erea ?
Crede-ma asta se intampla ai rateu pe un cilindru ( missfire )
faptul ca se ingatuie curata si recalibreaza motorasul pas cu pas si claapeta de acceleratie .
Practic se intampla ca dupa ce ai scanteie senzorul de detonatie detecteaza gaze nearse
<span class='edit'>6 Oct 2011, 16:00:</span>
Alinux daca vrei sa rezolvi problema procedeaza asa :
Cere la tester sa iti spuna ce eroare ai :
daca eroarea este Missfire cilindru Nr ..... atunci schimba fisa si bujia ce corespunde cilindrului cu probleme .
Pentru ingatuire curata si recalibreaza MPP . apoi fa o resetare la parametrii de fabrica ai calc de injectie si goleste fortat canistra de vapori  . Poti cere si la un service asta
*




Balaurel am sa o duc iar in service sa vad daca este si cum zici tu .

Poate o duc maine si iti zic daca este erroarea asta cu missfire .
klaus
QUOTE(balaurel_cli @ 6 Oct 2011, 16:58)
Practic se intampla ca dupa ce ai scanteie senzorul de detonatie detecteaza gaze nearse
*

Nu imi este foarte limpede: ce zici ca detecteaza senzorul de detonatie? Cam pe ce principiu spui ca face acest lucru?

In rest, pentru initiator: daca martorul ala s-a aprins, OBLIGATORIU este o eroare memorata. MArtorul acela nu se aprinde ca ii curge lui curent rezidual prin poale, e comandat de UCE injectie in conditii destul de clare.
Alinux18
Am fost la service si mi-a spus ca este o erroare des intalnita la masinile care au computer.

Pana la urma bateria era de vina , era descarcata ... am cumparat una noua si nu imi mai face probleme biggrin.gif seeyaa
balaurel_cli
Senzor de detonatie:

Senzor aflat pe motor care este folosit la detectarea vibratiilor de frecventa inalta cauzate de detonatie. Datorita senzorului de detonatie, un sistem computerizat de control al motorului permite acestuia sa functioneze pana la atingerea unei limite de detonatie, imbunatatind astfel puterea si eficienta acestuia.

7 Oct 2011, 11:34:
Ce pacat ca cei de la service sunt total da total habarnisti! Nu exista eroare asa fac toate .
Eroarea spune clar cauza , ora si minutul care s-a intamplat si daca bunghesti oleaca de franceza problema e ca si rezolvata . E drept ca daca ai bateria mai descarcata corectia relanti se face un pic mai lent Totusi nu justifica aparitia erorii .
eu am un logan din 2005 si in ultimele 12 luni nu are nici macar o eroare memorata ( eroare de genul scurtului la lampa de semnalizare )
klaus
senzorul de detonatie detecteaza ... DETONATIA, nicidecum "gazele nearse"
balaurel_cli
Da Klaus ai dreptate . Cred ca esti mai documentat decat mine eu am incercat sa-i ofer o explicatie simplista . Am comis o eroare . M-am gandit prea departe . Lipsa detonatie duce la amestec nears evacuat ce duce la valori Lamda in cote de alarma .
Am incercat sa-l ajut pe colegul nostru . Eu sunt departe de a fi un mare specialist .
Daca de la mine care sunt inginer metalurg a putut primi o explicatie si un algoritm de rezolvare a problemei ce e drept simplist cum se poate intampla ca ce-i de la service sa nu-i ofere cat de cat o explicatie .
Lord Hades
QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 12:44)
senzorul de detonatie detecteaza ... DETONATIA, nicidecum "gazele nearse"
*


pai si ce a zis balaurel mai devreme? poate ar trebui explicat mai in detaliu ce e aia detonatie, pt cei ce nu cunosc fenomenul.

Legat de martorul OBD, la clioul cumnatei, subit s-a aprins la un semafor. Motorul a inceput sa balbaie la toate turatiile. Vizita la service a aratat probleme la un injector (benzina). Dupa desfundare injector totul a fost OK.

<span class='edit'>8 Oct 2011, 08:13:</span>
QUOTE(balaurel_cli @ 7 Oct 2011, 13:02)
Am comis o eroare . M-am gandit prea departe . Lipsa detonatie  duce la amestec nears evacuat ce duce la valori  Lamda in cote de alarma  .
*


Mai sus ai zic ceva de genul: Senzor de detonatie:

Senzor aflat pe motor care este folosit la detectarea vibratiilor de frecventa inalta cauzate de detonatie. Datorita senzorului de detonatie, un sistem computerizat de control al motorului permite acestuia sa functioneze pana la atingerea unei limite de detonatie, imbunatatind astfel puterea si eficienta acestuia.
Asta era rezonabil.

Dar lipsa de detonatie nu duce la amestec nears. Senzorul Lamda verifica nivelul de oxigen din gazele evacuate, si nu poate sesiza fenomenul de detonatie.

PS: Klaus intotdeauna are dreptate smile.gif
klaus
Senzorul de detonatie sesiseaza exploziile necontrolate in cilindru (detonatiile) datorate in special autoaprinderii amestecului. Aceeste detonatii au efect negativ asupra partilor in miscare ale motorului din cauza vibratiilor produse precum si asupra materialelor cilindrului, datorita temperaturilor ridicate dezvoltate in cilindru (inclusiv pe gazele de evacuare creste temperatura).
Gazele nearse care produc avarieri ale catalizatorului sunt datorate, in general, lipsei de aprindere a amestecului din cilindru (rateu, misfire). Rateurile sunt detectate de senzorul de turatie, nu de senzorul de detonatie.
yno
Buna Seara!
Acum 2 zile mi-am dat jos sistemul e esapament si am fost nevoit sa plec undeva urgent fara el,si aceasi problema mi-a aparut martorul obd sau de motor mi-a ramas aprins chiar si dupa ce am montat inapoi sistemul de esapament!Ma-m gandit eu ca e din cauza sondelor landa eroarea ,cum as putea scoate eroarea sau sa se stinga martorul sau macar un reset, Va cer sfatul pt.ca in zona mea oricine scoate erori din Comp.taxeaxa cu 120 lei oricate erori ai avea,adica si o simpla diagnoza e tot 120lei,si ma gandesc ca de banii aceia imi cumparam alta toba intermediara!:)
deci daca ma poate cineva lumina cum as putea rezolva problema mea!?
Mentionez este un Sandero 1.4 113000km
Va Multumesc!
sil72
Am patit-o si eu la Logan Ambiance. Am scos bujiile, le-am curatat, le-am remontat si cand am dat la cheie, motorul a pornit, nu prea convingator. Se vedea ca nu merge rotund, iar dupa vreo 30 sec martorul engine clipea. M-am speriat putin, dar mi-am dat seama ca e din aprindere problema, am luat din nou fisele la verificat si la una din ele am observat ca atarna un fir subtire, ca de lita. L-am varat in manson si dupa ce am remontat pe bujie, motorul a mers foarte bine, martorul engine stand stins.
Liviuta
Va salut !
Am un loganel 1,4 din 2004 si in urma cu 4 zile dimineata mi-a pornit din prima , dar mersul era neregulat si trepida toata masina . Am oprit motorul si am repornit , dar din pacate tot trepidat ( parca era vechea dacie 1300 cand mergea in trei bujii ) . Am turat motorul pana la 2000 de ture si s-a potolit , a functionat normal . Astazi la fel dar a inceput sa licareasca si martorul galben din bord . Am oprit motorul , l-am lasat circa 30 de secunde si am repornit dar din pacate functiona la fel de neregulat dar nu mai aveam acel martor aprins pe bord . Am plecat cu masina la drum si a parut ca "si-a dat drumul "
Ce sa aiba ?
robbie_ro
O parte din raspuns ti l-ai dat singur: "...cand mergea in trei bujii". Verifica-le. Continua apoi cu clapeta de acceleratie.
Liviuta
Cu toate ca bujiile au cu aproximatie 20000 km le-am dat jos , nu sunt afumate sau negre , electrodul central era putin maroniu . Am pus altele . Astept maine sa vad cum se comporta pt. ca dupa ce le-am schimbat am dat cheie si merge la fel ca si cu cele vechi .
Nu cred sa fie bujiile de vina .


17 Nov 2014, 17:23:
Cum verific clapeta ?
ORIJINAL21
Poate ai probleme cu fisele...
Daca te intereseaza, am un set in stare perfecta de functionare()aproape noi)
Liviuta
In dimineata asta a pornit si mi s-a parut totul in regula .Am sa merg astazi sa-i fac o diacnoza la service sa vedem ce zic meseriasi acolo .
4You
Bună ziuă, am și eu această problemă recent am. Cumpărat o mașină renault magne 1.6 2004, și mi-a apărut martorul '' check engine '' am fost la mecanic a făcut diagnoza a scos câte un cablu de la motor apoi tot se Oprea motorul, a scos nu știu ce de acolo a șters-o și tot nu a dispărut martorul în fine l-am plătit pe nimic, și a zis ca când o sa pot merge la el sa deschidă motorul sa șteargă nu știu ce în motor apoi dacă nu va merge va trebuii schimbat injectorul țin sa menționez sunt în Cehia și nu prea am încredere în macanicii ăștia și în plus el este coleg cu mine la munca pe schimbul meu și are un garaj unde mai repara mașini în timpul liber, oare problema poate fi de la benzina mai proasta? Nu știu dacă se merita sa merg iar la el deoarece i-am plătit pe nimic. Și nu prea mi-a explicat problema. Mulțumesc aștept un răspuns! sad.gif
Motorul bârâie când sta pe liber iar când accelerez prinde mai greu viteza și când întorc volanul de tot se aude un scârțâit... dry.gif dry.gif
RazvanF
Daca e Renault atunci trebuie sa cauti pe forumul vecin mai exact aici
https://www.reno.ro/Megane-f74.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.