QUOTE(gabitzu' @ 20 Oct 2011, 10:01)
un filtru sport la 50 lei o sa faca fix nimic.. unul mai scump o sa faca acelasi lucru doar ca o sa se auda motorul mai "racer" si iti va da impresia ca se infige de rupe...
Pentru ceva performante trebuie un filtru sport, o evacuare si neaparat o remapare.
Exemplu: am vazut la o emisiune, la o Impreza a schimbat filtrul de aer cu unu sport si evacuarea cu una performanta si puterea scazuse cu vreo 2-3 caluti. Abia dupa remapare s-a produs cresterea de putere. Deci, schimbi filtrul, motorul primeste mai mult aer, insa calculatorul este dat peste cap de noile valori si nu mai funcioneaza cum trebuie.
La un filtrul de aer sport , conteaza mult si daca il intretii cum trebuie . Nu orice filtru de aer sport il montezi si gata , ai turbo pe masina . In principiu daca folosesti un filtru de aer sport , trebuie sa fie calculat pentru un motor de 1.4 - 1.6 , nu pentru unul mult mai mare sau pentru unul mai mic . Este foarte adevarat ca o admisie sport se simte mult mai bine cand ai si o evacuare sport , dar un filtru costa 35-50 ron pana la 80 euro , iar o evacuare este cam 800 ron . Doar cu un filtru de aer sport , montat bine , masina se va comporta cel putin ca si cum ai merge cu filtrul de aer stock mereu curat si asta puteti incerca ... inainte sa ramaneti cu anumite pareri gresite .
Daca filtrul de aer sport este unul ales gresit sau instalat gresit , poti avea si surprize neplacute de genul scaderea puterii reale sau chiar a cuplului .
Exemplele de la TV ... sunt de obicei reclama mascata , apoi la un Subaru , adica o masina tunata din fabrica , cu admisie , evacuare si soft destul de optimizat din fabrica , cu greu cresti performantele ieftin . Nu stiu daca ati vazut unde este amplasata admisia de la Subaru , dar la aia in afara de un filtru replacement care sa-l montezi in locul celui stoc , nu ai ce sa-i faci . Toate astea pe buna dreptate , pentru ca acele masini nu cred ca duc lipsa de putere / cuplu sau altele ... si ar trebui sa ai probleme mari cu hemoroizii daca te apuci sa o modifici .
Ideile ca de la 75 Cp nu prea simti nimic ... sunt cam gresite . Daca faceti o mica socoteala la raportul kg/CP , vezi ramane destul de surprinsi :
- Logan 1.4 - 1070 kg / 75 CP - 14,27 kg/CP;
- Logan 1.6 - 1120 kg / 90 CP - 12,44 kg/CP;
- Logan 1.5 dci - 1170 kg/ 65-70 CP - 18-16,7 kg/CP;
- Logan 1.6 16V - 1130 kg/ 105 CP - 10,76 kg/CP;
- BMW 316 - 1360 kg / 105 CP - 12,95 kg/CP;
- BMW 320 - 1450 kg / 136 CP - 10,66 kg/CP;
- SLZ stock 980 kg/ 75 CP - 13,06 kg/CP;
- SLZ modificata 1020 kg / 86 CP - 11,86 kg/CP;
NU are rost sa batem campii cu 90 CP sau alte chestii , dar o SLZ 1.4 8V , cu admisie si evacuare sport + flash ajunge la 86 CP fara probleme ( eu am avut 87 Cp acum 2 ani pe dyno , dar cu benzina CP 98 ) . Greutatea in plus am considerat-o anumite imbunatatiri la evacuare ( inoxul este mai greu ) + baterie mai mare , ceva isonorizare si la calea de rulare ( anvelope si jante mai mari ) .
- orice usurare a masinii imbunatateste raportul , orice uzura de ambreiaj , motor sau altele ... inrautateste raportul .
Referitor la ideea de a schimba ceva cu "sport" , este o idee sa schimbi catalizatorul cu unul sport , mai ales daca ai probl cu el .