Buna seara la toata lumea. Am tot cautat prin topicuri sa gasesc ceva asemanator cu problema mea. Am gasit cate ceva, o idee mi-am facut, dar nu in totalitate. Deci, cutia mea intra greu in viteza a 5-a, fluiera, dar fluiera nu gluma, plus ca mai recent a inceput sa scoata si un zgomot naspa, un zanganit metalic. In rest, celelalte viteze merg perfect, fara probleme. Am inteles ca buba ar fi de la pinionul de la a 5-a, de la o bucsa de bronz.(habar nu am cum arata, nu sant prea priceput la mecanica)
Pana aici toate bune si frumoase. (sa zicem) Insa ma bantuie ideea de a renunta la tractiunea spate (si ocazional 4x4) si sa o fac tractiune fata. Are cineva idee ce inseamna toata treaba asta? Plus ca de la 2600-2800 ture intr-a 5-a uruie/trepideaza cardanul de zici ce-i aia.
Am tot cautat un topic despre cutia de viteze de pe 4x4, dar nu am reusit.
Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat, raman dator.
Multumesc anticipat.
sobolan
10 Oct 2011, 21:50
a 5-a e pe "ace"....deci n-are lagar prin alunecare....desfa-i cutia si repar-o....
cristi_vlh
12 Oct 2011, 11:51
Ai idee cam ce presupune reparatia? Cineva mi-a zis ca astea de pe 4x4 sant cele mai problematice si scumpe cutii la reparat.
4x4
12 Oct 2011, 12:07
Poti renunta la 4x4 foarte bine, scoti cardanul si aia e, cat despre cutie nu e exclus sa iti doresti rapoartele mai bune de la o dacia normala in 5 trepte.
cristi_vlh
14 Oct 2011, 20:48
Adica pastrez actuala cutie , anulez cardanul si o sa am decat tractiunea fata? Asta inseamna ca trebuie cuplat mecanismul care pune in functiune tractiunea 4x4(la mine chestia asta o fac manual, nu mai e functionala din buton) Eu stiam ca odata cuplat 4x4 se limiteaza viteza de deplasare la 40km/h. Sa inteleg ca odata anulat cardanul nu mai e valabila treaba asta? Sincer, am mers cu 4x4 cuplat, dar foarte putin, cat sa ies din nise sleauri urate cu masina incarcata. Nu am fost curios sa fac experimente sa vad ce se intampla daca merg cu viteza sau un drum mai lung.
4x4
14 Oct 2011, 20:50
vezi aici ce se intampla
Lucian MC
14 Oct 2011, 21:27
Sistemul 4x4 poti sa il pastrezi linistit. cutia ta poate fluiera si in cazul in care nu ai ulei indeajuns. ca sa anulezi cardanul tre sa activezi sistemul 4x4 si diferentialul se va bloca deci o sa zbori in curbe. daca vrei sa treci la tractiune fata trebuie sa schimbi cutia,scoti cardanul eventual schimbi puntea spate sa nu ai probleme deci o gramada de munca. nu te lua dupa toti inginerii cand problema este simpla. verifica si completeaza nivelul uleiului din cutie,daca nu este asta problema dute la un mester in cutii sa iti zica ce trebuie schimbat nu te baga tu ca mai mult vei distruge.
vladut88
14 Oct 2011, 21:30
sa nudepasesti 40 km/h cu 4x4 cuplat ,adica cu cardanu pus ,vibratiile date de cardan sunt de la rulmentu intermediar ,pune unu de aro 10 ca ala de papuc e mult prea rigid ,cel de aro este de 1000 ori mai bun
cristi_vlh
16 Oct 2011, 06:05
Am vorbit cu cineva care se ocupa de reparat cutii de viteze. Ramane acum sa am ceva timp liber (sa ma pot lipsi de masina o zi doua). Cu ocazia asta o sa-i schimb si ambreiajul, care-l simt ca da semne de oboseala. Tot o sa fie masina demontata. Un pret orientativ la un kit de ambreiaj la motorul de 1.6 stie cineva?
alexxbossu
10 Jan 2014, 00:02
Este vreo diferenta intre cutia de viteze da 1.6 de la papuc si 1.6 de la o berlina? Vreau sa-mi achizitionez o cutie sh si sa stiu si eu ce cumpa. Daca ma mai puteti ajuta si cu ceva sfaturi nu ar fi rau.
Multumesc anticipat
Iuli
12 Jan 2014, 20:26
Este grupul papucul are 8x33 de tractiune berlna 9x34 de fuga
alexxbossu
13 Jan 2014, 22:41
Sunt stantate undeva pe cutie, sau cum imi dau seama care e cea pe care o caut eu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.