Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane sedan 1.5 dci 100cp
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
DnI
De voie , de nevoie m-am pricopsit cu un Megan sedan din decembrie 2004, 1.5 dCi 100cp.
Foarte confortabila pozitia la volan , scaun + cotiera, fata de alte masini cu care am mai mers, asta imi permite sa stau tolanit si sa si pot conduce bine.

Dupa test drive-ul de astazi 350km, consum extraurban 4.8.
Un minus mare de tot pentru suspensia de pe masina, este groaznica, am avut dureri de cap si ameteli, zici ca mergi cu barca.
Trag de volan si masina reactioneaza dupa 1 secunda datorita suspensiei nici nu pot tine banda calumea, e dubioasa rau.

Am de gand sa o las jos la pamant, am sa comand de pe ebay cele mai dure arcuri, jante pe 17" si amortizoare lemn in cel mai scurt timp posibil.

Uzuri foarte mari la interior, materiale foarte proaste. Voi merge sa reconditionez manerele de plastic de pe laterale si schimbatorul la superdragos.

Pana acum am spalat motorul cam o ora de lucru si siliconat pt ca plasticele erau obosite uscate si vreo 4 ore de munca in interior, spalat tapiteria , mochete, si tot cu solutii speciale de detailing si aspirator cu injectie - extractie.
Fostul proprietar a fost fumator, deci imaginati-va ce a iesit din ea !
In prima seara cand am luat masina mi-am polishat stopurile pentru ca erau matuite , aratau urat , acum arata ca noi, lucesc si le-am spalat in interior pentru ca aveau muste si paienjeni si praf mizerie.

Revin cu poze pe parcurs.

[attachmentid=1627757094]
[attachmentid=1627757095]
[attachmentid=1627757096]
aLecsunder
Dupa ce schimbi suspensia si jantele sa vezi ce umblii la caseta , bucsaraie , flanse si alte lucruri proiectate sa reziste ... un drum.
Hack
Mai bine schimbi piesele care sunt uzate si provoaca comportamentul asta:
QUOTE(DnI @ 16 Oct 2011, 23:37)
Trag de volan si masina reactioneaza dupa 1 secunda datorita suspensiei nici nu pot tine banda calumea, e dubioasa rau.
*



S-o stapanesti sanatos!
nonic
Ca sa elimini acel comportament trebuie sa schimbi niste bucse, bielete de directie, capete de bara... trebuie verificata.

Sa ai noroc de ea si cat mai multi km fara probleme!
Diac
vreo 3-4000 de Ron intr-o prima faza icon_mrgreen.gif
DnI
QUOTE(aLecsunder @ 17 Oct 2011, 02:51)
Dupa ce schimbi suspensia si jantele sa vezi ce umblii la caseta , bucsaraie , flanse si alte lucruri proiectate sa reziste ... un drum.
*



Caseta de directie abia a fost schimbata pe factura la mach 1 reno, nu stiu de ce dar proprietarul mi-a dat factura.
Alte taxiuri logan au 300mii si nu se schimba caseta de directia si asta o masina scumpa totusi pica, fiecare masina are bubele ei... dar cert e sigur, nu se mai fac masini cum se faceau pe timpuri radmasa.gif radmasa.gif

Cat despre pivoti , capete de bara o sa inceapa sa bata toate pentru ca se va schimba pozitia in care au fost ele obisnuite sa lucreze, exact la fel am patit la bertone, am coborat-o pana roata era la aripa. Sper sa nu bata prea tare in prima faza tongue.gif

Diac, nici vorba de suma aia, exagerata, undeva pe la 1500ron.
argon
Suspensia normala de pe megane(PDG nu stiu) nu se comporta deloc cum spui, asa ca mai bine schimbi amortizoarele sau ce ai varza si o lasi asa, decat sa o strici cu arcuri sport pe drumurile noastre.
aLecsunder
Sa strici la ea nu prea ai ce , ca oricum Meganu' e cum e . Nasol e ca te strici la buzunar in felu' asta .
Diac
QUOTE(DnI @ 17 Oct 2011, 16:20)
Caseta de directie abia a fost schimbata pe factura la mach 1 reno, nu stiu de ce dar proprietarul mi-a dat factura.

*



Pai si cat a costat caseta de directe conform facturii tale? te intreb pentru ca m-a speriat un amic dintr-un service cu un cost estimat la vreo 2400 RON pentru caseta.
In fine, asa cum zice si Argon, eu n-as umbla la ea atat de drastic, mai ales la gropile noastre. Si daca tot zici ca mergi cu barca in Megane, sa dai o tura in Octavia tour...

Oricum, s-o stapanesti sanatos si multi kmp fara probleme smile.gif
aLecsunder
E cam la fel ca Meganu' cu PDG si aia.
DnI
QUOTE(Diac @ 18 Oct 2011, 01:18)
Pai si cat a costat caseta de directe conform facturii tale? te intreb pentru ca m-a speriat un amic dintr-un service cu un cost estimat la vreo 2400 RON pentru caseta.
In fine, asa cum zice si Argon, eu n-as umbla la ea atat de drastic, mai ales la gropile noastre. Si daca tot zici ca mergi cu barca in Megane, sa dai o tura in Octavia tour...

Oricum, s-o stapanesti sanatos si multi kmp fara probleme smile.gif
*



Acum ma uit pe factura , este din 26.09.2010 de la Auto Cobalcescu bucuresti
caseta directie: 1728 ron fara tva
inlocuire caseta directie: 232 ron fara tva

Multumesc, cat mai multi km economici de acum radmasa.gif
DnI
cam proaste materialele de pe meganul asta bej bag de seama... si are doar 75.000 km , ma bucur ca volanul a scapat intreg.

pana acum sunt foarte multumit, am facut si schimbul de ulei si filtre , consumul in oras nu sare de 7% prin aglomeratie dr.taberei - baneasa.

Mi-am comandat maciulie noua si manerele le-am dat deja la vopsit smile.gif

Arcurile Weitec sunt pe drum din germania spre romania iar amortizoarele le voi duce la refacut doar in ulei cat de tari posibil, supapele o sa vreau sa fie reglate moi pe coborare si dure pe revenire.
Jantele le schimb cu Nervasport pe 17" ca sa mearga cu noua garda la sol biggrin.gif

p.s. am renuntat la suspensia reglabila pt ca oricum vine in gaz iar mie nu-mi plac cum se comporta amortizoarele in gaz.

[attachmentid=1627759776] [attachmentid=1627759777] [attachmentid=1627759775]

28 Oct 2011, 02:15:
In sfarsit, dupa 3 seturi de jante Nervasport 17" vazute (1 set in Ploiesti si 2 seturi in Bucuresti) , al 4-lea set vazut a fost cu noroc si in stare buna.
Arata demential, imi plac la nebunie, abia astept sa o cobor.

Maine imi revopsesc si capota, este sarita vopseaua de la gainat de pasare si indoituri, deci cu alte cuvinte m-am apucat sa o reconditionez si pe asta... radmasa.gif radmasa.gif

[attachmentid=1627759959]
aLecsunder
Ai mare grija cu jantele alea ca sunt din portelan. Eu le-am aruncat in curte si mi-am pus de tabla .
DnI
QUOTE(aLecsunder @ 28 Oct 2011, 12:00)
Ai mare grija cu jantele alea ca sunt din portelan. Eu le-am aruncat in curte si mi-am pus de tabla .
*



Mersi pt sfat smile.gif

Cat am cautat unele calumea. Cred ca si din cauza asta ca sunt cam slabe.
Un set la ploiesti, din 4 toate erau roluite, incalzite pe spate si ciocanite in multe puncte fiecare.
In bucuresti am nimerit un set in care fiecare janta era fabricata in alta parte, pe una scris made in italy, pe una made in cz, pe una made in turkey etc smile.gif)

Am sa am grija cu ele, voi avea gume de vara 215 / 45 / R17
Am mai mers cu aceiasi marime si este ok.
aleksanders
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
gume recomandate 205x50x17

ce ai pus tu e cu abatere de 1,4%, ce ti-am scris eu e cu abatere de 0,4% fata de original
aLecsunder
Si eu tot 205/50/17 tineam pe ele si NEAPARAT cu protectie de janta.
DnI
dar de ce toti tineati pe ele si nu mai tineti smile.gif) sunt chiar asa de proaste ?
eu de obicei am noroc nu prea se strica nimic la mine tongue.gif

stiu ca 205x50 sunt recomandate , dar sunt prea inguste pentru ditamai masina , de asta urc latimea si scad balonul sa fie cat de cat ok 215/45.
Nu-mi plac cum arata 205, in fine , fiecare cu gusturile lui...
Am deja 2 bucati mai tre sa cumpar 2 asta ar fi inca un avantaj, m-am saturat sa tot vand roti, cu ce a venit masina mai ca vand tot smile.gif

argon
Care ditai masina, ca si Mondeo ala nou pe langa care Megane arata mic are 205 pe 16 la alea de tabla.
SorinCT
Are chip tiuning masina? E3-ul 1.5 dCi are 82 cai, nu 100. Tu de care ai?
aLecsunder
Eu merg foarte mult in Bucuresti , cam 200-250km saptamanal si cum gropi sunt mai multe decat orice ma abonasem la indreptat jante. Iar pe unde am indreptat la ele mi s-a spus ca sunt cele mai moi jante cu care au lucrat. Asta in mod cert , nu e de lauda. Pe fost masina aveam jante OEM pe 18 si doar una am indreptat in 3 ani dupa ce am nimerit iarna intr-o bordura .
diesel_power
Exista si 1.5dci Euro 3 100cp, 200Nm cuplu, sunt o gramada de exemplare in circulatie.
DnI
da, este de 100cp , nici eu nu stiam ca exista dar m-am documentat intre timp biggrin.gif
la fel stiam si eu de cele mai populare 85 si 105.

astazi am fost si am luat capota de la vopsit si mi-am montat-o pe masina, mi-am schimbat si maciulia de la schimbator.

[attachmentid=1627760632] [attachmentid=1627760633]

edit:

Noaptea trecuta am terminat si de montat suspensia biggrin.gif
Masina a coborat cu 4,5cm si fata si spatele, sunt multumit ca tare aveam emotii ca nu coboara destul si dupa ma ofticam ca nu mi-am luat reglabila.

Amortizoarele au fost facute mai moi pe coborare si dure pe revenire reglate din supape, dar sa nu credeti ca se misca putin masina, e lemn suspensia.
Amortizoarele sunt doar in ulei ! Gazul iti ridica putin masina nu ar mai fi coborat maxim.
Per total sunt multumit acum cum merge, acum chiar imi place sa o conduc.

[attachmentid=1627761000] [attachmentid=1627761001] [attachmentid=1627761002]

Masurat inainte si dupa pentru cine este interesat.
Am masurat de la buza jantei, ruleta a fost proptita jos in buza jantei astfel nu conteaza cat de umflat sau desumflat este cauciucul.

[attachmentid=1627761003] [attachmentid=1627761004]
DnI
intre timp am mai mesterit cate ceva smile.gif

[attachmentid=1627761178] [attachmentid=1627761179]
aleksanders
euro 3 - 80 si 100cp
euro 4 - 85 si 105cp

eu inca am jantele pe 17 - dar o sa fie bucurie maxima cand trec pe 15 in perioada de iarna biggrin.gif
DnI
am primit de la vopsit si manerele + carcasa de la geamurile electrice.
deja s-a schimbat tot interiorul smile.gif

[attachmentid=1627761453] [attachmentid=1627761452] [attachmentid=1627761454]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.