Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: B 977 DAC
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4
Val Pangica
Am achizitionat o batrinica din 1977 si pun citeva poze cu privire la munca mea de pina acum .

Val Pangica
In sfarsit am reusit . Sper sa va placa proiectul .

19 Oct 2011, 08:20:
Si inca citeva .
Eu4yas
Keep up the good work.
marksman
Frumos. Sa mai pui poze pe masura ce o echipezi complet.
l@u
Felicitari pentru munca depusa !!!
Ov
1. bordul nu-s convins ca e al ei, cred ca dupa 78 s-au pus cele cu decupatura sub robinetul de caldura
2. nu trebuia sa-i schimbi culoarea smile.gif
3. capacul culbutori e de 1310 (trebuia sa aiba o piulita sudata pe el unde vine cablul de acceleratie)
4. nu trebuia sa-i mai pui lampile de mers inapoi daca tot ai umblat la tabla
5. cauciucuri trebuia sa pui 155/80R13

in rest, e superba, imi place ca dai MARE atentie detaliilor. Te invit sa mai casti gura si pe unde mai stam restu' la taclale http://www.daciaclub.ro/DACIA-1300-frantuzoaica-t5603.html


P.S. ai recromat anumite barile, oglinzile, ornamentele? Unde ai facut operatia si cat te-a costat?
1310CL
Inca o dacie salvata care cu siguranta va intoarce multe priviri pe strazi !

@Ov: Nu mi-am dat seama pana nu ai mentionat tu detaliile de mai jos,se vede clar ca te pricepi la ele. smile.gif

Bafta cu daciuta !
aditza579
Cauciucurile si stopurile de march-arriere nu isi au locul acolo. Cauciucurile inca le mai poti schimba. Succese cu masina.
Val Pangica
QUOTE(Ov @ 19 Oct 2011, 09:20)
1. bordul nu-s convins ca e al ei, cred ca dupa 78 s-au pus cele cu decupatura sub robinetul de caldura
2. nu trebuia sa-i schimbi culoarea smile.gif
3. capacul culbutori e de 1310 (trebuia sa aiba o piulita sudata pe el unde vine cablul de acceleratie)
4. nu trebuia sa-i mai pui lampile de mers inapoi daca tot ai umblat la tabla
5. cauciucuri trebuia sa pui 155/80R13

in rest, e superba, imi place ca dai MARE atentie detaliilor. Te invit sa mai casti gura si pe unde mai stam restu' la taclale http://www.daciaclub.ro/DACIA-1300-frantuzoaica-t5603.html
P.S. ai recromat anumite barile, oglinzile, ornamentele? Unde ai facut operatia si cat te-a costat?
*



Bordul este al ei - e fabricatie 1977 .
Culoarea imi place si chiar mi-a dorit-o sa arate visiniul asta
Capacul de culbutori - ai dreptate . Fac rost nu e problema .
Mi-a placut crom mult pe ea - si daca aveam lampile alea si erau impecabile , am zis de ce nu ?
Cauciucurile le-am luat pe cele specificate in talonul de inmatriculare .
Tot cromul l-am lucrat la o firma SAL din incinta IOR 2 . Am cromat TOT si m-a costat 400 EUR + TVA . Firma o gasesti pe net .
Am sa vin si pe acel Forum de discutii si voi participa cu placere.
Manuel
Foarte frumoasa, felicitari! N-am inteles ce-i in neregula cu cauciucurile.
M.C.
Frumoasa babusca!
Lampile de mers inapoi,trebuiau montate mai spre exterior,dar astea pentru cele de prin 80 incolo..
In 77 nu aveau montate lampi de mers inapoi.
Vezi in poza atasata cum veneau montate din fabrica.
[attachmentid=1627757653]
Si sa nu uiti sa vopsesti cu negru sub grila de plastic care vine in fata radiatorului ! rolleyes.gif
Ca aici.
[attachmentid=1627757658]
Altfel se vede urit.
Spor la treaba! wub.gif
Val Pangica
Alte poze
2xGI
extraordinara masina...... tine-o tot asa smile.gif
M.C.
Si mai e ceva.
In 77 stilpii parbrizului si stilpii centrali nu erau tapitati cu chestie d-aia alba.
Tapiterie era doar pe plafon.
Stilpii erau la vopsiti la culoarea masinii.
Am observat ca tu i-ai lasat nevopsiti,ma rog,au fosta culoare a masinii.
Probabil ca vrei sa pui tapiterie pe ei.
Probabil ca tipii de la retromobil se pot lega si de asta.
Bafta si nu te mai supara pe noi! biggrin.gif
Vad ca ai sters celelalte posturi,in care ti-am mai dat ceva detalii.
Il poti sterge si pe acesta.
Val Pangica
QUOTE(M.C. @ 19 Oct 2011, 16:07)
Si mai e ceva.
In 77 stilpii parbrizului si stilpii centrali nu erau tapitati cu chestie d-aia alba.
Tapiterie era doar pe plafon.
Stilpii erau la vopsiti la culoarea masinii.
Am observat ca tu i-ai lasat nevopsiti,ma rog,au fosta culoare a masinii.
Probabil ca vrei sa pui tapiterie pe ei.
Probabil ca tipii de la retromobil se pot lega si de asta.
Bafta si nu te mai supara pe noi! biggrin.gif
*



Ai mare dreoptate - dar arata groaznic masina fara sa ii imbrac . Pina la urma dezideratul meu este sa iasa o masina frumoasa si in care sa ma simt bine . Tapiteria de piele alba pe care am pus-o deja pe tavan ( am uitat poze )am sa o cobor si pe stalpi .
Stalpii si tot ce este pina la 1/2 din masina se imbraca din piele alba , imitatie bob de orez ( de ala vechi din plastic ) .
M-ati luat de fraier pe aici .. eram rookie si ati atacat - dar zau ca imi stiu meseria .
M.C.
Serios,e pacat ca gindesti asa.
Nu te-a luat nimeni de fraier.
Unele sfaturi chiar au fost constructive,dar se pare ca nu vrei sa le accepti.
Si daca s-au mai facut ceva mici mistouri,nu cred ca au fost chiar atit de deplasate!
Mai intram pe forum si pentru a ne destinde.
Oricum,spor la treaba cu babusca!
Val Pangica
QUOTE(M.C. @ 19 Oct 2011, 16:22)
Serios,e pacat ca gindesti asa.
Nu te-a luat nimeni de fraier.
Unele sfaturi chiar au fost constructive,dar se pare ca nu vrei sa le accepti.
Si daca s-au mai facut ceva mici mistouri,nu cred ca au fost chiar atit de deplasate!
Mai intram pe forum si pentru a ne destinde.
Oricum,spor la treaba cu babusca!
*



Multumesc frumos .
M-am incins pentru ca isi dau cu parerea prea multi urechisti .
Apreciez postarea ta !
Stii care e culmea ! Conduc un Range Rover , dar mi-am pus ceva banuti si pasiunea in proiectul asta - nu a sa fac bani , ci pur si simplu din pasiune si din sentimentul ca masina pe care am invatat carte in facultate sa fie revigorata , daca tot pot sa o sustin . Vin altii peste tine si se alege praful ..... , mai ales pe acest Forum . Adica aici cat ii sterg eu , tot vin altii si iti dau ca masina in cap .... nu le place ... Dar eu nu vreau sa o vand ....veeau sa ma plimb cu ea pe la Sinaia , pe la Giurgiu , chiar daca asta se intimpla de 3 ori pe an . Am unde sa o tin OK .
2xGI
QUOTE(Val Pangica @ 19 Oct 2011, 17:29)
isi dau cu parerea prea multi urechisti .
*




ai report !!
prea repede te aprinzi pt. un om care conduce rengirovar.
04.gif sper ca stii de gluma.
Val Pangica
Fara gluma acum - stii care e joaca la Daciile astea?
Ai luat-o de la IDMS ???? Pai de aia nu are bare cromate , tampoane scurte , samd .....ceva ieftin si repede , la aprobare peste rand . O luai cum era .. alta nu mai prindeai !
Ai luat-o direct de la fabrica , la comanda ? Pai originalul era asa .... cu crom , cu piele , cu draci si alte radiouri Predeal montate din fabrica , cu set Borgo , planetare nemtesti , cu samd , si oglinzi pe ambele parti , samd , ceva de pentru d-l prim secretar sau securistul de serviciu din judet ! O prea larga paleta de oferte a iesit pe poarta fabricii astfel incit cineva sa spuna cum ca exista ceva tipizat , DUPA ATITA AMAR DE ANI .
Eu am facut practica la Pitesti - timp de 2 ani cite 2 luni pe an - si nu gaseai doua Dacii la fel sa iasa pe poarta fabricii . ! La fel si la Campulung in anul 3 de facultate . Gaseai de la ARO pentru cetateni , la ARO pentru primi secretari . Diferentele ??? Mari de tot . Repet intrebarea - unde este standardizarea ????
Eu unul sunt satul de comentarii de astea ... Prefer sa imi placa mie si atit .
Iar "rangirover" e cool sa stii . Este un proiect dar stai sa o fac pe asta sa fie bine si sa o trec la parcul rece . Intra la colectie .
Dupa aia - e proiect maxim cu Land Rover Defender 1970 - iti dai seama : sudura pe aluminiu ....., motor , samd . Masina exista si imi place - vine din Italia !
Ma ocup .
mihai leu
mie imi place visiniu metalizatul asta, a iesit ok
succes in continuare si sa iasa asa cum iti place tie
am avut si eu in familie una din 79-bleu, sau bleo cum ii zice ii spuneam bleo, era Roamaneasca 150 000 km fara sa desfaca motorul imi pare si acum rau ca bunicul a dat-o cand aveam doar 14 ani, si nu a mai avut rabdare sa o mai tina, am plans dupa ea cand a iesit din curte, si stii de ce? atunci in 1996 cand a vandut-o achizitionaseuna noua de la pitesti- o cazatura plina de defecte de fabricatie, in 2009 a dat-o cu 30 mil dar a avut necazuri 0- garnitura de chiuloasa arsa, carburator defect din fabrica, probleme la frane
ideea e ca ala din 77- 79 masini adevarate, sa mearga 150 000 km fara sa segmenteze motorul este o performanta si acum la tehnologiile noi
postez, pentru ca si eu caut una in mintile ei pentru restaurare...
bijuterii adevarate
klaus
Pentru cei care zic sa nu mai puna lampile de marsarier: e legal sa circuli cu masina nedotata cu asa ceva? Ca eu stiu ca e obligatou sa fie.
Legat de piele, eu nu tin minte sa fi vazut vreo dacie cu piele din fabrica, pe oriunde. Oi fi eu ramolit.
aditza579
Da e legal, pentru ca masina nu a avut din fabrica. Daca el i-a pus, este pentru siguranta masinii, sa-l vada altii cand da cu spatele. Keep up the good work.
4x4
Pai are loc la cutie sa puna senzorul?
Val Pangica
QUOTE(klaus @ 19 Oct 2011, 19:15)
Pentru cei care zic sa nu mai puna lampile de marsarier: e legal sa circuli cu masina nedotata cu asa ceva? Ca eu stiu ca e obligatou sa fie.
Legat de piele, eu nu tin minte sa fi vazut vreo dacie cu piele din fabrica, pe oriunde. Oi fi eu ramolit.
*



Stai sa nu facem confuzii - este piele ecologica . Arata belea , de fapt este aceeiasi ca la Range-ul pe care il am . Dar nu este piele naturala .
corbex
Primele serii de dacii 1300 n-au avut lumina de mers inapoi. Presupunind ca a supravietuit vreuna, si este asa cum a facut-o mama ei, ce zice legea? Intreb, nu ma aventurez sa extrapolez alte situatii.
speedy82
Felicitari pentru munca depusa. Masina arata chiar bine. Iar daca tie iti place si tu te simti bine cu ea si in ea, este si mai bine. Keep up the good work!

@klaus: Daca masina nu a fost echipata din fabrica cu lampi de marche-arriere sau stopuri de ceata, nu o sa te apuci tu sa o umpli de gauri ca sa ii montezi.Nu au de ce sa se lege de tine. Intr-o perioada asa se intampla. Acum au mai aflat si ei de masini clasice.
2xGI
QUOTE(corbex @ 19 Oct 2011, 20:31)
Primele serii de dacii 1300 n-au avut lumina de mers inapoi. Presupunind ca a supravietuit vreuna, si este asa cum a facut-o mama ei, ce zice legea? Intreb, nu ma aventurez sa extrapolez alte situatii.
*



circula fara nicio problema rolleyes.gif

adifulful
E superba si frumos lucrat, da trebe sa asculti niste sfaturi dar uni prea exagereaza si se dau mari destepti HAMM ca eu ai frantuzoici, si astia cu astea de dupa 72 is slabi, nu asculta orice. BAFTA IN CONTINUARE
PS sa nu intelegi gresit sfaturi trebuie sa cauti dar lasa gurile rele sa DURUIE!!
Serje
QUOTE(mihai leu @ 19 Oct 2011, 19:31)
sa mearga 150 000 km fara sa segmenteze motorul este o performanta si acum la tehnologiile noi

*



blink.gif blink.gif blink.gif
Val Pangica
Inca doua poze
kum
Incet incet se contureaza una din cele mai frumoase babute! wub.gif
aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif
God job man! Keep up the good work!
Se vede ca pui pasiune in ce faci. Felicitari!
Val Pangica
QUOTE(2xGI @ 19 Oct 2011, 19:41)
circula fara nicio problema  rolleyes.gif
*



Ai dat exemplu 3 masini . In afara de cea albastra din Suceava ( care cam stiu cui apartine ) si care arata IMPECABIL , la celelalte doua apar probleme stridente de conformitate . Cred ca esti de acord cu mine . Altfel exemplu este concret si la subiect .

21 Oct 2011, 23:15:
Alte poze cu amanunte
leinad
Un exemplar absolut superb wub.gif . Masina copilariei multora dintre noi.

Felicitari pt munca depusa!
clr
Va legati degeaba de chestia cu lampile de mers inapoi. Tatal meu si-a cumparat Dacia lui in 1978 (pe 10 Mai, chiar cand impleneam eu 4 ani tongue.gif - ce vremuri).
Nu avea lampa/lampi de mers inapoi. Iar scaunele erau imbracate in "piele" (vad ca acum i se zice ecologica, cred ca termenul uzual la vremea aia era vinilin smile.gif )
Iar masinuta mie imi place. Pana la urma, vorba initiatorului, e greu sa identifici "standardul" la vremea aia.
marksman
Poate doar la inceput, cand se faceau cu piese frantuzesti. Pe masura ce a trecut timpul (si a expirat licenta) s-au facut tot felul de modificari. Nu existau piese in stoc, de unde au fost combinatiile de 1300 cu elemente de 1310. "Batrana" din 1983 a familiei avea stopuri de 1300 dar avea faruri duble.
Markos
Imi place si masina, dar îmi place si garajul/atelierul unde lucrezi la ea. Curat si ordonat, zici ca-i la nemti, nu la noi. Se vede si din pozele cu diverse repere cat esti de tipicar, în sensul bun. Spor la restaurat!
ydaniel
foarte frumos numai ca piesele facute de ETS sunt jalnice,calitate zero,dar au ambalaj curat si pret mic.
Val Pangica
Citeva poze noi
ydaniel
Imi plac fetele de usi;ti-ar trebui becuri galbene la faruri si aparatori noroi rolleyes.gif blush.gif
Val Pangica
Usor - usor vin si alea biggrin.gif Si eu m-am bucurat de fetele alea de usi - de abia sa le montez maine cind sosesc .
Sorturi la noroi - inca sunt cu ochii pe Remat - mai am de luat un scut cu gauri si ceva centuri de siguranta decente .
Proiectoare nu ii pun - decit daca gasesc o varianta sa nu gauresc bara .
Bonus mai am si capacul original de la chiulasa si busonul aferent . maine le schimb si pe astea pe motor .
ydaniel
Cat e masina goala baga-i ceara anticoroziva peste tot,inclusiv langa faruri.
Val Pangica
Inca ceva poze . Sper sa va placa .
Ov
daca te sfatuiesc sa vopsesti in spatele mastii fata cu negru, imi stergi post-ul? rolleyes.gif
Val Pangica
QUOTE(Ov @ 28 Oct 2011, 14:37)
daca te sfatuiesc sa vopsesti in spatele mastii fata cu negru, imi stergi post-ul?  rolleyes.gif
*



biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Nu sterg nimic dragul meu ... Dar lasa-ma sa o vad gata cu rosu si dupa aia daca nu imi place o fac neagra . Invers e mai greu ....
parpanel
Super masina. Imi aduce aminte de vremurile cand mesteream si eu la 1210 biggrin.gif.
danut 69-71
@ Val Pangica

Frumos , felicitari pentru proiectul tau .
Ai sarit niste etape .
De regula , criticile sunt din cele mai constructive si nu trebuie sa le iei ca pe un afront ( depinde si din partea cui vin criticile , ai dreptate ).

1. Dezamagitor ca ai putut " Viola " o dacia 1300 din 1977 cu vopsea metalizata . Daca vei dori s-o faci " Vehicul Istoric " nu vei reusi pentru ca in 77 nu aveau in paleta coloristica vopsele metalizate .
2. Bani aruncati pe fereastra , vazand vopseaua veche prin anumite locuri ( chiar daca este acoperita de bord, panouri usi , piele ecologica pe stalpi , totusi stalpii nu au fost imbracati pana in podea , doar pana la jumatate .
3. Faptul ca ai acceptat sau ai ales acesta solutie de compromis ( din punctul meu de vedere ) , ma lasa rece . Ma refer la Terosonul din compartimentul motorului si fusta fata a masinii (* alegerea iti apartine si nu te pot condamna ) .
Ydaniel iti recomanda sa dai cu ceara de cavitati pana a incepe sa echipezi masina si s-o borasti toata . Mai cunosc un exemplar care-mi spunea ca a lucrat in fabrica , este drept , dar nu in anii 1969-1980 si nu are cum sa cunoasca echiparile din anii respectivi .
De exemplu in 1970 sunt facute 4 modele de 1300 ( daca este necesar le pot enumera cu exemple de masini care imi apartin sau mi-au apartinut .
4. Ai facut afirmatia ca stii Daciile de la Suceava , eu sunt proprietarul celor 5 Dacii aparute si in revista " Masini de Legenda " desi sunt 7 Dacii de toate si un Renault 12 Gordini . Nu cred ca trebuia sa aduci la cunostinta unora sau altora cu ce masina te dai tu zi de zi , nu cred ca esti obligat sa furnizezi aceste informatii sau sa te justifici in fata cuiva .
O alta parere personala este ca ai cromat capacele si oglinzile care sunt facute din inox si puteau foarte bine , sa fie slefuite si aratau ca noi , oricum alegerile facute , iti apartin in totalitate .
Spedy 82 a afirmat : Daca tiei iti place si te simiti bine , totul e OK . Acesta restaurare n-o faci nici pentru mine , nici pentru altii , dar daca vei participa la anumite evenimente ai sa faci comparatie intre masina ta si a altora , dupa care vei regreta anumite lucrari exectutate la acesta " Frumusete " wub.gif
Mai sunt sufiecente de scris dar nu vreau sa-ti tin o prelegere incat sa fie plictisitoare .
Daca pot sa te ajut cu ceva , sunt deschis orcarui gen de discutii pro sau contra . Este o parere personala din partea unui coleg de suferinta , ceea ce presupune " Dacia 1300 " si nu numai . wink.gif
Danut Crainiciuc . ( daca consideri acest mesaj a fi unul ofensator , te rog sa-l stergi , ai tot dreptul fiind topicul tau si nu te voi mai deranja )
PS . Tocmai am terminat de restaurat acel Renault 12 cu volanul pe invers de la Londra .
Daca doresti , te poti inspira de aici , Opera imi apartine in toatalitate .

http://renaultccc.proboards.com/index.cgi?...lay&thread=1608
Val Pangica
@Danut

este Ok - o sa avem ocazia sa ne auzim .

Multumesc pentru timpul alocat scrierii acestor comentarii la proiect .

Cu stima ,
alexbudan
nu pot sa zic decat doua lucruri:
1. felicitari pentru munca depusa, pentru ambitie, pentru rabdare, pentru detalii, pentru hobby-ul acesta pe care numai oamenii care-l impartasesc, il inteleg cu adevarat.
2. imi pare rau pentru tine ca ai postat pe acest forum, sau pe orice forum in general. ma refer strict la faptul ca tu ai deschis un topic pentru a prezenta munca depusa, poate sfaturi pentru altii, poate un exemplu de urmat de catre altii, poate pentru ca simti ca faci ceva deosebit .... si cand colo, fara ca tu sa intrebi ceva (ca daca ai fi vrut sa afli ceva, ai fi intrebat, corect, nu?) se trezesc anumiti care-ti recomanda fie sa aduci masina la original (daca se poate fara sa schimbi un surub original) fie sa o faci dupa gustul lor, nu dupa al tau.... cu tot respectul pentru cei care au cunostinte vaste despre originalitatea unui automobil, la cel mai mic detaliu, insa nu cred ca asa se procedeaza.

--- mi-am permis sa fac aceste doua remarci pentru simplul motiv ca inteleg perfect ceea ce faci tu acolo, mai precis, am un proiect de reconditionare a unui vw 1200 (broscuta) din 1960. am avut alt vw 1302 din 1971, si am facut aceeasi greseala ca tine de a posta un topic pe vwforum si in care am avut supriza de a descoperi acelasi gen de oameni pe care-i regasesc si in topicul tau ("sa nu schimbi culoarea", "nu-i capacu original", "nu ai dat bine cu grund", "acolo e sudat in puncte, n-o sa reziste", "nu e reconditionata la original, nu o sa fie bine la retromobil" -de parca a zis cineva ca o fac pentru retromobil ... etc.), oameni care nu inteleg ca de vreme ce te-ai bagat in asa ceva, stii ce presupune(timp, nervi, bani, certuri cu nevasta, maini rupte, draci de dat cu ciocanu in ea), si mai ales stii ce vrei sa faci. daca vreau sa intreb ceva, intreb eu. mad.gif in momentul de fata tot ceea ce fac, fac pentru mine si nu am aratat pe niciun forum, pe niciun topic si asta pentru ca sunt convins ca ceea ce fac eu este unicat la noi si in mod sigur apar comentatori ca cei descrisi mai sus. cand o sa o termin, o sa-i fac un site, cu toate etapele, unde comentariile n-or sa fie posibile.

Nu pot decat sa-ti urez: cat mai mult timp disponibil pentru ea, cat mai putini bani bagati, cat mai putini nervi si cat mai multa rabdare. Dupa toate astea vine satisfactia smile.gif
daciafan
fantastic proiectul, masina, garajul, omul
felicitari
Val Pangica
Multumesc tuturor ce scriu pe acest topic . Atit aprecierile cat si criticile responsabile ma mobilizeaza in acest proiect , care intradevar are ca scop final o masina frumoasa , care sa-mi placa .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.