Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremura ,si nu are demaraj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
culturism
tremura la relanti, si in a 4-a abia merge, nu trage si da sa se opreasca, si se aude un zgomot sub sasiu.
Acum ma duc sa o verific mai in amanunt, daca gasesc ceva adaug poze
Sergabi32
QUOTE(culturism @ 23 Oct 2011, 10:49)
tremura  la relanti, si in a 4-a abia merge, nu trage si da sa se opreasca, si se aude un zgomot sub sasiu.
  Acum ma duc sa o verific mai in amanunt, daca gasesc ceva adaug poze
*


Asa ceva am eu la Daciuta mea. La mine cauza este urmatoarea. Cilindrul 2 de la Radiator catre baterie nu lucreaza. Mai precis nu are compresie. Am descoperit asta dupa ce am inlocuit toata aprinderea ( nou-nouta cu piese de la Pitesti), am reglat-o si tot tremura si dadea rateu din cand in cand la debreiere. Am zis -ia sa scot cate-o fisa sa vad cum se comporta? Zis si facut. Scot fisele in ordine de la fiecare cilindru dinspre baterie catre radiator. Scot prima fisa, motorul ,,dardaie mai tare" o bag la loc. Scot fisa urmatoare, la fel! Scot fisa de la penultimul cilindru ( pe care l-am numit 2) NICI O MODIFICARE la mersul in gol al motorului. In fine dupa ce scot ultima fisa la fel a inceput sa dardaie motorul. Mentionez caci la fiecare manevra de scoatere a fiselor de pe bujii, le si verificam daca dau scanteie.In acest fel vezi daca vine curent de la Delco caci daca nu,era posibil sa fie o intrerupere a unei fise! Nu a fost cazul!! In concluzie trebuie rectificata chiulasa ( plan de separatie si scaunele supapelor). Asta in cazul meu. Recunosc, din 1997 cand am facut RK la motor, cu toate piesele cumparate de la Pitesti ( a ramas doar blocul original, in rest am aruncat absolut tot la fier vechi), eu nu am avut probleme cu motorasul. Si am mers cu masina asta, nu am stat cu ea in garaj. A facut Romania in lung si-n lat. Munti, dealuri, campii, pasuri, trecatori, etc. Dar nu a vazut aceasta masina carausie sau portbagaj incarcat deasupra.
Revenind la problema ta. Exemplul meu l-am dat caci coincide cu simptomele masinutii tale. Dar nu inseamna ca musai asta e cauza. Incearca sa schimbi platina. Vezi daca vacuum-ul functioneaza cum trebuie. Bujiile sa fie in regula. Fisele sa aiba continuitate electrica. Sa nu fie intrerupte. Distanta dintre contactii platinei sa fie cea optima. Adica 0,35mm si maxim 0,45mm. Daca nu ai spioni de interstitii, se poate regla distanta cu staniolul de la tigari! Reglat corect jocul tacheti/culbutori axa cu came/supape. Carburatorul sa fie reglat, si motorul -lucru important- sa fie ,,pus la punct"! Aici, zgomotul pe care-l auzi SUB LONJEROANE" nu sasiu ( Dacia 1300 este cu caroserie autoportanta, deci ca atare nu are sasiu) poate fi de la lantul de distributie. Aici trebuie sa acorzi o mare, mare atentie si grija daca vrei sa ai motorul in regula. Uite cum fac eu.
Distributia de la arborele motor la axa cu came se realizeaza prin pinioane antrenate prin intermediul unui lant asemanator cu cel de bicicleta dar de diametru mai scurt si rezistenta mecanica foarte mare. Intinderea lantului se face prin intermediul patinei intinzatoare compusa dintr-o parghie tensionata de un arc spiralat ( nu elicoidal cum multi fac confuzie!!!) care are un capat ancorat pe corpul intinzator iar celalat capat fixat pe parghie. La capatul pargiei se afla o piesa de uzura care este compusa dintr-o talpica pe care se afla fixat o piesa din elastomer siliconic dur care apasa pe bucla lantului exact intre pinioane. Mare atentie cand schimbi lantul. Respecta semnele stantate pe ambele pinioane: arbore cotit si axa cu came. Semnele trebuie sa corespunda unele cu altele. Eu masor cu firul de plumb. Imi ia timp mult ce-i drept dar stiu sigur ca imi asez motorul la punct. Trebuie sa respecti principiul pe care toti batraneii posesori de dacii il stiu si m-au sfatuit si pe mine: Centru AX came - Punct ----> Punct - Centru AX arbore cotit. Oricum semnele sunt stantate pe pinioane. Dar pentru o precizie mai mare poti folosi o rigla mecanica din otel aliat ( Crom-Vanadium) masura 350mm sau firul de plumb. Eu folosesc fir de plumb. Iar inca ceva. Ai grija. Un lant de distributie bun dureaza, este o piesa ce rar se schimba. Ceea ce cade la mecanismul de distributie al motoarelor de Dacia-1300 este patina intinzatoare. Cauza??? Materialul din care este facut arcul este de proasta calitate. Temperatura uleiului si a blocului motor il decaleste si astfel isi pierde din elasticitate si forta de apasare pe lant. Cauza??? Hai sa studiem Berlina din 1970 cu cea pana in 2004. Caroseria este oarecum aceeasi. Dar, lucru important. Dacia-1300 pana in 1984 a avut grila de aerisire mare, capta o cantitate de aer mult mai mare la viteza mare. Barele erau subtiri iar pe dedesupt, prin cele 4 gauri ale scutului patrundea la fel o cantitate de aer suplimentara! Buun!!! A venit varianta Berlina cu...spoilere mari de plastic cum este ,,bot de rata" sau ,,zambetul lui Iliescu" iar grilele de aerisire fruntale s-au micsorat considerabil! Cantitatea de aer ce patrunde catre radiator este mica comparativ cu clasica berlina pana in 1984. Spoilerele de plastic fata, obtureaza cu mult fluxul de aer ce ar patrunde la radiator si motor. Spoilerele au si prostul obicei de a devia -datorita formei lor- aerul exact pe sub masina, fara sa permita nici celei mai mici cantitati de aer sa intre prin gaurile de la scut sau in zona bloc-motor. Nu degeaba fabricantul a lasat niste aripioare pe cutia de viteze numite fante de racire. De-aici si marimea radiatoarelor: radiator mic era pentru Dacia 1300 fabricate intre 1969-1984, radiator mare era optim pentru ,,bot de rata" si ,,zambetul lui Iliescu", tocmai pentru ca suprafata mare conferea o marire a suprafetei schimbului termic! Revenind la distributie. Acest lucru a determinat incalzirea cu cateva grade in plus a motorului implicit al uleiului. Ceea ce face ca arcul intinzator lant distributie sa se slabeasca.Logic, caci in timpul functionarii motorului atat lantul cat si intinzatorul sunt invaluiti de ulei antrenat de lant! De aceea eu schimb patina intinzatoare la 2 ani! sau oricand mi se pare ca aud zgomote suspecte sub capacul distributiei. Un alt lucru important. Capacul lantului de distributie are si el montati unul sau doi pinteni/ ghidaje din elastomeri identici cu cel de pe intinzator. Ai grija ca acestia sa nu fie tociti. Daca este nevoie, inlocuieste-i. Eu am doua astfel de capace noi cu pinteni pe interior. Respectand semnele stantate de pe pinioane, masina va fi pusa la punct fara probleme.
In cazul in care trebuie reglat jocul culbutorilor, iata cum procedez conform manualului aratat pe acest Forum de catre userul ,,Tzepesch" din Bucuresti.

Faza 1
Poziționezi ochiometric capacul delcou după care il dai jos și vei găsi un rotor fixat pe ax delcou. Treci pe partea Dr a mașinii și învirti motorul cu ajutorul curelei de alternator.În timp ce acționezi la curea trebuie să vizualizezi fereastra și volanta pe ambele există câte un semn. În momentul cind limba rotorului se gasește aproape de fișa piston 1 trebuie să fii atent la semnul de la volantă care in scurt timp va ajunge in dreptul semnului de la fereastră. Aceste două semne trebuie să fie pe aceiași axă. Te oprești și treci la faza 2
Faza 2 Reglajul 1
Se execută pentru supapele 1,2,3 și 5 respectiv E,A,A,E
Jocul folosit va fi de 0,15mm pentru A și 0,20mm pentru E conform specificației Dacia, dacă iți este mai ușor poți folosi 0,20mm pentru totate supapele
Acest joc il vei realiza cu ajutorul unei lere STAS care se va așeza între culbutor si coada supapei iar cu ajutorul unei chei speciale pentru reglat culbutori vei stringe sau slabi piulița șurubului care vine in contact cu tija supapei.
În momentul cind vei plimba lera între cele două piese aceasta trebuie sa alunece greoi,stringi piulița tinînd contra de surub, cheia îți va arăta acest lucru și atenție strîngerea trebue facuta cu simț de răspundere.
După ce ai terminat de strîns toate cele 4 supape verifici cu mina dacă există joc și trebuie să fie.
Faza 2 Reglaj 2
Rotești în aceleași condiții de mai sus motorul cu 3600 realizînd aceiași poziționare a semnelor, numai ca de data aceasta limba rotorului trebuie să fie in dreptul fișei cilindru nr 4
De data aceasta vei regla supapele 4,6,7,8,respectiv E,A,A,E respectînd regula descrisă mai sus.
maho
Sergabi32: lung al naibii postul tau, dar destul de corect din cat am citit, cu un mic amendament:
Daca vreun cilindru n-are compresie, nu e obligatoriu sa trebuiasca planata chiulasa, poate fi o supapa blocata (am patit-o si eu) din diferite motive.
Sergabi32
Corect Maho. Si asta este o cauza. Dar ma gandeam ca este destul de binevenit faptul ca daca tot se va da chiulasa jos, preventiv, este bine sa se inlocuiasca piesele de uzura: ax culbutori cu tot cu elementele ce-l echipeaza, supape, arcuri supape, tacheti, chiar o segmentare a motorului (daca nu s-a facut de mult timp si se impune acest lucru), etc.
culturism
am crezut ca e de la toba intermediara am schimbat-o nimik, vad ca piede si ulei din cutia de viteza,, si un amanunt care am uitat sa mentionez este ca e pe INJECTII,
si am vazut ca ar fi sub primele 2 buji de la radiator catre parbriz putin ulei.
claudyyu89
toate daciile au probleme cu bujia 3 ( numerotata de la baterie spre radiator), mai curata si bujiile, ulei mai toata daciile pierd pe la capacul de la motor sau acolo sub delcou.
culturism
daca e problema la motor sa-i fac segmentare sau set?
si cat ar costa la dacie pe injectii?
ghitza
E acelasi motor ca si la carburatie
culturism
am rezolvat-o bujiile au fost de vina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.