Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cruce cardanica super nova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
florion24
va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema:am desfacut crucea cardanica de la volan pt ca troncanea(la o supernova)am fost sa o cumpar la un magazin de piese si mia zis sa o masor deoarece are 3 cote pastilele de 14mm,15mm,16mm am cautat pe net si am gasit decat un singur model dar nu specifica ce cota are pastila spuneti-mi va rog daca stiti daca e pe mai multe cote sau este pe o singura cota qm este pe net.va multumesc
quick
de 16 este.
si nu are cum sa fie de mai multe feluri, cruce cardanica ax volan nova/supernova este doar un fel, nu are mai multe dimensiuni.
Maskatu
O fi diferite la alea china si poloneze.
vad_sunete
a facut cineva un ax volan la strung? facut ca lumea sa nu mai aiba moarte? ma bate gandu...
djasu82
bucsile sau ma rog ce dracu se plimba rolele axiale ... acolo ar fi buba , nu stiu din ce sunt realizate ... nu am desfacut ... Dar se poate face la strung , si dus la faur la cuptor ... nu mai are moarte si te costa pana in 100-150 de lei cu totul cred .
adrian.petrov
Din cate am citit pe tot forumul, am inteles ca a refacut cineva acum cativa ani , capacelele din capul crucii cardanice in care vin rolele alea ( cele care cedeaza cel mai usor ) adica in loc de capacelele originale ( care sunt subtiri ) cu role cilindrice a facut niste capacele PLINE , pe care apoi le-a aftuit cu cate un punct de sudura am poza respectiva - am atasat poza respectiva si daca va uitati atent o sa vedeti ce v-am spus .
Bucsile respective nu cred ca pot fi facute din bronz ( asa as fi vrut sa le fac eu )ca nu se pot suda electric .
Am facut rost de un ax de la userul "Bobo78", si voi incerca ( cand voi avea timp ) sa fac lucrul asta.
Tinem legatura.
Adrian

vad_sunete
daca stie cineva exact care e motivul pentru care se tot strica acel ax, daca are cineva poze, schite etc il rog sa ma ajute. chiar as vrea sa fac la strung unul si sa nu mai aiba moarte si nici zdranganeli. biggrin.gif
CrysMM
Am mai postat pe undeva. Acum 2 ani, la fel am patit si eu. Axul original trosnea de sareai din masina. Am luat o cruce din targul Vitan, nu mai stiu pretul. Vanzatorul mi-a jurat ca se potriveste la DSN, dar trebuie sa ai putina imaginatie si rabdare sa o montezi. Asa am si facut. M-am chinuit ceva, cred ca 2 sau 3 ore, nu mai retin. Am fixat-o presand marginea peste capetele crucii. Sta asa de peste 160.000 km, fara nici un sunet. La asta am pus peste ea un burduf de bieleta directie, plin cu vaselina si legat la capete.

Nu va recomand ax volan ieftin, de SRL. Este si mai greu de montat, nu culiseaza cum trebuie si cedeaza relativ repede. Al meu dupa 2 luni a cedat nervos smile.gif)

Edit: Motivele defectarii ar fi mai multe, cred eu. Calitate slaba, mizeria ce se acumuleaza acolo si lipsa ungerii, obicei prost de a vira in stationare, directie reglata defectuos si forta necesara executarii operatiunii este mai mare, alte probleme la directie (rulmenti telescoape, caseta).
powertodacia
axul acela se strica datorita faptului ca e prost facut . nu exista alt motiv.
iar cel original se strica de la : virare pe loc in mod repetate, bruscare volan si fortare acesta pe curbe viraje/ denivelari etc, apoi socul care il absoarbe caseta si il trimite mai sus pe coloana.
gcgeorgescu
sa inteleg ca daca dsn nu are servo tre sa miscam volanul doar in mers ca la saviem?
mai repede zic eu; materiale , manopera si idei proaste. nu e singura masina fara servo, si apropo in carte nu se specifica, daca era o problema trebuia sa scrie ca si mersul cu piciorul pe ambreaj si altele.
djasu82
e normal sa se strice daca pe loc invarti de covrig biggrin.gif , covrigul il invarti atunci cand si masina e pusa in miscare altfel ... apar probleme . Al dsn-ul meu inca nu caraie nimic nu urla nu scartie biggrin.gif ...
Nu am tras de volan niciodata cand masina sta pe loc.
adrian.petrov
Astazi ca mi-a permis vremea si timpul si am montat pe masina , axul de la userul "Bobo78", care ax avea uzura mai mica decat al meu .
Iar pe ala al meu l-am "macelarit", am demontat prin batai succesive cu un dorn in capacele, axul fiind prins in menghina. Doua capacele le-am mutilat tare, unul l-am pierdut pe sub banc, iar pe cel de-al patrulea
l-am scos elegant, pe acesta din urma o sa-l tin de model.
Dupa ce am spalat piesele in motorina m-a frapat faptul ca jocul era atat de mare si datorita faptului ca rolele de la crucea cardanica au "sapat" in axele crucii cardanice - asta inseamna ca rolele sunt mai "tari " decat crucea in sine ; mie mi s-ar fi parut normal ca rolele alea sa se manance nu crucea .
Voi incerca sa caut un strungar dibace - ma gandesc ca as putea sa fac niste bucsi "pline" - fara role - ( practic capacelele crucii cardanice mi-a facut impresia ca ar fi dinru-un bronz eloxat cu multe role in interior si o garnitura de cauciuc- fiecare in parte - 4 la numar ) - mi s-au parut foarte debile .
Ma gandesc ca as putea sa fac , niste bucsi tip capacel sau niste bucsi cinstite ( adica deschise ) - pe care le voi aftui cu puncte de sudura electrica, urmand ca apoi sa imbrac crucea cardanica cu un burduf de bieleta de directie plin cu vasilina .
Cam atat pentru azi.
Tinem legatura.
Adrian cheers.gif
quick
si nu o sa mai pui rolele?
pt ca eu asa inteleg
adrian.petrov
Bineinteles ca fara role, ce o balama de usa are role, nu - dar merge si nu se strica asa usor.
Este parerea mea.
Cu respect ,
Adrian
djasu82
te inseli , rolele sunt foarte bune pratea proasta e sa nu intre mizerie in special nisip... nisipul are rol de a macina materialu ... de aceea rolele la tine sunt ok iar axul e zdrente.
Bucsi cu capace si nu mai are moarte .
quick
QUOTE(adrian.petrov @ 30 Oct 2011, 18:08)
Bineinteles ca fara role, ce o balama de usa are role, nu - dar merge si nu se strica asa usor.
Este parerea mea.
Cu respect ,
Adrian
*




eu zic ca nu-i prea bine in primul rand fara role doar fier pe fier eu zic ca uzura va veni mult mai repede, dar ma rog nu pot nici eu sa fiu sigur.....poti sa faci o proba daca ai axul vechi....bucsele de care zici cred ca ar trebui sa le faci dintr-un material dur, otel sau ceva,


si cum zice asu mizeria si praful strica tot acolo.... si eu eram speriat ca imi bate axul volan chiar l-am dat jos sa vad daca are joc(aveam bataie mare la bieleta de directie) si nu are joc dar era pus peste ax un burduf... eu am masina de 5 ani si nu am schimbat axul deloc probabil proprietaru inainte a pus accel burduf si cred ca acel burduf a facut diferenta.
vladut88
Fa rost de o cruce de aro 24 model vechi de 2 ori mai mare ca aia de sn ,un strungar si un frezor bun si va tine un milion km
adrian.petrov
Draga "quick", in principiu bucsa este un material de frictiune intre doua corpuri tari (axul crucii cardanice si furca in care vine prinsa ), intrucat cele doua corpuri tari sunt din otel, bucsa ar trebui sa fie dintr-un material moale gen - CUPRU, BRONZ , TEXTOLIT sau TEFLON - materiale care ar putea sa asigure o autoungere ( rolele ies din calcul ).
Acum este o penurie de materiale, teoretic nu se mai gaseste nimic - materialul care se gaseste din abundenta este fier betonul - adica un otel. Desi nu este indicat ca sa pun bucsa din otel, datorita faptului ca ai voi pune burduful plin cu vasilina - as putea incerca.
Interesanta afirmatia : "eu eram speriat ca imi bate axul volan chiar l-am dat jos sa vad daca are joc(aveam bataie mare la bieleta de directie) si nu are joc dar era pus peste ax un burduf... eu am masina de 5 ani si nu am schimbat axul deloc probabil proprietaru inainte a pus accel burduf si cred ca acel burduf a facut diferenta ", voi mai reflecta la cele relatate .
Pentru "vladut88", ai vazut tu asa ceva sau asa ti-a trecut tie prin cap si ti-ai dat o parere.
Intradevar s-ar fi putut face o optimizare (de catre fabrica, dar care nu a avut si nici nu are vreun interes ) a acestei articulatii care tot cedeaza printr-o supradimensionare a crucii cardanice - la o scara de 1,2 sau 1,3, in nici un caz la scara de 2,0.
Cu respect , cheers.gif
Adrian
adrian.petrov
Pentru "vad_sunete". pun aici doua poze cu crucea cardanica recuperata de pe axul meu de volan.
Cu un singur capacel poza fata profil, pe fiecare brat mai era si o garnitura de cauciuc.
smile.gif
Venind spre casa de la servici, la un stop a venit langa mine un tractor si am remarcat ca si el are cruce cardanica la volan, putin mai mare ca a noastra .
Pentru "quick" da diametrul capacelelor crucii este de 16mm, esti documentat , felicitari.
adrian.petrov
Salutare,
Am cumparat o cruce cardanica noua ( ca cea din poza de mai sus ) 20 ron plus taxe de transport si voi incerca sa o schimb singur, cand imi voi face curaj.
Voi tine cont de indicatiile colegului de forum "CrysMM" .
Asta pt. ca am cautat un strungar bun pe care nu l-am gasit.
Va tin la curent ..... wink.gif
Maskatu
Vezi cum montezi crucea aia. Nu de alta dar exista riscul sa sara de pe punct si pa pa directie. Tocmai pentru a proteja axul nou schimbat anul trecut, am pus un burduf de bieleta + vaselina si soricei in capete, sa nu mai sara apa, zapada si toate cele, pe el. Daca ar fi fost protejat din fabrica nu ne mai bateam capul acum cu ele. Uzura cea mai mare a fost din cauza lipsei protejarii crucii, si nu a functionarii mecanice ce a avut-o.
v-king
Subscriu la ce spune Maskatu. Eu am schimbat in 2005 axul volanului si am protejat crucea cu burduf de bieleta umplut cu vaselina. De atunci am facut aprox. 90000 km si inca nu are probleme.
powertodacia
intradevar ajuta burduful acela...dar nu va ganditi ca ii da mai mult de 15% viata in plus.
crucea are niste garnituri pentru mizerie speciale...faptu ca se uzeaza crucea e din cauza viratului pe loc, viratului brusc , si gropi.

2 Dec 2011, 15:49:
si cand ti a facut un pic de joc..iti intra apoi si apa si mizeria si tot ce vrei.

2 Dec 2011, 15:51:
si bmwul seria 3 are crucea afara capsulata, si peugeotul si multe altele...
sunt cateva care au crucea protejata...e pe sistemul planetarei...mergi cu burduful intreg dar ii dai scarturi...tot se uzeaza si bate/cloncane.....poti pune pe ax 3 burdufe umplute cu vaselina ..atata timp cat iei gropite si virezi pe loc si mergi urat cu masina...crucea aia facuta din cel mai prost metal din lume....pica

2 Dec 2011, 15:52:
si zica asta pentru ca LA MINE a picat crucea din masina /cea superioara...si nu cred ca in masina am noroi si apa incat sa o uzeze....s-a facut praf de la sine putere
vad_sunete
deci pana la urma acea cruce se uzeaza, nu axul in sine, nu? ma gandesc sa o fac la strung din material ca lumea. ceva pareri?
powertodacia
axul e doar fierul brut...nu se uzeaza crucea...ci acele din cruce si atunci intervine jocul sau pur si simplu ti se misca pastila in urechea axului.
nu faci nimic cu unu reconditionat sau 'inventat'...sistemul e cel mai antic si de demult si nu ai alternative....cum ziceam...sistemul e prin presarea crucii nu cu siguranta...deci nai sanse. io l am reparat pe al meu si dupa 3 luni mi a iesit pastila din ax.fara directie nu ramai ca nare cum sa iasa crucea...ca strangi urechile alea...dar e prost...ca am uzat cred si dintii la caseta la cat am scos axu
vad_sunete
cu strungarii care lucreaza in aviatie cred ca o scot eu la capat, dar vreau sa stiu mai exact care e buba biggrin.gif deci dintii din cruce ar fi problema. materialu moale si atunci capata joc. cred ca ceva din moc ar rezolva situatia. mai sap pana una alta ca nu am vazut nici un ax sau cruce demontate si sa le studiez atent
powertodacia
nu au reusit chinezii sa faca un ax sa tine mai mult de 2 luni...nu cred ca reusesti tu.

2 Dec 2011, 21:33:
bafta la proiect!
vad_sunete
wow dar meseriasi mai sunt si chinezii astia in piesele de dacie.
nikuniku
vad_sunete ce sa-ti zic decat ---spor la treaba--poate inventezi ceva mai bun si te,,rapesc,,aia la fabrica de axe de volan
vad_sunete
mai dar nu am zis ca vreau sa inventez eu roata acu. doar spuneam ca as vrea sa refac crucea aia dintr-un material mai tare gen moc(molibden crom). nu ca vreau sa le fur painea de la gura chinezilor...
powertodacia
smile.gif))))
nikuniku
vad_sunete crucea cardanica de la ax se duce din cauza apei/prafului care intra la,,bilele,,de la ia,acolo e buba,trebuie sa fie,,capsulata,,intrun burduf de bieleta de directie
djasu82
potiface acele la strung iar la faur bagate la cuptor si moarte nu mai aucele si crucea ... din lene nu au facut asta treaba calumea ca de sunt francezi si ei ce dracu mai vand ... daca nu pica piesa biggrin.gif
Nu cred ca are treaba la firaje cand te deplasezi cu masina sau cand treci peste o groapa fiindca axul de la volan nu e dintr-o bucata cum e la slz... afecteaza altele gen planetare ...
Se duce dracu cand ai masina parcata intr-o parcare care abia poti sa iesi si tragi pe loc de volan in toate directiile sau lasi volanul intr-o directie sucit ...
La mine nu au fostprobleme doar scartia cand luam viraj si asta din cauza burdufului de jos de la pedala ... nu prea a fost condusa masina la 60.000 de km ce sa-i ceri...
adrian.petrov
V-am aratat si v-am spus ca acele sunt mai dure decat materialul din care este facuta crucea, pentru ca, crucea mea era uzata, datorita uzurii crucii, acele "acee" adica acele role cilindrice in care se invarte crucea cardanica , se incaleca si atunci volanul trosneste si merge greu .
Cred ca problema nu este crucea propriuziusa - care aia este din otel; problema este daca - SE POT INLOCUI ACELE ACE/ROLE ALE CRUCII CARDANICE (CU TOT CU COLIVIA IN CARE SE AFLA ELE ) CU O BUCSA PLINA - EVENTUAL DIN BRONZ GRAFITAT, asta cred eu ca este problema primordiala .
Intradevar daca as rectifica crucea veche , sigur nu ar iesi toate bratele egale si atunci s-ar dezaxa tot axul volan si mare branza nu am facut.
Am luat o cruce noua - si ma gandesc ; sa o montez asa cum a fost din fabrica sau sa merg la strungar pentru a-i face acele bucsi din brinz grafitat sau alt material apropiat ca si calitati .
Adrian naughty.gif
vad_sunete
adrian daca rezolvi ceva da-ne de stire
Razvan_Ionut
am citit topicul si parca nu am inteles exact cum se scoate crucea aia...am un joc in volan si am gasit pe net o cruce noua si vreau sa stiu daca e relativ usor de inlocuit smile.gif
razvan_78
am gasit cruce pentru ax volan inferior la eurocardane in bucuresti.de ce este asa mare diferenta fata de cele de 25 ron aveti idee?ms
Maskatu
Cea mai sigura solutie este inlocuirea axului in totalitate. O cruce facuta de un srl nu vad cum ar rezista acolo multi km fara sa inceapa sa aiba joc. Acolo sunt socuri mecanice destul de mari. Cu directia nu-i de joaca!
catalinski
Trebuie sa cumpar si eu un ax.
Voi de care ati cumparat?Original?
Cam la ce pret le-ati gasit?
Maskatu
Eu am luat in octombrie 2010 unul original si am dat la vremea respectiva 320 de lei. Asta dupa multe cautari si negocieri. In vara anului 2010 era 200-250, apoi s-a sistat productia axului si au explodat preturile. Asta ca sa isi ia ei mai multi bani pe stocurile ramase. Acum sigur este cel putin 300-400 de lei.

Bafta.
spielbergl
Unul original e 430 RON. Cu schimbarea crucii nu rezolvi nimic, am schimbat eu crucea si nu a tinut nici 15.000
Maskatu
Au astia niste scoruri... uita sau nu ii intereseaza ca valoarea masinii nu mai este de nici macar cateva sute de euro, tinand cont ca taxa ajunge la 1500 de euro.
razvan_78
Ieri eram la mecanic. Cand surpriza: vine un nene cu o supernova, opreste si i zice mecanicului: e belea trozneste axul. Culmea este ca a luat original a dat 430 de roni! Deci? Si originalele fac ca cele de asam? eu trebuie sal schimb si nu stiu ce sa mai fac de care sa iau va rog ajutatima, vreo firma buna?
DIRTYDOG
Dupa multe cautari am gazit ax volan original SUPERNOVA pe net cu 360 lei la adresa:

http://www.pieseautomarket.ro/produs/piese...rnova(123).html

16 Jun 2013, 14:46:
Se merita sa te risti sa cumperi de pe net s-au cauti prin dezmembrari.
Astep opiniile voastre
Maskatu
Daca mergi ca nebunul si faci off road cedeaza si originalul. Si exista si posibilitatea sa primesti ax de asam in cutie de original, pe post de original. Cel original are anumite serii stantate pe el.

Eu cand l-am montat, am pus un burduf de bieleta inainte, apoi dupa montaj vaselina la greu si strans in capete cu soricei.

Asta cu dezmembraile nu este o idee buna. Pai dai vrabia din mana pe cioara de pe gard? Ala de la dezmembrari nu este tot folosit? Gasesti mai greu unul fara joc. Poate ao ghinion si te pomenesti ca are vreun asam pe ea.

Eu nu cumpar de pe site-uri. Se dau tepe mari cand esti fata in fata cu vanzatorul. Asa la distanta riscul este si mai mare.
razvan_78
si atunci de unde sa luam original original?adik sa fim siguri?


17 Jun 2013, 21:10:
eu mam hotarat il iau pe acel de mai sus are garantie 2 ani
Maskatu
Mergi cu cineva care se pricepe. Mergi la un magazin mai mare de piese. Evita tarabe si samsarii. Eu l-am luat din vitan dar am facut ceva studiu de caz inainte. Daca te vad ca nu te pricepi, te ard imediat vanzatorii.
lee50mihai
Salut "SuperNovisti".Inainte de a-mi cumpara masina (2007) am citit aproape tot ce ma interesa despre SuperNova.Stiu ca ,pe undeva,sa mai discutat despre axul de volan,despre crucile respective,despre diferitele modalitati de intretinere si reparare.
Permiteti-mi si mie sa va arat cum am rezolvat la masina mea problema axului de volan.
Vreau sa fiu scurt si va descriu etapele de reparare.Inainte de toate,vreau sa precizez ca,fiind vorba de o piesa ce tine de siguranta si securitatea circulatiei,trebuie acordata o deosebita atentie asupra lucrarii.Nu se face "pe genunchi"in parcare.Personal am piesa montata pe masina de 3 ani,circul preponderent in oras si are cca 24000 km de la montare.Nu prezinta jocuri sau zgomote specifice.
Deci ! Din doua axe vechi am facut una.Am taiat capatul dinspre caseta ce prezenta joc in cruce si am sudat capatul taiat de la alt ax (capatul dinspre volan).Stiu ca o sa ma intrebati de nuturile de ghidaj de la caseta.Ei bine,cu o pila triunghiulara mica,cu putin efort si cu rabdare am rectificat pana de ghidare de la volan.Este adevarat ca am avut o caseta de directie la indemana si pe masura ce rectificam verificam corectitudinea rectificarii.
A mers din prima.Partea cu burduf de bieleta pentru protectie,vaselina etc.nu o mai mentionez considerind ca se intelege de la sine.Incerc sa atasez citeva foto care sper sa fie pe intelesul tuturor.Si scuze daca am "vorbit"prea mult.
Drum drept si liber si fara evenimente !
razvan_78
deci pana la urma asta este original??http://www.pieseautomarket.ro/produs/piese_dacia/directie/angrenaj_roata-directie/alte_piese_de_directie/ax_volan_supernova(123).html
MyKe89
Da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.