Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai intra in viteza a 4-a
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sebymesteru
Salutare tuturor,dupa cum spune si titlul,am o problema la cutia de viteze. Ieri dupa multe suierari si fluierari m-a lasat ambreiajul si-am venit tractat acasa ca n-am mai putut baga in viteza. Am reusit s-o mai bag intr-a 1-a si a-2-a de am mai mers putin si si-a dat duhul de tot. Am dat jos motorul, diafragma placii praf,rulmentul s-a gripat,s-a topit plasticul de pe el,colivia la bile sa dus dracu' si aia a fost. Am schimbat tot ansamblul,rulment URB,disc ceva din nemtia tongue.gif , placa Brevet Verto. Am montat totul la loc, imi face un scartait ciudat cand calc ambreiajul si ajunge rulmentul la diafragma,daca calc pana la fund nu se mai aude. Placa nu-i nou-nouta,a mai fost folosita dar foarte putin. Problema e cutia care imi intra in a-1,2,3-a si-a 5-a dar nu mai intra in a-4-a,de parca nici n-ar fi acolo,m-am intors asa cu ea din Brasov azi. In rest nu fluiera mai mult decat fluiera pana acum,nu caraie,intra usor in celelalte trepte doar a-4-a n-o mai gasesc. Am fortat-o putin ca s-o misc din loc cand m-a lasat ambreiajul si mi-a tras o caraiala dar nu mai stiu in ce treapta unsure.gif . Deci,ce-ar putea fi,ce-o sarit e la loc? blink.gif
nikuniku
posibil sa fi,,,caraito,,in viteza a-4-a si sa fi spart inelu sincron,cu motoru oprit intra in viteza a-4-a?daca intra e spart sincronu,daca nu posibil sa fi deformat furca,a-3-a are cursa scurta cand intra?
sebymesteru
nu pot fi sigur dar parca ar fi normala...sper sa nu se fi spart sincronul sad.gif n-am chef sa ma apuc de eviscerat cutia...
Cat de moale e furca aia? si tija pe care sta? N-am fortat-o ca taranu',daca am vazut ca nu intra am dat inapoi si-am lasat-o in pace,plus ca nu s-a auzit vre-un zgomot ciudat de metal spart sau rupt,iar in mers nu face nici un alt zgomot ciudat,doar ca nu mai gasesc a-4-a...sad.gif


P.S Am fost jos,nu intra nici cu motorul oprit intra-4-a...
nikuniku
e grav tot trebuie desfacuta cutia si apoi vezi ce este in ia
inelu sincron este de bronz si nu se aude cand se rupe
daca nu intra nici cu motoru oprit ori furca indoita(tot de bronz,dar mai tare) sau cand sa spart inelu sincron sa blocat pe pinion si nu mai lasa mansonu sincron sa intre pe pinion
nasoala treaba
sebymesteru
hm..chiar ca-i nasoala...nu stiu ce sa fac,ma bate gandul s-o duc la un mecanic desi nu prea as vrea so las pe mana lor...mie sa nu-mi prind urechile cu ea una la mana si dac-o dau la mecanic sa nu ma coste mai mult decat m-ar costa alta sh....


Gata,s-a epuizat stocul de idei? Ce draci sa fac,sa m-apuc s-o demolez? Se poate desface doar capacul lateral fara s-o desfac in spate prea mult?
sebymesteru
Haideti oameni buni,nimeni nu se baga la cutii de viteza? M-am uitat prin cartea lui Mondiru si voi incerca sa ma bag in ea sa vad ce reusesc sa fac. O sa fac si niste poze,poate vor folosi cuiva,daca nu reusesc nimic ma duc si iau alta. Daca e sa iau alta de ce-ar trebuii sa tin cont infara de cantitatea de ulei scursa pe ea tongue.gif ? La ce jocuri sa ma uit? si ce model sa iau ca tabelul asta m-a bagat in ceata ph34r.gif [attachmentid=1627759871]
sebymesteru
lumee ce fac cu cutia aia,chiar nimeni nu poate sa ma sfatuiasca in legatura cu ce-am scris mai sus? Nelu,Nikuniku,Ov,bucatzel...nu ma lasati in ceata,vine frigul si vreau sa stiu daca se merita sa m-apuc de ea sau sa-mi iau alta... sad.gif unsure.gif
ghitza
Demonteaz-o si repar-o si stii ca ai facut-o tu si gata,ce sfaturi vrei sa iti dam noi pe banii tai,o faci tu si oo brici esti impacat nui poate sa fie reparatia mai mult decat una sh
horse92
cel mai bine e sa o demontezi toata carcasa sa vezi ce are rupt in interior.daca esti atent nu e greu sa o montezi la loc.
sebymesteru
multumesc tuturor,pana la urma m-am hotarat sa-ncerc sa-mi bag nasul in ea,pan' la urma ori sincronul ori furca cu un pic de munca si mult mai putini banutzi se rezolva. Acuma mai e o chestie care ma nelinisteste: stiu ca sincroane se gasesc pe la magazinele de piese auto dar daca e cazul,furca o gasesc? Si din cate imi dau eu seama fiind vorba de vitezele III-IV furca aia ar trebui sa fie la fel si la cutiile in IV trepte si la astea in V,right??? Nu de alta dar daca e sa fie aia(sper worship.gif ) sa stiu ce sa cer pe la magazine blush.gif
nikuniku
sebymesteru desfaci cutia si cu piesa defecta in sacosa dai fuga la magaziunu de piese si te uiti sa fie ambele la identice
sebymesteru
ei bine lume,revin cu stiri proaspete: am dat cutia jos si-am desfacut-o. Sincronul e ok,furca e ok si ea,problema pare a fi de la pinionul balador al treptelor III-IV care cupleaza a-III-a numai ca inspre a-IV-a baladorul pare sa aibe un grad la dantura interioara si nu poate culisa inspre a-IV-a. Probabil gradul l-a facut cand am carait-o sa intre in a a-IV-a blush.gif blush.gif ,desi ma mir ca nu s-a spart sincronul sau butucul sincronului. Acuma chestia e daca pot lua cu o pila gradul ala al pinionului,ca ma gandesc ca nu poate fi exagerat de tare materialul ala din moment ce nu s-a spart ci doar a facut grad. Daca nu reusesc,se gaseste la magazine pinionul asta?
nikuniku
daca vrei sa incerci sa iei cu pila ar fi bine sa cumperi vreo 10 bucati(pile),acel pinion e al naibi de tare,asa ca cu banii pe care vrei sai dai pe pile te duci cu pinionu in sacosa la magazinu de piese si iei unu la fel,
atentie unii au dantura mai subtire altii mai groasa,de noi,diferenta e foarte mica si sa numeri dantura la pinion la cel vechi si la cel nou sa fie la fel,sau mai simplu suprapui pinioanele sa corespunda dantura si santurile intre ele si schimba si inelele sincroane daca tot ai facut boabe cutia la vitezele 3-4-5 sunt la fel toate inelele
scuze am scris pentru pinionu de viteza 4
mansonu sincron se cumpara cu mijlocu lui si cu crabotii de blocare,si nu se ia cu pila, e mai moale dar are o inclinatie anume la dantura cu care se ghideaza pe dantura sincronului si a pinionului pentru o cuplare usoara,asa ca altu nou
sebymesteru
Ei bine,am rezolvat si cu cutia pana la urma,m-a ajutat putin si tata socru la pilit dinti tongue.gif, am reusit sa-i rezolvam cu o piatra abraziva montata pe bormasina si apoi cu o piatra de honuit dreptunghiulara pentru ca avea grad si pe lateralul dintilor. Am schimbat toate simeringurile,garniturile de etansare din hartie pe langa care am uns cu silicon rosu sa fie treaba treaba,strans totul la loc,montat cutia pe masina. La prima incercare imi venea sa plang,ramasese agatata intro treapta si nu mai cupla decat I-II-a si marsarier dar se bloca cutia. ohmy.gif . Am dat jos capacul spate e vre-o 3 sau 4 ori pana sa ma prind care-i spilu: cu furcile puse la liber,in momentul in care incercam sa remontez capacul,furca vitezei a V-a aluneca inauntru,practic intra intr-a V-a si asa ramanea. Pana la urma am cuplat a -IV-a,am scos limitatorul de cursa cu arc de la a V-a din capac ca nu-mi dadea voie sa misc cautatorul in pozitia necesara si asa s-a rezolvat. Treaba asta insa m-a costat cateva ore bune de chinuiala aiurea,de injuraturi in capul "inginerilor" de la Colibasi ca n-au putut pune la limitatorul ala si la surubelul cu bila si arc ce tine a-V-a in capac un cap de imbus ceva,nu de surubelnita de tanc,etc. Am lucrat la ea pana pe la 3 jumate noaptea cu tot cu remontat fuzete,planetare si etc. Concluzia finala: Daca ai bani,esti comod si ai sursa sigura, cumpara alta cand se strica,daca nu fa ca mine si desi volumul de munca e destul de mare,eu unul am ramas uimit ce cutie precisa am acum,asta chiar daca nici inainte s-o belesc blush.gif nu mergea chiar rau. Gata si cu asta,sa vedem ce mai urmeaza..... death.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.