Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexander_95
Salut !
Am o mare problema. Azi cand am venit acasa m-am gandit sa imi pornesc dacia .. Stiam ca are probleme la pornire, platina ne fiind reglata bine motorul avea uneori tendinta de a ingena cand porneste. Am reglat platina si am cuplat "+" de la baterie ... Am dat la chie am vazut ca martorii sunt aprinsi si am zis sa o pornesc ... LINISTE TOTALA... martorii au ramas aprinsi iar de sub capota nu se auzea nimic. Electromotorul nu avea niciun fel de reactie.

Unde este problema ? :|
darkavenger183
Aprinde farurile, si treci chia de pe pozitia "motor" pe pornire. Vezi daca scade lumina. Daca da, atunci da curent la bendix dar poate fi intelepenita furca sau nu e reglat corect excursia furcii demarorului. Daca nu scade de loc lumina poate nu merge contactul de la cheie, sau poate ai firul de la benxid sarit, rupt etc.
2) incearca sa impingi cu o surubelnita sau cheie furca de bendix (trebe apasat destul de tare). Vezi daca incepe sa invarta demarorul cand ajungi la cap de cursa. Daca nu, verifica cablurile de la demaror. Daca sunt OK si tot nu merge, poate fi de la perii.

Cand dai pe automat, zici ca nu se aude demarorul. Macar face "clantatz" bendixul?
Alexander_95
Nu se aude absolut nimic ... Dar uitandu-ma la martorii, lor le scade intensitatea.
darkavenger183
Daca scade intensitatea, inseamna ca vine curent la bendix cand pui contactul. Nu invarte demarorul fiindca nu cupleaza bendixul. Este cel mai probabil dereglat sau intepenit. Totusi poate ai noroc sa fie doar un contact slab la firul de bendix, sau papucii de la cablul de plus slabiti.. Ia o sarma mai groasa si pune + de la baterie pe excitatia de la bendix. (Atentie, masina sa fie scoasa din viteza!!) Ar trebuii sa faca un "clac" si sa invarta demarorul. Daca nu misca nimic, e intepenit/dereglat.

Daca vrei sa il repari tu trebuie sa faci cam urmatoarele:
1) dai demarorul jos de pe masina
2) desfaci cele 2 suruburi de la baza electromotorului, desfaci bendixul si scoti stiftul parghiei de la furca.
3) scoti USOR partea periile si tragi umpic in spate de rotor, in acelasi timp incerci sa scoti bendixul afara. iti descriu astea in detaliu din cauza ca am rupt odata furca si cele de schimb ce se gasesc in comert sunt foarte proaste calitativ.. se rup des. Nu vrei sa se rupa cea originala, crede-ma biggrin.gif
4) In interiorul bobinei de la bendix (solenoid) gliseaza un cilidru de fier.. vezi sa nu frece de peretii interiori bobinei, sa nu ai mizerie etc...
5) reglarea excursiei bendixului fa-o dupa cum mai e descris pe forum in topicul dedicat.
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.