Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: deraiere
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Clipuri video > Clipuri Diverse
yhattori
L!nuX
dati pe la minutul 3:45 ca sa nu pierdeti timpul aiurea
bobo77
Bine ca avea viteza mica.
bygy007
e da s-a dus un pic tiris
Victoras2001
Ma nene, mereu m-am intrebat. Cum leaga astia locomotivele in linie? Ba am vazut doua in fata garniturii si doua in coada. La alea electrice o fi vreo matocareala, da la diesel cum e? Cum de nu trage una cu 50 si ailalta cu 52km/h? Cum le sincronizeaza perfect?
yhattori
daca-s legate direct una de alta (alea doua din fata), atunci sint niste mate electrice care fac legatura, transmit informatia necesara.

cu alea doua din spate comunica prin radio, locomotivele intre ele sau mecanicii intre ei.

daca te uiti la inceput, locomotiva are un fulgeras deasupra numarului, cica asta inseamna ca poate controla alte locomotive prin radio. daca n-are fulgeras atunci tre' sa mai fie unul la manete in alea doua din spate si ii da prin statie indicenzuratii.
DragosP
QUOTE(Victoras2001 @ 2 Nov 2011, 23:12)
Ma nene, mereu m-am intrebat. Cum leaga astia locomotivele in linie? Ba am vazut doua in fata garniturii si doua in coada. La alea electrice o fi vreo matocareala, da la diesel cum e? Cum de nu trage una cu 50 si ailalta cu 52km/h? Cum le sincronizeaza perfect?
*


@Victoraș: tracțiunea e tot electrică. Caz în care e extrem de simplu.
corbex
Cu multi ani in urma, un tren de marfa care urca dealul Balota avea doua locomotive in fata, una la mijloc si una in coada. Cu abur icon_mrgreen.gif Radio n-aveau, tara era saraca. icon_mrgreen.gif Comunicau prin sirena. Trenurile de calatori aveau numai doua locomotive.
Victoras2001
NU e vorba de comunicare, ma gandeam si eu ca intr-un fel sau altul comunica. E vorba de cat de precise sunt motoarele alea. Adica ii dai tu 35km/h, iar celalalt reuseste sa-i dea tot 35? Fix, fix? Cand cresti viteza e imposibil sa te coordonezi perfect, cu toate comunicatiile tale. Din vitezele diferite nu inseamna ca una trage pro si una contra? Ala care trage cu 32 fata de ala care trage cu 35, nu-l tine-n frana?
Am inteles ca la alea electrice se pot coordona singure, dar la dieseluir?
N-am prea inteles ce zice Dragos. Adica motorul produce curent pentru alt motor electric, iar ala e cu tractiunea? Sau cum? blink.gif Nu pricep nimic.
corbex
Diesel curat e doar Sageata Albastra icon_mrgreen.gif La alilante motorul diesel actioneaza un generator de curent. E mai simplu, scapi de transmisii care se strica des si comenzi complicate.
DragosP
Locomotivele sunt diesel-electrice. Adică motorul termic acționează un generator care la rândul lui acționează un motor electric. Nu mai ai nevoie de cutii de viteze, de ambreiaje și de alte chestii mecanice. Electric se sincronizează simplu.
Victoras2001
Pai ziceti fratilor asa. Adica alea diesel sunt tot electrice. icon_mrgreen.gif
Adica acum il cred eu pe unu' care credeam ca abereaza cand mi-a spus ca LDE inseamna locomotiva diesel electrica. Si cat am mai ras de el.
Ov
si mai exista si ldh-uri, adica diesel-hidraulice, unde comanda si actionarea sunt hidraulice

sageata nu cred ca nu-i tot diesel-electica


EDIT: se pare ca m-am inselat: sageata e diesel-mecanic
http://ro.wikipedia.org/wiki/Material_rula...comotive_diesel
bygy007
vad ca ati deschis o discutie pe domeniul meu de activitate , meserie laugh.gif , pentru cei de aici care nu stiau calificarea mea este chiar electromecanic locomotive asa ca ...
vorbim de cala autohtone acum
la 2 electrice doar legate mecanic corelarea vitezei se faca simplu , pe locomotiva sint niste aparate numite ampermetre care masoara curentul prin motoare , cind sint in sarcina curentul creste la o valoare , daca cea din fata o trage pe cea din spate curentul la cea din fata creste iar la cea din spate scade , macanicul trebuie sa creasca sarcina crescind trepta pina cind se ajunge la o valoare egala cu cea din fata
la cele disel electrice care au motorul disel si antreneaza un generator iar acesta produce curent pentru motoarele de tractiune principiul fiiind la fel cu cel de mai sus

la hidraulica motorul are un ambreiaj hidraulic , cuplarea intre motor si partea macanica controlul facindu-se prin masurarea valorilor presiunii

la metrou (si vorbesc de cele ale noastre ) comanda este electrica si e data la tote 3 trenurile odata fiecare isi regleaza intern viteza in functie tot de curentul absorbit de motoare

la locomotivele de prin alte tari transmisia se face radio in loc de sirme principiul fiind identic


pentru frinare , si aici ma refer doar la frina pneumatica la actionarea frinei dintr-o singura locomotiva frineaza tot trenul
yhattori
QUOTE(Victoras2001 @ 3 Nov 2011, 09:25)
NU e vorba de comunicare, ma gandeam si eu ca intr-un fel sau altul comunica. E vorba de cat de precise sunt motoarele alea. Adica ii dai tu 35km/h, iar celalalt reuseste sa-i dea tot 35? Fix, fix? Cand cresti viteza e imposibil sa te coordonezi perfect, cu toate comunicatiile tale. Din vitezele diferite nu inseamna ca una trage pro si una contra? Ala care trage cu 32 fata de ala care trage cu 35, nu-l tine-n frana?
*



victoras, cind am fost la americani am avut ocazia sa discut cu unul care le mina pe astea prin desert, trenuri cu cite 2-3 sute de vagoane portcontainer si mai multe locomotive.

zicea ca atunci cind urca sau coboara dealuri chiar e de dorit ca o pereche de locomotive sa traga mai tare ca alta, ca sa tina trenul "adunat". cuplajele dintre vagoane au "joc" si daca le lasi de capul lor se smucesc ca naiba si se rup sau deraiaza toata garnitura. asa ca la deal alea din spate imping mai tare decit trag alea din fata si la vale cele din fata frineaza mai tare decit cele din spate.

cica la astea mai noi ai un computer care-ti afiseaza frumos toti parametrii la toate locomotivele din tren, in timp real, te pot descurca cu un mouse (trackball), doi oameni pot controla ditai cirnatzul.

la modelele mai vechi, anii 70-80, fiecare set de locomotive are cite un mecanic si discuta prin radio. trenurile sint si ele mai scurte. de obicei au locomotive doar in fata si unde incepe urcusul sau coborisul sint depouri cu "helper engines", seturi de cite 2-3 locomotive + 1 mecanic care toata ziua nu fac decit sa ajute garniturile sa urce si sa coboare muntii. se cupleaza la capatul unui tren si-l urca pina in deal, acolo se decupleaza si se leaga la altul si-l ajuta sa coboare.

pe unde am fost eu, cajon pass, trece nu stiu ce magistrala care leaga los angeles de denver in colorado si mai departe in interiorul tarii. era linie dubla, acum tripla si trece cite un tren pe sens la 2-3 minute, zi si noapte, kilometri de containere, cisterne si alte chestii din port de la LA.
zanzie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.