Vara asta am tot plecat prin judet cu Dacia unui prieten de-al meu.
Este o berlina din 1985, in 4 trepte, care nu este ingrijita mai deloc si care arata cam nasol. Faza este ca am prins cu ea, fara prea mari probleme putin peste 130 km/h, asta fara sa trepideze sau sa faca urat in vre-un fel, ceea ca m-a facut sa cred ca este o masina foarte reusita.
De amintit este ca desi arata jalnic, nu are decat 50.000 km. A stat in parcare o mare parte din timp.
Ma gandeam sa o cumpar si sa o aranjez putin, dat fiind ca se pare ca motorul este impecabil. Voi ce ziceti.
Ma gandeam undeva pe la 10.000.000 lei sa dau pe ea.
Deocamdata nu am banii, dat fiind ca sunt elev si ca abia mi-am luat permisul de vreo 2 luni jumate si deja il am la Politie de vreo 2 saptamani, din motive de dementa la volan. Oricum, urmez cursurile de reducere a termenului de suspendare de la 3 luni la 1 luna.
Nu cred ca este o problema sa strag banii astia, insa se merita???
Fac cursurile alea si nu o sa mai merg ca dementu, da chiar imi place masina aia, si d-aia intreb, se merita??
catapro, omul vorbea sincer si serios, chiar trebuie luat peste picior?
Valentine
14 Oct 2003, 23:41
daca spui ca la 130 la ora mergea bine ... si e citez o berlina neingrijita din 1985 pe care proprietarul o da la ceva de genu 10,000,000 lei, atunci eu nu o sa mai calc prin judetul tau.
No offence, eu conduc o berlina fabricatie 1999 (intretzinuta f. bine) si la 130 la ora deja simt ca pica toate balamalele la usi, si tu zici ca "merge ca unsa" ?! este clar ca ai o problema cu viteza ... :mad:
Nu am probleme cu viteza. Vorbesc cat se poate de serios, mergea foarte bine. Pot sa va spun ca m-am simtit in siguranta deplina la 130km/h. Mai eram cu inca 3 oameni in masina care au observat si ei acelasi lucru: masina nu facea urat la 130km/h. Dimpotriva, se comporta f. bine.
Eram cu piciorul la fund in acceleratie, asta este de mentionat, insa asa merg de obicei, cu piciorul la fund in fiecare treapta, si schimb cand ajunge turometrul la 4000RPM (la masina mea - Dacie 1989 TLX). Aia nu avea turometru, asa ca schimbam vitezele cand se auzea motorul f. tare.
c1p0, iti garantez eu ca aceste cursuri nu te vor potoli, pentru ca asa ai iesit si din scoala. Acele cursuri nu-ti vor reduce pedeapsa de la 90 la 30 de zile, ci de la 90 la 60 de zile si asta numai daca vor dori domnii politisti (am un amic care a fost surprins de radar pe unul din bulevardele bucurestene, circulind cu 124 km/h. Chiar daca a facut cursurile alea, politia nu a vrut sa-i reduca pedeapsa!).
In alta ordine de idei, daca tu ai permis de doua luni jumate si iti permiti sa bagi piciorul intr-o berlina pe care chiar tu o descrii ca fiind echivalentul unei tarabe umblatoare, mai ales cind mai esti si cu 3 nevinovati in masina.......... no comment!
Concluzionind, ia-ti masina, ca asta doresti, numai fii foarte atent si fa-ti un calcul inainte de a o achizitiona, cit te va mai costa tinichigeria, vopsitoria + alte chichite.
daca tu singur recunosti motivul "dementa la volan", atunci io zic sa te mai linistesti un pic ca sa nu te linisteasca viata...nu e dmis ca dupa 2 luni sa ti se ia permisul pe motiv de "viteza"....!!!!
sper ca nu suntem vecini, ca io tot din buzau sunt.
Apropos, daca politia ti-a ridicat permisul in primele 6 luni, am inpresia ca e gata anulat, nu-l mai iei tu decit dupa ce trece un an si dupa ce mai faci inca o data scoala de soferi.
Tttt... Marty nu e asa, iti spun eu ca nevasta-mea si-a luat carnet de 3 luni si am reinvatat si eu regulamentul o data cu ea (ca dupa 10 ani se mai uita). Nu exista prevederea asta nici in regulament (asta nou) nici in decret.
Omul intr-adevar are o problema cu viteza, dar daca reuseste sa treaca cu bine de primul an de condus (fara sa faca vreun accident) are sanse sa mearga destul de bine in continuare.
Sfatul meu ar fi ca daca tot ii place viteza sa se inscrie la o scoala de piloti. Acolo te invata cum sa stapinesti masina la orice viteza.
Eu am mers prin Bucuresti cu un prieten care e pilot si nu se compara cu nimic. (cred ca a facut cam 15 min din Leu pina la Stadionul Lia Manoliu dar eu n-am vazut decit fragmente din tramvaie, pietoni, semafoare...)
asta cu scoala de piloti e o idee buna...un compromis acceptabil...
Mihai_E
15 Oct 2003, 10:40
poate s-o mai linisti el cu timpu' (i-o veni mintea la cap), vorbesc din experienta ca si io la 20 de ani cind mi-am luat carnet, ma credeam rechinu' soselelor, da acum m-am mai linistit.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi! :roll:
Oricum, mi-am propus ca dupa ce imi iau premisul inapoi sa ma mai linistesc, si asa o sa fac...asta am promis-o si tuturor celor au mers cu mine in masina...si care nu au mai vrut sa se urce a doua oara...Nu am zis ca o sa merg foarte incet, insa poate nu o sa mai fiu asa dement.
Referitor la scoala de piloti... Am inteles ca exista una undeva la Ploesti. O sa ma apuc de ea cand o sa termin cu scoala (liceul). Exista vreo scoala din asta undeva prin Bucuresti (pentru ca acolo ma gandesc sa dau la facultate). Daca da, stie cineva unde se afla si cam cat costa sa urmezi cursurile acestei scoli?
Cu referire la Berlina prietenului meu, cred ca o sa icep sa strang bani sa o cumpar. Cred ca dupa aia ar trebui sa mai bag inca vreo 5-6 mil. in ea, pentru inceput. Mi-am dat seama ca este o masina foarte durabila, dat fiind toate "cascadoriile" care le-am facut cu ea.
O sa am grija sa nu intru in tine catapro!
Am si eu cateva intrebari:
Cam la cate turatii are o Dacia Berlina cuplu maxim?
Cat consuma daca mergi cu ea cu piciorul la fund si schimbi la 4000-4500 RPM? (nu ma intereseaza daca se rupe masina, vreau doar sa stiu cat consuma)
Mai aveam o intrebare...care sunt rapoartele din o cutie de viteze in 5 trepete la o Berlina? Dar la una in 4 trepte?
FiveThreeFive
17 Oct 2003, 08:34
Eu am mers foarte mult, in anii '90, cu un break din 1988. Inca mai am masina, dar rugina aproape ca a dovedit-o definitiv.
Pe la mijlocul anilor '90 era in perfecta stare de functionare si avea motor 1289 cmc si cutie cu 4 trepte. Apoi, m-am apucat sa-i fac un "upgrade" si am ajuns la motor 1397 cmc si cutie cu 5 trepte.
Concluzia (foarte de neasteptat): combinatia motor 1289 + cutie 4 trepte se comporta mult mai bine si mai stabil la viteze mari, de peste 110 Km/h. Masina urca mai usor in viteza, si puteam merge stabilizat la 140Km/h. Deci, din punctul asta de vedere, am facut "downgrade" cand am trecut la 1397cmc si 5 trepte...
E drept, motorul 1397 are mai mult cuplu, este mai dinamic la turatii joase, iar cutia cu 5 trepte e mai economica.
Se pare ca motorul de 1289 este mai "vesel" la turatii mari, poate din cauza ca pistoanele sunt mai usoare.
Eu as zice sa iei masina, daca tabla este in stare foarte buna.
Tabla e in stare excelenta...nu am vazut rugina pe ea deloc. De mers, am mers cu ea numai la turatii mari si ajungeam la 100km/h imediat.
bogdan_o
17 Oct 2003, 23:08
Pai, poate era defect vitezometrul. Cu un break din 1996 la 130-135 la ora deja tremura carnea pe mine de atata zgaltait. Ce-i drept am observat ca incarcat la sarcina (5 persoane + bagaje nu foarte multe) e mai linistit. Ajunge mai greu la viteze mari, franeaza mai greu (si aici e bai mare) dar nu mai tremura, un 130 fiind rezonabil. Viteza de top 155 km/h pe tronsonul de chei dintre Mihai Bravu si Vitan (jur ca a doua oara nu se va mai repeta ca aproape am paralizat cand am vazut ca nu se mai opreste).
bogdan_o
17 Oct 2003, 23:22
Datele tehnice pt cutie in 4 trepte (tip 352):
Nr dinti: v1 42X11; v2 38X17; v3 34X23; v4 33X24; M 40X13
Raport transmisie: v1 3,81:1; v2 2,23:1; v3 1,47:1; v4 0,97:1; M 3,07:1
Cuplu conic: v1, v2, v3 9X34; v4, M 8X33
Cuplu kilometraj: v1, v2, v3 6X13; v4, M 6X14.
Capacitate carter ulei: 2l
Datele tehnice pt cutie in 5 trepte (tip 365):
Nr dinti: v1 42X11; v2 38X17; v3 34X23; v4 33X24; v5 31X36; M 40X13
Raport transmisie: v1 3,81:1; v2 2,23:1; v3 1,47:1; v4 0,97:1; v5 0,86:1; M 3,07:1
Cuplu conic: v1, v2 9X34; v3, v4 8X33; v5 9X34; M 8X33
Cuplu kilometraj: v1, v2 6X13; v3, v4 6X12; v5 6X12; M 6X12
Capacitate carter ulei: 2,5l
FiveThreeFive
17 Oct 2003, 23:34
QUOTE
Mai aveam o intrebare...care sunt rapoartele din o cutie de viteze in 5 trepete la o Berlina? Dar la una in 4 trepte?
Din manualul "Autoturisme Dacia" autor Corneliu Mondiru, aparut 1990:
1. Cutiile de viteze cu 4 trepte pot avea rapoartele:
1.1. Varianta cu ax comanda diam. 13 mm:
tr. 1: 3,61:1; tr. 2: 2,26:1 tr. 3: 1,48:1; tr. 4: 1,03:1
Sunt trei modele diferite:
- cod 352 0 0 si 352 0 2, care au rapoartele de mai sus si grup conic 9x34
- cod 352 0 1, cu rapoartele de mai sus si grup conic 8x33
1.2. Varianta cu ax comanda diam. 15mm si modul marit tr. IV:
tr. 1: 3,61:1; tr.2: 2,26:1; tr. 3: 1,48:1; tr. 4: 1,03:1
Sunt doua modele diferite:
- cod 352 0 7, cu rapoartele de mai sus si grup conic 9x34
- cod 352 0 8, cu rapoartele de mai sus si grup conic 8x33
1.3. (Alta) varianta cu ax comanda diam. 15mm si modul marit tr. IV:
tr. 1: 3,81:1; tr. 2: 2,23:1; tr. 3: 1,47:1; tr. 4: 0,97:1
Sunt doua modele diferite:
- cod 352 1 3, cu rapoartele de mai sus si grup conic 9x34
- cod 352 1 7, cu rapoartele de mai sus si grup conic 8x33
2. Cutia de viteze cu 5 trepte are rapoartele:
tr. 1: 3,81:1; tr. 2: 2,23:1; tr. 3: 1,47:1; tr. 4: 0,97:1; tr. 5: 0,86:1
Grup conic: 9x34
Dacia mea 1310 Break model 1988 motor 1289 cmc a venit cu o cutie 352 1 3.
Daca vorbim de cutiile cu 4 trepte:
- pentru consum redus si viteza maxima mai mare, este de preferat 352 1 3
- pentru reprize si traseu montan: 352 0 8.
FiveThreeFive
17 Oct 2003, 23:36
(bogdan, se pare ca am scris in contra-timp.... macar mai stiu pe unul care nu are somn la ora asta
)
De unde fac si eu rost de un manual d-ala?
bogdan_o
31 Oct 2003, 22:40
P'al meu l-am luat in decembrie 1998. Era facur de Ed. tehnica. Nu stiu sincer pe unde ai mai putea gasi unul. Oricum cartea e super-buna si bine documentata. Poze, scheme, toate.
c1p0, nu-l mai cauta, ca nu-l gasesti neam. Le-am scris si celor de la Ed. Tehnica si nu-l au.
Asa ca singura shansa e sa-l tragi la xerox de la cineva care il are (are vreo 500 de pagini dar e best pentru berline).
Rectificare la mesajul anterior.
Cartea va aparea in curind. Am vazut pe situl de la Ed. Tehnica ca o reediteaza (scuzati cacofonia dar e necesara).
Poate or sa includa si capitole cu modelele noi (Nova, DSN, SLZ).
Daca nu e buna si asa.
YEEEEE HAAAAAAA!!!! i can hardly wait!!!
Si eu!
Acuma cine o vede primu in librarii sa dea de veste.
Atentie se poate face comanda si pe internet la www.edituratehnica.ro
Bafta
pentru cine nu stie: libraria edit. tehnice e pe strada care coboara intre hotel capitol si casa armatei, dupa 50 m pe dreapta, pe un colt la intersectia cu o straduta care da la palatul telefoanelor;
Mirelush
10 Nov 2003, 11:39
Mah nu e kiar asha sf ce zice ka nu termura la 130 !!! eu am una din 96 are 55 000 km tabla arata jalnik pe ea .. nu e ruginita da e batuta de grindina la eclipsa!!
) shi e batuta bine (am zis k am s o inderpr dar nu merita sa pun kit saua utogena pe ea ka strik tabla !!) si in kiar daka nu e foarte plakuta la vedere daciutza mea !! totushi nu termura la 110 - 120 kum termura nova lu tata !!! la 100 de km la ora nu aud in habitaklu termurand decat aku indicator de la vitezometru kare e strikat shi face un zgomot ciudat ( e strikat ka face zgomot de indicat indica viteza buna
) )
c1p0 e si in bucuresti o scoala de plilotzi am vazut eu o reclama pe o mashina nu mai stiu unde e .. o s ma interesez si am sa itzi zpun .. dar nu prea ii vad rostu !! in fine
mai cunosc pe cineva care imi spune cum merge Dacia lui din '86 cu 130/h ...
omule, nu numai cu viteza ai probleme ci si cu ochii !
si daca inca n-ai omorit pe nimeni sa stii ca e doar chestie de timp !
pentru binele nostru, te rugam (un grup de oameni de bine 8) ) sa nu iei masina !
mai bine bei banii aia ! bautura te omoara mai placut si mai lent !
asarban
12 Nov 2003, 10:45
QUOTE
Mah nu e kiar asha sf ce zice ka nu termura la 130 !!! eu am una din 96 are 55 000 km tabla arata jalnik pe ea .. nu e ruginita da e batuta de grindina la eclipsa!!) shi e batuta bine (am zis k am s o inderpr dar nu merita sa pun kit saua utogena pe ea ka strik tabla !!) si in kiar daka nu e foarte plakuta la vedere daciutza mea !! totushi nu termura la 110 - 120 kum termura nova lu tata !!! la 100 de km la ora nu aud in habitaklu termurand decat aku indicator de la vitezometru kare e strikat shi face un zgomot ciudat ( e strikat ka face zgomot de indicat indica viteza buna ) )
c1p0 e si in bucuresti o scoala de plilotzi am vazut eu o reclama pe o mashina nu mai stiu unde e .. o s ma interesez si am sa itzi zpun .. dar nu prea ii vad rostu !! in fine
Hombre!
Te-a rugat multa lume sa incerci sa scrii si tu omeneste!
Ce naiba, tre sa ma chiorasc o ora la monitor ca sa vad ce vrei sa spui!
Probabil ca scrii doar genialitati dar nu sunt in stare sa te urmaresc, ma enervez si o sa incep sa tip sa te zboare!
QUOTE
Sa transpunem indicatiile pretioase ale domnului Bobo si sa le dam chiar si un nume: Cobori pe Strada Eforie si faci dreapta inainte de Cinemateca, in fata intrarii la Politia Capitalei, pe strada care iese in bulevard. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
?!?!? nu inteleg...
Mirelush
14 Nov 2003, 01:21
ache2 masina mea nu e din 86 , 1 la mana
si 2 la mana e din 96 e diferenta cam de 10 ani , si merge foarte bine cu 130 km/h mai sus de atata nu am incercat si nici nu vreau sa incerc ! :wink:
Ache2, de ce esti Toma Necredinciosu'.
Eu am avut o berlina din 83, cu care intr-adevar am prins 130/h.
E drept ca eram in vale si cred ca daca mai insistam un pic culegeam motoru de pe jos
si adunam tablele cu farasu'
.
A doua oara n-as mai incerca cu asa ceva :wink: .
Mirelush
14 Nov 2003, 18:27
paulp
nu stiu ce sa zic din 83 , 86 nu stiu daca prind atat , da a mea garantez ka prinde 130 fara probleme ... cine nu ma crede il invit sa vada !!! :wink:
Nu e imposibil sa mergi foarte tare cu Berlina! dar e foarte riscant! din 2 motive: iti periclitezi viata si/sau strici masina. Regret si acum acest episod din viata mea pe care am pus-o in pericol in mod absolut gratuit.
Culmea inconstientei:
MASINA: Dacia 1310, 1990, 1400cmc, 5 viteze
STARE TEHNICA: motor OK, c.v. OK (mai putin sincron viteza II), frine bunicele, electrica, amortizoare, arcuri, tabla =varza, cauciucuri Matador de iarna pe fata f.bune, Victoria pe spate, echilibrate de curind si foarte bine.
DRUM: Urziceni-Bucuresti, inainte de popasul Sinesti, vreme superba, asfalt uscat, nici tipenie in fata sau in spate
VITEZA OBTINUTA: 155km/h pe vitezometru, viteza V, turatia am uitat-o (se intimpla in vara 2002).
SENZATIA: plutire...parca nu atingea drumul cu rotile, probabil din cauza amortizoarelor si arcurilor facute praf...fara tremuraturi (masina, nu eu!)
REZULTAT:masina vazind ce nesanatos are la volan, a simtit nevoia sa reactioneze: exact cind vroiam sa incetinesc deoarece vazusem o masina din fata, trosc! se rupe patina de intindere a lantului de distributie...am mers ~1km din inertie pina in parcarea de la popasul Sinesti...am ajuns in Bucuresti tractat de un Fiat 600D din 1965...vedeti scena? are numai 27CP...
CONCLUZIE:probabil in multi dintre noi e un aghiuta care ne indeamna sa vedem care-i limita...dar mai bine s-o cunoasca altii, cu un suport tehnic, medical si organizatoric mai bine pus la punct decit noi, care nu trebuie decit sa ajungem din punctul A in punctul B intregi si nevatamati, impreuna cu familia sau prietenii ce si-au pus viata in miinile noastre, indiferent de masina pe care o conducem la un moment dat.
FLEX, ai foarte mare dreptate. Miercuri imi iau permisu inapoi de la politie si promit solemn ca nu o sa mai merg niciodata asa de tare, insa o sa ma laud mereu ca am mers cu harca aia cu 130km/h.
In legatura cu scolile de pilotaj am gasit 2 adrese, pentru cine mai este interesat:
Stefan Vasile
locatie: Bucuresti (cursurile pe aeroportul "Strejnic" langa Ploiesti)
mobil: +40-92-529783
pret: 150 USD
durata: 2 weekend-uri
dotare: nici una. veniti cu masina personala.
Victor Pop
locatie: Brasov
mobil: +40-93-566779
pret: 250 USD
durata: 4 weekend-uri sau o saptamana intreaga
dotare: un bmw (tractiune spate) si un vw golf(tractiune fata)
Anyway, multumesc Mirelush!!!!
In legatura cu cartea despre Dacia de la Ed. Tehnica, tot o pandesc, insa vad ca nu mai apare odata...stie cineva vreo data sau ceva??
QUOTE
In legatura cu cartea despre Dacia de la Ed. Tehnica, tot o pandesc, insa vad ca nu mai apare odata...stie cineva vreo data sau ceva??
Mie mi-au scris de la Ed. Tehnica ca e in reeditare si in citeva saptamini va aparea :shock:
c1p0, du-te draga la piloti ! poate-ti trece acolo, si nu devii statistica !
sau poate totusi, nu-ti dau politaii carnetu' inapoi !
Sigur imi dau politaii permisu inapoi.
De aia ma duc sa fac scoala de piloti..."ca sa mai imi treaca acolo"!
dragOn
20 Nov 2003, 12:27
Conform punctului 2d din Regulament, ultimul mesaj postat a fost șters!
Nu vreau să dau nume, dar sper să nu se mai repete!
Valentine
20 Nov 2003, 15:06
prima aplicare dura a regulamentului ... :?
Valentine
20 Nov 2003, 15:14
si traducerea pentru cei care au lipsit in a 9-a la latina ?
Latina se facea in a 8-a (pe vremea mea adica 84-85)
"Legea e dura, dar e lege" (asa e domnu Andrei sau bat cimpii?)
asarban
20 Nov 2003, 17:02
Ntz!
Legea e s-o dai de-a dura!
Eu am facut latina pana intr-a 12a!
Nu v-am zis ca d-aia mi-am luat permis, ca s-o calc pe aia de latina!!
Nu mai scot aia de la Tehnica cartea?? Ce tot fac?? :|
Mirelush
20 Nov 2003, 23:32
lol am facut latina in a 8 sau a 9 parca !! nu mai stiu si nu ma duceam la ore !
... o tiparesc ma .. merge tiparnitza greu