Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ciudatenie carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Raul TM
Problema este urmatoarea:

-amestec sarac doar la o anumita deschidere a clapetei de acceleratie, in sarcina la aprox. 2000 rpm si la mers in gol la 2500 rpm (deschiderea fiind aceiasi),efectul este mersul in suturi sau hopuri,la rece chiar moare motoru'

Daca trag socu cam un sfert problema dispare complet(de aici am dedus ca e amestec sarac). Dar daca merg cu socu tras atunci la turatii mai mari amestecul este bogat,bujiile fiind negre.

Intrebarea mea e urmatoare: Ce trebuie sa schimb in carburator sa inbogatesc amestecul doar la acea deschidere a clapetei ? blink.gif


excl.gif Am citit cam toate topicurile despre carburator si am verificat urmatoarele:
-nu trage aer fals niciunde
-nivel cnc (diferite distante,implicit diferite nivele fata de planul inclinat)
-debitul pompei de benzina mare(este noua)
-pompa de sprit actioneaja la cea mai mica miscare a axului clapetei si are un jet puternic
-gaura calibrata din pata calda are 2mm
-diferite reglaje asupra surubului de amestec(are afecte doar asupre relantiului,logic)
-am dat cu un sprai de curatat prin toate canalele carburatorului,nu este nimic infundat,inclusiv gaurelele de progresiune)
-jigloarele le-am masurat cu scobitori si subler,sunt aprox valorile normale pt carb de 1.4(32 IRM 2AM),in nici un caz nu sunt de carb de 1.3
krapcarasu
pe gaz cum merge?
Raul TM
momentan este defecta instalatia de gaz,trebuie schimbate membranele din vaporizator si deocamdata nu am bani, de aceia tin neaparat sa o fac sa merga cum trebuie pe benzina
krapcarasu
strange la maxim surubul de pe furtun ca iti poate trage aer pe la plaman
Raul TM
am scos de tot furtunu dintre plaman si carb iar gaura am astupato. Am mai citit niste articole despre carb weber, pt. reglare amestecului la turatii de 2000-2500rpm cea mai mare influenta o are tubul emulsor blink.gif ,sa-l schimb cu un tub E6(de la un carb 1,3),a incercat cineva asa ceva?
PH-06-BOA
Tubul emulsor, influienteaza cum dicteaza jiclorul de aer, de deasupra lui. Daca e prea mare gaura (peste 170), aerul apasa pe emulsia din put, tinandu-i nivelul mai jos, iar in difuzor ajunge mai greu. Jiclorul principal, daca e mic, se intampla acelasi lucru, ai pauza la acceleratie sau chiar moare motorul la mers constant. Daca una din supape scapa gaze din cilindru in galeria de admisie( atat la comprimare cat si la explozie), urmatorul cilindru nu se mai alimenteaza corect sau chiar deloc la turatie mare, amestecul fiind respins, fiind necesara majorarea jiclorului principal. Cauta alt jiclor principal, largeste-i gaura cu o sarma oteloasa, putin latita si taioasa pe margini (dintr-un cablu), si fa proba. Trebuie dus in jurul a 1,45. Ce intelegi tu, prin jicloare de 1,4 si 1,3? Eu zic, sa cauti perechea corecta, intre jiclorul principal, si cel de aer de la emulsor.
Raul TM
prin jicloare de 1,3 si 1,4 m-am referit la motor implicit la carburatoare 32irma si 32irma2AM,m-am exprimat eu mai vag. Referitor la tubul emulsor m-am documentat, functionare lui e mai complicata decat credeam,la turatii mici rolul gaurilor este dat de inaltimea nivelului de carburant din cnc,care la relanti este axact la mijlocul tubului emulsor separand cele 4 randuri de gauri asa: 2 sunt deasura nivelului iar doua sunt sub nivel scufundate complet in benzina, asadar rolul celor de sus e pt dozarea aerului iar celor de jos pt dozarea benzinei, pe masura ce se deschide clapeta de acc. se creaza vid tot mai mare aspirand mai multa benzina dar si mult mai mult aer scazand nivelul benzinei din tub (mai exact din putul in care se afla tubul) modificand rolul gaurilor din parte de jos a tubului,asta se face gradat pe masura ce clapeta se deschide tot mai tare. Solutia ar fi ori sa micsorez una sau mai multe gauri din parte de sus ori sa maresc gauri din parte de jos.
Ar fi mai simplu doar sa maresc jiclorul principal de benzina sau sa micsorez jiclorul principal de aer dar asta ar inbogati amestecul pe o plaja mai extinsa de turatii (de deschidere a clapetei de acc) ,eu vreu sa inbogatesc amestecul pe o plaja mai restransa,doar in jurul a 2000 rpm. Daca amestecul ar fi sarac din cauza lor motorul s-ar plafona la o turatie pe care nu ar depasi,iar la mine merge cel mai bine dupa ce trece de 2500rpm pana pe la 5000 cand deja mi-e mila sa-l mai turez.
Chiuloasa e recondionata acum un an,inclusiv supape si scaune,dar sa zicem ca s-a intamplat ceva cu ea,atunci nu ar trebui sa functioneze deficitar pe toata plaja de turatii? huh.gif

30 Oct 2011, 15:11:
deja e geloasa prietena ca imi petrec mai mult timp cu carburatorul decat cu ea

Am incercat urmatoarele:

am inlocuit tubul emulsor F20 cu unul E6 = problema ramane doar pana ajunge motorul la temperatura normala de functionare

am pus la loc emulsorul original dar am schimbat jiclorul de aer cu unul mai mic= la fel ,merge bine numai dupa ce se incalzeste motorul,in rest trebuie sa merg tot cu socu tras,probabil la iarna o sa merg mult asa

Oricum jicloarele nu prea corespund cu ce scrie pe ele,ca sa fac jiclorul de aer mai mic am cositorit gaura si apoi facut in cositor o gaura mai mica,de 1.35.

daca mai are cineva niste sugestii...

poza de la locul de mesterit:
user posted image
user posted image
pcostica
incearca un alt jiclor de relanti, in loc de 0,5 cat ai acum pune unul de 0,6 sau chiar de 0,7.
Bafta!
Raul TM
Problema este 90% rezolvata biggrin.gif

saracirea amestecului aparea in momentul cand clapeta de acc. trecea peste ultima gaura de progresiune(cea de sus), moment in care trebuia sa vina benzina prin centrator de la circuitul principal . Deci problema era ori se termina prea repede efectul circuitului de relanti ori incepea prea tarziu sa actioneze circuitul principal.

se pare ca si pcostica a avut dreptate,am pus cel mai mare jiclor de relanti care l-am avut (de masurat cu scobitoare si cu subleru nici o sansa) si s-a diminuat aprooape de tot efectul de saracire. Acuma doar cand e rece de tot motorul mai moare sau merge in hopuri fara sa trag umpic socu.

Printre cele nxx.. modificari am facut urmatoarele constatari :

-jiclorarele principale au influenta doar la turatii foarte mari

-jiclorul de relanti are influenta mare asupre gaurilor de progresiune si durata in care prin ele trece benzina

-la tubul emulsificator randurile dinparte de sus au efect la turatii mici iar cele de jos la turatii mari, este destul de complex si nu o sa ma intind cu detalii

-inaltimea nivelului din cnc are in inflenta asupra momentului cand incepe sa intre in actiune circuit principla dar are o limita care daca este depasita benzina parca se varsa in centrator in stropi mari si motorul avand mers haotic

-centratorul are o gaura mica de aer pe aripioara dinspre tubul emulsificator,are efect doar la turatii mici,pt a inbogati amestecul l-am lasat pe cel cu gaura mai mica

-daca desfac capacul de la carburator de prea multe ori se uzeaza filetul din corpul inferiror laugh.gif

-daca fac problema sa dispara si cand e motorul rece ,dupa ce se incalzaste motorul e prea bogat amestecul


Multumesc, din partea mea se poate inchide topicul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.