Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pun contactul se aprind farurile
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cbitzy
am si eu de o bucata buna de timp ceva probleme cu pornirea la cald la "marita" mea. am mai deschis un topic pe tema asta, atunci banuiam alimentarea dar acum cred ca e distributia. probleme face doar la pornirea la cald, daca o opresc porneste din ce in ce mai greu, pana la un moment dat cand nu mai vrea sa o ia deloc.
acuma mai nou am observat ca in momentul in care pun contactul si dau pe demaror se aprind si farurile si se stang in momentul in care ma opresc. totodata se aude si un zgomot ciudat de sub bord ca atunci cand iese aerul printr-un balon pe care-l tii de partea aia pe unde se unfla, daca ma puteti intelege. masina la rece cat si la cald porneste (daca porneste la cald) doar in momentul in care iau contactul de pe demaror - deeci pun contactul, demarorul invarte, dar nimic si chiar in fractiunea de secunda cand iau contactu de pe demaror porneste si mororul ,bineinteles cu aprinsul farurilor si zgomotul ala care nu se mai manifesta odata cu motorul pornit.
nu stiu la ce sa ma mai uit si sincer m-am si cam plictisit de ea ca nu pot sa-i dau de cap de atata vreme.
ceva idei?
inca ceva am si ceva probleme la partea de lumini ca mi se arde siguranta canm aprind faza lunga. firele sunt ok nu are scurt. cateodata mai scapa si nu se arde, dar majoritatea timpului cand aprind faza lunga se face noapte totala.
mi-am mai adus aminte ceva: cand incep sa accelerez intai da in nas si dupa aia merge normal. ralantiul e bun, mersul la turatie e bun, cu exceptia datului in nas cand las sa scada putin turatiile si dupa aia accelerez si o usoara bataie la distributie inceputa acum jumate, trei sferturi de an la vreo luna dupa ce am segmentat motorul, (distributie noua), care in timp s-a acutiza tot mai mult.
cu ce sa incep?
Dacia_47_akm.2
eu zic ca sigur e un scurt, de cat e siguranta pe care o pui?, in mod normal, eu te sfatuiam sa iti pui o siguranta mai mare dar nu e bine, vezi mai intai pe unde ai scurtu si apoi sa ii pui o siguranta mai mare, si dute cu ea la electrician degeaba ai controlat tu firele ca mai exista si alte metode prin care se poate produce scurt-ul
cbitzy
siguranta parca e de 8 sau 10 nu mai stiu exact. mai mare nu pun ca se prajesc firele si iau foc. la mecanic/electrician nu am fost si nici nu ma duc altfel dece as mai tine dacie? ca-mi place sa-mi bag degetele in burta ei numai ca acuma am cam ramas in pana de idei. am nevoie de o muza sau ceva idei de la voi.
daca ai putea si o dezvoltare a ideii aleia cu scurtul care se produce si pe alte cai. unde se intrepatrunde contactul cu farurile?
Dacia_47_akm.2
tati si mie imi place sa mesteresc la masina atat pe partea de mecanica cat si pe partea de electrica, si credema ca am avut mai multe dacii, si la una dintre ele chiar i-am schimbat bordul clasic in cn3, dar in momentrul in care dateam sa pornesc motorul se aprindea cd player-ul, m-am dus la electrician, asta este sfatul meu smile.gif
N E S
Sfatul meu e sa mergi la un electrician bun ca sa iti dea acele idei de spui tu....si mie imi place sa imi repar singur masina, dar cand mi-a luat foc contactul am pus mana pe telefon si am chemat electricianul asa ca...
Kiraly
in legatura cu pornirea eu ma gandesc la contactul electric defect sau ai pierderi pe undeva si iti fure curent si electromotorul.pune un multimetru pe bornele bateriei si dai la automat sa vezi cat arata daca nu se rezolva cu schimbarea contactului. si in legatura cu zgomotul: ce tip de bord ai? nu ventilatorul la aeroterma se porneste?
cbitzy
mutumesc pentru sfaturi dacia 47 si nes. daca ia foc o las sa arda. sa nu patesc eu sau altcineva ceva in rest ...
acu zgomotul ala se audse in partea de stanga de sub bord. asa am eu impresia. nu e ventilatorul sigur. bordul e din ala tip scoica parca. e o dacie 1310 din 1987 fara turometru.
bygy007
daca e masina din semnatura (86) verifica de unde iti vine tensiune pe faruri cind pui contactu , eventual desfa cochilia de la volan si vezi la blocu de lumini , mai poate fi si de la blocul de sigurante ceva topit iesit de pe acolo, traseul comin al firelor e pina la bobina de inductie , in manunchiul ala de fire
PH-06-BOA
Cu ce sa incepi? Cu litera mare! Cum poti tu sa repari ceva, despre care s-a scris, daca nu si citesti? Ma bur sa aud ca-ti place sa-ti bagi nasul, dar cred ca numai seara, pana sa te culci.

Faptul ca dai la automat mult, a dus la topirea suportului de plastic in care se afla ploturile contactelor, si cand esti pe demaror, e "taiat contactul la bobina. Daca nu te-ai mai duce cu cheia la maxim cand dai la automat, ai avea si contact pe bobina, asta pana "pica " de tot. Deci, pornirea grea nu e ca ai tu ceva pareri despre distributie ( cam cum bate distributia la Dacie?),, si pentru ca se taie legatura la bobina, din contact, cand dai la automat. Daca ai fi dat la cheie, fara sa fortezi, oprindu-te acolo unde cupleaza electromotorul, n-ai mai fi avut neplacerea de a nu porni, dar asta trebuia s-o deduci tu. Ca se prajeste ceva pe sub bord, o fi vr-un peste, daca-ti intra si apa! Tu, ai aplecat capul sa vezi unde sau in ce se aude asa ceva, sa-i dai un nume, si apoi sa explici, pentru a ti se putea da o solutie sau alta? Fasaie! Poate fi valvele de la clapetele de aer-caldura, poate fi bateria, care fierbe cand dai la automat, sau borna ei, poate fi un fir subdimensionat, care se incinge intr-un plastic si o mai fi. Ideea cu electricianul, nu face decat sa te tina pe loc, si la fiecare faza de defect, sa-ti freci mainile degeaba, injurand pe altul, pe cand ai putea ca tu, sa-ti dai cu pumnii-n cap. Chestia cu farurile, ar trebui sa inlaturi toti consumatorii mari, ce trec prin contact, scotand papucii din regleta de sub bord, si mutandu-i in cea de alaturi, car nu trece prin contact. Asa eliberezi contactul de sansa de a se mai topi, si poti depista si firele vecine, care ar putea fi lipite. Cum sa nu se topeasca contactul, daca farurile se aprind prin el? Nu vreau sa ma privesti cu rautate, sau sa-mi injuri femeia, dar vreu sa te faci si inteles, cand explici sau vrei ceva.
cbitzy
nu o sa-ti injur femeia stai calm ca nu sunt genul. iti inteleg ironiile si mai cred si ca esti foarte plin de sine.iti multumesc din toata inima (sincer) pentru multitudinea de informatii pe care mi le-ai oferit. daca as putea sa-ti explic cap coada un lucru ar insemna sa-l inteleg si eu. daca l-as intelege nu te-as mai intreba. chiar crezi ca nu am aplecat capul sa-mi dau seama de unde vine fasaitul? daca depistam de unde vine as mai fi intrebat? ce rost avea?
intrebarea la care nu am gasit nicaieri nici un raspuns e dece toate astea doar la cald? dece nu si la rece?
apropo de cum ai inceput raspunsul "Cu ce sa incepi? Cu litera mare!" nu te supara ca te intreb dar poti sa-mi spui si mie cati ani ai? inceputul asta ti-a venit natural in minte sau te-ai gandit la cum sa pari mai interesant? ca daca ti-a venit natural inseamna ca esti vre-un profesor ceva care e obisnuit sa corecteze absolut orice eroare ceea ce este normal si de inteles. daca te-ai gandit la el inseamna ca nu are rost sa mai continuam aceasta discutie si te rog respectuos sa ma scuzi ca nu ma duc la mecanic si vin aici pe forum.
apropo daca toti am merge la mecanic pentru orice problema ce rost mai are forumul asta?
"Cum poti tu sa repari ceva, despre care s-a scris, daca nu si citesti?" ce s-a scris unde s-a scris? nu-mi dau seama despre ce vorbesti? daca te referi cumva l-a celalalt topic sa stii ca l-am citit
PH-06-BOA
Referitor la "dat in nas", pompa de sprit nu face treaba. Daca i-ai schimbat de curand membrana, arcul de la cea noua e prea moale si se comprima el in loc sa impinga benzina pe cioc. Supapa de langa jiclorul principal inchide tarziu sau deloc. Jiclorul principal, nu e pereche cu cel de aer, de deasupra emulsorului. Ar mai fi ca, vre-o supapa de admisie , sa ramana putin deschisa si, atat la comprimare cat si la explozie, impinge amestecul inapoi pe galeria de admisie, catre carburator, si urmatorul sau urmatorii cilindrii, raman fara combustibil. Bataia care o auzi tu, e posibil sa fie de la un piston, care atinge de garnitura, daca nu s-a asezat corect la montare, adica inelele metalice sa pice exact pe camasa, semn pe bloc si apoi asezata chiulasa, eventual , ovalizata gaura de ghidare din garnitura.
cbitzy
daca bataia era de la pistonul care atingea in chiloasa nu se aizea de cand am pornit masina prima oara?
la mine a aparut pe parcurs bataia si a inceput sa se accentueze odata cu trecerea timpului. in plus e undeva in parte din fata a motorului in partea de jos. e sigur distributia.
PH-06-BOA
Pentru tine, tu faci cea mai buna treaba. Mecanicul sau electricianul, in mare masura vrea doar bani, si cand nu stie, spune ca-i de la soare, de la vaselina, si iar pleci cu degetul in gura... daca nu sti sa-i dai raspunsul. Nu toti au posibilitatea de a rezolv in fata blocului, si merg la mecanic (ai vazut stirile din seara asta?), dar trebuie sa sti si ce sa-i ceri, chiar sa-l verifici. De ce crezi ca la servis, nu te lasa langa ei?Daca n-ai habar, face ce vrea din masina ta (si buzunar).

29 Oct 2011, 21:48:
Argument la bataia de distributie. Ca zarnaie lantul, da. Ca bate , ce, cine?
cbitzy
multumesc pentru ajutor. este mai mult un zornait cum spui tu. mie nu mi-a venit in cap sa o denumesc astfel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.