Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie 5 trepte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
5trepte
Va salut!!Sunt nou pe aici asa cu nustiu daca am facut bine.Situatia este urmatoarea:as vrea sa adaptez la o dacie 1310 din 89 ,modelul excl.gif cu 4 faruri"o cutie in 5 trepte.trebuie sa mentionez ca actuala cutie este originala in 4 trepte,se poate sa montez pe cea in 5 trepte??Daca da o sa trebuiasca sa aduc vreo modificare????Motorul este de 1,3 1289
N E S
Se potriveste stai linistit.
5trepte
Deci nu o sa trebuiasca sa schimb nimic?
N E S
Eu stiu ca intra "bolt on" adica la marele fix biggrin.gif Scoala am facut-o pe o dacie cu motor 1.3 dar cutia cu 5 trepte. Instructorul nu a mentionat nimic de vreo adaptare facuta din cate imi amintesc..
STORMTROOPER
Din cite stiu eu trebuie schimbata traversa , cea de la cutiile in 4 este dintr-o singura bucata, la cutiile in 5 trepte este din 2 bucati, de asemenea mai trebuie "ciocanita" tabla de sub masina, acolo unde intra cutia de viteze, asta pentru ca cea in 4 trepte este ceva mai mica decit cea in 5 trepte si trebuie sa i se faca loc acolo.
5trepte
Va multumesc mult pentru raspunsuri,am sa revin cu detalii atunci cand am sa o montez pe masina.
tynn
Iti mai trebuie si planetare scurte (daca ai cumva lungi) + bieleta de la timonerie (difera cea pt cv cu 4 tr)
iulica89
Salut!
Nu ai nimic de facut decat sa schimbi traversa si tija dintre maneta si cutie(e mai scurta la cea de 5 trepte)...
Nu trebuie sa mai schimbi absolut nimic!(daca tot esti prin "zona" verifica si ambreiajul)
Motorul e cam subdimensionat ,dar daca este in stare buna merge!
Cu o cutie de viteze in 5 trepte cu treapta 5 lunga vei obtine un consum marit!!!
5trepte
Ambreiajul e bun,nu patineaza deloc la fel si motorul merge foarte bine chiar excelent,sunt sigur ca s-ar descurca foarte bine cu o cutie in 5 trepte.
STORMTROOPER
QUOTE(iulica89 @ 31 Oct 2011, 15:54)
Salut!
Nu ai nimic de facut decat sa schimbi traversa si tija dintre maneta si cutie(e mai scurta la cea de 5 trepte)...
Nu trebuie sa mai schimbi absolut nimic!(daca tot esti prin "zona" verifica si ambreiajul)
Motorul e cam subdimensionat ,dar daca este in stare buna merge!
Cu o cutie de viteze in 5 trepte cu treapta 5 lunga vei obtine un consum marit!!!
*



Eu stiam ca daca isi pune cutie in 5 trepte, la drum intins consumul de carburat scade pentru ca si turatia este mai mica, exceptie facint cazurile cindla 100 km/h in treapta finala la o cutie in 4 trepte are aceeasi turatie ca la treapta finala la o cutie in 5 trepte. Putin probabil totusi.
mrkiry
Cand aveam Dacioara wub.gif si i-am schimbat cutia(i-am pus in 5) parca am schimbat si planetarele..am pus planetare scurte
Minel
QUOTE(iulica89 @ 31 Oct 2011, 14:54)

Cu o cutie de viteze in 5 trepte cu treapta 5 lunga vei obtine un consum marit!!!
*




Asta fiind valabil pt motoarele de 1,3 sau ...... unsure.gif
iulica89
Da ma refeream la motorul de 1.3.Am Avut o asemenea cutie"imprumutata" o saptamana si am montat'o pe motorul de 1.3(cu 83000km reali neumblat la el) si am facut un drum Ploiesti -Bucuresti si innapoi.Am avut un consum de ~9litrii/km extraurban fara aglomeratie blink.gif ...
In schimb o cutie cu treapta 5 "scurta" ajuta motorul wink.gif
5trepte
Imi este greu sa cred ca o sa consume mult,pai am un prieten care zicea ca avea pe dacia lui din 86 motor 1,3 cutie in 5 trepte,mi se pare ca avea raport final 9 x 34 si nu consuma deloc mult,din contra mai putin.In fine eu am sa imi pun cutie in 5 trepte sunt foarte decis,prefer pe cea lunga vorba domnului STORMTROOPER - turatia mica si daca o sa fie nevoie am sa schimb si kitt-ul ambreiaj ceea ce nu cred ca se va intampla deorece ambreiajul merge foarte bine ,sunt foarte multumit,nu mi-a facut probleme deloc. Planetarele sunt scurte,cutia actuala este cu planetare scurte.Am sa revin cu detalii saptamana viitoare,acum masina se pregateste pentru vopsit. wub.gif
maho
QUOTE(iulica89 @ 31 Oct 2011, 21:44)
...Am avut un consum de ~9litrii/km extraurban fara aglomeratie  blink.gif ...
*


Cāt ? ohmy.gif
Nici un TAB nu consuma atat...
Dacia_47_akm.2
se potriveste, stai linistit se potriveste la fix nu trebuie sa ciocanesti nimic doar sa schimbi planetarele si tija dintre schimbator si cutie ca altfel nu iti va intra in a cincea, eu cand mi-am schimbat cutia la una din dacii am lasat-o pe cea veche cu tampon pe ea si mergeau toate treptele inafara de a 5-ea dupa care am schimbat-o cu cea pentru cinci trepte, stai linistit e foarte bine pentru motor in primul rand ca lungeste durata de viata a motorului pentru ca nu mai merge tot timpul turat si merge si mai relaxat si plus castigi viteza si chiar si la consum se cunoaste devine un pic mai economica
TXzamora88
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 1 Nov 2011, 18:05)
se potriveste, stai linistit se potriveste la fix nu trebuie sa ciocanesti nimic doar sa schimbi planetarele si tija dintre schimbator si cutie ca altfel nu iti va intra in a cincea, eu cand mi-am schimbat cutia la una din dacii am lasat-o pe cea veche cu tampon pe ea si mergeau toate treptele inafara de a 5-ea dupa care am schimbat-o cu cea pentru cinci trepte, stai linistit e foarte bine pentru motor in primul rand ca lungeste durata de viata a motorului pentru ca nu mai merge tot timpul turat si merge si mai relaxat si plus castigi viteza si chiar si la consum se cunoaste devine un pic mai economica
*


E bine,nu o sa fie probleme in legatura cu planetarele deoarece si ale mele sunt scurte,nici cu tija am sa o schimb.Asta urmaresc si eu turatie scazuta,viteza in + si consum scazut
5trepte
Va multumesc pentru raspunsuri.Am sa revin cu detalii saptamana viitoare!
PH-06-BOA
Motorul de 1300 merge perfect pe cutia cu 5. Ca chitaie, ca mierloie, astea-s pareri fara sa le fi trait careva. Numai cine a pus sau are, stie cat de bine se potriveste. Eu am avut opt ani, o Dacie de la unguri, care cand a ajuns la mine dupa doi ani de taximetrie prin Bucuresti, ii mai mergea bine doar a-3-a. Am schimbat cutia (varianta cu suportii direct pe cutie (fara traversa), si opt ani, n-am avut probleme nici cu motor nici cutie sau consum. Cineva spune ca a 5-a consuma mai putin. Da, la vale. Cum sa consume mai putin, daca motorul intampina o rezistenta mai mare (datorita raportului), si atunci va trebui ca pedala sa fie mai mult apasata? Vreti sa spuneti ca motorul va face mai putine ture pe unitatea de lungime parcursa? In a 4-a mergi cu acceleratia apasata 10% la vit de, sa zicem 100/h, iar in a 5-a, pentru aceeasi viteza, poate fi la 20% apasata.

A vrut sa spuna 9l%, nu pe km. Faptul ca cutie nu e reglata bine, poate mari mult consumul. Daca grupul ( apropo 9/34, raportul grup, nu la a 5-a), e prea strans, incalzeste si merge greu. De aceea, cand schimbati simeringurile de la planetare, nu dereglati grupul. Schimbati pe o parte, strangeti piulita cum a fost, si dupa aceea treceti pe partea cealalta, facand la fel. Cine desface ambele piulite deodata, are toate sansele sa stranga grupul in orice alta pozitie, numai unde e bine nu. Un reglaj sigur, se face doar cu cutia jos si carcasa ambreiajului demontata de pe cutie (ca atunci cand se schimba simeringul de la priza).
anghelcatalin1992@yahoo.com
ia vezi la tr1 mai intampina motorul rezistenta ? daca ii dai tr5 la o turatie corecta nu o sa ai nici un fel de probleme cu consumul ( va consuma garantat mai putin , nu cu mult )

4 Nov 2011, 01:40:
QUOTE(iulica89 @ 31 Oct 2011, 14:54)
Salut!
Nu ai nimic de facut decat sa schimbi traversa si tija dintre maneta si cutie(e mai scurta la cea de 5 trepte)...
Nu trebuie sa mai schimbi absolut nimic!(daca tot esti prin "zona" verifica si ambreiajul)
Motorul e cam subdimensionat ,dar daca este in stare buna merge!
Cu o cutie de viteze in 5 trepte cu treapta 5 lunga vei obtine un consum marit!!!
*




QUOTE(iulica89 @ 31 Oct 2011, 20:44)
Da ma refeream la motorul de 1.3.Am Avut o asemenea cutie"imprumutata" o saptamana si am montat'o pe motorul de 1.3(cu 83000km reali neumblat la el) si am facut un drum Ploiesti -Bucuresti si innapoi.Am avut un consum de ~9litrii/km extraurban fara aglomeratie  blink.gif ...
In schimb o cutie cu treapta 5 "scurta" ajuta motorul wink.gif
*


consumul s-a marit din alte cauze nu ca nu are motorul destula forta sa o duca
cauze : segmenti uzati , cutie de tractiune(rapoarte mici) , a mers cu motorul subturat (sub 1500rpm) , a mers cu motorul prea turat (a zis ca daca are 5 trepte poate sa mearga cu 150km/h constant ) (ultima varianta nu o prea cred ) punetiva cuti in 5 trepte motorul duce !
5trepte
Informatii noi:Cutia a fost montata ,merge perfect nu are nici o problema,a 5 a o duce fara probleme dar intra greu in viteze deoarece mai trebuie schimbat levierul(schimbatorul de viteze) si suportul cablu ambreiaj.(speciale pentru cutia in 5 trepte,eu le am de 4) biggrin.gif
PH-06-BOA
Suportul e acelasi, ca si levieru. Numai piesa de legatura intre levier si cutie trebuie schimbata, sau scurtata cea pe care o ai, in asa fel ca levierul sa stea pe liber, exact in centrul gaurii, privit de dedesubt.

28 Nov 2011, 20:17:
Daca ai tipul cu tampoane de cauciuc, sudezi in patru afturi cele doua parti in care stau tampoanele, sa nu pierzi din cursa la a 5-a.
5trepte
Piesa aceea(fierul,bieleta) de care spuneti l-am schimbat dar toata problema cu intratu este de la suportul cablu ambreiaj.
anghelcatalin1992@yahoo.com
incearca sa ma strangi piulita la cablul de ambreiaj
5trepte
A incercat domnul mecanic de toate ,pana la urma o schimb nu mai stau sa ma chinui.
PH-06-BOA
Ce treaba are suportul ambreiajului, cu intratul in viteze? Ala debreiaza sau nu. La rece intra in toate? Nu te cred c-a facut de toate. Numai ce trebuie n-a facut.
panter1
pentru initiatorul topicului si referitor la discutia de mai sus cu consumul marit avand o cutie cu 5 trepte vs 4 trepte este pura poveste.. Asta daca nu stiti sa va dati cu ea bineinteles si nu va merge motorul bine sau este uzat rau, culbutori dereglati, aprindere etc.. In conditii de functionalitate buna a motorului fie el si 1.3, 1.4 sau 1.6 treapta 5 este pentru drum intins si acolo va face diferenta la consum mai redus, uzura mai mica a motorului, zgomot mai mic fata de 4 trepte..

Imaginativa un mers la 100 km/h reali nu kilometraje date mai in fata.. cu viteza a 5-a lunga se merge cam la 2700 rot/min pe cand cu a 4-a se merge cam la 3200..

Consumul va fi clar mai mic, trust me.. Si a.. in depasiri se intra cu a 4-a cel mai bine de la 70 la 90 apoi schimbati a 5-a caci a 5-a urca greu si este mai mult de croaziera.. acolo este rolul ei.. de mers la drum intins
Axll
fratilor treapta a-5-a este pt consum mai mic la viteze mai mari.consumul il ai in functie de turatie
daca la cutia in 4 trpte de viteza la 3500 r/m, aveai 90km/h in treapta a-4-a atunci sa stii ca la aceiasi turatie in treapta a-5-a o sa ai 120 km/h.
panter1
Axll consumul este dat si de cat apesi pe pedala.. ca daca apesi mai tare de la 100 la 105, te uiti in bord si vezi ca e prea mult apoi o lasi pe liber ajungi la 99 si iar cresti la 105 iar iei piciorul de pe acceleratie sa ajungi iar la 100 o sa consume chiar f mult.. Important este sa fie tinuta constant la o anumita viteza.. fie ea si 110 sau 115..
Axll
asta e foarte adevarat...si daca mergi cu geamurile deschise, prbagaj pe masina, greutate neuniform distribuita, etc...dar eu ma referam strict la turatia motorului in aceleasi conditii date.
panter1
cel mai mic consum cu viteza a 5-a l-am obtinut la o viteza constanta de 110km/h cu a pe autostrada.. si a fost undeva sub 6L de GPL ce-i drept.. motor cu injectie dar tot de 1.4L..

Tin minte ca schimbasem si uleiul la cutie.. punesem un semisintetic 80W-90 fata de anticul T90 si chiar se simtea diferenta desi era mai subtire la consum si putere.. Doar ca imi curge pe la planetare si nu se merita sa mai bag dinacela biggrin.gif
Axll
pai cele mai mici consumuri le poti scoate cu motorul de 1300, si cu cuita in 5 trepte ( a-5-a lunga)... si la o viteza decenta ( 100-120 km/h), bine pe linga astea o aprindere bine pusa la punct, alimentarea, trenul de rulare, etc , a si era sa uit ce era cel mai important...drum intins nu de alta dar in oras.... 022.gif
BennyORWO
Acum 2 saptamani am facut setu la masina,si mecanicu meu a sesizat ca,cutia mea nu avea gram de ulei smile.gif .
Inainte consuma undeva la 10-11 % extraurban,fara ulei in cutie si setu dus.
Ce ma bucur acum,este ca scot un consum undeva la 6 maxim 7%,tin sa precizez ca nu am GPL,am motor de 1.4,dar si stilu de condus este linistit,schimb viteza numai la 2000 si mai mult de 75 kmh nu urc cu ea,si rar vede intr-a 5a peste 2000 RPM.
Scuze de off topic.
maho
Daca nu ai fi avut "gram de ulei in cutie", n-ai fi ajuns cu ea pana la mecanic. Asa ti-a zis el, si l-ai crezut ? Masina merge normal si cu putin ulei in cutie, nu trebuie neaparat sa fie plina, si nici n-are nimic de-aface cu consumul. Stilul de condus si setul motor facut, da.
sebymesteru
Benny,ma gandesc ca dupa ce-i faci rodajul nu vei merge tot asa...nu de alta dar din cate-mi dau eu seama mergi cam subturat si asta nu prea e bine pentru motor. Din cate imi amintesc eu,rodajul se recomanda a se face la viteze de max.80km/h dar asta era pt cutia in 4 trepte. Poti sa urci pana la un 2500 linistit,nu va avea nimica si daca ai cutie in 5 vei avea undeva intre 80-90,depinde de cutie. Important e sa nu o turezi aiurea,mai ales in gol si sa nu o bruschezi. Iar cu uleiul in cutie,maho are dreptate,stiu pe cineva care a ramas fara ulei in cutie si n-ai vrea sa vezi cum arata cutia aia. Singura chestie e ca daca ai ulei mai putin in ea(cum am si eu acum) o sa faca un pic mai multa galagie in rest n-are nici pe draq.
5trepte
Problema rezolvata.Am schimbat suportul ambreiaj si schimbatorul de viteze.Totul functioneaza super perfect.Intra foarte usor in viteze iar motorul duce foarte bine cutia in 5.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.