Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aeroterma SuperNova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
petrica22pit
Recent cred ca mi s-a ars motorasul de la aeroterma(cred ca s-au dus carbunii intruca a asta mirosea cand a iesit fumul si cand a dat scut in siguranta ).
Ma poate ajuta cineva cu sfaturi : cum se schimba pe unde trebuie demontata plansa bord daca se demontezaza, eventual poze daca exista intamplari similare etc .

Multumesc anticipat binevoiturilor !
v-king
Foarte important detaliu: ai sau nu clima. (In semnatura nu e specificat). Daca ai clima, vei injura extrem de mult, iar daca nu injuri de regula, vei invata. Dar cu perseverenta si rabdare vei reusi.

Deci... nu e nevoie sa desfaci bordul. Trebuie sa desfaci carcasa filtrului de aer, vasul cu antigel (il dai jos de pe peretele ala de tabla, nu-l golesti, ca se sprijina in furtune), apoi dai jos peretele ala de tabla dintre compartimentul stergatoarelor si motor. Odata ce ti-ai creat loc, vei avea acces sa umbli la cutia aerotermei. Eventual poti sa desfaci torpedoul (atentie la mufele pt diagnoza) ca sa poti desface niste piulite ale cutiei ansamblului de climatizare.

IMPORTANT! Daca ai clima, sa desfaci consola care prinde cele 2 tevi de clima (pe aripa dreapa a masinii), astfel incat tevile respective sa se poata misca liber (poti sa le si scoti afara de la loc). Daca uiti detaliul asta risti sa rupi vreo teava (iar uleiul cu freon se va pierde) cand vei incerca sa desfaci ansamblul de climatizare.

Iti recomand ca daca tot scoti motorasul aerotermei, sa il si bucsezi. Vei vedea ca axul care tine turbina are o bucsa, care se uzeaza din cauza sistemului prost conceput.

Dupa ce termini si montezi motorasul la loc (si te asiguri ca merge - grija sa iei contactul DE FIECARE DATA dupa ce faci proba, altfel arzi sigurante) iti recomand sa siliconezi capacul aerotermei fiinca garnitura originala se va farama. Eu am preferat sa pun mastic de jur imprejurul marginii locasului si sa asez capacul aerotermei care sa preseze masticul. Am procedat asa, fiindca pana apuci sa asezi cum trebuie capacul aerotermei, trebuie sa faci multe manevre si murdaresti in jur.

Daca nu ai clima, ar trebui sa fie mai simplu demontatul/remontatul "cutiei negre".

Multa bafta si spune-ne daca ai reusit!
talibanu
Salut,
Daca ti s-a ars motorasul, dupa cum zici ca mirosea, este mai naspa...eu acum 2 ore am venit de la un nene "meserias" cu aceeasi problema ca si tine...la mine au fost carbunii dusi, i-a schimbat, dar m-a cam usturat pretul (130ron ca ma cunoaste, cica)...atasez 2 poze de la "operatie" laugh.gif ...scuzati calitatea.
djasu82
ma da l dracu =)) dar tu nu ai puteai pune ? ce dracu ca nu e asa de greu ... cu 50 de lei ti-l faceam eu ...
petrica22pit
Multumesc tuturor pt ajutor.
Dupa ce am pus postul acesta am mai studiat pe net si indusesem cum decurge operatiunea AEROTERMA la SN

Akum am ajuns akasa dupa ce am demontat si de pe masina mea si de pe alta de unde am luat aeroterma pt a mea .

Deci ma pot apuka de schimbat aeroterme pt 130 lei . radmasa.gif



Specific ca amandoua nu aveau AC , deci nu am injurat decat de vre 10 ori cand se invarteau suruburile cu tot cu piuletele de pe ele din cauza ruginei .

AAAAAAAA supertare , daca va vine a crede dupa ce am montat noua aeroterma pe masina am incercat-o pe cea veche direct de la baterie insa surpriza a fost ca merge cu toate ca firele de cupru de pe rotor arata ca draq fiind topite afumate etc. Pt cea noua am schimbat firul acela negru dintre aeroterma si spiralele de akolo (cuoscatorii stiu despre ce vb.)

Deci caldura din masina mea era dependenta de o bucata de fir de circa 10cm .



4 Nov 2011, 21:37:
Aaaaaaaaaaaaaa si am uitat sa va spun ca am scos o galeata de frunze din aeroterma si de pe caloriferul de caldura , am aspirat si am suflat cu pistolul de aer 30 de min sa fac acolo curat .
talibanu
[quote=djasu82,4 Nov 2011, 17:20]
ma da l dracu =)) dar tu nu ai puteai pune ? ce dracu ca nu e asa de greu ... cu 50 de lei ti-l faceam eu ...

Salut,
Initial eu m-am dus la el crezand ca este o problema electrica (imi pierd urechile la electrica), fiinca schimbasem sigurante si relee, dar "nea meseriasu" a zis ca trebuie sa se uite si la aeroterma ca sa nu fie arsa si la acel reostat (parca asa ii spune)....dupa ce a montat totul la loc abia atunci mi-a zis "micul" pret....atunci ce sa ii mai zic, sa ma tiganesc cu el la pret?(nu sunt genul)...daca stiam djasu82 ca ma poti ajuta, cu mare placere veneam...dar asta e sad.gif ...sa imi fie invatatura de minte...deci nu faceti ca mine biggrin.gif
vad_sunete
ca tot e vorba de aeroterma. eu nu sunt multumit de caldura pe care o baga. anul trecut imi aduc aminte caparca baga mai bine, dar era radiatorul vechi. ma gandesc ca ar putea avea legatura pentru ca cu cel nou apa imi sta mai jos de jumate cand merg intins, iar stat in trafic mai sus de jumate nu s-a dus acum de cand e frig. cand sunt in trafic incepe sa bage mai bine caldura, dar vreau sa bage si cand merg la drum intins. excluzand aerul pe instalatie ce altceva ar putea sa fie? asa "face" toate? sa fie firu de care zice petrica?
fuzzzy
Carton.
talibanu
vad_sunete...sa nu ai termostatul care deschide prea devreme...mie mi-a zis un nea mecanic ca ar fi 2 tipuri de termostat, unul care deschide la o temperatura mai mica si unul care deschide la o temperatura mai mare(sper sa nu ma fi mintit.) blink.gif ...eu de cand am schimbat radiatorul (a crapat iarna trecuta) am o caldura de nu pot sta in ea.
Bafta.
Dragoș
Astazi am desfacut cutia aerotermei, pentru a unge motorul, deoarece scotea un zgomot ca de greiere, in treapta 1 de suflare. A survenit insa o problema, turatia la relanti sta ceva peste 1000 rotatii. Care sa fie problema? putea sa pateasca ceva iacul pentru relanti?
v-king
Nu exista legatura directa intre motorul aerotermei si relanti. Dar e posibil sa nu fi fixat bine carcasa filtrului de aer si sa traga aer fals pe la garnituri. Sau pur si simplu, din cauza frigului, sta mai turata, ceea ce e perfect normal. Zgomotul de greiere al motorasului aerotermei sugereaza uzura bucsei, iar turbina incepe sa atinga de carcasa aerotermei. Solutia potrivita este inlocuirea bucsei respective.

Cat despre caldura produsa pe timp de iarna, de vina este termostatul. Niciodata nu am pus carton la radiator (de teama ca il uit si fierb motorul) si am mers pe distante mari (200 km) in regim de 100 - 110 km/h la temperaturi de -10 grade cu caldura data APROAPE de maxim, fiindca la maxim era prea cald. Recomand termostatul de origine RENAULT (cutie galbena cu inscriptii RENAULT).
geobv
Salut tuturor . Am DSN din 2001 clima , si am o problema cu aeroterma . nu mai merge . am verificat sigurantele toate si nu este de acolo .M-am gandit si la releu , dar am studiat schema electrica de la super nova si am vazut ca pe acelari releu sunt conectate :Lumini poziție față/spate, iluminare: comutatoare, tablou bord, comanda
climatizare, cutie acte,brichetă, scrumieră, radio., si cum acestea merg nu mi-am batut capul cu el.

Acum problema poate fi din cauza motorului de la aeroterma? . Vreau sa spun si faptul ca imi arde siguranta care comada luminile de pozitie fata/spate cat si toata iluminarea din interior (bord ).E posibil sa aiba scurt motorasul ?


Multumesc anticipat.George

Eu sunt in Brasov , asa ca daca e cineva care stie despre ce vorbesc prin brasov ar fi excelent .!
vad_sunete
imi aduc aminte ca la vechea masina parca aveam un termostat care deschidea mai tarziu si vara era jale cu apa. nu e unu ca lumea care sa functioneze si vara si iarna cum trebuie?
apropo ce temperatura are cand acul e la jumate, sau un pic sub?

Așa sta acul în mers
vad_sunete
nu stie nimeni ? sad.gif
talibanu
[quote=vad_sunete,15 Nov 2011, 20:19]
apropo ce temperatura are cand acul e la jumate, sau un pic sub?
Așa sta acul în mers

Cam asa sta acul si la mine in mers...caldura baga bine, nu ma plang...Legat de temperatura, cred ca are undeva pe la 60-70 de grade...
vad_sunete
merci
vad_sunete
salutare. revin cu problema cu caldura. daca pana ieri baga caldura...ok, de ieri, pe cald, baga.. rece. se simte ceva foarte vag ca ar fi cald daca tin mana langa aeratoare, dar la fata se simte de parca am aer conditionat. stie cineva ce ar avea? aer nu are ca am verificat-o, iar ventilatorul porneste unde trebuie.

multumesc.

<span class='edit'>30 Nov 2011, 14:58:</span>
din cate am mai cercetat eu pe forum si pe la telefon se pare ca s-ar fi stricat termostatul. ce imi recomandati? un pret eventual? am inteles ca cele de origine ar fin calorstat=vernet. am gasit pe net la vreo 16 lei. si acum de care trebuie sa iau? ma refer la temperatura, sa nu am probleme dupa aia vara ca imi deschide prea tarziu. multumesc
powertodacia
salut.
am si eu o pb la aeroterma...pe vitezele 1 si 2 uneori indiferent ca baga cald/rece/ recirculare sau orice alta setare.....uneori fluiera tara...face un sunet un fluierat neplacuta....iar daca apas frana in timp ce merg ba face...ba nu mai face... ce problema poate sa aiba faptul ca fluiera si uneori cand si accelerez incepe si cand decelerez nu face...
vad_sunete
mai e cineva pe aici? smile.gif
quick
vad_sunete cum ai intuit ti termostatul blocat pe deschis.
termostat iei de care vrei ceri pt supernova care deschide la 89 grade.....marca de care vrei.....patanie de a mea cu un termostat ieftin acu vreo saptamana a fost ca am montat unu ieftin si nu deschidea sau deschidea prea tarziu incat dupa cateva minute de mers la relanti a inceput ventilatorul sa mearga si radiatorul era rece bocna...m-am enervat si am luat altu cu 45 lei ala era original in cutie de reno parca.(daca gasesc cutia o sa iti spun ce scrie pe ia.) eu nu am ceas de temperatura asa ca am preferat sa pun ceva bun decat sa imi bat capul ca mi-oi praji motorul.


powertodacia poate iti sunt uzate bucsele de la motorasul aerotermei.
vad_sunete
quick: acul imi sta undeva sub jumate, asa statea si pana mai ieri dar baga un pic de caldura acum canci. am lasat-o sa urce apa pana cand a pornit ventilatorul, dar caldura ioc. deci sa inteleg ca de 89 imi trebuie. mai gasisem pe aici pe undeva ca ziceau de 83 si 86, dar mi se par ca ar deschie prea repede. eu compar si cu vechea supernova la care crestea apa pana la 3/4 apoi cadea la jumatate. la asta am observat cel mult creste pana la jumate iar apoi cade pana la 1/4.
powertodacia
cum se demonteaza aeroterma?o schimb....dar cat am de munca?renteaza sa vand masina decat sa ma chinui zile?
donlucyan
cum sa schimbi masina doar pt ca trebuie sa demontezi aeroterma,nu e greu dar treb sa stai de ea si daca nu ai timp vinde masina pe 1200 de euro si gta. smile.gif
powertodacia
atat ma costat doar aerul sa i l pun in 2007:))))
vad_sunete
gata, eu am rezolvat. 124.gif am schimbat termostatul, am luat unu de origine. oscilam intre origine si vernet. origine 45 lei si vernet 18. ambele made in france. am zis sa iau de origine sa nu ma calicesc ca de multe ori am luat ieftin si am platit mai mult decat daca luam mai scump si mai bun. am auzit ca si cele vernet sunt bune. in fine, acum urca apa pana la 3/4, deschide termostatu si se duce la jumate. caldura baga ok, aer nu are, gmv porneste, dar vad mai bine maine dimineata ca acum era destul de cald si soare. in schimb, masina e mai nervoasa, se vede ca motorul e la temperatura optima de lucru. si nu stiu daca are legatura, dar ambreiaju acum tine mai jos blink.gif de 2 ori mi s-a oprit motoru si numai in suturi am tinut-o laugh.gif acum sa vina iarna icon_mrgreen.gif
quick
sa sti ca si eu tot la concluzia asta am ajuns cu piesele pt masinile autohtone.....de multe ori am cumparat ieftin si mai multi bani am stricat....termostat acuma recent am cumparat 2, discuri frana schimbate de vreo 2 ori, bieleta directie nici macar un an jumate nu ma tinut, pivot rupt in mijlocul drumului(drum de tara ca de aveam viteza era rau)...sunt unele piese facute parca in bajocura de asam si alte firme de "renume"
stefan31
Am si eu probleme cu aeroterma si cred ca de la carbuni, ca trebuia sa ii dau cateva socuri (cativa pumni pe carcasa aerotermei sa porneasca) acum nu mai merge deloc, stie cineva ce fel de carbuni trebuiesc cuparati?
Sau daca aveti alte pareri?
talibanu
QUOTE(stefan31 @ 13 Dec 2011, 17:32)
Am si eu probleme cu aeroterma si cred ca de la carbuni, ca trebuia sa ii dau cateva socuri (cativa pumni pe carcasa aerotermei sa porneasca) acum nu mai merge deloc, stie cineva ce fel de carbuni trebuiesc cuparati?
Sau daca aveti alte pareri?
*



Am avut si eu problema asta...vad ca ai model clima, o sa ai ceva de munca(trebuie sa desfaci filtru de aer, tabla aceea despartitoare si cutia neagra unde este aeroterma..cutia iese putin mai greu)...carbunii ii gasesti la orice magazin de piese auto, costa vreo 5-10 lei (depinde de adaosul fiecaruia)...
Sa mai fii atent si la fire, sa nu fie vreunul dezlipit.
Sa auzim de bine.
stefan31
Multumesc.
Dheaven
Va salut, un motiv pt
care aeroterm mea baga mai putin aer? Pe tr3 cred ca are debitul de aer echivalent cu tr2 la alte supernove.
Kruxl
Salut grup, am o Dsn din 2002 si am o problema cu incalzirea! Nu baga caldura ,am verificat termocupla, radiatorul de habitaclu se incalzeste ,aeroterma functioneaza normal!
profesoru
Pai daca ai verificat tot cum de nu vrea sa vina caldura?

Ia mai verifica dumneata daca nu cumva ai termostatul blocat pe deschis(in bord indicatorul de temperatura se ridica barem pana pe la jumatate?) Si mai verifica nivelul antigelului.

Caloriferul cum l-ai verificat? Ai dat jos plasticul ala de sub bord din dreapta si ai pus mana pe el si e fierbinte?

Langa calorifer e un volet care e actionat de comutatorul de caldura din bord. Cand dai pe caldura se misca tija aia?
Kruxl
QUOTE(profesoru @ 6 Jan 2019, 18:36)
Pai daca ai verificat tot cum de  nu vrea sa vina caldura?

Ia mai verifica dumneata daca nu cumva ai termostatul blocat pe deschis(in bord indicatorul de temperatura se ridica barem pana pe la jumatate?) Si mai verifica nivelul antigelului.

Caloriferul cum l-ai verificat? Ai dat jos plasticul ala de sub bord din dreapta si ai pus mana pe el si e fierbinte?

Langa calorifer e un volet care e actionat de comutatorul de caldura din bord. Cand dai pe caldura se misca tija aia?
*


Salut si iti multumesc pt reply , apa se ridica la jumatate si caloriferul este fierbinte , l am verificat prin partea dreapta , pana si comutatorul rece cald l am actionat de pe carcasa aerotermei , tot din partea dreapta a consolei !
profesoru
Daca zici ca e cald caloriferul singura explicatie ar fi ca s-au terminat rotile alea dintate care misca voletii si a ramas caloriferul "izolat" .

Da aeroterma jos si vezi exact ce se intampla. Cand e data pe aer rece, sunt 2 voleti care obtureaza canalele de aer ce duc la calorifer si il ocolesc.

Aeroterma sta in 4 suruburi, nu mai stiu exact de 6 sau de 8. Mai trebuie sa desfaci furtunele de la calorifer, le gasesti in compartimentul motor, in spatele motorului, spre oala dreapta si mai e o garnitura cu ceva capac metalic care sta prinsa de caroserie cu 2 holsuruburi care trebuie desfacuta. Aia e cea mai enervanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.