ydaniel
9 Jul 2005, 20:32
deci acum cam 1500 de km am remarcat ca roata din spate dreapta facea dupa ce actionam fran un zgomot gen ffffvvv si trtecea dupa 100-200 m.ajung acasa o desfac ,ferodourile nu erau uzate dar rulmentii da!asa schimb rulmentii bag de firma asa dupa iar 300 de km roata se incalzeste usor,iar ridicata pe cric si invarte mai greu!asa dupa 900 de km iar se aude zgomotul ala fffvvvv....asa si se aude numai dupa ce iau piciorul dupa frana!ce are?
dex lada
9 Jul 2005, 22:48
poate cilindrul ramane blocat.
eu inca mai am aceiasi problema...tot cu roata de pe spate...tot asa...am dus-o la mecanic, a desfacut-o, am schimbat ferodourile. la mine se intampla dupa ce pun frana si merg f incet...la o viteza de 5-10km/h se aude un suierat mai gros asa...am mai desfacut-o de fo doua ori si mecanicu cica nu are nimic...
treaba e ca nu mi se intampla mereu...am observat ca daca e umed pe afara...
ydaniel
10 Jul 2005, 19:52
asa face si a mea!dar la frane nu se vee nimica!:(da uite azi cred ca a facut asa cam 3 minute si roata se incaleste f tare in 15 km.cora-militaRI~mie a inceput mereu si cand e uscat~
dex lada
10 Jul 2005, 22:05
QUOTE(dex lada @ 9 Jul 2005, 22:48)
poate cilindrul ramane blocat.
sau arcu de revenirea a sabotilor slab.
gattoman
11 Jul 2005, 00:06
sau verificati daca axul e drept. se poate sa fie putin stramb si nu stau rulmentii cum trebuie.
andu911
11 Jul 2005, 05:38
roata trebuie sa se invarta usor, chiar daca ai ferodouri noi...am mai auzit si eu pe la mecanici talentati replici gen..."sunt inca noi ferodourile"
deci vezi ca problema e undeva la pistonul de frana care nu intra la loc complet si poate sa mai fie ceva si cu cablul de la frana de mana...desi nu cred...
daca rulmentii sunt buni si ferodourile sunt bune (mai ales ca inainte roata nu mergea infranata), vezi daca nu cumva dupa inlocuirea rulmentilor tamburul sa nu fie prea stans pe fuzeta.
ydaniel
11 Jul 2005, 09:29
nu am uitaT sa spun eu!mea culpa .frana de mana nu are nici o treaba,si inaintea de schibarea rulentilor facea asa!deci cred ca pistonasul e de vina,pt ca arcul de rapel e bun!cred ca il schib!asa cam cat costa el?este ieftin?
aurbrz
11 Jul 2005, 12:15
pentru ydaniel
aceleasi simptome le-am avut si eu pana sambata ,roata din dreapta spate facea un zgomot ciudat in momentul in care actionam frana si putin timp dupa aceea. Acest zgomot se accentua atunci cand afara ploua sau era umezeala.
Am ridicat masina pe cric si am absevat ca la fel ca si la tine roata mergea putin infranata.
Eu am procedat prin a desface tamburul dupa care am desfacut cilindrul , am curatat foarte bine pe acolo , am inlocuit garniturile si gataaaaa, problema s-a rezolvat.
iti recomand sa faci si tu acelasi lucru , mai mult ca sigur ca ai cilindrul blocat sau semiblocat in sensul ca nu revine la loc asa cum ar trebui.
Ps : nu uita sa faci si aerisirea dupa ce faci aceasta operatiune.
andu911
11 Jul 2005, 16:00
parca vreo 25 lei , oricum daca esti sigur ca stii ce faci, ii schimbi garnituri si freci pistonu in cilindru pana se misca usor, ca sa se curete impuritatile alea lipite de peretele cilindrului...
de fapt ambele pistoane...
ydaniel
11 Jul 2005, 20:18
deci asa voi face!dar la mine face numai cand este uscat!garniturile nu sunt uzate asa ca voi face doar schibare de pistonas!oricum dau raspuns pe forum!multam de raspunsuri
Aceeasi problema am avut-o si eu. Cauza: cablul de la frana de mana nu revenea suficient de repede si nici complet. Rezolvarea: inlocuirea acestuia.
ydaniel
14 Jul 2005, 20:16
nu e ca am dat jos cablu si face la fel!@este hidraulica de vina@
rtulea
15 Jul 2005, 07:37
In mod sigur unul dintre pistonase nu revine complet dupa ce ai pus frana si astfel un ferodou freaca tot timpul pe tambur si asta din cauza faptului ca ferodourile isi regleaza singure distanta pana la tambur prin intermediul acelor sectoare dintate. Deoarece unul din ferodouri nu revine la poz initiala acesta freaca in continuare, chiar daca nu asa de tare, pe tambur iar acesta se incalzeste. Schimba pistonasele si garniturile si vei observa diferenta.
ydaniel
16 Jul 2005, 15:20
da le schimb,dar ferourile nu sunt uzate dar mai ales sun cam scumpe 1 mil!
andu911
16 Jul 2005, 17:54
vreo 200 mii...cumperi doar ferodorurile cu nituri...ai nevoie de un cleste, 2 dornuri si un ciocan, e foarte usor, ca niturile alea sunt moi, din cupru sau aluminiu
ydaniel
16 Jul 2005, 20:27
mai ferodouri am da cum le nituiesc???
andu911
16 Jul 2005, 23:29
ti-am zis, se nituiesc foarte usor...stai linistit ca si eu m-am speriat...ai nevoie, dupa cum ti-am zis de 2 dornuri,cu unu tii contra si cu unu dai
horsewhisperer27
17 Jul 2005, 15:36
nu le nituiesti singur, mai iei o mana de ajutor!
ai cumva ferodouri din alea reglabile?
sau e modelu ala care isi regleaza cursa singur?
ca trebe sa le lesi largi daca pui noi, altfel chiar o sa stea infranata!!
ydaniel
17 Jul 2005, 20:11
am din;alea model nou.stati linistit ca nu ma bag singur ma mai ajuta un mecanic(adevarat)
george_slz
17 Jul 2005, 22:47
Spunei mecanicului sa se uite la mcanismul ala de autoreglare/revenire a tamburilor. Sunt niste componente, un fel de distantoare care susutin ferodourile, distantoare...care se tocesc, ajung sa se ascuta niste ciocuri de care sunt prinse arcurile alea de revenire, ciocurile astea sapa in alte lemente de prindere si nu mai aluneca bine la ridicarea franei, reglajul se face fortat samd...ducand la uzura ferodourilor. Problema e ca aceste piese nu se gasesc in magazine cand ai nevoie de ele. Solutia tine de mecanicul tau, de cat de inventiv e..... sa toceasca ciocurile si sa mai dea cu ciocanul pe unde trebuie ca sa nu se mai blocheze.
Asa si daca nu ai luat ferodouri de UZINA te'ai ars ca alea de SRL se indoaie usor, se sparg la fel, chiar daca sunt la 1/2 din pretul celor recomandate.
Problema asta am vazut'o si la un golf 2, s'a rezolvat ca la dacia mea....cu pila si ciocanu'!
ydaniel
18 Jul 2005, 10:54
alea sunt bune ce zici tu ,nu revine pistonasul..
aurbrz
18 Jul 2005, 11:33
dar de ce vrei tu sa schimbi si ferodourile , sunt chiar asa de uzate incat au ajuns sa frece fier pe fier ?
parerea mea e sa scimbi doar pistonasul si garniturile , eu asa am facut ( ferodourile mele au 90.000 km si inca mai sunt bune)
andu911
18 Jul 2005, 14:59
QUOTE(aurbrz @ 18 Jul 2005, 11:33)
dar de ce vrei tu sa schimbi si ferodourile , sunt chiar asa de uzate incat au ajuns sa frece fier pe fier ?
parerea mea e sa scimbi doar pistonasul si garniturile , eu asa am facut ( ferodourile mele au 90.000 km si inca mai sunt bune)
Probabil iti merge repartitorul, dar la Dacie, mai rar se intampla asta. Nu generaliza
aurbrz
18 Jul 2005, 16:07
probabil ca sunt eu mai norocos
, ceea ce nu cred insa , ca si eu am avut suficiente batai de cap cu franele.
Cred ca era mai indicat daca postam aici problema
asta.
PS: Ups, intre timp, au raspuns colegii forumisti dincolo. Se poate sterge postul asta, daca se considera redundant
aurbrz
18 Jul 2005, 16:25
Xelo ,problema ta nu se rezolva numai prin aerisire . La acea roata din dreapta fata care spui tu ca ramane blocata trebuie sa demontezi etirierul complet si sa vezi in ce stare se afla pistonasul si in cazul in care nu are depuneri mari de rugina sa incerci sa il cureti , iar in momentul in care il montezi la loc sa ii schimbi si garniturile, iar daca arata prea rau sa iti cumperi alt pistonas.
Dar nu stiu ce o sa te faci cu aerisitoarele daca spui ca s-au sudat , acel prieten al tau care a rupt cheia a fost un norocos, ca daca se rupea aerisitorul eu cred ca acel etrier era bun de aruncat la gunoi , la fel cum va fi daca nu reusesti sa il scoti de acolo in momentul in care te apuci sa il demontezi .
Deci oricum o dai , acel aerisitor trebuie sa incerci sa il desfaci cu grija si rabdare ca sa nu il rupi , ca daca l-ai rupt solutia este un alt etrier.
... Atunci cand am schimbat placutele de frana la roata, m-am uitat un pic si la etrier . Parea in ordine, singurul lucru era garnitura aia de cauciuc care venea peste piston (sau intre piston si blocul etrier)... era cam praf facuta, dar nu cred ca influenta prea mult, pentru ca mi s-a parut foarte subtire... am scos-o si am pus-o la loc... cat am putut de bine
. Oricum, nu l-am desfacut sa vad ce si cum, doar cat sa ma uit superficial la el. A intrat cam greu, fiind nevoit sa folosesc o placuta mai subtire, altfel nu reuseam sa il pun. Am uitat sa zic ca una dintre placute avea semne vizibile de ardere si cavitati... Practic se facuse praf materialul ala...
Cu aerisitoarele e groasa treaba, atunci. Nu am mai umblat la ele de vreo 2-3 ani... intre timp am si antifonat masina... cred ca s-au depus multe impuritati pe acolo. As putea sa aplic vreo solutie, ceva, care sa le "de-sudeze" inainte de a incerca sa le desfac ? ... Daca ma duc la service, mi-e teama ca aia o sa forteze si ma aleg cu un etrier numai bun de aruncat
...
ydaniel
18 Jul 2005, 20:09
pai ferodourile nu sunt asa de uzate la 70.000 km ai masinii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.