Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rezonanță la 100 km/h
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
serge
MAșina mea are un motor R12, de 1397 cmc. Acesta a fost puțin adaptat, în special la "saxofon", care, spun unii, ar fi puțin mai dur. Acest lucru s-ar putea traduce și prin trepidații mai accentuate în regim normal.
EI, problema e că la fix 100 km/h mașina începe să vuiască. NU este vorba de trepidații, ci de un "vuiet" de rezonanță, care te bagă în toate spaimele. Turația? Undeva, aproape de 3000. MOtorul e bun și mai otoate lucrurile sînt noi pe la mașină.
Întrebarera mea este dacă merită să montez un racord flexibil (din acelea, ca la auto străine - Matiz....), care să facă "intrarea" în toba intermediară. OAre aș scăpa de trepidațiile nedorite și de rezonanța infernală de la pragul de 100?
ydaniel
pai e un zgoot aerodinamic dupa cum il descri tu!sau vibreaza ceva din masina@
serge
QUOTE(ydaniel @ 11 Jul 2005, 09:43)
pai e un zgoot aerodinamic dupa cum il descri tu!sau vibreaza ceva din masina@
*


NU e aerodinamic, pentru că dacă iau piciorul de pe accelerație, ori dacă scot pe liber rezonanța dispare, chiar și la viteze mai mari. Apoi,"se simte" că e de natură mecanică.
ydaniel
pai trepidati am avut si eu cauta la echilibrare anvelope,geometrie si acu ce crezi ca este mert sa nu fac urat!dar intai vezi poate nu neaparat da ceva poate nu e strans bine la galerie....ceva de genul astA!@
serge
QUOTE(ydaniel @ 11 Jul 2005, 09:53)
pai trepidati am avut si eu cauta la echilibrare anvelope,geometrie si acu ce crezi ca este mert sa nu fac urat!dar intai vezi poate nu neaparat da ceva poate nu e strans bine la galerie....ceva de genul astA!@
*


JAnte noi, cauciucuri noi, echilibrate, amortizoare și arcuri noi. Repet, dacă mototul nu trage, mașina se comportă bine și la viteze mai mari de 100 la oră. Eu bănuiesc duritatea saxofonului. NU poate fi vorba despre jante, table și alte prostii.
Mașina intră în rezonanță, adică vibrează în toată splendoarea ei, scoțînd un sunet grav, ca de vapor. Evident, nu poate fi de la roți, nu?
Mă interesează să știu, repet, ce sorți de izbîndă am dacă tai saxofonul și adaug un tub flexibil în toba intermedidară.
ydaniel
nu stiu ce modificari ai la esapament ,dar nu cred ca este de acolo,mai asteapta de alti forumisti idei!
serge
MAi aștept. NU vreau să fac o operaține de pomană. CU toatte că nu e chiar atît de anevoioasă. Un fai, tăiat țeava, pus racordul, băgat la intrarea în toba intermediară.
stasi
la mine face la fel. chiar cand stau. accelerez, si pe la 3000-3100 de turatii are exact vuietul de care zici. am ridicat-o, s-a uitat lumea, a inceput sa traga de toata pe dedesubt, au mai sudat ceva pe la toba finala, e fix la fel. zgomotul a aparut deodata sau asa mi s-a parut. nu facusem nimic special la masina.
serge
QUOTE(gattoman @ 11 Jul 2005, 12:01)

Am dat pe linkurile respective. Sînt din ce în ce mai convins că e o problemă de evacuare. CU atît mai mult cu cît vibrația (atît de legată încît devine sonoră), vuietul pare a se propaga de undeva de dedesupt, din zona tobei intermediare.
O să încerc să îi pun racordul flexibil și să renunț la o bucată din saxofonul atît de dur...
emircea
Vezi sa nu fie cutia de viteze. Nu-i musai sa fie evacuarea.
andu911
pai chestia asta e la toate daciile...daca tu crezi ca un racord flexibil te-ar ajuta....ce mai stai ? chiar sunt curios de rezultat, nu de alta...dar vreau si eu biggrin.gif
gattoman
daca se rezolva nu uita sa ne scrii si noua cum ai facut.
serge
QUOTE(andu911 @ 11 Jul 2005, 17:47)
pai chestia asta e la toate daciile...daca tu crezi ca un racord flexibil te-ar ajuta....ce mai stai ? chiar sunt curios de rezultat, nu de alta...dar vreau si eu biggrin.gif
*


Fiți siguri că o să vă povestesc. Problema e că depind de acel "maț". Trebie să îl iau lamîna a doua, că de nou costă vreo 80 RON și nu mă prea bizui... Ar mai fi manopera etc. Dacă îl iau second, nu cred să trec de 50 RON, cu totul.
Efectul ar fi acela că mai "desolidarizează" piesele mari și dure aflate în contact ferm, reducînd totodată volumul "dur" al eșapamentului.
CHiar dacă, să zicem, problema ar fi de la cutie, rezultate de atenuare a zgomotului vor fi.
O să vă povestesc imediat ce aflu și eu.
serge
QUOTE(emircea @ 11 Jul 2005, 15:19)
Vezi sa nu fie cutia de viteze. Nu-i musai sa fie evacuarea.
*


Și ce aș putea să fac pe la cutie? Să schimb uleiul, să îl completez? Să schimb cutia?!!!!....
to_the_limit
Aceeasi problema o am si eu la masina lu taicamiu,cred.
de la 95-100km/h rage ca nebuna in tr-5..un huiet de te doare capu la un drum de 150km...
se poate sa fie si din cutie mi-a zis cineva..un rulment,etc
am schimbat ulei completat la fel face.

dar ma intreb de ce la masina mea din 99 nu face asa si pot merge linistit cu 100??
Taxon
tot asa si la patrunjika mea sad.gif
numai ca eu am zgomot la 50-60 km/h (dar aici suspectez rotile), in schimb la 95-105 Km/h e taman simptoma descrisa de serge.
Al Cap0nE
Aceasta rezonanta o ai intr-o anumit interval de turatii ? Sau se mentine si peste ~3000 rpm ?
Claudiopolis
Exact la fel face si a mea!!! La 3000 turatii, la 95 Km/h, incepe vuietul. Mi se infunda urechile efectiv de la rezonanta. Singura fericita e nevasta-mea care stie acuma cand sa-mi dea un ghiont ca merg prea repede...

As vrea foarte mult sa scap de problema. Cred ca am postat si eu un topic pe tema asta, fara succes. M-au trimis toti la echilibrat, antifonat, etc.. Nu s-a rezolvat problema. Si suspectez si eu evacuarea... Spune-ne daca rezolvi ceva.
serge
QUOTE(Claudiopolis @ 14 Jul 2005, 08:34)
Exact la fel face si a mea!!! La 3000 turatii, la 95 Km/h, incepe vuietul. Mi se infunda urechile efectiv de la rezonanta. Singura fericita e nevasta-mea care stie acuma cand sa-mi dea un ghiont ca merg prea repede...

As vrea foarte mult sa scap de problema. Cred ca am postat si eu un topic pe tema asta, fara succes. M-au trimis toti la echilibrat, antifonat, etc.. Nu s-a rezolvat problema. Si suspectez si eu evacuarea... Spune-ne daca rezolvi ceva.
*


Dragii mei, am fost ieri cu un meșter mustăcios, oarecum prieten cu mine. L-am lăsat la volan, am așuns la pragul respectiv, a ascultat (vă mărturisesc faptul că vuietul se auzea acum, în fața "doctorului" mult mai discret; rămăseseră neschimbate însă trepidațiile) și mi-a spus că nu are nici un sens să tai saxofonul etc. Cică 100% e de la tobă (un tampon, un joc, cam așa ceva). Fac rost de timp și de o rampă și voi afla atunci mai multe. Vă țin la curent! Mulțumesc pentru susținere!
Oricum, la dezechilibrare de roți, lucrurile se petrec altfel, mașina începe să "bată" excentric și să devină instabilă.
Dragule Claud, dacă dăm de o afecțiune comună, îmi pare rău, dar va trebui să o dezamăgești pe soția ta cu viteze mai mari după remedierea defecțiunii.
serge
QUOTE(Al Cap0nE @ 14 Jul 2005, 07:19)
Aceasta rezonanta o ai  intr-o anumit interval de turatii ? Sau se mentine si peste ~3000 rpm ?
*


Pe răspunsul de la Claudiopolis vei vedea că a disgnosticat-o deja un meșter. Chestia e că atunci cînd am depistat defectul nu m-am aventurat la viteză mai mare, deoarece făcea un zgomot înfricoșător. Acum, fiind mai spteriată de meșter, nu a făcut chiar așa urît. Am dus-o mai sus și, după 105 la oră a început să se domolească.
E de la evacuare.
to_the_limit
QUOTE(Al Cap0nE @ 14 Jul 2005, 09:19)
Aceasta rezonanta o ai  intr-o anumit interval de turatii ? Sau se mentine si peste ~3000 rpm ?
*




o am exact la 3000 de ture,apoi intervine acel raget din ce in ce mai ascutit al motorul de dacia

de fapt cred ca e de la 2900-3000
llaure
Zi mai tata i-ai facut ceva, ca n-am priceput nimic pana acum. Masina mea face la fel si au vazut-o toti vracii din lume. Toti spun fel de fel de bazaconii, dar si eu sunt convins ca este din evacuare.
serge
QUOTE(llaure @ 18 Jul 2005, 20:41)
Zi mai tata i-ai facut ceva, ca n-am priceput nimic pana acum. Masina mea face la fel si au vazut-o toti vracii din lume. Toti spun fel de fel de bazaconii, dar si eu sunt convins ca este din evacuare.
*


Încă nu am făcut nimic. Ce e drept, și eu mă cam aflu la răspîntia meșterilor! oricum, în cazul meu, părerea e unanimă: Evacuarea!. Acum, că o fi să pun racordul flexibil ori să schimb toba intermediară, ori să mai strîng un tampon voi vedea. Deoacamdată nu am cum să mă duc cu ea la dosctor. Săptămîna care vine voi merge și te țin la curent. Oricum, dacă se comportă la fel, e de la evacuare.
Numai bine!
cosmin206
Of,of a mea fosta berlina cand ajunge la aproape 100Km la ora mugeste de-ti dardaie si dintii in gura.Am cutie in 4 trepte,n-am turometru si am de asemeni o toba intermediara fabricata de "nea Gheorghe" din Mioveni pe undeva prin vreun fost CAP.Cert este ca pana sa vand masina si sa-i puna verisorul meu toba asta intermediara de kkt(scuzati nu m-am putut abtine),nu prea era asa zgomotoasa la 100/ora.Cum la viteza asta iti da impresia ca deja se dezintegreaza si cred ca am un pic peste 3000 de ture/minut,am luat decizia de a verifica echilibrarea rotilor(una am gasit-o cu bataie)=remediat problema,am purces la etanseizarea imbinarilor dintre tobe cu silicon rosu si banda izolatoare (metoda taraneasca dar buna,ca-i DACIE da-o 243.gif) si zgomotul care era clar ca se tragea de la evacuare s-a diminuat destul de simtitor.
Asa ca-i recomand celui cu problema sa verifice si char sa inlocuiasca "intermediara" si rezultatul se va vedea.De asemeni sa verifice atent etanseizarile dintre tevi la toba intermediara si cea finala,sa cumpere coloiere noi si sa fie atent sa nu scape fum pe undeva.NU este defect de cale de rulare ci de vibratii ale esapamentului la 3000 de ture.
Remediu in cazul meu: se lasa DACIA in parcare si se urca in Peugeot rolleyes.gif ...aoleo nu dati BAN ca nu fac reclama... 10412898.gif
Cu stima,Cosmin Mares wink.gif
serge
QUOTE(cosmin206 @ 20 Jul 2005, 14:56)
Of,of a mea fosta berlina cand ajunge la aproape 100Km la ora mugeste de-ti dardaie si dintii in gura.Am cutie in 4 trepte,n-am turometru si am de asemeni  o toba intermediara fabricata de "nea Gheorghe" din Mioveni pe undeva prin vreun fost CAP.Cert este ca pana sa vand masina si sa-i puna verisorul meu toba asta intermediara de kkt(scuzati nu m-am putut abtine),nu prea era asa zgomotoasa la 100/ora.Cum la viteza asta iti da impresia ca deja se dezintegreaza si cred ca am un pic peste 3000 de ture/minut,am luat decizia de a verifica echilibrarea rotilor(una am gasit-o cu bataie)=remediat problema,am purces la etanseizarea imbinarilor dintre tobe cu silicon rosu si banda izolatoare (metoda taraneasca dar buna,ca-i DACIE da-o  243.gif) si zgomotul care era clar ca se tragea de la evacuare s-a diminuat destul de simtitor.
Asa ca-i recomand celui cu problema sa verifice si char sa inlocuiasca "intermediara" si rezultatul se va vedea.De asemeni sa verifice atent etanseizarile dintre tevi la toba intermediara si cea finala,sa cumpere coloiere noi si sa fie atent sa nu scape fum pe undeva.NU este defect de cale de rulare ci de vibratii ale esapamentului la 3000 de ture.
Remediu in cazul meu: se lasa DACIA in parcare si se urca in Peugeot rolleyes.gif ...aoleo nu dati BAN ca nu fac reclama...  10412898.gif
Cu stima,Cosmin Mares wink.gif
*


Ai dreptate, Cosmine, (în ce privește originea vibrațiilor). Așa am crezut și eu și așa mi s-a și cnfirmat, inclusiv de tine. O să ajung pe rampă săptămîna viitoare. Cît despre a doua variantă de rezolvare a problmei... rămîne doar partea anecdotică!
Oricum, 206 de la Peugeot au fost și rămîn printre feblețile mele. Însă mă uit la ele cu detașarea unui spectator, din doua motive:
1. Am nevoie de volumul și modularitatea uni breack. Așadar, linia citadină a frumosului 206 este pentru mine doar un "haute couture"; îmi place, dar n-am ce-i face.
2. Al doilea motiv... e limpede, nu?
andu911
e de la pistoane, biele,vibrochen... neechilibrate, fac pariu ca de la astea e...de-aia si face pe la 3000rpm...acolo e cuplu maxim

to_the_limit
nu.eu nu cred,eu cred ca e din CV
andu911
pai si pe loc se aude aiurea la 3000 rpm, numai ca daca nu e in sarcina, n-ai cum sa simti, doar auzi..
to_the_limit
pe loc se aude cum se ingroasa tonalitatea in zona aia de turatie,in mers uruie...e un pic diferit la mine..
Uncle-Sam
Nu cred ca e din evacuare, pt ca si dacia mea 1100 are aceleasi simptome incepand cu 100km/h si am evacuarea diferita (o singura toba). Motorul este acelasi, doar ca difera cilindreea, deci tind sa cred ca andu are dreptate.
cosmin206
Total off-topic,dar n-am ce face!
La DACIA ta 1100,poti merge cu 100Km/h? Stai,nu mi-o lua ca jignire! Parintii mei au avut 1100 pana in 1987 cand au cumparat berlina ce tocmai am vandut-o si am luat Peugeot-ul.
Cand mergeau ei cu masina si prindea 90 la ora,in ciuda faptului ca era verificata "la sange" de un mecanic bun ce-l avea tata,masina trepida de mie mi-era o frica de ingheta p.....ul in mine!
Eu de cand am pomenit masinuta aia,cu mai mult de 80 la ora in conditii de siguranta nu puteai merge.Iar cea mai mare viteza ce am vazut-o vreodata pe kilometraj a fost de aproape 100 Km/h si asta dupa indelungi asteptari.Pur si simplu masina nu prindea mai mult de 95 la ora si acea viteza cu trepidatii.Scuzata sa-mi fie neincrederea insa stiu ca fostul Renault 8 (DACIA 1100) avea din fabrica viteza maxima specificata de 130 Km/h.
Inseamna ca masina ta este super-bine intretinuta,sistemul de rulare extraordinar de bine pus la punct de ai curajul sa rulezi cu 100/h fara probleme.Imi dau seama ca prinde suta,fiindca poate ai facut motorul cu unul de 1400.Insa la rulare mi-ar fi frica sa vad 100/h pe kilometraj si eu sa fiu in masina respectiva!
Cu stima,Cosmin Mares wink.gif
DodoBird
QUOTE(serge @ 12 Jul 2005, 10:02)
Și ce aș putea să fac pe la cutie? Să schimb uleiul, să îl completez? Să schimb cutia?!!!!....
*



Inainte sa o demontezi pe toata :
spui ca ai facut echilibrarea rotilor, DAR GEOMETRIA ? de aici apar vibratii destul de dubioase (in general le simti si in volan, iar la o geometrie infecta pe la 110 incepe chiar sa iti tremure campul vizual!).
bogdan3l
Cat mai costa sa faci geometria ?
DodoBird
QUOTE(bogdan3l @ 26 Jul 2005, 17:34)
Cat mai costa sa faci geometria ?
*



Parca vreo 350.000
B XX BVR
Cam aceeasi problema o am si eu numai ca la mine se simte intre 80 si 90 Km/h de zici ca am toba dinaceea sport, dar de tremurat nu tremura deloc. Dupa 90km/h dispare si merge foarte frumos.
andu911
QUOTE(B XX BVR @ 28 Jul 2005, 11:36)
Cam aceeasi problema o am si eu numai ca la mine se simte intre 80 si 90 Km/h de zici ca am toba dinaceea sport, dar de tremurat nu tremura deloc. Dupa 90km/h dispare si merge foarte frumos.
*



la tine e motor de 1,3 si cutie de 4, nu ? la mine se aude la 110 ca am motor de 1,4 si cutie de 5 ...asta inseamna ca atunci cand ajnge la 3000 rpm....
to_the_limit
asta am mers cu masina aceea din nou si am constat urmatoarele:
uruiala,rezonanta,nu stiu cum sa-i mai zic se aude numai in tr-5.Practic in mom cand bag a 5 a si accelerez se schimba rezonanta sunetului,devine un vuiet surd extrem de obositor.
Cred ca e din C.V.voi ce credeti?
vreun pinion ceva?
Raggaeman
Si a mea daciutza uruie ca toti dracii peste 110...e adevarat ca am un rulment (cel putin ) varza si ca imi freaca un ferodou. Vibratiile se simt fix la 100. Cum trec de 100, nu mai am am vibratii; s-a mai discutat chestia asta pe forum, s-a ajuns la concluzia ca e o desincronizare in cutia de viteze (prezenta la toate daciile) sau ceva de genul asta.
Masina mea are motor de 1400 (1395) si 4 viteze sad.gif( ... vreau si eu a 5-a!
B XX BVR
Motorul e de 1.4 iar cutia de 4. dar de tremurat nu tremura nici un pic ci doar se aude urat rau ca tre sa cam bag picioru in ea ca sa trec de 90
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.