Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rectificarea arborelui
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pickaboom
Salut!
Eu sunt un incepator in ale condusului si implicit in ale reparatiilor.
Stie cineva ce presupune rectificarea arborelui unei Dacii Berlina.
Multumesc anticipat!
diaconuliviu
Presupune masurarea TUTUROR palierelor si manetoanelor pe cel putin doua directii si la ambele extremitati ale lor si compararea lor cu cota nominala sau de reparatie, incadrind functie de masuratori intr-una din cotele de reparatie. Dupa asta se rectifica pe masina de rectificat la atelier specializat; nu poti face operatia asta acasa.
Rectificarea se face la TOATE palierele/manetoanele la cota cea mai defavorabila. (daca un maneton este cota ST iar altul necesita R1, toate vor fi R1)
Evident, dupa rectificare alegi cuzinetii aferenti cotei de reparatie.
ydaniel
si reparatia incearca sa o faci la un atelier bine dotat si poate ai vreo cunostinata sa faca treaba buna nu asa las-o ca merge!
andu911
axa cu scame unde se rectifica prin Bucuresti ? stiti vreun loc ?
Pickaboom
QUOTE(diaconuliviu @ 11 Jul 2005, 14:43)
Presupune masurarea TUTUROR palierelor si manetoanelor pe cel putin doua directii si la ambele extremitati ale lor si compararea lor cu cota nominala sau de reparatie, incadrind functie de masuratori intr-una din cotele de reparatie. Dupa asta se rectifica pe masina de rectificat la atelier specializat; nu poti face operatia asta acasa.
Rectificarea se face la TOATE palierele/manetoanele la cota cea mai defavorabila. (daca un maneton este cota ST iar altul necesita R1, toate vor fi R1)
Evident, dupa rectificare alegi cuzinetii aferenti cotei de reparatie.
*


Multumesc de informatii.
Stii cumva cam cat costa toata treaba asta?
Si cu ce se inbunatateste starea masinii dupa o operatie ca asta.
Liviu
In primul rand nu exista AXA CU SCAME la nici o masina ... poate era vorba de axa cu came.

In al doilea rand, aceasta discutie se muta la "Probleme tehnice CLT".
andu911
cum unii zic in loc de Logan, Golan...eu zic axa cu Scame...scuze...nu se mai repeta daca chiar e asa rau...
costi
@ Liviu:
Haoleo boierule da serios te-ai facut, traiti-ar frantuzoaica lu' matale da' Megan!
Glumea omul (cu scamele) !
diaconuliviu
QUOTE(Pickaboom @ 12 Jul 2005, 13:28)
Multumesc de informatii.
Stii cumva cam cat costa toata treaba asta?
Si cu ce se inbunatateste starea masinii dupa o operatie ca asta.
*


Costuri, nu stiu, pe aici 40-80 lei noi, depinde cine si cum o face.
Imbunatatire? pai motorul functioneaza asa cum trebuie, fara zgomote, fara scaderi de presiune ulei, fara distrugeri AMPLIFICATE de piese (un arbore uzat montat pe cuzineti noi/uzati se va uza mai repede si va uza la fel de repede cuzinetii).
ydaniel
pai era cineva pe aici m and trix si le facea cu 350 la service e cam 600!
Pickaboom
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Jul 2005, 14:27)
Costuri, nu stiu, pe aici 40-80 lei noi, depinde cine si cum o face.
Imbunatatire? pai motorul functioneaza asa cum trebuie, fara zgomote, fara scaderi de presiune ulei, fara distrugeri AMPLIFICATE de piese (un arbore uzat montat pe cuzineti noi/uzati se va uza mai repede si va uza la fel de repede cuzinetii).
*



Multumesc de informatii.
Imi dau seama ca esti un profesionist.
As mai avea o intrebare si anume: Imi poti da un sfat in legatura cu pornirea motorului la rece?
Daca pornesc masina pe benzina pleaca abia la a 3-a cheie si ''ajutata'' de soc.
Daca incerc sa o pornesc pe gaz porneste si mai greu.
Ce pot face pentru a avea o pornire la '' prima cheie''?
Si inca ceva: In ce fel se uzeaza motorul daca tot il fortez cu pornirea masinii la rece?
Multumesc anticipat pentru raspuns!
diaconuliviu
Pornire la rece: ai totul reglat bine? aprindere, bujii, fise is OK?
ai incercat sa "dai la coada" pompei de alimentare inainte? daca dupa asta porneste la prima cheie, pierzi benzina din CNC - de regula membrana pompei de repriza (sprit) e vinovata sau caldura motorului evapora benzina.
Apoi, pornirea la rece se face cu soc - daca dai o cautare o sa gasesti, parca s-a discutat. O sa incerc sa scanez paginile cu pornirile.
Pe gaz porneste si mai greu la rece, acel plamin are o tubulatura prin care circula lichidul de racire pt a se incalzi si evapora gazul. De aceea se recomanda functionarea pe benzina pina la incalzire motor, apoi trecere pe gaz.
Recomandarea este ca prima cheie sa fie "oarba", fara acceleratie si soc, incit pompa sa urce uleiul in canale (se sting becurile rosii) . Asa vei evita functionarea motorului in regim de ungere semiuscata.
O sa revin cu scanarile.
Pickaboom
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2005, 10:30)
Pornire la rece: ai totul reglat bine? aprindere, bujii, fise is OK?
ai incercat sa "dai la coada" pompei de alimentare  inainte?  daca dupa asta porneste la prima cheie, pierzi benzina din CNC - de regula membrana pompei de repriza (sprit) e vinovata sau caldura motorului evapora benzina.
Apoi, pornirea la rece se face cu soc - daca dai o cautare o sa gasesti, parca s-a discutat. O sa incerc sa scanez paginile cu pornirile.
Pe gaz porneste si mai greu la rece, acel plamin are o tubulatura prin care circula lichidul de racire pt a se incalzi si evapora gazul. De aceea se recomanda functionarea pe benzina pina la incalzire motor, apoi trecere pe gaz.
Recomandarea este ca prima cheie sa fie "oarba", fara acceleratie si soc, incit pompa sa urce uleiul in canale (se sting becurile rosii) . Asa vei evita functionarea motorului in regim de ungere semiuscata.
O sa revin cu scanarile.
*



Am dus masina la un mecanic care mi-a spus ca nu e nici o problema cu aprinderea, bujiile etc, dar ca masina porneste mai greu din cauza ca avansul e reglat pentru utilizarea masinii cu gaz.
Ce reprezinta CNC-ul?
Multumesc de recomandare si astept urmatoarele ''reply-uri''.
diaconuliviu

CNC=Camera de Nivel Constant - camera in care intra benzina si al carei nivel il reglezi prin indoirea linguetei(partea aia care actioneaza cuiul poantou) plutitorului(la Dacia) sau (la alte carburatoare) prin saibe calibrate
Pickaboom
Stie cineva vreun atelier din Oradea care sa faca treaba asta asa cum trebuie?
Daca da, v-as fi recunoscator daca mi-ati transmite si mie o adresa, nr de tel etc.
Multumesc anticipat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.