Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei motor--dCi cu filtru de particule(DPF)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2
bella
Salutare,

Poate ca e prea devreme(sau nu) pentru ca vreunul dintre posesorii de dCi Euro 5 cu filtru de particule sa fi apucat sa-si faca revizia.Totusi, daca moderatorii considera ca nu se suprapune cu un alt topic cred ca ar fi util sa discutam aici despre uleiul de motor si filtre de ulei potrivite/folosite/recomandate pentru motorul in discutie.

Eu din ce am inteles din cartea de garantie norma ce trebuie respectata de uleiul pentru dCi cu DPF este ACEA C3 iar ca tip de ulei 0-5w30.
Mai exista si o alta norma(sau cum s-o numi) RN0720 care se pare ca "guverneaza" tipul de ulei recomandat acestor motoare.

Asadar, discutia este deschisa. biggrin.gif

L.E.Am gasit aceste specificatii vis-a-vis de normele Renault:

Renault RN0700
Renault engine oil specification; introduced in 2007 upon introduction of the Laguna III. General requirements: ACEA A3/B4 or ACEA A5/B5.
Renault RN0710
Renault engine oil specification; introduced in 2007 upon introduction of the Laguna III. General requirements: ACEA A3/B4 + additional Renault demands.
Renault RN 0720
Renault engine oil specification; introduced in 2007 upon introduction of the Laguna III. General requirements: ACEA C3 + additional Renault demands. RN0720 is designed for use in the latest generation diesel engines equipped with DPF.

Oare ce sunt acele additional Renault demands?
george_scala_2004
aici ?
Ampt
Din informatiile pe care le-am gasit pe marginea acestui subiect (fara sa fac reclama), acesta ar fi uleiul recomandat :
Elf SOLARIS DPF 5W-30, ACEA C4, Level C3
Norma Renault : RN 0720
Am inteles ca exista in Service-urile Dacia si varianta de Dacia Oil SOLARIS DPF 5W-30 !
bella
Merci George.
Ce ma intriga este faptul ca in carnetul de garantie spune doar norma ACEA C3 iar pe diverse site-uri spune ca motoarele Renault Euro IV/V cu DPF trebuie sa foloseasca ulei compatibil cu RN0720 care e de fapt asociata cu norma ACEA C4.

15 Nov 2011, 16:41:
QUOTE(Ampt @ 15 Nov 2011, 16:37)
Am inteles ca exista in Service-urile Dacia si varianta de Dacia Oil SOLARIS DPF 5W-30 !
*



Nu sunt nici pe departe expert dar parca totusi...
DMP
In Carnet ce scrie?

Din cate am citit, pentru diesel cu DPF Renault solicita ulei cu norma RN0720.
bella
In carnet, daca am fost eu suficient de atent, scrie doar norma ACEA C3(0-5w30) deci nimic de RN0720.
Sper sa nu ma insel...
george_scala_2004
Poate ca acele carnete au fost tiparite pe vremea Euro 4 si inca nu au apucat sa le actualizeze...si e destul de aiurea...
bella
Nice...de ce nu ma mir oare?
Asadar, ar trebui respectata norma ACEA C4 respectiv RN0720.

Later: Si totusi...pare-se ca si ACEA C3 poate fi folosit la motoarele cu filtru de particule dar poate doar pentru motoare cu norma de poluare Euro IV.

ACEA C3 oils are Top Tier lower SAPS1 lubricants. They are designed for use in high performance gasoline and light duty diesel engines where advanced aftertreatment systems such as Diesel Particulate Filters (DPFs) and Three Way Catalysts (TWC) are used.

Sursa: http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/C308.html

15 Nov 2011, 17:42:
QUOTE(Ampt @ 15 Nov 2011, 16:37)
Din informatiile pe care le-am gasit pe marginea acestui subiect (fara sa fac reclama), acesta ar fi uleiul recomandat :
Elf SOLARIS DPF 5W-30, ACEA C4, Level C3
Norma Renault : RN 0720
Am inteles ca exista in Service-urile Dacia si varianta de Dacia Oil SOLARIS DPF 5W-30 !
*



Din Datele aferente lui Elf se pare ca este folosit la Euro IV cu filtru de particule.
[attachmentid=1627764378]
MariusWsW
daca nu sunt indiscret, am si eu o intebare:

de ce sa folosesc ulei special pt DPF cand de fapt in mare marte motoarele sunt identice cu exceptia DPF-ului. Ca uleiul sta in baie si pe toate componentele mobile si nu ajunge in camera de ardere asa cum se intampla cu combustibilul. Ca DPF-ul are legatura stricta cu gazele evacuate. Gresesc? Unde?


multam
mk2
Da, gresesti.
Tocmai ca uleiul ajuge in camera de ardere. Este aruncat de turbina - intr-o cantitate mica intr-adevar, dar ajunge.
MariusWsW
MK2, cu tot respectul, dar ma jignesti. Intr-atat de idiot nu sunt si crede-ma pe cuvant ca daca tu crezi ca acea cantitate, care in 10 mii de km este de maxim 100 ml, hai 250 ml afecteaza DPF, eu imi tai...toba la masina. Vreau o explicatie clara nu prostii de-astea. Oricum mersi de osteneala de a scrie
bella
Inainte de a cere explicatii si socoteala, de ce nu ne explici cu argumente documentate ceea ce afirmi?.... sleep.gif

<span class='edit'>14 Dec 2011, 10:51:</span>
QUOTE(MariusWsW @ 13 Dec 2011, 10:28)
daca nu sunt indiscret, am si eu o intebare:

de ce sa folosesc ulei special pt DPF cand de fapt in mare marte motoarele sunt identice cu exceptia DPF-ului. Ca uleiul sta in baie si pe toate componentele mobile si nu ajunge in camera de ardere asa cum se intampla cu combustibilul. Ca DPF-ul are legatura stricta cu gazele evacuate. Gresesc? Unde?
multam
*



Ia te uita aici:
QUOTE
Low Ash Lube Oil


CJ-4 is the American Petroleum Institute (API) lube oil specification for engines using exhaust aftertreatment such as a Diesel Particulate Filter (DPF) and cooled Exhaust Gas Recirculation (EGR). Commonly known as “low ash” oil, it is more resistant to heat and leaves lower amounts of ash deposits when it does burn off during the combustion process. The lower ash content of the oil enables the DPF to reach the EPA mandated 4,500 hour ash cleaning service interval for engines above 174 hp (130 kW).  However, Cummins expects to extend this service interval to 5,000 hours.

In Europe, the equivalent specification to CJ-4 low ash oil is ACEA E9, which was also introduced specifically for engines using exhaust aftertreatment. CJ-4 was first introduced for use with EPA 2007 on- road engines and is now the industry recommended specification for Tier 4 Interim engines, as is ACEA E9 in Europe for Stage IIIB engines.

So Why The Oil Spec Upgrade?
Tier 3 off-road engines in North America can currently use the API CH-4 spec introduced in 1998 or the CI-4 spec introduced in 2002. However, using EGR and a DPF significantly increases demands on lube oil performance. Here’s why:

EGR: by operating at elevated temperatures EGR creates additional demands on the lube oil. Recirculating the exhaust gas results in higher amounts of soot (the hard carbon particles in the exhaust) for the lube oil to hold in suspension. CJ-4 and E9 oil are formulated to deal with these higher soot loadings and prevent premature engine wear.

DPF: small amounts of the engine oil are consumed by the combustion process, this results in the formation of incombustible ash. This ash is formed from the base stock and trace minerals found in the oil additive pack. The DPF traps the ash in the same way it traps particulate matter (PM). However, the ash remains incombustible in the DPF - unlike the PM which is oxidized. CJ-4 and E9 low ash oil help extend the ash cleaning interval to its maximum level, as they contain a lower level of trace minerals within the additive pack to generate less ash. The CI-4 spec introduced in 2002 does not have a low ash formulation.

The new CJ-4 is backwards compatible so it can also be used in engines meeting Tier 3/Stage IIIA and other previous emissions regulation standards as long as the engine is also operating with ultra-low sulfur diesel ULSD) fuel (15 ppm or less sulfur content).

Cummins highly recommends the use of a high quality heavy-duty engine oil, such as Valvoline Premium Blue, which meets or exceeds the API performance classification CJ-4.  The CJ-4 classification indicates that the lube oil has been specifically designed to work with both cooled EGR and exhaust aftertreatment when using Ultra-Low Sulfur Diesel of 15 ppm sulfur content.

Will oil change intervals stay the same?
Yes. Oil change intervals will remain the same when using low ash lube oil.
EUGEN2008
eu am inteles altceva , ca in momentul in care se face curatirea filtrului de particule (intentionat sau in mod aleator) arderile care au loc degaja o caldura foarte mare care deterioreaza usor uleiul obisnuit, uleiul asta cu "specificatii" isi pastreaza proprietatile si la temperaturi mai inalte astfel ca nu e nevoie sa schimbi uleiul dupa o regenerare a filtrului. Probabil ca dupa o regenerare a filtrului la un motor cu ulei obisnuit in el , se aprinde martorul de ulei dupa regenerare din cauza uleiului compromis. Si decat sa schimbi uleiul dupa bunul plac al filtrului de particule mai bine bagi de care trebuie , nu?
paul_p
Desi a trecut 1 an de la postare concluzia din postul anterior merita inca toata consideratia smile.gif .
Ampt
A folosit cineva uleiul acesta la dCi-urile cu filtru de particule ?

http://uleideulei.ro/elf-solaris-fe-5w30-litru-p-890.html
mdaniel76
eu am folosit la ultima revizie ulei motul xclean 5w40, scrie ca este pt filtru de particule. dar pe site-ul motul este uleiul best reccomended. pana acum merge impecabil, dintre toate uleiurile folosite aral, castrol, elf, de motul sunt cel mai multumit.
RazvanF
Dau un "bump" la acest topic in incercarea de a afla un rezultat. Exact aceeiasi dilema am si eu ca si initiatorul topicului.
In hartogaraia primita la cumpararea masinii la sectiunea ulei motor zice ca se recomanda ELF sau ulei care sa respecte norma C3 5w sau 0w 30 in functie de temperatura mediului.
Acum problema, unii zic de acea norma RN0720 ca ar trebui sa fie inclusa in calitatile uleiului dar toate uleiurile pe care le-am gasit sa respecte acea norma (inclusiv ELF) zic numai de norma C4.
Deci nu am gasit ulei care sa aiba norma C3 + RN0720.
Atasez o poza luata de pe forumul vecin reno.ro. Este vorba despre E5 la care se recomanda uleiul cu norma RN0720 si schimbul de ulei la fiecare 30.000km sau 1 an.
La mine despre schimbul de ulei zice ca trebuie facut la fiecare 20.000km sau 1 an.
Ce tip de ulei folositi cei care aveti norma euro5 si euro6? Ce scrie despre ulei la cei care aveti euro6?

L.E. Am inceput sa fac ceva "sapaturi" pe net si am descoperit ca uleiul recomandat ar fi ELF Solaris FE 5w30 dar acesta ar fi fost inlocuit de Elf Evolution Full-Tech FE 5w30.
Despre Elf Evolution Full-Tech FE 5w30:
ELF full synthetic oil, latest generation, specially adapted to meet the requirements of Renault cars' new diesel engines fitted with particulate filters (DPF).

Recommended for all driving style types and all journey types. Formula designed to enable fuel savings by directly reducing friction inside the engine.
ACEA C4 niveau C3
RENAULT RN0720
Deci ar fi norma C4 la nivel C3 ?
user123

Nu o sa gasesti niciodata C3+RN0720 ; RN0720 este numai C4, vezi pe site lubrizol/ACEA....

Ideea este urmatoarea.....ce anume iti trebuie tie? C3 sau C4? Rn0720? Norma exacta ceruta de fabrica....

Vad ca acolo ti-au pus un ulei RN0720 deci C4, care dpdv al DPF se impaca cu C3 ( cerut la vremea ta)- este mai stricta norma, continut mai mic de cenusa ....

Deci eu zic ca nu-i problema sa folosesti uleiul despre care scriai....


Exprimarea pe site - elf- este ambigua, marketing......uitate pe norme ce presupune C3 si apoi C4 si o sa vezi ca poti folosi C4 fara probleme.

RazvanF
In acele hartii in care precizeaza tipul de ulei scrie ca am nevoie de ulei cu norma C3 si ca Dacia recomanda uleiurile ELF. Nu scrie absolut nimic de norma RN0720 sau alte norme RN.
Ceea ce ma deruta este faptul ca la masinile Renault scrie in hartii de acea norma, sau cel putin de ulei special conceput pentru diesel cu dpf dar nu si la Dacia.
Niste chestii se cam bat cap in cap, faptul ca recomanda norma C3 dar nu scrie nimic de norme RN si faptul ca la alte masinii scrie de norma RN + norma C4.
In momentul de fata am in motor mobil super 3000 5w30 xe care zice ca e ceva low emissions dar vreau sa il schimb cu ELF Evoulution FE care chipurile este uleiul recomandat. Norma C4 +RN0720 cu nivel C3 .... rolleyes.gif
einstein1984
rn0720 e suficient.
user123

Pune 0720 sau C4 linistit
RazvanF
Mulțumesc pentru răspunsuri .
trabinatorccc
QUOTE(RazvanF @ 8 Jan 2019, 07:02)
In acele hartii in care precizeaza tipul de ulei scrie ca am nevoie de ulei cu norma C3 si ca Dacia recomanda uleiurile ELF. Nu scrie absolut nimic de norma RN0720 sau alte norme RN.
Ceea ce ma deruta este faptul ca la masinile Renault scrie in hartii de acea norma, sau cel putin de ulei special conceput pentru diesel cu dpf dar nu si la Dacia.
Niste chestii se cam bat cap in cap, faptul ca recomanda norma C3 dar nu scrie nimic de norme RN si faptul ca la alte masinii scrie de norma RN + norma C4.
In momentul de fata am in motor mobil super 3000 5w30 xe care zice ca e ceva low emissions dar vreau sa il schimb cu ELF Evoulution FE care chipurile este uleiul recomandat. Norma C4 +RN0720 cu nivel C3 .... rolleyes.gif
*


Mobilul asta pe care il folosesti nu e pentru dpf.Nici macar nu scrie norma C3 pe el.Daca vrei Mobil 1 foloseste ESP formula 5w30 (bidonul cu eticheta si capac verde), care are norma ACEA C3 dar nu e RN 720.
Eu il folosesc de 6ani, chiar daca nu e RN720 pentru ca e mai ieftin ca elful si se gaseste la bidoane de 4l nu 5l. Intra 4,3l pina la max.Il schimb la 10-12mii de km.Nici la mine in carte nu scrie nimic de RN720, ci doar norma ACEA C3.
Dacia nu recomanda in mod explicit o anume marca de ulei. Ei folosesc DACIA OIL, care cred ca e acelasi ulei ca si ELFul.L-am folosit doar in primul an,4600km pentru ca cu acest ulei a venit masina din fabrica.Nu am remarcat diferente cind am trecut la Mobil1.
einstein1984
in 2011 aveai FAP?
evisceratum
Da, FAP din 2011! nu esti la curent? Nu numai el!
Poti incerca Valvoline SynPower MST C4 5W30 - are norma renault.
RazvanF
QUOTE(trabinatorccc @ 11 Jan 2019, 11:26)
Mobilul asta pe care il folosesti nu e pentru dpf.Nici macar nu scrie norma C3 pe el.
*


Deci nu ma speria cu de astea biggrin.gif
Uite aici, atasez 2 poze fata spate cu bidonul de mobil super 3000 care il am acum. Am vro 6000 de km cu el dar maine trec la bidonul albastru ca azi mi-a venit comanda.
L.E Despre Dacia Oil, nu cred ca este acelasi cu Elf. De ce zic asta? Pentru ca la Clio 4 euro 5 zice ca schimbul de ulei se face la 30.000 de km la acelasi diesel 1.5 de 90 cai si la Dacia zice ca schimbul se face la fiecare 20.000 km. Vezi cateva posturi mai sus ca am atasat o poza cu fisa service de la Clio4.
trabinatorccc
einstein1984
Da,atunci s-a trecut la euro5. As fi luat euro4 dar nu mai aveau.

RazvanF Imi cer scuze, cred ca in graba am vazut mobil fe in loc de xe. De ala am la skoda si eram sigur ca e ACEA A3/B3.
Cit despre schimburile de ulei la 20000 sau 30000km e chestie de marketing, la fel cum e si cu cureaua de distributie. In Romania,Dacia zice ca se schimba la 80-90000km, iar la Renault,in vest, cu acelasi motor 1,5dci e 120000km.N-as schimba uleiul in motor la 30000km nici sa mi-l dea gratis. La 12000km (90% extraurban si multa autostrada) deja nu mai arata prea bine.Probabil din cauza dpf-ului.Vesticii in schimb tin uleiul in motor 30000km Pentru ca dupa 4-5ani vind masina la estici si nu le pasa cit mai tine.
RazvanF
QUOTE(trabinatorccc @ 13 Jan 2019, 10:04)
N-as schimba uleiul in motor la 30000km nici sa mi-l dea gratis.
*


Asta e clar. Am sa vad pe parcurs cum va fi cu uleiul Elf. Cu cel ce a venit din fabrica am fost multumit. Dar desigur ca si motorul era nou. L-am schimbat la 15.000 km. Cam asta va fi limita pentru mine la cum exploatez masina.
In legatura cu mobil super 3000, am cautat si ca sa respecte norma Rn0720 trebuie sa aiba scris pe bidon FormulaR asa cum celelalte au scris fe, xe etc.
Lord Hades
Legat de ulei, mașina estimează si notifică daca este necesar schimb mai repede de 30k km. Personal am schimbat pe la 26k parca.
Legat de DPF ... Nu stiu cum arată ciclul de curățare inițiat de mașina, nu am văzut nimic in 30k km care sa semene a curățare dpf.
Legat de ule in camera de arderei, cu siguranță o parte din el intra in camera de ardere. Ca il scapa suflanta, ca intra pe la segmenti, ca rămâne oricum pe cilindru pentru ca asa trebuie.
Eu schimb cu ce a avut mașina din fabrica si nu imi bat capul. Motorul oricum duce mai mult decât mașina.
user123

Daca te iei dupa acel sistem de "estimat" nu faci bine....este pus orientativ, nu e litera de lege

Dar nu trebuie sa ma crezi, cauta pe net despre acel sistem si cum functioneaza ( ce parametrii ia in considerare) si apoi tragi singur concluziile....

Daca tii uleiul 26 000 km si mai vrei si "longevitatea" filtrului de particule si protectie motor.......no comment, nu ai nici una din aceste lucruri ( nu in conditiile din romania, de la trafic la carburanti si la ce mai vrei tu)
Lord Hades
Eu nu inteleg de unde atata lipsa de încredere. Te asigur ca parametrii respectivi au in spate studii bine fundamentate, si o grămadă de specificații. Dar no, fiecare e stăpân pe banii lui.
user123

Ma " asiguri" cum? Ai cautat macar pe net despre subiect sa vezi ce zic si altii?

Lipsa de incredere vine din faptul ca inginerii recomanda o chestie iar departamentul de marketing stabileste intervalul maxim sugerat, in conditii optime.....

Tu in romania nu ai conditii optime la nimic, nici macar carburant.

Apoi mai e o chestie....tu ai chestia aia pe bord iar producatorul iti scrie in carte ca in conditii severe intervalul se injumatateste sau chiar se "adapteaza".....deci ai 2 chestii care se bat cap in cap, bordu zice 20 000 iar tu mergi numai in praf, stop&go si alte conditii minunate.....este ca il lasi 20 000 ca asa zice bordu? biggrin.gif...

Iar apoi cand apare " segmentul blocat" sau alte chestii din astea, service da din umeri si iti arata ce scrie in carte....

Dar cum ai zis si tu, fiecare cu banii lui....insa am scris macar pt cei care vror sa stie la ce se expun
torquemada
Cineva confundă intervalul de service cu OCS-ul:

Intrevalul de service la Renault e 30000km/720zile
Intervalul de service la Dacia e 20000km/360zile

OCS(oil control sistem) bate intervalul de service

Cei 20000km până la revizie (ce nu mai sunt afișati din 2017 încoace) scad normal din 100km în 100km sau chiar mai mult dacă OCS-ul zice că ai uzat uleiul mai repede

Oricum pentru orice K9K euro5 și 6 se recomandă RN0720 resul sunt povești de golit buzunarul.
RazvanF
QUOTE(torquemada @ 14 Jan 2019, 09:44)

Oricum pentru orice K9K euro5 și 6 se recomandă RN0720 resul sunt povești de golit buzunarul.
*


Asta am vrut sa aud biggrin.gif Ieri am schimbat pe elf și am resetat bordul la 15.000 de km 360 zile cu 1500 de km avertizare . Primul schimb l am făcut tot la 15.000 cu toate că mașina "a zis" să îl fac la 20.000km.
user123
QUOTE(torquemada @ 14 Jan 2019, 09:44)
Cineva confundă intervalul de service cu OCS-ul:

Intrevalul de service la Renault e 30000km/720zile
Intervalul de service la Dacia e 20000km/360zile

OCS(oil control sistem) bate intervalul de service


*



Nimeni nu confunda nimic.

Ia spune tu pe ce te bazezi cand zici ca OCS bate intervalul de service? Dar argumente tehnice cu masuratori, eventual nivel uzura.....nu copy/paste din dialogys sau alte chestii wink.gif

Si vezi ca mai sus colegul vad ca are alta masina la semnatura, nu reno/dacia.

P.s : astept raspunsul de marketing, cam pare ca lucrezi la reno...
einstein1984
ocsul de aia e acolo, sa tina cont de cum conduci. cand mergi la rece scade 2 km la fiecare km parcurs de exemplu.
ce-mi place mie ca unii care NU sunt in stare sa-si faca ei o masina NU au incredere in aia care au facut masina.... ei stiu mai bine.
user123

Pe cuvantul tau, sa te cred ....ca tu ai construit masina nu? radmasa.gif

Lasa geniule gargara de marketing care o stii tu de la " domnisoara de la relatii cu publicul sau cum zice" si pune mana si vorbeste DIRECT cu aia care macar asambleaza motorul sau care il proiecteaza....

De la birou si din VC toti sunt zmei, mai intrebati si la " tehnic"...

De asta am zis, puneti mana si cautati sa vedeti ce parametrii ia in calcul OCS-ul vostru iubit, cazuri in care au fost probleme ( vezi la bmw, daca gasesti) si apoi faceti cum vreti, evident...

Zic asta pt ca daca scriu eu, incepeti circul ca de unde stiu si alte fantezii din astea deale voastre.....

Este ca fara indicatoare nici nu mai porniti masina? radmasa.gif .......nu vreti si un indicator pt cand sa rotiti cheia in contact?
einstein1984
user123, schimba uleiul si la 1000 de km rulati , pe banii tai, nu am nimic impotriva, o s ate tina masina aia pana o sa avem toti navete spatiale, dar nu mai invata si pe altii sa faca asta pe banii lor.
Dar tu ce argumente ai cand zici ca nu e bun indicatorul si trebuie schimbat SI mai des de atat? ca ai schimbat tu uleiul la o masina si era negru? Sau ai facut vreo analiza de ulei uzat ? ce va recomanda pe dvs?

14 Jan 2019, 15:06:
QUOTE(user123 @ 14 Jan 2019, 14:33)


Este ca fara indicatoare nici nu mai porniti masina? radmasa.gif .......nu vreti si un indicator pt cand sa rotiti cheia in contact?
*


intamplator daca o rotesti inainte sa se stinga martorii din bord, te trezesti cu un martor airbag aprins.... ca nu s-a initializat ecu. Ah stai, golfu 3 are airbaguri cu ecu? radmasa.gif
torquemada
QUOTE(user123 @ 14 Jan 2019, 13:19)
Nimeni nu confunda nimic.

Ia spune tu pe ce te bazezi cand zici ca OCS bate intervalul de service? Dar argumente tehnice cu masuratori, eventual nivel uzura.....nu copy/paste din dialogys sau alte chestii wink.gif

Si vezi ca mai sus colegul vad ca are alta masina la semnatura, nu reno/dacia.

P.s : astept raspunsul de marketing, cam pare ca lucrezi la reno...
*



La generația II, injecția știe câte rotații a făcut motorul, în ce condiții s-a rulat (urban/extraurban) și via OCS te avertizează că se "duce"(a se citi uzează) uleiul. Chestia asta o vezi dacă stai cu diagnoza pe mașină și nu cu ochii în forum.

Colegul de la care a plecat discuția, RazvanF, are un Logan II la semnătură și întreabă pentru vărul Clio4 practic (electronică și motorizare) aceeași mașină inclusiv motorizarea k9k euro5

Nu lucrez la Dacia/Renault/Nissan/Lada iar orice insinuare de genul se va solda cu report instant
user123
QUOTE(einstein1984 @ 14 Jan 2019, 14:05)
...  Dar tu ce argumente ai cand zici ca nu e bun indicatorul si trebuie schimbat SI mai des de atat? ca ai schimbat tu uleiul la o masina si era negru? Sau ai facut vreo analiza de ulei uzat ?  ce va recomanda pe dvs?



Anticipam ca vei scrie asta si ti-am raspuns deja vezi si mai jos citatul .....si daca am facut, am facut pe banii mei evident nu moca pt public nu ? radmasa.gif


QUOTE(user123 @ 14 Jan 2019, 13:33)

Zic asta pt ca daca scriu eu, incepeti circul ca de unde stiu si alte fantezii din astea deale voastre.....

*



Deci spor la visat si la tinut uleiuri pana la adanci batraneti in motor....

Iar cu golful chiar nu inteleg unde bati, te bantuie careva sau...?

QUOTE(torquemada @ 14 Jan 2019, 14:22)
La generația II, injecția știe câte rotații a făcut motorul, în ce condiții s-a rulat (urban/extraurban) și via OCS te avertizează că se "duce"(a se citi uzează) uleiul. Chestia asta o vezi dacă stai cu diagnoza pe mașină și nu cu ochii în forum.


Nu lucrez la Dacia/Renault/Nissan/Lada iar orice insinuare de genul se va solda cu report instant
*



De unde stie ca e urban sau extraurban, prin ce protocol..? ia mai zi, ca e ff interesant......daca tot zici ca stai cu ochii in diagnoza toata ziua si restul pe forum.....si de unde stie "calitatea" combustibilului? dar a aerului aspirat? ( " a se citi nivelul de praf")?


Eu am vazut ca stii electrica ff bine si te descurci cu laptopul, dar la mecanica te sfatuiesc sa mai exersezi......ca sa te citez "mai pune mana pe o cheie de 13 si mai putin pe forum/laptop/diagnoza etc"....


Iar cu privire la report....nu mai pot eu de reportul tau sau al altcuiva, ce crezi ca sunt copil si mi-e frica sa iau ban sau ma agat de un cont pe un forum? Dar daca invoci si ameninti cu asa ceva, asta spune ceva despre tine si este un avantaj pt mine.
einstein1984
deci pe cine sa credem, pe aia care au conceput masina si OCSul si filtrele si manualul de ultilizare (nu pe mine, ca nu am facut nici una din astea)sau pe unu user123 de pe forum care a aaut el golf 3 si a schimbat distributia la 3 taxiuri? Cine are mai multa credibilitate?


tu macar ai/ai condus masina cu OCS, din aia la care scade km pana la revizie in functie de cum conduci? sau nu ai dar stii tu ca e naspa?
P.S. o fi greu sa isi dea seama un ecude regim stop start cu medie 1( la ora sau de mers constant cu 1.- ore intre pus si luat contactul si viteza medie per drum de peste 40 la ora. blush.gif
torquemada
QUOTE(user123 @ 14 Jan 2019, 16:36)
Eu am vazut ca stii electrica ff bine si te descurci cu laptopul, dar la mecanica te sfatuiesc sa mai exersezi......ca sa te citez "mai pune mana pe o cheie de 13 si mai putin pe forum/laptop/diagnoza etc"....
*



Din fericire pentru unii mecanica nu se rezumă doar la o cheie de 13mm, trebuie și laptop, sau mai pe întelesul unora degeaba ai mușchi dar lipsesc neuronii.
user123

Vezi ca le incurci mai rau....degeaba ai neuronii, totul e in sinapse....

Credeam ca esti mai deosebit, dar tot mediocru....cu laptop







QUOTE(einstein1984 @ 14 Jan 2019, 16:31)
deci pe cine sa credem, pe aia care au conceput masina si OCSul si filtrele si manualul de ultilizare (nu pe mine, ca nu am facut nici una din astea)sau pe unu user123 de pe forum care a aaut el golf 3 si a schimbat distributia la 3 taxiuri? Cine are mai multa credibilitate?
tu macar ai/ai condus  masina cu OCS, din aia la care scade km pana la revizie in functie de cum conduci? sau nu ai dar stii tu ca e naspa?
P.S. o fi greu sa isi dea seama un ecude regim stop start cu medie 1( la ora  sau de mers constant cu 1.- ore intre pus si luat contactul si viteza medie per drum de peste 40 la ora. blush.gif
*




Nu, sa il credem pe unu einstein care repeta ce aude de la VC sau de la altii de unde lucreaza...

Nu e vb de credibilitate, vrei credibilitate apucate de politica pt ca ai stofa....dar daca tot lucrezi unde lucrezi pune mana pe tel si intreaba pe un fraier de la tehnic, sau scrie o chestie sa primesti raspuns....

Nuu...stii tu mai bine ce sau mai bine zis cate masini am eu radmasa.gif .......pe vremea cand eu aveam masina cu ocs, tu nu cred ca aveai loganul radmasa.gif ...

Iar cu golful chiar aberezi, nu am avut niciodata asa ceva si nici restul nu e adevarat - nu stiu de unde le scoti, dar sunt minciuni ordinare radmasa.gif ..

Si ce tot zici acolo de ecu si regim ss? Asta e explicatia stintifica care ai gasito? Cu asta vrei credibilitate?..... vad ca celalalt nu a raspuns, e clar fara laptop sau intreaba un prieten nu sunteti in stare sa schimbati o roata....

Daca indraznesc sa intreb cat e avansul la PMS banuiesc ca deja ma injurati? Sau cum variaza in functie de anumiti parametrii si care sunt aia?.......dar raspundeti rogu-va, voi cei care stiti tot...
einstein1984
spr deosebire de tine, noi intelegem si de ce si cum functioneaza OCSul. Cum omului ii e frica de necunoscut, tu zici ca e naspa.... hai pa!
user123

Care "noi"? Sunteti mai multi sau cum? radmasa.gif

Si vrei sa te cred pe cuvant ca stii/stiti....cand nu sunteti in stare sa explicati ce v-am intrebat referitor la asta

Tu intelegi totul din loganul tau, inclusiv despre protocoale de operare UCE sau ce masini am eu.....tu nici macar masina ta nu o ai, este ca am dreptate? macar reviziile ti le faci singur sau le fac colegii tai - aia pe care ii faci prosti mai sus si de la care mai prinzi o vorba si o arunci aici pe forum......aia oare stiu ce scrii la adresa lor? Ai curajul sa le zici ca ei sunt "prosti" si tu ala destept, dar care sta pe margine cu mainile in san cand ei iti schimba uleiu ? icon_mrgreen.gif

Hai lasa vrajeala, ca nu ai zis tu primul vorba cu diferenta intre mecanic si inginer ci subsemnatul....





trabinatorccc
Am vrut si eu sa vad daca si mai ales cum lucreaza acest senzor al calitatii uleiului.Ei bine, in 50000km mi s-a aprins acel martor rosu din bord care indica necesitatea schimbarii uleiului doar de doua ori. Prima data pe la 22000 de km ,iar a doua oara dupa 49000km.Asta desi am schimbat uleiul la 4900km, 11300km si apoi tot dupa 10-12000km.La fiecare schimb de ulei nu am resetat senzorul tocmai ca sa vad dupa citi km va aprinde becul.
Nu stiu daca chiar tine cont de calitatea uleiului din motor,cred ca doar de nr. de km. A doua oara s-a aprins martorul asta vara,in mers, desi uleiul avea doar 1000-1500km.Am tras pe dreapta,am oprit motorul, am resetat senzorul si am mers mai departe vreo 500km pina acasa.De atunci nu s-a mai aprins.
RazvanF
Cum l-ai resetat? Din ce ai scris se intelege ca acel senzor sau partea care monitorizeaza calitatea uleiului este mai mult sau mai putin la fel cu acel chip care este instalat in cartusele de la impriminata si numara cate pagini a scos imprimanta astfel estimand nivelul de tus din cartus.
Deci tine cont de numarul de porniri rece/cald, posibil nivelul de folosinta al sistemului S&S. Torquemada zicea mai sus si ceva de injectie.
Dar revenind la intrebare, cu l-ai resetat? Sunt curios in caz de se aprinde sa stiu ce sa fac. Eu ma conectez la masina cu ddt4all si elm 327 prin bluetooth. Si cand zici martor de culoare rosie, te referi la acea "lampa" de ulei? Care se aprinde cand se pune contactul.
YRX
Bai n-am vazut asa ceva...
Voi astia care "lucrati la Dacia" parca sunteti ministrii PSD, faceti numai lucruri bune dar nu stiti sa comunicati prostimii ... biggrin.gif
Puteti sa detailiati si voi putin cum functioneaza sistemul de monitorizare al uleiului si ce masoara de fapt senzorul de calitate al uleiului. Aplicat, pe Logan.
Asa in lume sunt multe sisteme, de la cele mai simple care masoara nivel si temperatura ulei, le mixeaza cu info de km parcursi si timp si le suprapune cu un tabel predefinit.
Senzorii cei mai avansati la momentul asta masoara intr-adevar calitatea uleiului prin vreo 6 parametrii - nivel, temperatura, conductivitate electrica, vascozitate, densitate. In momentul in care uleiul se contamineaza cu funigine, combustibil, apa etc. isi schimba acesti parametrii. Asta e un sistem pe care intradevar poti sa te bazezi.

Cat despre uleiul pentru DPF - trebuie sa fie low ash, marea problema a DPF-ului este ca cenusa rezultata din arderea uleiului il infunda definitiv, nu mai poate fi arsa si eliminata, el arde doar funiginea din motorina.
Nu stiu daca norma Renault e mai cu mot decat celelalte (507.00, dexos, MB etc.), in mod normal ACEA C3 ar cam acoperi pe toate.
Vedeti ca a facut si Shell un Helix Ultra Pro AR-L fix pentru Renault RN0720, dar probabil valoreaza greutatea lui in aur... biggrin.gif
user123
QUOTE(YRX @ 15 Jan 2019, 09:43)
....
Senzorii cei mai avansati la momentul asta masoara intr-adevar calitatea uleiului prin vreo 6 parametrii - nivel, temperatura, conductivitate electrica, vascozitate, densitate. In momentul in care uleiul se contamineaza cu funigine, combustibil, apa etc. isi schimba acesti parametrii. Asta e un sistem pe care intradevar poti sa te bazezi...
*



Pe care nu poti sa te bazezi mereu wink.gif .....e suficient ca fabricantul uleiul sa adauge un aditiv suplimentar in ulei ( respectand norma !!) si OCS sa o ia razna, cum a patit o serie la BMW....

De fapt, culmea e ca la Dacia fiind totul mai rudimentar ( senzori ) e posibil sa fie chiar mai fiabil si mai rezistent in timp.....

Cu cat senzorul ala e mai performant ( in sensul in care zici tu ) cu atat e afectat de lucruri gen reteta ulei, calitate combustibil si altele.....nu cred ca ai vrea sa schimbi uleiul mai devreme cu 5-10 000 km doar pt ca producatorul a adaugat 200mg Bor in plus la reteta.....sau pt ca l-ai contaminat cu 10-50 ml de antigel.....

Pe acelasi principiu mai sunt unii care inlocuiesc antigelul dupa aparate electrice care masoara chipurile conductivitatea electrica.....nu e musai rau, dar e atat de inexact si nu are neaparat de-a face cu proprietatile pt care e pus antigelul in masina..... la fel si la ulei


Norma Reno nu e cu mot, e doar C4 - care are ceva mai putina cenusa decat C3 si alte jucarii......nu exista cel mai bun ulei evident, doar cel mai potrivit pt un anumit motor, la un moment dat....


Si nu mai zice "astia care lucrati la dacia" ca sunt ff sensibili si iti iei riport; pt ca altceva nu se poate, decat caterinca si mistouri - ce ai vrea pe un forum public?
einstein1984
yrx, da poate mai vrem sa lucram la Dacia si in viitor , mai stii? sau avem contracte de confidentilaitate de 3 ani de la lansarea masinii? In plus, nush ce faci atata pe miratu ca s-a explicat pe forum, chiar daca nu aici, cum functioneaza OCSul gen 2.
Si chiar daca nu se explica, orice nu intelege user 123 sau yrx e de cenzurat si trebuie ignorat, abia dupa ce intelege el e bun... ma si mir cu sta ISS in orbita fara sa stie el ce si cum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.