Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: o mica problema
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sharkky
ideea ar fi urmatoarea: eu sunt cam foarte novice in mecanica de Dacie ... stiu cate ceva dar f putin ...
am o Dacie 1310 ... e luata de vreo 3 saptamani...
pana sambata trecuta consuma 8 in oras si aproximativ 6 in afara ...
acuma a sarit brusc la cam vreo 10 peste tot....
m-am uitat la ulei si e cam putin si negru ... sa fie asta cauza?
aa .. era sa uit, iese si fum mai dens in urma masinii ..
aveti idee cam de la ce se trage?


va multumesc anticipat
andu911
fum negru ?- consum - regleaza carburatorul
fum alb - probleme la racire - temperatura ridicata, consum ridicat
sharkky
QUOTE(andu911 @ 11 Jul 2005, 18:21)
fum negru ?- consum - regleaza carburatorul
fum alb - probleme la racire - temperatura ridicata, consum ridicat
*




cred ca e alb ... carburatorul e reglat
cum as putea sa remediez problema cu temperatura?
andu911
la service...sa se uite la garnitura de chiulasa, si sa regleze avansul
Temperatura e normala ?

sau daca vrei sa le faci tu...
sharkky
QUOTE(andu911 @ 11 Jul 2005, 20:45)
la service...sa se uite la garnitura de chiulasa, si sa regleze avansul
Temperatura e normala ?

sau daca vrei sa le faci tu...
*



nu mi se aprinde nimic ... doar ca de sambata dupa ce am facut vreo 120 de km a inceput sa iasa fum si sa consume mai multa benzina ... avansul si relantiul sunt reglate super ok ... m-am uitat mai devreme la joja si sa zic ca ulei era pe ea cam juma de centimetru si era negru ...
alte pareri?
andu911
crezi ca o sa auzi alte pareri ? probabil poate vrei sa auzi vreun raspuns gen "schimba platina"...in cazul asta n-am cum sa te ajut...

sincer, de multe ori , nu numai pe net...cand dai o mana de ajutor mai apar si persoane care in loc sa fie fericite ca exista cineva cu un pic mai multe cunostinte, mai rau se supara...

Fumul alb mai provine din cauza avansului vacuumatic sau centrifugal dereglat, de unde stii tu ca ala centrifugal e bun...

in fine. sa te mai ajute si alti colegi de forum... sleep.gif
Dyda
Fum alb mai inseamna si consum de ulei, adica segmenti ori sunt aliniati ( putin probabil ) ori sunt uzati + uzura cilindri = consum mare de ulei =fum alb ca coada esapamentului.
Consumul nu avea cum sa creasca in citeva zile, numai daca nu ai umblat la reglaje.
Probabil este prima ta masina si la inceput ai circulat mai incet, mai batrineste. ai capatat incredere in masina si in tine, ai aplicat un condus mai dinamic si este ceva normal sa apara si consum ridicat la acest stil de condus.
Nu ai spus date tehnice despre masina, an, motorizare , nr chilometri
RIon
Frate, la ce te gandesti cand scrii chilometri???
andu911
QUOTE(Dyda @ 12 Jul 2005, 07:10)
Fum alb mai inseamna si consum de ulei, adica segmenti ori sunt aliniati ( putin probabil ) ori sunt uzati + uzura cilindri = consum mare de ulei =fum alb ca coada esapamentului.
*




Uleiu da fum albastru tongue.gif
rtulea
QUOTE(sharkky @ 12 Jul 2005, 00:30)
nu mi se aprinde nimic ... doar ca de sambata dupa ce am facut vreo 120 de km a inceput sa iasa fum si sa consume mai multa benzina ... avansul si relantiul sunt reglate super ok ... m-am uitat mai devreme la joja si sa zic ca ulei era pe ea cam juma de centimetru si era negru ...
alte pareri?
*



Ca sa nu ma sperii prea tare as vrea o lamurire din partea ta. Jumatatea aceea de centimetru (5mm) este deasupra nivelului minim de ulei de pe joja sau este de la capatul jojei. Nivelul trebuie sa fie intre cele doua repere ambutisate pe joja, nici sub nici deasupra. Daca este peste nivel surplusul intyra in camera de ardere si rezulta fum ca la trabant. Daca uleiul este ok atunci fumul provine de la uzura motorului.
sharkky
QUOTE(Dyda @ 12 Jul 2005, 07:10)
Fum alb mai inseamna si consum de ulei, adica segmenti ori sunt aliniati ( putin probabil ) ori sunt uzati + uzura cilindri = consum mare de ulei =fum alb ca coada esapamentului.
Consumul nu avea cum sa creasca in citeva zile, numai daca nu ai umblat la reglaje.
Probabil este prima ta masina si la inceput ai circulat mai incet, mai batrineste. ai capatat incredere in masina si in tine, ai aplicat un condus mai dinamic si este ceva normal sa apara si consum ridicat la acest stil de condus.
Nu ai spus date tehnice despre masina, an, motorizare , nr chilometri
*




Date tehnice:
Dacia 1310
Cm3: 1289
An fabricatie: 1984
Rulaj: aproape 72.000 Km


QUOTE(rtulea @ 12 Jul 2005, 10:55)
Ca sa nu ma sperii prea tare as vrea o lamurire din partea ta. Jumatatea aceea de centimetru (5mm) este deasupra nivelului minim de ulei de pe joja sau este de la capatul jojei. Nivelul trebuie sa fie intre cele doua repere ambutisate pe joja, nici sub nici deasupra. Daca este peste nivel surplusul intyra in camera de ardere si rezulta fum ca la trabant. Daca uleiul este ok atunci fumul provine de la uzura motorului.
*



acei 5mm sunt exact la capatul jojei, pana la repere.

Si cat despre stilul de mers de cand am luat-o nu am mers "batraneste" ... cum am mers cand am luat-o asa am mers si dupa micul "trip" de sambata ...
andu911
adica n-ai ulei biggrin.gif...
sharkky
ma duc maine in service sa ii bag ulei nou+filtru ... smile.gif
ce ziceti de Valvoline?
rtulea
QUOTE(sharkky @ 12 Jul 2005, 22:03)
ma duc maine in service sa ii bag ulei nou+filtru ... smile.gif
ce ziceti de Valvoline?
*



Este un ulei bun. Dar daca il cumperi asigura-te ca este pentru vara, adica 20W40. Ce i-ai facut tu motorului mergand cu aprox 1,5 litrii de ulei in motor inseamna crima. Sper ca nu ai facut prea multi Km, pentru ca ungerea motorului se produce si prin barbotare iar daca nivelul in baie este scazut=> iti dai seama singur ca nu e bine.
sharkky
QUOTE(rtulea @ 13 Jul 2005, 10:17)
Este un ulei bun. Dar daca il cumperi asigura-te ca este pentru vara, adica 20W40. Ce i-ai facut tu motorului mergand cu aprox 1,5 litrii de ulei in motor inseamna crima. Sper ca nu ai facut prea multi Km, pentru ca ungerea motorului se produce si prin barbotare iar daca nivelul in baie este scazut=> iti dai seama singur ca nu e bine.
*



tipu care mi-l aduce e chiar mecanicul meu la care ma duc in mod constanta (preten de familie) si stie omu ce ulei sa bage ... si as putea spune ca am facut vreo 200 km , e mult?
Lacaru
Ai circulat cumva cu socul tras si nu ti-ai dat seama?
sharkky
QUOTE(Lacaru @ 13 Jul 2005, 12:07)
Ai circulat cumva cu socul tras si nu ti-ai dat seama?
*




nu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.