ButySoft
13 Jul 2005, 07:25
Am o dacie berlina din '96 de aproximativ o saptamana am urmatoarea problema:
-Motorul functioneaza perfect dar in anumite momente are un fel de intreruperi ca si cum ar fi o problema de aprindere. Aceste momente nu tin mult dar sunt foarte deranjante.
-Am schimbat tot (platina, fise, capac delco, bobina, bujii) pe partea electrica la aprindere, am renuntat la aprinderea electronica si tot face asa.
-Reglajele sunt bune la platina, avans, etc...;porneste la jumatate de cheie.
-Cineva mi-a sugerat ca poate fi din pinionul care roteste axul cu came ce actioneaza ciocanelul platinei.
Ce parere aveti?Are cineva vreo idee?
diaconuliviu
13 Jul 2005, 07:28
Da mai multe amanunte: cind sint acele momente? aleatoare? periodice? in anumite regimuri? Cum se manifesta?
Pot fi rateuri datorate supapelor, avansului...
ButySoft
13 Jul 2005, 07:47
Aleator.Avansul este reglat corect.
Poate fi daca e filtrul de aer murdar?
Am si gaz si benzina, face la fel.
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2005, 09:28)
Da mai multe amanunte: cind sint acele momente? aleatoare? periodice? in anumite regimuri? Cum se manifesta?
Pot fi rateuri datorate supapelor, avansului...
diaconuliviu
13 Jul 2005, 08:00
De la filtrul de aer sau pinion delco ar trebui sa faca permanent; ma gindesc la supape, nivel in CNC, pompa de alimentare, mizerie in carburator si/sau pompa, neetanseitate traseu alimentare.
Are anumite "preferinte"? adica anumite regimuri de turatie/sarcina? Poate fi unul din cele doua sisteme automate de avans- centrifugal sau vacuumatic, eventual joc in axul cu came al delco. O atingere la masa a partii mobile a platinii sau firului? Sau poate supapa de la busonul rezervor partial infundata?
ButySoft
13 Jul 2005, 08:07
Inseamna ca e supapa, de partea cu alimentarea nu se pune problema pt ca face la fel si pe gaz.
Nu are preferinte de turatie, nu exista probleme de izolatie.
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2005, 10:00)
De la filtrul de aer sau pinion delco ar trebui sa faca permanent; ma gindesc la supape, nivel in CNC, pompa de alimentare, mizerie in carburator si/sau pompa, neetanseitate traseu alimentare.
Are anumite "preferinte"? adica anumite regimuri de turatie/sarcina? Poate fi unul din cele doua sisteme automate de avans- centrifugal sau vacuumatic, eventual joc in axul cu came al delco. O atingere la masa a partii mobile a platinii sau firului? Sau poate supapa de la busonul rezervor partial infundata?
si eu as paria pe axul delcoului, insa ar trebui sa precizezi cit de dese sunt intreruperile alea si la ce regim de turatie apar.
daca ai o intrerupere la citeva secunde, la ralanti... e deja normal pentru o dacie
gattoman
13 Jul 2005, 15:50
si a mea face la fel, are o intrerupere la ralanti si la mers constant(parca sub 1500 ture nu face, insa la peste 2000 se simte). cand accelerez nu face nimic, merge bine. cam o data la 2 secunde face ca si cum nu ar fi reglat avansul.
inca ceva: axul delcoului tre sa se roteasca mult cand motorul e oprit?
diaconuliviu
14 Jul 2005, 12:03
Cumva avansul vacuumatic defect? Incearca sa verifici capsula sa nu aiba membrana sparta sau orificiul infundat.
Ciombe
14 Jul 2005, 12:20
Si a mea a avut simptomele astea...
Am mers in Pantelimon la Carbotest si acolo mi-a mesterit ne-a Laurentiu la tubul ala pe unde vin gazele recirculate in carburator (io am dublucorp!). Mai precis, in furtunul ala se afla un dop cu o gaurica ce regleaza debitul de gaze... mi-a pus unul cu o gaurica mai mica si gata, motorul meu a inceput sa mearga absolut normal, fara trepidatii aiurea la relanty. La fel si la mine, atat pe gaz cat si pe benzina avea o trepidatie si o oscilatie a turmetrului... In fine, de atunci (2 luni - 10.000 km!!!) mere PERFECT!!
Numai bine!
incubus
23 Jul 2005, 07:08
Aceeasi problema am pus-o si eu la un moment dat pe forum (http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=20910&hl=) si s-ar parea ca ori e vreo supapa care nu inchide bine din cand in cand, ori "asa face ele". Intre timp, avand in vedere ca motorul trage si isi face bine treaba, am inceput sa ignor intreruperea asta...
)
poate fi apa in benzina...sau in gaz ??
ceva jiclor infundat, filtre colmatate.
Verifica cu un capac de delcou nou, sau cu un set de fise de bujii noi.
S-ar putea sa fie de aici!
intr-adevar e si simptom de capac delcou fisurat sau fise intrerupte...
Am si eu o mica problema.
La cat se recomanda a se regla distanta la ruptor(platina) cu aprindere clasica?
Eu stiam 0.4.
Si daca e asa cum stiam eu, si eu am reglat-o la 0.3 e vreo problema? m-i se pare ca merge mai bine asa la 0.3.
Si inca ceva, nu-i asa ca de fiecare data cand modific distanta la platina trebuie reglat si avansul static?
andu911
23 Jul 2005, 13:58
daca ai camele uzate, e mai bine mai putin de 0.4
rtulea
25 Jul 2005, 08:56
QUOTE(gattoman @ 13 Jul 2005, 14:50)
inca ceva: axul delcoului tre sa se roteasca mult cand motorul e oprit?
Ar trebui sa aiba un joc de vreo 10 grade max. Daca are jocul mai mare inlocuieste axul si boltul care il fixeaza ca nu sunt scumpe.
cosmin206
25 Jul 2005, 13:27
Tot la vechea mea berlina,mers neregulat la ralanti.Simteam cate o intrerupere scurta la intervale de cateva secunde.Am purces la curatarea tuturor bujiilor,a sitei de la carburator,sita ce se afla inaintea furtunului ce vine de la pompa de benzina.Reglat avansul initial=mersul acelasi.Nu ma daranja in sarcina fiindca masina tragea,dar la ralanti sau la mici accelerari mai bruste avea o ezitare.Asta pana cand intr-o parcare vara trecuta cu motorul cald,a refuzat sa mai porneasca.Atunci,fara a mai sta pe ganduri am schimbat capacul delco.Mi-am dat seama imediat ca este crapat,simptomul fiind tendinta de a porni motorul,se tura cand dadeam la demaror insa se auzea cate o "tuse" gen rateu si motorul tot se incapatana sa plece,desi era cald.Un magazin de piese auto fiind in apropiere am cumparat de acolo un capac si dupa montarea lui,motorul a pornit "la sfert" si...surpriza,functiona rotund si asa de frumos fara intreruperi la ralanti,de-ti era mai mare dragul sa circuli cu masina.Capacul a fost "beleaua".Uitandu-ma mai atent la vechiul capac am observat si fisura.Ea a fost cauza mersului neregulat,iar cand s-a marit nu a mai pornit nici motorul.Normal,"fura scanteie" cum se mai spune in limbajul automobilistic.
Asa ca daca aveti mers neregulat,verificati intai capacul delco si pe urma umblati la platini,avans initial si bujii.Mai vedeti sa nu aveti "benzina in apa" cand alimentati de la statii situate la"Taranoaia".
OFF TOPIC- Zilele trecute,la intrarea in Filipestii de Padure,un amic de-al meu care este din localitatea respectiva,a avut "norocul" sa cumpere pentru DACIA lui...ATENTIE! apa care avea din greseala in ea si benzina
Omul a vrut benzina si s-a trezit cu benzina cu apa
L-am ajutat sa dea rezervorul jos,numai asa am putut sa scapam de benzina cu apa si masina sa-si reia mersul normal!
Va dati seama ce putea sa se intample daca alimentam eu masina mea cu benzina fara plumb de la acea statie si aveam apa in ea! LE DADEAM FOC!!!
Bine ca nu alimentez decat din locuri bine verificate!
Cu stima,Cosmin Mares din Ploiesti
bertro
25 Jul 2005, 15:44
cosmin, crapatura in capacul de la delco insemna chiar in "corpul" capacului sau in chestia aia de pe centru in interior, care tine piesa de contact de la fisa centrala ? la mine ala e ciobit si cam oscileaza prostiuta aia metalica in voie. lasata liber sta putin inclinata. daca o trag usor in afara iese cat ii da voie arcul. ar fi cazul sa schimb capacul ? precizez ca nu-s multumit de cum sta la relanti motorul de ceva vreme: trepideaza, variaza turatia. reglat avans static, verificat centrifugal si e ok.
Eu am avut capac din acela negru, Electroputere, original din fabrica, si a tinut 40kkm pana s-a mancat carbunele din centru.
Am cautat la toate mag si nu am gasit asa ceva..nu se mai fabrica, si am luat un capac de SRL cu 35 de mii, tranparent.
A mers perfect, timp de 2 zile pana s-a crapat, mama lor de SRL-uri, si am cumparat un capac Bosch, cu 200 k.
Merge perfect, dar am masurat distanta de la baza capacului la contacte, si e putin mai mare.Pe cele 4 contacte urma scanteii date de lulea e chiar la limita contactelor, in partea inferioara a lor. (stiti ca se face o mazga verde)
E vreo problema?
PS am auzit ca nu e bine sa insurubi-desurubi bujiile cu motorul cald ca se strica filetul la chiuloasa. E mit sau reality?
Andrii
19 Aug 2005, 22:23
Am citit mai sus ceva de axul de la delco!
Ce rol are , adica ce nu merge bine daca el e defect?
Cum se inlocuieste?
QUOTE(sandman @ 28 Jul 2005, 11:20)
PS am auzit ca nu e bine sa insurubi-desurubi bujiile cu motorul cald ca se strica filetul la chiuloasa. E mit sau reality?
Perfect adevarat!
QUOTE(ButySoft @ 13 Jul 2005, 07:25)
Am o dacie berlina din '96 de aproximativ o saptamana am urmatoarea problema:
-Motorul functioneaza perfect dar in anumite momente are un fel de intreruperi ca si cum ar fi o problema de aprindere. Aceste momente nu tin mult dar sunt foarte deranjante.
-Am schimbat tot (platina, fise, capac delco, bobina, bujii) pe partea electrica la aprindere, am renuntat la aprinderea electronica si tot face asa.
-Reglajele sunt bune la platina, avans, etc...;porneste la jumatate de cheie.
-Cineva mi-a sugerat ca poate fi din pinionul care roteste axul cu came ce actioneaza ciocanelul platinei.
Ce parere aveti?Are cineva vreo idee?
Ai schimbat condensatorul?
ViperRS
22 Aug 2005, 08:50
Am si eu o problema. Daca accelerez brusc masina are o intrerupere dupa care incepe sa traga klumea. Motorul e de 1410 fara aprindere electronica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.