Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
b 45 bwy
Asta seara am plecat cu masina,am pornit-o pe gpl si nu am stat sa o incalzesc prea mult dupa cam 1 km mi s-a oprit motorul si nu a vrut sa mai porneasca. Am deschis capota si am observat ca se aude ca rasufla gaz pe la plaman pe langa furtunele de apa. apoi am deschis busonul la rezervorul de apa si deodata apa a mai crescut cu aprox juma de litru.Am pornit pe benzina si am plecat dar nu stiu ce sa i fac.O avea legatura cu faptul ca am schimbat antigelul(i-am facut aerisire).
De vreo 2-3 luni observasem ca in borcanul de antigel cam mirosea a gaz.
Daca aveti vreo idee e binevenita,sau vre un mecanic mai ieftin.
Razvan_Ionut
ai lasat-o noaptea pe gaz? daca da , fiind frig , ingheata membrana de la plaman si cand o pornesti dimineata plesneste (face o gaura) si iti baga apa in alimentare si gaz in circuitul de racire.

iti recomand ca seara sa o treci pe benzina si dimineata cand o pornesti , stai 4 5 minute sa se incalzeasca suficient motorul si pe urma poti sa o treci pe gaz fara probleme..

eu unu cand am verificat daca a crapat membrana , am pus o bricheta (cel de la service) la vasul de expansiune si a facut flacara si asa s-a ajuns la concluzia sigura ca e membrana dusa .
b 45 bwy
de anul trecut am tot pornit pe gpl,benzina a vazut doar primul an cand am cumparat-o dimineata cand era frig(o lasam de seara pe benzina)dar in ultimul timp iarna trecuta pana azi numai pe gpl.Am gresit facand asta dar pe gaz pornea mult mai usor.

15 Nov 2011, 21:25:
Si mai e o chestie,de la un timp daca nu o lua la sfert si dadeam mai mult la automat se auzea o bufnitura in filtru,ca un rateu,la pornirea pe gaz.
Razvan_Ionut
nu conteaza ca pornea mai usor .... si benzina porneste la fel daca tragi socul la jumatate si dai 3 4 sprituri .

in leg cu a doua chestie , este posibil sa ii vina prea mult gaz la pornire sau din greseala sa ti piciorul pe acceleratie astfel innecand-o.
b 45 bwy
stai linistit ca piciorul nu il uit pe acceleratie si gazul l-am reglat de la robinetul care duce la carburator.
krapcarasu
membrana nu separa gazul de apa, are aer in spate, poate sa crape si tot nu intra gaz in apa, sunt niste garnituri intre compartimentul cu apa si cel cu gaz care pot crapa sau chiar plamanul crapat. desfa plamanul si poti remedia
Razvan_Ionut
inseamna ca am alt model de plaman....ca altfel nu imi pot explica de ce baga apa pe alimentare...

sau probabil cedasera mai multe garnituri pe langa membrana.
krapcarasu
ce model de plaman? te asigur ca la marini cel putin e asa cum am spus
p.s. nu te baza pe profesionalismul tuturor celor din service
b 45 bwy
Nu stiti un service mai bun?ca nu m-as baga sa il desfac.Am fost odata la EUGEN SI FIUL si mi s-au parut niste idioti.Au reglat cum stiam si eu si au zis ca mere perfect. Le-am zis ca mananca mult 10-12 si au zis ca e veche instalatia,ce pretentii sa mai am.(e din 2003 pusa pe masina STEFANELLI)in fine am mai reglato eu si papa 10-11 in bucuresti si 8-9 afara mers 90-100kmh.Dar e posibil sa scoata si apa pe esapament?ca atunci cand pornesc si o incalzesc 5 min,cam pica apa (nu face balta)dar poate o fi de la condens.
krapcarasu
pune poze cu plamanul, pt reglaj cate suruburi folosesti? In service din comoditate de multe ori regleazaz doar doua , lasand strans la maxim pe cel ralanti, asa se poate explica consumul mare
b 45 bwy
asa arata plamanul,si eu reglam din ala din stanga cu arc p el,si ala care merge la carburator.
krapcarasu
fa o poza mai clara la tine pe motor, totusi parca se vede un surub langa electrovalva, stabileste de acolo ralantiul, cel cu arc e pt tensionarea membranei
bella
QUOTE(b 45 bwy @ 15 Nov 2011, 22:22)
Si mai e o chestie,de la un timp daca nu o lua la sfert si dadeam mai mult la automat se auzea o bufnitura in filtru,ca un rateu,la pornirea pe gaz.
*



Cel mai probabil ai aprinderea defectuoasa...fisee, bujii.

16 Nov 2011, 13:10:
QUOTE(Razvan_Ionut @ 15 Nov 2011, 22:33)
in leg cu a doua chestie , este posibil sa ii vina prea mult gaz la pornire sau din greseala sa ti piciorul pe acceleratie astfel innecand-o.
*



Sunt curios cum reusesti sa inneci o masina pe GPL. dry.gif

16 Nov 2011, 13:11:
QUOTE(b 45 bwy @ 16 Nov 2011, 10:58)
Nu stiti un service mai bun?ca nu m-as baga sa il desfac.


In Bucuresti astia mi s-au parut cei mai profesionisti:

http://www.agrom.ro/
Razvan_Ionut
QUOTE(bella @ 16 Nov 2011, 12:08)

Sunt curios cum reusesti sa inneci o masina pe GPL.



daca tu nu ai patit-o asta nu inseamna ca nu se poate.
ghitza
QUOTE(b 45 bwy @ 16 Nov 2011, 12:37)
asa arata plamanul,si eu reglam din ala din stanga cu arc p el,si ala care merge la carburator.
*



Pune-te si il desface fara frica ,ca nu ai ce sa strici,innauntru ai 2 membrane una pe fata lui si una pe spate ,cea de la gaz e pe spate cu un taler pe mijlocu ei care are un arc si are legatura cu surubu cel din mijlocu plamanului,desfaci cu grija si inspectezi membrane le sa nu fie scortoase sau crapate,daca tot desfaci sa cureti si pastila de la valva de gaz ,dai cu smirghel pana dispate cercu de pe ea si ramane la fel,bafta si ne mai zici ce ai rezolvat
bella
QUOTE(Razvan_Ionut @ 16 Nov 2011, 17:11)
daca tu nu ai patit-o asta nu inseamna ca nu se poate.
*



Verifica aprinderea cand o patesti...n-are treaba cu innecatul.
b 45 bwy
am schibat buji ,platina,am pus delcoul original si aku mere ok.Merge si p gpl dar o sa merg sa fac o revizie.
Razvan_Ionut
va salut . baieti am o nelamurire.....cand raman fara gaz indicatorul imi arata un bec verde (din cele 4) in loc sa imi arate becul rosu...chestia asta se intampla de anul trecut cand am schimbat la service senzoru ala de presiune...

cum fac sa il reglez? adica , cand raman fara gaz, sau sunt in ultimii 5 litri , sa se aprinda becul rosu (cum este si normal).
bygy007
desfaci multivalva din butelie si o reglezi cum vrei
b 45 bwy
Va salut baieti,am o mica problema,mi sa slabit arcu la surubul de reglaj al vaporizatorului si se deregleaza aproape zilnic reglajul,il pot scoate sa i pun alt arc,merge sau se deregleaza ceva?
b 45 bwy
nimeni?????
neacsugabrie
Ce fel de vaporizator ai si la care arc te referi?La unele modele exista un rc si in exterior.Pentru cel din interior e cam nevoie sa desfaci faporizatorul.Am gasit la un amic arcul sarit de pe pargia membranei si de aici tot dereglajul zilnic.
b 45 bwy
Poi pe vaporizator ai 2 suruburi unul pt relanti si altul pentru mersul in sarcina care de obicei are un arc pe el pt a nu se deregla,la mine plamanul e stefanelli si are un singur surub si pt relanti si pt sarcina,e cu arc si arcul sa slabit,mi se deregleaza foarte des.[attachmentid=1627928298]
PH-06-BOA
Faptul ca ti se deregleaza, nu se datoreaza arculi, ci depunerilor de calamina pe scaunul supapei, care se mobifica ca forma, de la zi la zi. Desfa electrovalva de la intrare cat si supapa care e inchisa de membrana, si curata scaunul de bronz cu smirghel foarte fin, peste 1000, iar pastilele de cauciuc, cu 360, pana dispare cercul format de scaun, si devine maleabil cauciucul. Parca am dat eu un film, unde poti vedea care. Cat despre arc, poti sa pui si altul daca e deteriorat, si e bine sa fie ceva mai tare (daca originalul are 0,45 la diametrul spirei, poti pune si 0,6).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.