Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Porneste greu dimineata!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bylexus
Buna tuturor....
Revin din nou cu o alta problema.De cateva zile masina imi face necazuri.Dimineata cand o pornesc (tinuta in garaj la o temperatura de circa +7 grade), o ia foarte greu... abia dupa 2-a sau a3-a cheie lunga si apasari repetate ale acceleratiei.
Dupa ce reusesc sa o pornesc merge foarte bine cu porniri repetate (la sfert de cheie)... toata ziua pana in urmatoarea zi.
Bateria are ochiul magic "verde" iar in bord indicatorul bateriei sta undeva la mijloc pe zona alba.
Chestia asta mi se intampla de circa 4 5 zile, zilnic.
Ce poate sa fie?

Mentionez ca masina e pe GPL si in timpul mersului se comporta foarte bine!Relantiul e stabil.
vladut88
Vecine ,in primu rand incearca sa porneti pe benzina ,in al doilea rand vezi incearca sa schimbi statia de unde alimentezi cu gpl ,da mai multe detalii
Kiraly
trebuie so ia la prima cheie si pe gaz si la -10grade..curata filtrul de gaz prima data.mai cauta un pic cum se regleaza CORECT instalatia gpl.este scris foarte detaliat de catre userul BOA.bafta
N E S
Daca pornirea o faci pe benzina si are acest comportament incearca in felul urmator: Dimineata inainte de a da cheie, da la cama de la pompa de benzina de maxim 10 ori. Dupa arde-i 2 sprituri si da-i la automat. Ar trebui sa porneasca. Daca porneste, se intampla ceea ce am patit si eu si anume nu etanseaza cuiul poanto. Dupa oprirea motorului tie inca iti picura benzina in carburator. Schimba cuiul si vezi cum se comporta dupa.
Numai bine!
Sergabi32
Ceea ce spune N E S este perfect adevarat. Asta am patit acum 3 ani si dupa inlocuirea cuiului ,,ponto" masina imi porneste perfect.
Daca si dupa inlocuirea cuiului ,,ponto" face ,,figuri" atunci incearca sa tragi socul. Asta in cazul in care masinuta ta este pe carburatie! Eu mi-am pornit azi dimineata, la -5 grade masina dupa o stationare afara ( la tara undeva in Nordul Moldovei) facand urmand acesti pasi:
Pasul-1: adus bateria din casa, montata pe suport, fixat bornele, scos capacul de delcou si verificata starea conectorilor electrici. Pentru preintampinarea condensului, eu invelesc delcoul intr-o carpa de bumbac perfect uscata si moale si infund orificiul de aspiratie al aerului de la filtru tot cu o carpa uscata!

Pasul-2: scos masina din viteza ( o las mereu in marsarrier niciodata iarna nu trag frana de mana!), si invart 4-5 ture MANUAL cu cheia fixa de 30-32 de ,,rac-ul" fuliei arborelui-cotit pentru a ,,rupe" uleiul din baie si urcarea uleiului pe biele, cuzineti, rulmenti, piesele in miscare, etc.

Pasul-3: actionez pompa de benzina manual pana ce ajunge benzina in filtrul-2 ( transparent cu aripioare) aflat inainte de carburator. Cand a ajuns benzina la filtrul cu aripioare, dau continuu la cama pana ce se umple complet si aunge la carburator!

Pasul-4: dau 3-4 sprituri maxim, apoi ma asigur ca socul este impins complet!

Pasul-5: tin apasata acceleratia la jumatate spre trei sferturi concomitent apas pana la capat ambreiajul! Invart cheia in contact si tin cuplat pana ce incepe sa ,,o ia" dupa care o tin intr-o serie de sprituri scurte si apoi tin constant acceleratia turata la 2000 r/min.

Pasul-6: trag socul, concomitent cu aceasta las acceleratia libera fara sa o ating lasand motorul sa mearga. Dupa 5 minute, imping socul la jumatate si o las in continuare sa tureze. La mine, ,,jumate de soc" echivaleaza cu 2000r/min. Intre timp, cat trebaluiesc pe langa masina ( aranjat portbagajul, bagajele, sters geamurile, verificat semnalizari, lumini in general, etc.) motorasul devine destul de cald si in final imping socul la maxim pana ce se stinge lampita galbena din bord!!

Pasul-7: Demaraj in proba, cu debreiere lenta, usoara, fara bruscari cu treapta-1 de viteza si turat motorul intre 1500-2000 r/min MAXIM! La atingerea de 2000 de turatii se trece in treapta-2 si se vede comportamentul masinii la 2000 de turatii! Daca nu merge in ,,suturi" sau ,,variatii de turatie" ori smucituri atunci se revine la locul de plecare si se lasa motorul la ralanti 5 minute apoi se opreste motorul!Fac acest lucru pentru a pregati si cutia de viteze pentru mers-intins. Si ea are ulei destul de vascos ( T90), care iarna devine muuult mai vascos ca cel din baie. De aceea este indicat acest tur de proba pentru a rupe uleiul si din CV dar si pentru verificarea in prealabil a comportamentului ei si mai ales al pinioanelor in mers inainte de a pleca la drum! Se observa astfel eventualele nereguli sau zgomote ciudate!

Pasul-8: Dupa oprirea motorului, dupa 2-3 minute se porneste iarasi si se va observa daca acesta porneste imediat. La mine, porneste tinand cuplat electromotorul doar 3 secunde maxim.

In alta ordine de idei...Verifica starea filtrelor, platinei, reglajul aerului, ralanti-ului, socul, etc.
N E S
Man da de ce pui "ponto"? Plus ca se zice cui POANTO nu ponto, nu pontou nu altcumva. Sper sa nu fi fost cu vreo aluzie discreta acele ghilimele wink.gif
bylexus
Acuma seara am deschis capota dupa un drum de 8 km si iata ce am vazut.
Am desfacut bujia de la cilindrul 4 si era pe filet plina de ulei.Acolo unde trebuie sa dea scanteia arata foarte bine.Bujiile sunt de 1 an si 3 luni pe masina si au parcurs circa 13000 km.De la ce oare e uleiul ala acolo?Dupa ce am curatat bujia am pus-o la loc si masina a pornit la sfert de cheie.Oare totul sa aiba legatura cu aceea bujie?Doar cilindrul 4 are pelicula aceea de ulei.

17 Nov 2011, 21:35:
Mentionez ca masina nu a mai vazut gram de benzina din 2010 AUGUST!
nerfkkk
pt problema cu pornitul incearca sa ii reglezi platina si sa ii dau putin avans

si in legatura cu uleiul de la segmentul 4 cred ca sau dus segmentii de ungere
Andyno
eu am avut prob cu pornitul dimineata...am reglat platina si porneste la prima cheie cu 3 pedale inainte.
Kiraly
verifica unde scapa uleiul, la garnitura bujiei sau bujia e defecta.. si in legatura cu gazul nu e nici o problema daca circuli numai pe gpl nici a mea n-a vazut inca benzina de cand e la mine
stoica_mariush
salut!lasa toate motodele astea de pornire...tu ia bujii noi fise capac delco platine si cupleaza condensatoru de la platina ca am vazut ca-i decuplat si nu are cum sa nu porneasca.
Eu in fiecare an toamna iau toate astea(anul asta n-am luat bujii doar le-am frecat) si cum a dat frigul si a facut o figura sa nu porneasca din prima le pun si masina porneste la sfert pe benzina si mentionez ca baterie e varza, dimineata abia invarte si daca n-a luato din prima nu mai am nici o sansa pt ca nu mai invarte bateria.pune astea si regleaza platina si apoi spune ce ai rezolvat.sal

18 Nov 2011, 06:25:
daca nu stii spune d unde esti poate ti-o fac eu gratis
N E S
Colegu stai asa ca e diferita situatia. Omu tocmai a spus ca masina n-a mai vazut benzina din august deci e clar pornirea o face pe gaz. Ceea ce e mai nasol in perioada iernii ca porneste greu, ingheata gazu...chestii de genul. Am avut si eu Dacia unui prieten pe mana care nu mai avea efectiv instalatia de benzina si doar gaz. Si iarna ne chinuiam sa o pornim. Da omu era mandru de realizare smile.gif).

Totusi sustin ideea schimbarii bujiilor, capacului delco, platini, si chiar fise daca toate acestea sunt vechi. Cat despre condensator, eu cred ca are aprindere electronica, pentru ca daca nu are, fara condensator nu mai porneste deloc; drept urmare nu ne spunea ca porneste greu ci ca nu mai porneste biggrin.gif.

Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.