Povestea incepe asa:
Ca majoritatea romanilor contemporani, m-am nascut si am crescut in dacie. 1300.
Cu ea am mers prima oara, cu ea am fost in concedii cu familia, pe ea am invatat sa conduc, cu ea am mers dupa ce mi-am luat permisul , pe ea am vandut-o pentru una mai noua. Eram prea tanar si nu prea pricepeam eu ce se intampla, am fost orbit de una "mai tanara" si am tradat-o . De atunci am schimbat mai multe masini, dar niciuna nu mi-a ramas in suflet ca dacia 1300 . Totusi nu am facut nimic. Cu timpul, din cauza serviciului (de moderator, evident ) a trebuit sa ma implic pe topicul cu dacia frantuzoaica si sa-l citesc zilnic. Asta n-ar fi fost nimic daca n-ar fi aparut personaje gen Danut cu niste masini care pur si simplu te baga in boala. In momentul ala mi-a incoltit ideea sa-mi caut si eu o dacie 1300. Criteriile de cautare au fost defapt doar unul ; si anume sa aiba tabla impecabila. Am dat sfara in tara si am pandit in umbra sa-mi pice victima. Masina am
Despre istoria masinii nu pot sa spun multe pentru ca nu stiu decat "folclor". Ce stiu e ca a fost inmatriculata prima oara de ziua copilului in 1972 si ca practic sunt al 2-lea proprietar.
Cateva poze de cand am luat-o:
[attachmentid=1627765119] [attachmentid=1627765120] [attachmentid=1627765121] [attachmentid=1627765122] [attachmentid=1627765123] [attachmentid=1627765124] [attachmentid=1627765125]
Masina era nitel sorcovita, dar a fost cu buna intentie, se vede ca "mosul" a avut mare grija de ea, toate inventiile fiind lucrate cu drag si cu atentie
Ca am uitat sa spun. Conditia primara ca sa cumpar astfel de masina a fost sa rezolv problema locativa. Cand am gasit masina asta m-am dus mai intai la sefu' si i-am spus despre ce e vorba, rugandu-l sa ma lase sa tin masina in parcarea subterana a firmei. Acolo a si stat jumatate de an pana cand am reusit sa gasesc un garaj decent (si e chiar mai mult decat atat ) de inchiriat.
Dupa ce-am luat-o am facut urmatoarele:
- zburat toate chestiile in plus in afara de lampile de marsarier. E poveste lunga cu ele, initial am zic ca nu pot trai cu ele acolo, ulterior am ajuns la concluzia ca decat sa le scot si sa iasa o mare tiganie (e gaurita tabla unde sunt lampile) mai bine le las acolo.
- schimbat lichide/fluide/consumabile
- schimbat aproape tot ce tine de frane si verificat directia
Apoi m-am pus pe cautat si schimbat componentele care nu erau "din poveste" sau erau prea degradate/defecte/violate. Sunt multe si daca nu am facut topicul la vremea lui nu mai imi aduc aminte acum cu exactitate ce-am facut, cert e ca masina arata in vara asta cam asa:
[attachmentid=1627765137] [attachmentid=1627765138] [attachmentid=1627765139] [attachmentid=1627765140] [attachmentid=1627765141] [attachmentid=1627765143]
De atunci pana acum am mai
- schimbat bordul (chiar de vreo 2-3 ori pana am gasit ceva sa-mi placa):
[attachmentid=1627765194] [attachmentid=1627765195]
- lustruit capacele':
[attachmentid=1627765196] [attachmentid=1627765197] [attachmentid=1627765198] [attachmentid=1627765199] [attachmentid=1627765200] [attachmentid=1627765201] [attachmentid=1627765202]
- inventat un sistem de sunet care sa se integreze in peisaj:
[attachmentid=1627765204] [attachmentid=1627765205] [attachmentid=1627765206] [attachmentid=1627765207] [attachmentid=1627765208] [attachmentid=1627765209] [attachmentid=1627765210] [attachmentid=1627765211]
- facut un "ceva" cat mai reversibil (demontabil in cateva secunde) ca sa am totusi ceva mai multe date despre motor:
[attachmentid=1627765214] [attachmentid=1627765215] [attachmentid=1627765216] [attachmentid=1627765217] [attachmentid=1627765218] [attachmentid=1627765219] [attachmentid=1627765220] [attachmentid=1627765221] [attachmentid=1627765222] [attachmentid=1627765223] [attachmentid=1627765224] [attachmentid=1627765227] [attachmentid=1627765229] [attachmentid=1627765230] [attachmentid=1627765232] [attachmentid=1627765233]
Mai jos urmeaza cele mai recente interventii, defapt din cauza asta m-am si hotarat sa fac intr-un final si un jurnal de bord, nu de alta dar am inceput sa uit ce am facut si vreau sa ramana documentat
Oglinda nou nouta: [attachmentid=1627765235] [attachmentid=1627765236] [attachmentid=1627765237] [attachmentid=1627765238] [attachmentid=1627765239]
Izolator fonic perete motor:
[attachmentid=1627765242] [attachmentid=1627765243] [attachmentid=1627765245] [attachmentid=1627765246] [attachmentid=1627765247]
Ce se mai vede pe langa motor nu e rugina ci sunt resturi de la operatiunea de tectilizare (am bagat ceara peste tot) din vara O sa fac curat cum se cuvine cand o sa mai am timp.
Si inca un ultim detaliu: in gasca de prieteni, prima dacie pe care am avut-o am numit-o Purcica sau Slaninuta, de acolo si numele